Politiikkaa.

Harri Halinen 23.09.2024 08:31
Kari Rautiainen

Nyt on melko lennokasta tämä. Meinaan että niin teoreettinen riski kun voi olla. Toki, riskienhallinta pitää todennäkösenä 1,2mjr luottotappiota, johon on varauduttu kyllä.
Eihän se finnvera mikään rahoitusyhtiö ole. Mutta esim telakkateollisuudessa on melkonen työllisyys kyseessä, ja riskitön tuki tarkoittaisi: ei tukea. Kyllä se on parempi että ihmisillä on töitä, palkkaa, veronmaksukykyä.

Ei ole rahoitusyhtiö, mutta oleellista onkin se kuka maksaa mahdolliset toteutuvat nykyiset riskit. Finnveralla ei ole sellaiseen varoja vain takuuoikeus.
Ei riitä että paperilla yhtiön vastuu on hoidettu pois, tositilanteessa vastuut maksaa veronmaksajat.
Takaaja maksaa.


En väheksy tuon takuumenettelyn hyviä, suorastaan erinomaisia puolia, vaan huolestuttaa muutamat asiaan liittyvät. Yksi esimerkki on maksun siirtyminen ostajalta. Kuinka varmisteaan se että välistävetäjät eivät pääse siitä hyötymään? Kuka on siitä vastuussa, joku virkahenkilö ja miten? Rikolliset etsii ja kehittää koko ajan uusia reikiä päästäkseen väliin, joko pelkästään omin voimin tai käyttäen hyväkseen osapuolia ja niiden henkilökuntaa sekä nykytekniikkaa. Rikoshan kyseessä on, mutta niin ovat summatkin valtavia. Rahojen summat häviää nopeasti monien maiden kautta. Riskien arviointi perustuu suuresti arvailuun ja arvailusummaksi tulee usein jo realisoitumassa olevat "riskit", riippuen tietenkin lausunnon esittäjästä ja asemasta.
muokattu: 23.9.2024 09:38
Kari Rautiainen 23.09.2024 10:11

Jaksa syvemmin kaivaa. Ko putka kuitenkin tekee tulosta joka vuosi. Tottakai finnvera myös vahtii asiakkaitaan. En nyt osaa kovin huolissani olla.

Harri Halinen 23.09.2024 11:46

Toivottavasti turhaan olen huolestunut, mutta liian usein olen tavannut tilanteita jotka ovat odotuksista huolimatta menneet pieleen.
Ja ovat yleistyneet viimeisten vuosikymmenten ajan.
En halua olla pahan ilman noita, vaan muutosta seuraava.

Kari Rautiainen 23.09.2024 17:27

Päivän talousuutisia, valtionvarainministeriön katsaus. Saatanan tunarit.

Harri Halinen 23.09.2024 18:27

Pitkäaikaisen aktiivisen toiminnan tulosta.


Ei nouse ennakoitiin kasvuun, max 2/3-osaa arvioidusta, tuskin sitäkään.
muokattu: 23.9.2024 20:14
Kari Pykälä 23.09.2024 21:20

Lamat tulee ja menee. Maksajat vaihtuu? -90 luvulla maksajiksi valikoitui casino huuman valuuttalainojen ottajat. Nykyisen laman maksajiksi valikoitui suomen työtätekevä kansa ja tämä tehtiin aivan poliittisilla päätöksillä. Suomen hallitus on alkanut neuvottelemaan työehtosopimukset uusiksi. Siis kaikki hyvin, joidenkin mielestä? Konkurssiaalto on liikkeelä ja kasvaa suuremmaksi kuin -90 luvulla. Sote on pienimpiä rahareikiä, mikäli osaa lukea laskea? Onneksi me kaikki voitamme hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisessä vai voitammeko? Nämäkin on pieniä asioita kun tulevaisuutta katselee?

Heikki Ikonen 23.09.2024 22:22

90 luvulla Säästöpankki "pakotti" minutkin ottamaan valuutta lainaa, valutta lainaa tai oot iliman lainaa sai ihan ite valita.
Met ei suostuttu ottamaan kuin 15% lainoista "ulukomaan valuutassa" - se oli meän yrityksen pelastus.
Sen tunsin nahoissani 🤷 just ennen ko SP kaatui... kele. 😬, ONNEKSI pankki kaatui ennen ko meän pulju, säästyi tyttärillä työpaikat.

Monet kollegat Suomessa teki "kiikut" ko eivät kestänyt konkurssin häpiää.
Tuunarilta ei kuiten mäne oma tupa perheeltä ja kaupan tekijäisinä miljoonien piikki ulosottomiehelle usseiksi kymmeniksi vuosisiksi niikö silloin kävi yrittäjille/lainojen takaajille.

Saa näläviä ken pystyy, tietän, olen kokenut tuon ajan. H

Heikki Ikonen 23.09.2024 22:37

ISO KIITOS, 🫡
Kera (Finvera), Ilmarinen, Pohjolavakuutus.
Lainasivat rahaa jotta sain säästöpankin/arsenaalin irti meän puljusta. Lainat oo maksanu takas korkoineen viimestä penniä myöten, iliman yhteiskunnan pönkkä rahaa.
Tuo kolmikko pelasti meän puljun varmalta konkurssilta KIITOS. 😂 H

Kari Rautiainen 24.09.2024 09:12

Eikä sillon tarvittu ”casino huumaa” vaan pankit tyrkytti valuuttalainaa asiakkailleen edullisempana vaihtoehtona. Mä möin kirjapainoihin koneita ja vehkeitä ja useimmat tarvitsi rahoitusta. No kun pikku kirjapaino teki jonkun miljoonan riski-investoinnin, ja Holkeri devalvoi niin asiakkaalle napsahti velkaa miljoona lisää yhdessä yössä.
Illalla holkeri löi toimittajan kanssa satasen vetoa, ettei suomi devalvoi. No aamusta sitte devalvoikin.
Korot keikkui ihan älyttömissä lukemissa.
Onneksi lainsäädännössä on tapahtunut pikku muutoksia. Sillonhan pankki vei velallisen ja myös takaajan talon ihan noinvaan, mutta nykysin se ei käy ihan niin helposti.

Kari Rautiainen 24.09.2024 18:10

Hei mutta sehän on hienoa että ulkomaankauppa ministeri sulkee pois suomen tuosta ukrainan jälleenrakentamisesta. Ennenpitkää se tappelu siellä on ohi, ja tulee valtava markkina rakentaa se maa uudestaan. Riippumatta kuka siellä isännöi.
Mutta, ei me vissiin tarvita ulkomaankauppaa, eikä siten ministeriäkään.

Toivo Koistinen 24.09.2024 19:07

Jos, jos, ja jos.. Se on iso kysymys, Jos se maa seleviää sodasta itsenäisenä, eli lännen rahkeet riitää sen aseistamisen, ja avustamiseen.
Eikä, jos Venäjä alakaa häviämään, ettei ala käyttään liian raskaita aseita, ja pahimmillaan ala syytämään niitä eurooppaan.
Niin mistä raha sen jälleen rakentamiseen.
Tp

Sirpa Eskelinen 24.09.2024 19:48

Olin oululaisen leskiäidin tyttö, kun " norssissa" tutustuin ystävääni, joka oli vanhan laivanvarustajasuvun jälkeläinen.
Olen sikäli etuoikeutettu, että sain nuoruudessani elää työtä tekevän äidin kotona oppien tekemään työtä, mutta samalla sain oleskella ystävättäreni kotona toisenlaisessa kodissa. Tuolloin opin, että me kaikki olemme ihmisiä.
Rahakeskusteluun vanhaa kokoomuslaisuutta edustava isoäiti opetti meitä nuoria, että nousukkailla ei ole sivistystä ja siksi he puhuvat rahasta.

Sirpa

Kari Rautiainen 24.09.2024 21:23
Toivo Koistinen

Jos, jos, ja jos.. Se on iso kysymys, Jos se maa seleviää sodasta itsenäisenä, eli lännen rahkeet riitää sen aseistamisen, ja avustamiseen.
Eikä, jos Venäjä alakaa häviämään, ettei ala käyttään liian raskaita aseita, ja pahimmillaan ala syytämään niitä eurooppaan.
Niin mistä raha sen jälleen rakentamiseen.
Tp

Jos ryssä alkaa syytämään raskasta aseistusta eurooppaan niin sittehän sillä ei ole mitään väliä. Mutta miksi sulkea ovia jotka voi olla aukikin. Miksi osoittaa muulle euroopalle ettei kiinnosta. Ja tämä siksi että siellä sateenkaarilippuja. Ja eikös se pitänyt olla niin että pressa vetää ulkopolitiikkaa.

Harri Halinen 25.09.2024 11:15

Valtio nimeltä Suomi päätti tukea Ukrainaa sen valittua linjansa jo kauan sitten.
Tukea on osoitettu monin tavoin tavaralla ja rahalla länsimaisten demokratiavaltioiden mukana.
Tälläisen linjapäätöksen tulisi pysyä, koska asiaan ei ole tullut merkittäviä muutoksia.
Ei kuulu mainittuun demokratiaan että yksi ministeri tekee poikkeavan ratkaisun toissijaisen syyn takia.
Ilmoituksessaan Suomi olisi voinut irrottautua muista syistä kuin mahdollisesta Ukrainan vaurioiden ja jälleenrakentamisen tukemiseen osallistumisesta.
Mm. homoasiat eivät liity mielestäni esim. jälleenrakentamiseen.
Ministeri teki hätäisen päätöksen varmaan tarkemmin ajattelematta. Ajattelemattomia ministereitä ei Suomi tarvitse.
Ei näin suuret asiat varmaan ole kokonaispaketteja.
Tietenkin on hyvä että asiasta huomattiin ja kohu nousi sillä useinhan on menneisyydessä käynyt niin että Suomen päättäjät ovat lähteneet innolla mukaan ja huomanneet jälkikäteen Suomen joutuneet kokoaan suuremmaksi maksajaksi.
Ei pitäisi mennä päättäjäksi opettelemaan päätöstentekoa vain päätösten valmistumisen vuoksi.

Heikki Ikonen 25.09.2024 11:55

https://yle.fi/a/74-20110811

Pistäkää paremmaksi, näin meillä 😅 H

Heikki Ikonen 25.09.2024 12:28

60 luvulla ko multa pääs "ruma" sana, niin Loviisa mummo pes saippualla kielen, se ol mulle oikein.

Elokapinan väki pesemään tolpat ja portaat - vettä, mäntysuopaa, ämpäri ja harja - pois pääsee muihin hommiin ko eduskunta talo on normin näkönen, kele.
Ny nuo ruojat viijään valtion laskuun lepäämään täyshoitolaan, ruokaakin vielä annetaan. Onhanne raukat yön aheranukkii, kele. 🤛 H

Sirpa Eskelinen 25.09.2024 20:26

Eipä ole tullut mieleeni heittää kirjaa seinään tai nakata esineitä, paiskoa ovia tai muuta tarpetonta, jos tai kun asiat eivät suju.

Eivät eduskuntalon pylväät viisastu vaikka ne hakattaisi poikki.

Kansanedustajia ei saada tällaisella tökeryydellä ajattelemaan oikeita asioita,
Mediakin sumuttaa ihmisiä ummistamaan silmiä oikeilta ongelmilta.

Kun yritän saada syöpäsairaan mieheni asianmukaiseen hoitoon ja turhaudun huonosta hoitoketjujen suunnittelusta, en tuhlaa maalia, en nimittele, en kirjoile, en huuda.

Yritän viedä asiaani keskustelemalla eteenpäin vaikka omaisena valvon yökaudet yrittäen helpottaa kivuliaan mieheni kipuja. Mies nukkuu vielä vähemmän.

Tämä hallitus vie rahat pienestä taskusta isoon taskuun. Edellinen hallitus joutui pandemian valtoihin. Sitä edellisellä oli joku muu tekosyy unohtaa kansalaiset jne.

Julkisen terveydenhuollon alasajo alkoi yli 15 vuotta sitten.

Hoidamme rahaa, emme ihmisiä.

No, nyt on keksitty, että potilaita voidaan siirrellä satojen kilometrien matkoja edestakaisin. Tietojärjestelmät eivät ole yhteensopivia, joten potilas on joka pisteessä "arvaushoidossa".

Heikomma kuolevat sairaana matkusteluun.

En syytä Orpoa, en Marinia, en Rinnettä, en Sipilää, etc. vaan sitä, että emme ole osanneet koota kunnollista päättäjistöä, joka ottaisi selvää ihmisten elämästä.

Maali on halpaa. Persut eivät ole kiinnostuneita kulttuurista, joten heidän ei ainakaan kannata pitää melua pylväiden väristä.

Eduskuntatalo: https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntatalo

Sirpa

Seppo Yliniemi 26.09.2024 08:09
Sirpa Eskelinen

Eipä ole tullut mieleeni heittää kirjaa seinään tai nakata esineitä, paiskoa ovia tai muuta tarpetonta, jos tai kun asiat eivät suju.

Eivät eduskuntalon pylväät viisastu vaikka ne hakattaisi poikki.

Kansanedustajia ei saada tällaisella tökeryydellä ajattelemaan oikeita asioita,
Mediakin sumuttaa ihmisiä ummistamaan silmiä oikeilta ongelmilta.

Kun yritän saada syöpäsairaan mieheni asianmukaiseen hoitoon ja turhaudun huonosta hoitoketjujen suunnittelusta, en tuhlaa maalia, en nimittele, en kirjoile, en huuda.

Yritän viedä asiaani keskustelemalla eteenpäin vaikka omaisena valvon yökaudet yrittäen helpottaa kivuliaan mieheni kipuja. Mies nukkuu vielä vähemmän.

Tämä hallitus vie rahat pienestä taskusta isoon taskuun. Edellinen hallitus joutui pandemian valtoihin. Sitä edellisellä oli joku muu tekosyy unohtaa kansalaiset jne.

Julkisen terveydenhuollon alasajo alkoi yli 15 vuotta sitten.

Hoidamme rahaa, emme ihmisiä.

No, nyt on keksitty, että potilaita voidaan siirrellä satojen kilometrien matkoja edestakaisin. Tietojärjestelmät eivät ole yhteensopivia, joten potilas on joka pisteessä "arvaushoidossa".

Heikomma kuolevat sairaana matkusteluun.

En syytä Orpoa, en Marinia, en Rinnettä, en Sipilää, etc. vaan sitä, että emme ole osanneet koota kunnollista päättäjistöä, joka ottaisi selvää ihmisten elämästä.

Maali on halpaa. Persut eivät ole kiinnostuneita kulttuurista, joten heidän ei ainakaan kannata pitää melua pylväiden väristä.

Eduskuntatalo: https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntatalo

Sirpa

Kirjoitit Sirpa asiaa,on koettu sama homma.
Taksilla ja ambulansilla kuljetetaan kipeitä ihmisiä ympäri maakuntaa.
Eikö tämä teveyden hoito maksa yli 20 miljaardia vuodessa yhteiskunnalle??
Kestääköhän tuon rahankäyttö "päivänvaloa"???

Kari Rautiainen 26.09.2024 08:20

Meillä olis manjana jengiltä opittavaa. Tuntuu toimivan epsanjassa hyvin nää palvelut.

Seppo Yliniemi 26.09.2024 08:35

Ei tunnu hyvältä kun joutuu nykyiseen terveydenhoidon rumpaan.
On kylmää kyytiä.

Toivo Koistinen 26.09.2024 09:09

Terveyden hoito karkasi viimestään käsistä, kun perustivat nämä aluehallinnot, eli sotekonklaavit, isopalkkaisine poliitikkoineen.
Olen moneen kertaan ihmetely, miten ei samat poliitikot kyenneet edskunnasssa, ja kuntahallinoissa sitä samaa tekemään.
Sikäli olen onnen pekka, että meillä kirkolla on tosihyvä terveyspalvelu. Täällä saa avun, ja jos ei kyky riitä, niin sillon tohtori pyytää hoitajaa tilaamaan kyydin Rovaniemeen kuten mulla, kun tuli semonen vamma.
Meillä on hyvin lääkäreitä, ja hyviä ovat. Hoitohenkilökunta hyvä, vaikka eivät ota äijänkäppänää syliin jos pääsee itku kun pistävät neulalla rokotusta.
Tp

Harri Halinen 26.09.2024 09:40

Jatkan tuota tapausta Tavio.
Nyt tuli useamman puolueen edustajilta lausunto tapauksesta.
Jotta kokonaisuus ei paljastuisi siihen sekoitettiin tapaus Israel ja ihmisoikeudet.
Vahinko että itse asiaa koetetaan hämärtää eli vallankäyttöä.
Jopa pohditaan "ammattitasolla" ulkopolitiikan hoitamista vaikka hoitaminen on laissa määrätty.
Näin itse pääasia hämärtyy, tiedotuskanavat mm. lehdistö väsyy ja asia unohtuu. Näin ikävä "moka" unohtuu suomalaisilta. Tämä on nykyinen tapa siivota.


Siis puuttuu parin päivän uutiskärjistä vain Ukrainan rauhansuunnitelma. Esille pitää päästä vain sen takia kun joku toinen pääsi. Ensimmäinen peruste Taviolla oli lausunnossaan ihmisoikeudet, tarkoittaen muunsukupuolisia ja homoja. Nyt on selitysten ja selitysten selitysten vaihe. Turhaa höpinää. Kerran sanottua on huono muuttaa tai pitää perua lausunto perustellen asiallisesti. Vaikka lausunnolla hätäinen lausunto. Hän edusti Suomen kantaa. Onko Suomen kanta tuo?
muokattu: 26.9.2024 10:26
Kari Rautiainen 26.09.2024 16:54

Melkonen sketsiohjelma telkkarissa menossa. Eduskunnasta (se talo missä ne punaset pylväät) lähetys ja edustajat siellä, normipäivistä poiketen, koettaa antaa itsestään haluamansa kuvan suurelle yleisölle. Kuka sitte minkäkinlaista kuvaa on antamassa, tai haluaisi antaa. Mutta huomenna juttu onkin taas toisenlainen.

Harri Halinen 26.09.2024 17:10

Kannatusprosentti toimii:
Kun joku puhuu raflaavasti eduskunnassa haastattelutunnilla puhujan puolueen kannatus pienenee.
Edustajat käyttävät puheissaan keltaisen lehdistön keinoja. Niillä lehdillä ei ole kuin köyhälle kansalle viihdetarkoitus.

Harri Halinen 26.09.2024 18:37

Seuraan mielenkiinnolla jatkossa Risto Murron johtaman/kokoaman kollegion toimia.
Olen seurannut Murron johtaman eläkeyhtiön menestystä syystä että muutama vuosi ennen eläkkeelle jääntiäni vaihdettiin yrityksemme eläkeyhtiö Ilmarisesta Murron johtamaan Varmaan.
Siksi oli omakohtainen kiinnostus asiaan. Sama mielenkiinto on jatkunut.
Olen ollut tyytyväinen Varman saamiin sijoitustuottoihin ja sen tulokseen jotka ovat olleet vertailukelpoisesti ok.
Summathan voisivat olla ... , mutta kun on se laki.
Nyt on myös seurattava eläkeyhtiöihin kohdistuvia lakimuutoksia.

Kari Rautiainen 27.09.2024 09:39

Työryhmä Murto on hyvä idea. Kauppa käyntiin, investointeja, vientiä. Juuri tätä oon odotellu. Säästämällä ja supistamalla, leikkaamalla tää homma ei valmistu.

Harri Halinen 27.09.2024 11:42

Nyt odotellaan tuloksia. Työstä suoritettavan palkkion tulisi olla tulosten mukaisia.

Kari Rautiainen 27.09.2024 16:50
Harri Halinen

Nyt odotellaan tuloksia. Työstä suoritettavan palkkion tulisi olla tulosten mukaisia.

Tuskin se Murto ihan harrastuksesta osallistuu.

Harri Halinen 27.09.2024 21:14

Mielestäni oikea palkitsemistapa olisi monissa muissakin työsuoritteissa:

Kohtuullisen hyvä korvaus työsuorituksesta sovitun ajan ajalta.
Parin vuoden jälkeen aloituksesta riittävän merkittävä korvaus onnistumistaso huomioiden.
Molemmat korvaukset tasoineen ilmoitetaan etukäteen.
Ei missään tapauksessa etukäteen sovittava kiinteää korvausta työstä.
Heikki Ikonen 27.09.2024 22:21

No - Mutta - JOS ?
Homma ns. kusee kintuille itämaan viisailla kaikki tietäjillä, "miltsin jos toisenki" (meän yhteisiä rahoja)
Miten sitte maksetaanko palkkiot VAI "maksaako maakunta" niikö tähänkin asti, ...kele, meän yhteisistä rahoista, huonosti tehystä ja katteetomasti luvatusta "urakasta".
Yritys mualimassa kuuluu työlle
takuu jos jotai hyvee (RAHOO) luvataan.
Kohautetaanko olokapäitä "no ny vain kävi näin,, niikö ny tehää" !!!!
EI näin, EI. VAAN!!!
Korvausta ei kuulu maksaa p...sta työstä, se pitää sopia jo ennen diiliä,, SEN OPIN (kantapään kautta) het eka kuukautena ko aloin YRITTÄJÄKSI! H

Kari Rautiainen 27.09.2024 22:37

Harri ja Heikki, molemmat asiaa. Ennen eläköitymistä mulla meni 40 vuotta tulospalkkauksena. Pidän sitä ehdottoman oikeana palkanmaksutapana. Jonain kuukautena ei tullut palkkaa lainkaan, ja jonain nii nettä piti oikeen suunnitella mihin sen laittaa. Palkan saa onnistumisesta, ajankäytöstä ei makseta mitään. Se on oikea systeemi se.

Harri Halinen 28.09.2024 09:56

Jos ei yritetä ei tarvitse myöskään maksaa palkkaa. Jos ei yritetä ei synny toivottua tulostakaan.
Tuo Heikin mainitsema tapa on perinteinen suomalainen palkanmaksutapa vastaavissa projekteissa.
Projektia suunniteltaessa/toteutettaessa ei saada ihmisiä (hyviä, osaavia) työhön, ihmisiä saadaan mutta ei osaavia. Sopimuksessa voi määritellä tavoitteet ja mahdolliset palkkiot.
Lopullinen palkkio ei voi negatiivinen, mutta se voi olla myös pelkkä 0 (nolla) projektin epäonnistuessa.
Näitä Carunoita on jo ihan riittävästi.
Tälläiset projektit ei saa tulonsiirtoja kavereille.

Kari Rautiainen 28.09.2024 10:08

Voihan palkkio olla negatiivinenkin. Jos ei tulosta tule niin kuluja on kuitenkin syntynyt. Ja työ jonka on tehnyt saamatta tuloksia aikaan, on hukkaan heitettyä työtä. Saako silloin tehdystä työstä palkkionsa?
Tietysti se on negatiivinen vain yksilötasolla, laajempaa korvausvelvollisuutta lienee turha kuvitella.

Harri Halinen 28.09.2024 17:59

Kyllä se on niin että jos tosissaan haetaan osaavia tehtävään siihen ei kannata valita halvimmalla tuleva suunsoittaja.
Kun palkataan työntekijöitä perusteena tulee olla olemassa olevat ko henkilön näytöt alalta se näkemys tulevaisuudesta ko. alalta.
Joillakin henkilöillä koulutus on eduksi, joillakin haitaksi - riippuen henkilöstä.
Kirurgin töihin ei kannata valita psykologia tai kansanedustajaa, vaikka molemmat saattavat olla koulutettuja.
Kuhunkin tehtävään löytyy hyvä jollei saa siihen parasta, sopivuus tehtävään ei riitä.
Valinnan onnistuminen on kiinni valitsijan pätevyydestä valintatehtävään.
Tämän todistaa mm. eduskuntavaalit.

Kari Rautiainen 28.09.2024 19:18
Harri Halinen

Kyllä se on niin että jos tosissaan haetaan osaavia tehtävään siihen ei kannata valita halvimmalla tuleva suunsoittaja.
Kun palkataan työntekijöitä perusteena tulee olla olemassa olevat ko henkilön näytöt alalta se näkemys tulevaisuudesta ko. alalta.
Joillakin henkilöillä koulutus on eduksi, joillakin haitaksi - riippuen henkilöstä.
Kirurgin töihin ei kannata valita psykologia tai kansanedustajaa, vaikka molemmat saattavat olla koulutettuja.
Kuhunkin tehtävään löytyy hyvä jollei saa siihen parasta, sopivuus tehtävään ei riitä.
Valinnan onnistuminen on kiinni valitsijan pätevyydestä valintatehtävään.
Tämän todistaa mm. eduskuntavaalit.

Niin meilläkin oli systeemi kun väkeä palkataan. Ota paras minkä saat, makso mitä makso. Ja palkkaa vain itteäs parempia.
Jos se hyvä on niin kyllä se palkkansa hoitaa.

Kari Rautiainen 29.09.2024 14:05

Yhteistä omaisuuttamme tuhoava terroristit järjestykseen.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2LBiW5Av70Tv-T_JUuZR2TgU2WFSZN8G3j9BRE3Y-buucqvd41IDRwsZ8_aem_Q2OoooIbeQVA3SBqvD3j0w

Harri Halinen 29.09.2024 15:30

Ei ole kuitenkaan mieleni mukaiset ryhmän jäsenet, mutta eihän kaikille voi olla mieliksi.


Siis tarkoitan tuota PM:n nimittämää Murton työryhmää. Haisee siinä taas poliittinen turvapaikka.
muokattu: 29.9.2024 17:20
Kari Rautiainen 30.09.2024 09:41

En minäkään nyt noista kaikista ihan vakuuttunut ole. Joku Vapaavuorikin… mutta annetaan pojille mahdollisuus.

Harri Halinen 30.09.2024 10:21

Häntä tarkoitin pään osin.

Kari Rautiainen 30.09.2024 11:06
Harri Halinen

Häntä tarkoitin pään osin.

Jep. En osaa paljoa odottaa tolta äijältä. Mutta jokin syy Orpolla oli tähän, poliittinen varmaankin.

Harri Halinen 30.09.2024 11:18

Montako epäonnistumista työelämässä tarvitaan että valitaan kyvykkyyttä vastaavaan tehtävään?

Kari Rautiainen 30.09.2024 11:41
Harri Halinen

Montako epäonnistumista työelämässä tarvitaan että valitaan kyvykkyyttä vastaavaan tehtävään?

Montako ministerikaveria oikeasta puolueesta tarvitaan jotta on erityisen pätevä ? Ilman näyttöjä.

Harri Halinen 30.09.2024 13:30
Kari Rautiainen

Montako ministerikaveria oikeasta puolueesta tarvitaan jotta on erityisen pätevä ? Ilman näyttöjä.

Joillekin ei löydy muuten töitä.

Seppo Lokasaari 30.09.2024 22:22

Aikamoista tämä nykypäivän meno ja hallituksen päätökset. Onkohan edelleen kaikki perussuomalaisia äänestäneet edelleen samaa mieltä nykymenosta???
Jotenkin tuntuu, että alkaa menemään täysin överiksi Purran touhut.
Kotitalousvähennyksen pienentäminen on kyllä mielenkiintoinen kysymys, että miten ihmeessä tuo on perusteltua??
Purralla on aika kätevä laskukone, vai onkohan lopulta täysin tilanteen tasalla itsekkään, mitä päättää ja esittää eteenpäin??

Kari Rautiainen 30.09.2024 22:55

Niin, kotitalousvähennystä perusteltiin aikoinaan sen työllistävällä vaikutuksella, ja myöhemmin todettiin että se jopa toimii. Eikös nyt ole ollut pyrkimys työllistämiseen, näinkö se tehdään.

Seppo Yliniemi 01.10.2024 08:57
Kari Rautiainen

Niin, kotitalousvähennystä perusteltiin aikoinaan sen työllistävällä vaikutuksella, ja myöhemmin todettiin että se jopa toimii. Eikös nyt ole ollut pyrkimys työllistämiseen, näinkö se tehdään.

Seuraavaksi nämä työt tehdään pimeänä.
Sinä meni nekin verotulot.

Kari Rautiainen 01.10.2024 11:06
Seppo Yliniemi

Seuraavaksi nämä työt tehdään pimeänä.
Sinä meni nekin verotulot.

Onhan se näin.
Toisaalta, se että teetämme toisillamme töitä, tuettuna yhteisestä lompakostamme, on vain nykysen potin uudelleenjakoa. Mitää lisää se ei pottiin tuo. Kunhan pyöritellään taskusta toiseen.

Harri Halinen 01.10.2024 11:31
Seppo Lokasaari

Aikamoista tämä nykypäivän meno ja hallituksen päätökset. Onkohan edelleen kaikki perussuomalaisia äänestäneet edelleen samaa mieltä nykymenosta???
Jotenkin tuntuu, että alkaa menemään täysin överiksi Purran touhut.
Kotitalousvähennyksen pienentäminen on kyllä mielenkiintoinen kysymys, että miten ihmeessä tuo on perusteltua??
Purralla on aika kätevä laskukone, vai onkohan lopulta täysin tilanteen tasalla itsekkään, mitä päättää ja esittää eteenpäin??

Ei ole nykyhallituksen keksimä vaan aiemmilta hallituksilta opittu perintö.
Kotitalousvähennysmuutos on väärin mutta syy on. Kositaan köyhempiä koska vain varakkaimmilla on mahdollisuus käyttää sitä. Kuitenkin ne köyhiä varakkaammat ovat suurin veronmaksaja- ryhmä.

Sirpa Eskelinen 01.10.2024 16:33
Harri Halinen

Ei ole nykyhallituksen keksimä vaan aiemmilta hallituksilta opittu perintö.
Kotitalousvähennysmuutos on väärin mutta syy on. Kositaan köyhempiä koska vain varakkaimmilla on mahdollisuus käyttää sitä. Kuitenkin ne köyhiä varakkaammat ovat suurin veronmaksaja- ryhmä.

Harri Halinen
Älykkäänä miehenä tiedät aivan hyvin, että juuri varakkaammilla on vara ostaa lakipalveluita kiertämään veroja.
Riukkaiden, suurin v eronmaksaja-ryhmä ei ehkä kuitenkaan tarkoita suurempia verotuloja yhteiseen hyvinvointiin.
Osaava siirtää varansa johonkin, johon tavallinen veronmaksaja ei osaa.

Tavallinen veronmaksaja...
Sirpa

Kari Rautiainen 01.10.2024 18:22

Jaha. RTV sitte yrityssaneeraukseen… ja lisää tulee.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.