Politiikkaa.

Kari Rautiainen 10.09.2024 20:29
Harri Halinen

Ei eduskuntatalolla ole mitään/ketään hauskaa eikä sieltä tule hauskaa istuvien koostumuksesta riippumatta.
On vain helppoa elämää itselleen haluavia.
Vain idioottien tapana on kokoontua sinne.
Ei meidän siis kuulu mennä sinne.

Eikö nuo osa kaikkien kavereista rakentele kaikenlaisia treffejä. Kyllä yks ekoapina joukkoon sopii.

Kari Rautiainen 10.09.2024 20:32
Harri Halinen

Jotenkin on vaikeaa käsittää toimintatapaa kun olemassa olevaa tilannetta koetetaan korjata jo aiemmin koetulla tavalla joka ei ole aiemminkaan toiminut.
Toisia esillä olleita tapoja ei edes tuoda julkisuuteen eikä edes esitetä syitä niiden hylkäämiseen.
Mikä pelottaa

Eikös se näin mene firmoissakin. Uusi johto heurekekkaa ihan uuden ja hienon toimintatavan, joka tosin 5 vuotta sitten kokeiltiin ja todettiin silloisen johdon toimesta että eihän tää toimi ollenkaan.

Harri Halinen 10.09.2024 20:33

Onneksi elämme nyt vapaassa maassa, vaikka kirjoitin edellä ...

Heikki Ikonen 10.09.2024 21:56

Ups 🤑, Tökkään kusias pesään.

Tehe niikö sanon, minussa ehkä elää kuiten pikku "kapitalisti", (unoha se viimestään kahen vuojen päästä), mutta elä tehe niikö mie. Käänsin takin ja huolella, haittakse, ei vähääkää kiinosta just ny, pusines on pusines? sm
Ko mie lentelenen ei jää jäläkiä, eikä ainakaa hiili jalan jäläkiä... 🤭
Että sillen ....
Toivon hartaasti, tämänhän tet 🤕 ootta vissiin unohtanut jo parin vuojen päästä (vaaleissa) eikö rastia ruutuun?? 😮
Sori jos ol paha 🤭 rasti....

Kari Rautiainen 10.09.2024 22:53

Jos se ei hyödyntäisi laillisia mahdollisuuksia, pitäisin sitä tyhmänä. Ei se saanut aikaan puolueensa keksimää muutosta tuohon asiaan. Miksi siis jättää käyttämättä.

Ja tuohan on vain osa kokonaisuutta, on siinä muitakin kikkoja kotiuttaa kapitaalia.

Heikki Ikonen 10.09.2024 23:46
Kari Rautiainen

Jos se ei hyödyntäisi laillisia mahdollisuuksia, pitäisin sitä tyhmänä. Ei se saanut aikaan puolueensa keksimää muutosta tuohon asiaan. Miksi siis jättää käyttämättä.

Ja tuohan on vain osa kokonaisuutta, on siinä muitakin kikkoja kotiuttaa kapitaalia.

Kari hyä "pomppas, Eikä uponnu, ei ehkees tullu sivu osumaa". Heikki putos kärryltä .. joko on tai ei oo suora selekänen joka asiassa, täytyy olla täysillä asiansa kannalla loppuun hamaan, sato tai paisto - on mitä mieltä on. Joskus tekee tiliä usseimmiten pysyy leivässä, mutta ei rikastu. Ei voi kuoria kermaa, muuton on renegade 😇, ei voi hyppiä puolelta toiselle voittajan kyytiin. (lyhyt näköset luopiot hyppii)
Mie olen tehny kaiken täysillä tai en ole teheny ollenkaan. Luopiot kuorii kermaa 👎, ei jatkoon 🤢... niin oon 🤔 .
Mitä kylyvää, sitä aikanaan niittää..
🤭 H

Heikki Ikonen 11.09.2024 00:10

Jänis kevennys.
11.9 klo 00.01.00. +17' Levi.

Nautin eilen illalla tästä harvinaisesta säästä Levillä ko vielä kykenin 🤣. H

Liitetiedostot

20240909_180926.jpg
Kari Rautiainen 11.09.2024 08:18
Heikki Ikonen

Kari hyä "pomppas, Eikä uponnu, ei ehkees tullu sivu osumaa". Heikki putos kärryltä .. joko on tai ei oo suora selekänen joka asiassa, täytyy olla täysillä asiansa kannalla loppuun hamaan, sato tai paisto - on mitä mieltä on. Joskus tekee tiliä usseimmiten pysyy leivässä, mutta ei rikastu. Ei voi kuoria kermaa, muuton on renegade 😇, ei voi hyppiä puolelta toiselle voittajan kyytiin. (lyhyt näköset luopiot hyppii)
Mie olen tehny kaiken täysillä tai en ole teheny ollenkaan. Luopiot kuorii kermaa 👎, ei jatkoon 🤢... niin oon 🤔 .
Mitä kylyvää, sitä aikanaan niittää..
🤭 H

Jos esim työnantaja pistää sut asemaan jossa sanot firman edun mukaisia asioita jotka tosin ei toteutuneet, katsotko että ne sitoo sinua myöhemmässäkin elämässä kun oot jo toisessa duunissa.

Heikki Ikonen 11.09.2024 09:19

Suoraselekänen ei oo tuuliviiri joka hyppii lautaselta lautaselle.

Jos arvostelee jyrkästi yrittäjien verotusta mutta samalla käyttää hyväkseen arvostelemaansa järjestelmää, voi voi.
Tässä tapauksessa enneminki minä perään kuulutan karenssia - ministeristä > konsultti virmalle lennosta "mitä Suomelle arkaluonteista tuoretta tietoa män mukana?" Onko tietoa käytetty oman edun tavoitteluun, no se selevinnee 50v päästä. En tieten syytä > eppäillä sopii.

Toinen tuo "vihreä ajattelu": ei tunnu hiilijalan jäläki vaivaavan ko lentelee mantereelta toiselle myötään, tai käy ipitsalla viikon loppu bileissä. Samalla hänen puolue toverit kurmuuttavat, vaatiivat meiltä eko tekoja, meiltä maajalassa eläviltä, haloo, mutta eivät moiti lentelijää.

Ei minun ole tarvinnu vaihtaa lautasta. Yrittäjänä "palakkani" oli jonain vuonna moni kymmen kertanen nyky vuosi eläkkeeseen, hiukka puotusta rahassa mitaten on, mutta edelleen "eläkeläisenä" oon yrittäjyyden kannalla, yrittäjä on todellinen Suomalainen "TYÖ MIES tai NAINEN" sieluansa myöten.
Ei yrittäjän tie ole aina heleppo, mutta antoisa.
Eläkettäni en moiti, pärjään 💪. H

Kari Rautiainen 11.09.2024 11:02

Joojoo. Jos ei silloset ministerin ehdotukset menneet läpi, niin miksi ex ministerin pitäisi noudattaa silloisia puolueensa näkemyksiä. Kun ei ehdotukset menneet läpi niin käytäntö on siis hyväksyttävä. Kyllä mullekin on kelvannut osingot, pääoman palautukset jne.
Jos sinulle ei niin melko joutavaa touhua.

Heikki Ikonen 11.09.2024 13:19

Niin, sinä mutta varsinkaan minä en oo kritisoinut tätä listaamattomien yritysten tulojen verotus järjestelmää niikö tuuliviiri.

No lopetin AAA luokan yritykseni n vuosi sitten, tappo rahan maksoin verottajalle kuukausi sitten. Rauha hänen sielulleen... joku muu saa kerätä minun puolesta tästä eteen päin verottajalle myntit.
Vapaa herra / eläkeläinen oon 🤣H

Liitetiedostot

20240911_131049.jpg
Kari Rautiainen 11.09.2024 14:05

Niin, kun jotenkin pystyis erottamaan mikä on ollut Marinin ja mikä puolueen mielipide. Ja kymmenessä vuodessa moni asia saattaa muuttua. Myös mielipide. Varsinkin henkilökohtainen mielipide jota ei enään puoluetoimisto ohjaa.

Heikki Ikonen 11.09.2024 15:35
Kari Rautiainen

Niin, kun jotenkin pystyis erottamaan mikä on ollut Marinin ja mikä puolueen mielipide. Ja kymmenessä vuodessa moni asia saattaa muuttua. Myös mielipide. Varsinkin henkilökohtainen mielipide jota ei enään puoluetoimisto ohjaa.

Niin ja parin vuojen päästhän voi mittauttaa kansan mielipiteen. 🤭

Kari Rautiainen 11.09.2024 16:29
Heikki Ikonen

Niin ja parin vuojen päästhän voi mittauttaa kansan mielipiteen. 🤭

Parin vuoden päästä kukaan muista…
Ja kun se on löytänyt kaupallisilta markkinoilta toimeentulon niin mahtaako huonopalkkanen duuni enään kiinnostaa.

Harri Halinen 11.09.2024 16:39

Marin opiskelee yritystalouden ja yksilötaidon tärkeyttä joukkovoiman asemasta.

Kari Rautiainen 11.09.2024 17:23
Harri Halinen

Marin opiskelee yritystalouden ja yksilötaidon tärkeyttä joukkovoiman asemasta.

Just.

Liitetiedostot

img_1194.jpeg
Heikki Ikonen 11.09.2024 18:10

Mikä konklaavi se koko kesän eli tämän hallituksen kuus ensimmäistä kuukautta kaiveli voimakkaasti persujen 10 vuojenkin takaset sanomiset ja tekemiset, vaajittiin ministerin vaihtoja tai sitä sun tätä.
Vaalitkaa ei männy niikö piti.
Orpolla ja Purralla oli pikku "tulipalo" päällä jota hallitus sammutti eikä päässy tekemään oikeita töitään.

Ko on halua ilkeillä kyllä muistetaan, 🤔 vaikka. H

Kari Rautiainen 12.09.2024 08:37
Heikki Ikonen

Mikä konklaavi se koko kesän eli tämän hallituksen kuus ensimmäistä kuukautta kaiveli voimakkaasti persujen 10 vuojenkin takaset sanomiset ja tekemiset, vaajittiin ministerin vaihtoja tai sitä sun tätä.
Vaalitkaa ei männy niikö piti.
Orpolla ja Purralla oli pikku "tulipalo" päällä jota hallitus sammutti eikä päässy tekemään oikeita töitään.

Ko on halua ilkeillä kyllä muistetaan, 🤔 vaikka. H

Tuskinpa konklaavia kiinnostaa jossain suomessa jonku puolueen puuhat.

Harri Halinen 12.09.2024 15:50

Jos tarkoitetaan paavien konklaavia niin juuri noin kuten Kari kirjoitti.
Mutta jos tarkoitetaan kotimaisia "konklaaveja" niin kiinnostaisia tarkennus.
Vanhojen asioiden esille tuonti on hyvin yleinen tapa meille ja teille kaikille joiden asioiden arvo on kyseenalainen kokonaisuudessa. Nostaa mahdollisesti esilletuojan itsensä arvoa itselleen hetkeksi, ja se kai tulee hyväksyä.

Kari Rautiainen 12.09.2024 16:42

Mutta ennen kaikki oli paremmin. Äsken hississä vahingossa katoin peiliin. Siellä oli ryppynen, harmaatukkanen, vanha ukko. Ei ole peilitkään niinkun ennen 🤪

Heikki Ikonen 12.09.2024 17:38

iltalehti.fi/politiikka/a/0c5e88d7-3fe5-4296-999a-239e149fd7a6

Kuka voitti ja Kuka maksaa yritysten, pienten ihmisten ja kansantalouden miljoona jopa miljardi tappioita jotka saatiin aikaan 6/23 - 6/24 riitelemällä?
Hallitusta / ministeri valintoja / hallituksen päätöksiä / kritisoimalla ja lakkoilemalla (+ vaalituloksestakin jurputettiin, jos ois äänestetty oikein). Kukaan ja mikään ei männy oikein - lausahdus "Purran vika" tul tutuks.
Taispa joku muistella menneitäkin. Taitaapi tulla semmonen syksy / talavi että taas "torilla" muistellaan lujasti menneitä 😬 .. toivoa sopii että ois otettu opiksi, neuvotellen eteenpäin 😉H

Harri Halinen 12.09.2024 18:24

Pitkäaikainen perustaltaan samanlainen politiikka ilman realistista tulevaisuussarviota eli ottaen arviossa huomioon hyvän ja huonon kehityksen vaihtoehdot.
Meillä oli yksi pääministeri joka yritti hakea toisenlaiset em. vaihtoehdot mutta silloinen valtapuolue käveli hänen ylitseen.


Kyllä oikein olisi että kahden edellisen hallituksen valtapuolueet olisivat joutuneet korjaamaan virheensä. Nyt ne koettavat jarruttaa korjaus kehitystä. Pelkkä virus ei ollut syy tehdä väärää politiikkaa velkarahalla.
muokattu: 12.9.2024 18:33
Markku Hämäläinen 12.09.2024 19:11

Mielenkiintoista, vai pitäisikö sanoa normaalia politiikkaa.
Marinin hallitus koetti tukea yrityksiä koronakriisissä, nyt oikeisto (ja yrittäjät) haukkuu vihevassari politiikasta, vaikka toiminta oli oikeistolaista, yrittäjiä tukevaa.
Velkaa tuntuu nykyhallitus ottavan entistä enemmän, vaikka ei ole kriisiä päällä.

Heikki Ikonen 12.09.2024 19:21

Ravintoloita, rakennusliikkeitä ym yrityksiä männy konkurssiin ennätys tahtiin, nyt vasta
alakanu realisoitumaan viruksen ja sovan kustannukset (tappiot). Sekö ei ole kriisi. Kysyppä siltä pienen baarin yrittäjältä jolta konkurssi vei yrityksen ja kodin. Ei naarata 😟.
Sitä isoa luurankoa ootellessa on hyvä tietämättömän 🤐. H

Harri Halinen 12.09.2024 20:18

Markku kirjoitti korona-ajan yritystuista.
Kannattaa kaikkien käydä se pitkä lista tuensaajista läpi.
Tuen käyttötarkoitus oli anojilla yli 90 prosenttisesti sama. Siis oli todettu mikä hyväksytään, sillä mennään. Sekin minkä tuen voi ko. kokoinen yritys anoa ja saada oli konsulttien tiedossa.
Edelleen on tutkimatta mihin rahat yrityksissä käytettiin, ei edes ole vaadittu mitään todisteita käytettiinkö rahat lähimainkaan tukiin oikeuttaviin toimiin.
Mieleen tulee Business Finland ja sen nykyinen hautapaasi, miksiköhän?
Kyseessä melko syvä hautavajoama jota ei voi tonkia - miksi?

Markku Hämäläinen 12.09.2024 21:05

Tuo rahanjako on yhdenlaista politiikkaa.
Rahaa jaetaan ”hyvien hakemusten” perusteella.
Aina ei edes ole edes pakottavaa tarvetta, mutta riittää kun on hyvä tarina.
Nykyäänkin jaetaan edelleen tukiaisia eri kautta, rahoista valuu osa tuensaajien taskuun.
Jos valtio palkkaisi joukon ekonomisteja tutkimaan minne rahaa kannattaa jakaa ja minne ei säästyisi aika paljon.

Nyt leikataan Ylen rahoitusta vaikka yle-vero tuottaa Ylen kuluista 98,8%
Tuskin yle-vero kuitenkaan pienenee.
Minulle tuli tunne hallituksen vain haluavan tukistaa Yleä.

Tuntuu etteivät kaikki poliitikot tiedä tai välitä mihin valtion rahat menee.

Heikki Ikonen 12.09.2024 21:11

Niimpä - Tekivät pitkiä sitoumuksia rahoittaa hömppä rojikteja +
ottivat valtiolle velekaa ja sitten kärräsit niistä miljardi kaupalla maailman pelastamiseen. Rahat män - mitä jäi, no satojen miljoonien vuosi korot meän maksettavaksi tänään, lisäksi lyhennyksiä vuosiksi hamaan tappiin niin kauaks aikaa ko laina on maksettu. Ne rahat on pois valtion kassasta, tänään ja vielä vuosia eteenpäinkin.
Niilläkin "hukkaan heitetyillä" rahoilla vois tänäpäivänä auttaa ihan Suomalaista yhteiskuntaa, ihan meitä jokaista. Ei tarvihtisi leikata. 🙄 H


Markku, hyvä viimenen virke, "edellisessä hallituksessa"
muokattu: 12.9.2024 21:15
Markku Hämäläinen 12.09.2024 21:33

Se, mikä jää minun ymmärryksen ulkopuolelle, on suomalaisten poliitikoiden ja viranhaltioiden suoranainen laiskuus hakea EU-tukia.
Kun on kierrellyt Euroopassa, varsinkin Baltiassa, on näkynyt paljon kylttejä joissa kerrotaan EU:n tukeneen sitä ja tätä.
Esim Virossa on paljon pienempi vero% silti se on saanut paljon EU tukiaisia.
Uskon myös suomalaisten mahdollisuuksiin saada tukiaisia, kun vain nöyrtyisi hakemaan

Heikki Ikonen 12.09.2024 22:51

Minä sain v 1989 10% investointi avustuksen, muutaman miljoonan otin aluks veleka rahaa ko rakensin oman liiketian + 30% käynnistys avustuksen palakkoihin ensimmäisen 6 kk ajaksi parille henkilölle. Tyhjästä lähin ja työllistin alle 10 vierasta henkilöä omien lisäks. Yhteiskunnan pönkkä ol siinä, kaikki velat maksoin pois, penniäkää en saanu anteeks. Korot huiteli 15% ja 22% välillä.
Jotai 10v aluks kituutettiin kippaamisen kuilun partaalla, perhe yrityksessä töitä tehtiin 300h/kk, puolikkaalla vieraan kk palakasta - selevettiin.
Loppu ajan seinällä olkin AAA serti.
Minä en usko tuohon että tehään vasta jos saajaan investointi avustuksia 40% tai 60% ja palakat moneks vuojeks.
Jos minä pärjäsin omalla liiketoiminnan tuloilla, miks ei tänäänkin pärjäis.
Miks tänäpäivänä joka paikkaan huuvetaan valtiota tai EUta apuun, miks. 😇.
Noku luukulta saa makaamalla yksilö leivän ja siman, oisko se 🤷‍♂️,,, Köppäukko 🤦H

jk. voiskai niitä pönkkä avustus lappuja EUlle rustata niinkö muutkin maat tekee, kannatan.


80 ja 90 luvulla oli vielä kunnia asia elättää ittesä ja perheensä työllä, mitään työtä väheksymättä, joskus nuorena tehin h..tin pienellä palakalla, jopa neljälle työnantajalle yhtä aikaa jotta sain leivän perheelleni pöytään. Nyt on venkoilu ja luukku vaan niin :(. TÖIHIN minä patistan, työn perässä voi muuttaakki, mieki muutin ja monesti, enkä lähtennä koskaan torille vouhkaamaan. Yhen kerran elässäin oon alakanu lakkoon 10.5.1976, tupakki lakko - jatkuu ;).
muokattu: 13.9.2024 07:51
Kari Rautiainen 13.09.2024 09:43

Meillä taas meni kioskin rakentaminen vähä siten että kolmeen mieheen aloteltiin rupeemaan, eli ruvettiin alkamaan. Pari kk taskunpohjalta ja sitte ja siitä asti omalla tulorahoituksella. Putiikissa on nyt sitte muutama sata työntekijää ja 700 miljoonaa vaihtoa. Tytäryhtiöitä useimmissa euroopan maissa. Isoakovaa lähettiin hakemaan.

Tältä pohjalta sanoisin näistä säästöistä, leikkauksista, että yritys, kuten Oy Suomi Ab voi säästää itsensä kuoliaaksi helpostikin. Säästäminen on selkeesti tuhon tie!
Säästämällä ei raha rajojen sisäpuolella lisäänny yhtään. Sitä pakkaa vaan sekotetaan eri järjestykseen. Kilpailukyky, investoinnit, osaajat, myynti ja markkinointi. Sieltä pitää lähteä kasvua hakemaan, eikä toimintojen alasajosta.

Meillä kun firmassa kasvukäyrä jossainvaiheessa ei jatkanut nousua niin mitä teimme. Palkattiin hinnalla millä hyvänsä parhaita ammattilaisia johtoon, kutsuttiin hallitukseen maailmalta hallitusammattilaisia, parhaita myyjiä, kaikkea mitävaan parempaa kun itse osasimme. Säästämällä, leikkaamalla ei kasvua tehdä.
Jos samoissa vaatteissa siirretään rahaa taskusta toiseen rahaa, se ei lisäänny yhtään, sen siirtelystä vaan syntyy kuluja. Ei, kilpailukyky, markkinat, uutta, sitä pitäs nyt hakea. Maa tarvitsee ulkopuolelta rahaa, ei lainaamalla vaan tekemällä!

Heikki Ikonen 13.09.2024 11:54

Kari, meissä on se ero että, sie jupiset vähän päästä jostai raippaverosta, ykkös tonneista. Tuntuu että yö unes mänöö tuon vertasen tähe, luulis että on sulla 🤑.
Mie oon ollu yrittäjänä sinuun nähe aivan maan 🪱, mutta 😉, se mitä oon saanu aikaan, en tarvii enempee, pärjään 💪. Viimesessä paijassa ei oo taskuja 😮, kellään.
Ko mie matolta putoan ei luut mää rikki 😂. H

Kari Rautiainen 13.09.2024 12:16
Heikki Ikonen

Kari, meissä on se ero että, sie jupiset vähän päästä jostai raippaverosta, ykkös tonneista. Tuntuu että yö unes mänöö tuon vertasen tähe, luulis että on sulla 🤑.
Mie oon ollu yrittäjänä sinuun nähe aivan maan 🪱, mutta 😉, se mitä oon saanu aikaan, en tarvii enempee, pärjään 💪. Viimesessä paijassa ei oo taskuja 😮, kellään.
Ko mie matolta putoan ei luut mää rikki 😂. H

No nyt en viestiäsi ymmärtänyt ollenkaan. Pihlajanmarjoja vissiin. Kirjoitukseni aihe oli se millä kasvua haetaan. Yöunet on sitte joku ihan muu tarina. Älä nyt hyvä mies kuvittele jotain mitä ei ole.
Mitä raippaveroon tulee niin sillä tämä maa ei nouse mihinkään. Ihan joutava rangaistus siitä että on jotain tullut tehdyksi. Se ettet tarvii enempää, ei tee raippaa yhtään oikeutetummaksi. Katsoppa isoa kuvaa, nää raipat yms on ihan höpöhöpö hommaa maan kokonaisuuden kannalta.

Edelleen olen sitämieltä että kilpailukyky, investointien houkuttavuus tänne, erikoisosaaminen, myynti, on ne millä saadaan rahnaa aikaiseksi tulevaisuuden Suomelle. Meinaatko että leikkaamalla mummojen terveydenhuoltoa taivas aukee maan hyvinvoinnille.

En ole tavannut paljoa mainita tästä kioskista, mutta tää vuos näyttää että 450 ihmisen voimin päälle 800 miljoonaa vaihtoa. Jotain on siis tehty oikeinkin. Mutta ei säästämällä tai leikkaamalla.

Heikki Ikonen 13.09.2024 13:01

Emmie Kari paljo yrityksen talouvesta ymmärrä, mutta sen kuiten että, miljardi luokankaa liikevaihto ei oo mitää jos viivan alla vuojen lopussa pitkä miinus.

🥱 Mayer Turku tai edellinen hallitus 🥵. Maakunta maksaa. Mitenköhän män niikö omasta mielestä. No onkos sillä väliä ko lounas pöyässä valakonen tuuki, jalaka lasi ja rässi puku millä elvistellä. H
jk Heikki lähtee ny nauttimaan Levin Ruskamaraton viikon lopusta - puskaan.

Liitetiedostot

20240913_124116.jpg
Kari Rautiainen 13.09.2024 13:48
Heikki Ikonen

Emmie Kari paljo yrityksen talouvesta ymmärrä, mutta sen kuiten että, miljardi luokankaa liikevaihto ei oo mitää jos viivan alla vuojen lopussa pitkä miinus.

🥱 Mayer Turku tai edellinen hallitus 🥵. Maakunta maksaa. Mitenköhän män niikö omasta mielestä. No onkos sillä väliä ko lounas pöyässä valakonen tuuki, jalaka lasi ja rässi puku millä elvistellä. H
jk Heikki lähtee ny nauttimaan Levin Ruskamaraton viikon lopusta - puskaan.

Että ei vieläkään menny perille. Koetan jos osaisin vielä yksinkertasemmin sanoa.
Tämä maa ei säästämällä tai leikkaamalla nouse mihinkään. Rahan siirtely maan sisällä ei muuta maata paremmaksi pätkääkään. Ne pelimerkit ei sillä lisäänny yhtään. Jos tontilla on X määrä kapitaalia, niin ei se lisäänny sillä että yheltä otetaan ja toiselle annetaan. Pyöritetään niitä ropoja eikä hommata niitä lisää. Kaikki kärsii kun kaikki vaan säästää.
Kyllä tarvitaan muutama hyvä myyntimies keksimään mistä sitä rahaa saatas yhteiseen kassaan lisää.

Jos miljardiluokan vaihdosta jää pitkä miinus niin onhan se jotain. Se on pitkä miinus ja ottaa helevetin paljon duunia että sen saa korjattua. Leikkaamalla ei onnistu, se on ihan varma se.
Ja Heikki kuule, en mitenkään väheksynyt tekemisiäsi, ei tää semmonen kilpailu ole. Älä ota ittees suotta.

Heikki Ikonen 13.09.2024 14:23

Kari hyvä, emmie oo sinua väheksyny, mutta ko puhut vain puol totuuksia, liki miltsi vaihtoo ym, miltsijä tulee miltsijä menee mitä jää, totuus se on siellä viivan alla - tulos, siitä maksetuilla veroilla on yhteiskunnalle se merkitys että sillä hoidetaan mummut ja papat kunnialla lasaretin kautta kuoppaan ym. Mitä enemmän tehään töitä (kukin nerojesa mukaan) ja joka maksaa veroja sen korkeammalle hattua nostan. Jää sitä tähelle vielä verojenki jäläkeen jos vero% ei ylitä 100 🤭

Taijan keräillä noita pihlajan marjoja talaven varalle, näyttäävät niin makeilta, mitäkähän hyvää keittiö henkilökunta noistaki rakentaa 😁.
Mänköhän savua silimiin vai tallinnia ohtaluuhun, koitampa ottoo tuosta selevee 🤔, kovoo hommoo. H

Kari Rautiainen 13.09.2024 15:59
Heikki Ikonen

Kari hyvä, emmie oo sinua väheksyny, mutta ko puhut vain puol totuuksia, liki miltsi vaihtoo ym, miltsijä tulee miltsijä menee mitä jää, totuus se on siellä viivan alla - tulos, siitä maksetuilla veroilla on yhteiskunnalle se merkitys että sillä hoidetaan mummut ja papat kunnialla lasaretin kautta kuoppaan ym. Mitä enemmän tehään töitä (kukin nerojesa mukaan) ja joka maksaa veroja sen korkeammalle hattua nostan. Jää sitä tähelle vielä verojenki jäläkeen jos vero% ei ylitä 100 🤭

Taijan keräillä noita pihlajan marjoja talaven varalle, näyttäävät niin makeilta, mitäkähän hyvää keittiö henkilökunta noistaki rakentaa 😁.
Mänköhän savua silimiin vai tallinnia ohtaluuhun, koitampa ottoo tuosta selevee 🤔, kovoo hommoo. H

Totta helevetissä homman pitää olla kannattavaa ja verot maksettava. Muutenhan se on ihan turhaa touhua.

Sulla on nyt liikaa tunnetta mukana, se sumentaa ymmärryksen. Nyt oli kyse siitä että rahnaa pitää maailmalta saada suomeen. Sitä me ollaan tehty mutta näitä tekijöitä pitäs olla paljon enemmän.

Ihan nyt selkosuomeksi: säästämällä ja leikkaamalla ei maa nouse! Meillä on maa sellasessa johdossa joka säästää meidät kurjuuteen.

Toivo Koistinen 13.09.2024 16:34

Pitää puolustaa hieman niitä kotona elämänsä eläneitä. ( makoilijoita ) Ei niitä töitä ihan noinvain oteta, ellei ole valmis matkustelemaan eri paikakkunnille, ja se ei oikeen yksinhuotajalla käy, eikä vammaisella esimerkiksi.
Minä ryöjäsin pitkin Suomea kaikenlaisissa, mutta silti oli vuodessa kausia, ettei kukaan tarvinnu minua, ja sillon piti "makoilla" kotona työttömyys korvausta nauttimassa.
En ranttuillu hommissa, elikkä sanon aina kysyttäissä, että minulla työpaikka vei viemärikaivon pohjalta kolmiomittaustornin huipulle, fiskarssin lapiosta autonosturin koppiin kaikenlaisissa hommissa.
Tosin jos käsitin työn hinnoittelusta, niin ratio kertoi, että keikkalääkärin kustannus parhaimmillaan oliko 1500 ööriä päivä laphalle.
Kuuntelin sitä ohimennen elikkä asian oikellisuus sattaa heittää, mutta kylläsiinä tonnin päivistä puhutaan. Paljonko maksanee poliitikon päivä
Tp
Ps
Pihjalan marjasta saa hyvää hilloa, mutta ne pittää pakastaa ensin, ja sitten keitellä, niin maku paranee.

Kari Rautiainen 13.09.2024 16:42

Heikki jo päätti että yritykset on tappiollisia. Toivo että maassa on yksinhuoltajia ja vammasia.

Tuoko se on se asenne jolla maata rakennetaan.

Harri Halinen 13.09.2024 17:22

Ettei vaan kokonaisuudesta unohtunut jotain?
Ei pidä katsoa vain yrityksen (riippumatta onko se miljardia vaihtava tai kymppitonnin) niin valtion ja muiden vastaavien yhteisöjen sekä kansan kannalta tulee huomioida myös osatekijät.
Voi sanoa että jokaisessa vaiheessa syntyy tuloa. Tulosta syntyy usein verokertymää jonnekin.
Verokertymästä syntyy päätöksiä, hyviä ja huonoja.
Ilman niitä olisi muiden yhteiskuntaan kuuluvien tekijöiden hankala elää, eli olisi elämää ilman järjestäytynyttä yhteiskuntaa.
Ei kannata käydä keskustelua vain 1000 palamisen palapelin yhdestä osasta ja jättää ne loput huomiotta.


Teksti korjaus taas: palamisen po. palasen.
muokattu: 13.9.2024 17:25
Heikki Ikonen 13.09.2024 18:06

Miten se mänöö... lainan lyhennykseen tarvitaan liike voittoa joka näkyy siellä viivan alla. Miljoona lainani maksoin pois, tiijä sitten mistä sanin rahat muualta kuin kassasta, vapaasta pääomasta.
Yhtä kun kysyy vierestä vastataan sanojani vääristellen, niikö eduskunnan kyselytunnilla konsaan. H

Harri Halinen 13.09.2024 19:12

Lainat tulee maksaa pois. Tai...
Jos yritykselle X miljardi tulee ja miljardi menee niin tosiasia on se että siinä välissä moni ansaisi rahaa ja valtio keräsi paljon erilaisia veroja ja maksuja.
Taisi TJ ja duunarikin saada palkkaa.
Siksi se kokonaisuus on tärkeä vaikka yrityksen tulos oli pyöreähkö 0.
Se miinus on huono suoritus vain yrityksen ja saamamiesten kannalta.
Valtio tienaa aina. Joskus pitää valtion yrityksen nimi vaihtaa (kun tuli tehtyä typeriä päätöksiä).

Kari Rautiainen 13.09.2024 19:13

Hyvä pojjaat. Rakennetaan suomea paremmaksi ! Asenne kohallaan ?

Kari Rautiainen 13.09.2024 19:22

Kun mun viestistä äijät etsi lillikanvarsia, niin toistan sen mikä siinä se pointti oli:

”Oy Suomi Ab voi säästää itsensä kuoliaaksi helpostikin. Säästäminen on selkeesti tuhon tie!
Säästämällä ei raha rajojen sisäpuolella lisäänny yhtään. Sitä pakkaa vaan sekotetaan eri järjestykseen. Kilpailukyky, investoinnit, osaajat, myynti ja markkinointi. Sieltä pitää lähteä kasvua hakemaan, eikä toimintojen alasajosta. Mutta meillä on demokraattisesti valittu johto joka yritysmaailmassa tekis helpommin havaittavaa tuhoa.

Heikki Ikonen 14.09.2024 06:33

Muna vai kana ensin?

Edellistä hallitusta ei voi moittia siitä että se ei ois laittanna rahoo kiertämään, siinä ei kyllä säästelly - laitto jopa yli varojemme jako mualimalle jossa se ei kyllä auta meitä vähääkää, mutta joka meän pitää maksaa mualiman pankeille takas korkoineen. Ois nekin rahat laittanna vaikka tien parantamis rahastoon kotimaassa.
Orpon hallitus koittaa tukkia raha reikiä, edellisen hallituksen tekemiä pitkiä tyhmiä "pelastetaan maailma" sitoumuksia ulkomailla, purkaa kotimaan rahan teko automaatit. Sote sopan tonnien päivä palakat, jotka vie myntit sieltä alemmilta palvelun tuottamisen tasoilta, vastikkeettoman rahan jakamisen niille jotka ei halua nostaa Suomea suosta. Koittaa tehä yrittämisen ja työn tekemisen kannattavammaksi ko kotona puhelimen räpläämisen.
Ei satasen tunti palakka sen enempää kuin alle kymmenen euron tuntipalakka oo reilu, tolkku se olla pitää kummassaki päässä.

Oisko ollu ensin kana ja sitten vasta muna, tieä häntä?

Ennustettavaa, yli hallitus kausien ylettyvää talous politiikkaa, sitä mie kaipailen.
Mualima jatkaa matkaa, vanahat systeemit ei toimi, täytyy muuttua mukana, halus tai ei.

Kuten aiemmin kirjoitin. Lopetin virmani, tästä jäläkiin keräkköön joku muu myntit verottajalle, mulle riitti. 🫡 H

Kari Rautiainen 14.09.2024 10:20

No, tätä ei lopeteta. Kuitenkin 450 ihmisen työpaikka, välillisesti vaikuttaa paljon suurempaan joukkoon. Ja jos lehmä lypsää hyvin niin typerää olis tappaa se.

Harri Halinen 14.09.2024 10:31

Totta on, että vanhoja reikiä tukitaan sitä mukaan kun selvityksiä tulee.
Kelkasta tippuvat reiíllä elävät. Kaikki me olemme omasta mielestämme maksaneet liikaa.
Yksi suuri korjattava ryhmä on ne jotka ostavat/myyvät/käyttävät mm. palveluja joista ei veroja makseta.
Onneksi ne vähenevät ja summat joita yhteiskunta jota kautta suomalaiset menettävät myös vähenevät tietoautomaation levitessä.
Ei mene kauan kun seurataan rahan liikkeitä välillä maksaja-saaja. Vain käteinen jää seurannan ulkopuolelle.
Senkin seuranta on mahdollista.
En kannata verojen määrällistä lisäämistä vaan niiden kohdentamista oikein.
Paljonkohan kukin maksaa sen takia enemmän kun joku ei maksa niitä maksuja joita hänen kuuluisi?

Ari Kuusisto 14.09.2024 11:27

Ja lisää maksaa rehelliset verojensa ja velvoitteidensa maksajat kun nykyhallitus vähentää harmaan talouden kitkemisen resursseja.
No, muutaman peräänkuuluttamaa ideologioiden erilaisuutta tämäkin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/800fc9b6-be46-458f-9329-06d593f36177
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5d143b88-b076-495a-b368-1da5c05d3828
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio-tuomaala/miksi-petteri-orpo-suojelee-harmaata-taloutta/

Heikki Ikonen 14.09.2024 11:34

Lehmä on semmonen "vekotin":
Syö heinää ja tuottaa p..kaa ja maitoa.
"Navettoja" tuntuu olevan pitkin EUta. Tuotoksista, mitä saa ja kuka saa? Missäköhän on konsernin pääkonttori (verotus maa) =
Missä maijosta separoijaan kerma - kuka sen saa?

Oliko, tekikö Irlanti jotai oikein ko heiltä poistui valtion kassa ongelma?
Tuommosia vero paratiisi ajatuksi 🤔 joutessaan.

Löytyiskö tuosta ideaa Suomen vero eurojen kerryttämiseksi? Siinäpä hevoselle mietittävää, sillä ko on isompi piä ko minulla. 😉 H

Kari Rautiainen 14.09.2024 11:58

Pääkonttori, verotusmaa. No suomi tietysti.

Irlanti teki sen mitä tossa edellä tarkoitin. Hommasvat maahan vaikka mitä yritystä, teollisuutta jne. Juuri tätä edellä tarkoitin. Ei tänne raha itsestään tule, se pitää hakea tai kutsua tänne. Luoda sille edellytykset että sitä tulee. Irlantikin oli aiemmin ihan konkurssikypsä putiikki.

Harri Halinen 14.09.2024 13:14

Maitotilojen tuotosta maksamat verot. Heh, heh.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.