Retkeilyauto
POHJANTÄHTI JORMA
02.09.2011 22:36
Alkanut vähän kiinnostaa sellainen peltikuorinen retkeilyauto. Mitenkähän niissä pärjää kun ilmat vähän jäähtyy? Mitäköhän tarkoittaa kaasuton, toimiiko myös liesi löpöllä? Turun Rinta-Joupilla näyttäisi olevan sellainen Casa Car Extra Fine!! Nyt kaikki retkeilyauton omistajat kertomaan kokemuksistanne. Käyttömaksuthan niisssä taitaa olla kohillaan:)
LAHELMA JUKKA
02.09.2011 23:15
Ainakin -7 asteen pakkasessa vielä pärjää, ongelmana on kuitenkin harmaavesisäiliö auton alla, jota ei ole eristetty (Adria Twin). Tuulisella kelillä ovien saumoista hieman puhaltaa sisään, mutta joku on ratkaissut sen ongelman solumuovisella lisäseinällä. Etuikkunat on myös hyvä eristää ulkopuolisella peitteellä, muut ikkunat ovat kaksinkertaisia. Kaasuttomassa autossa lämmitys toimii dieselillä ja liesi samoin (tai valopetroolilla kuten veneissä).
KAAKKOLAHTI TOIVO
03.09.2011 22:14
Metillä on Casa Car retkeilyauto joka ei nitise eikä natise kalusteiden osalta.
Termo peitot on ohjaamoon ja taakse.Vesi säiliöt on sängyn alla et ei jäädy.
Lämmityksenä on Truma Combi 6000 ja Webasto 1000 joka
pitää esi lämmityksen päällä.Truma kun ollaan öitä autossa.Tarettu ollaan
ainakin -22 C pakkasilla.Erillis vuoteet myös löytyy. Tosi tyytyväisiä
ollaan ja kun me vai kahestaan kierrellään.
HUHTA LAURI
12.09.2011 20:49
Minulla olis myynnissä Ford transit kaasuton retkeilyauto-03.
Lämmitysenä wepaston ilmalämmitys hyvin on talvellakin pärjätty.
Jos kiinnostaa niin soita kerron lisää,0445258022
POHJANTÄHTI JORMA
13.09.2011 10:15
Laurille: Suurin innostus on jo laantunut, koska tuo toinen rahoittaja ei suostu kaupoille lähtemään:))
VÄLIAHDE JUSSI
13.09.2011 12:18
Olipa järkevä toinen rahoittaja.
ISOSÄVI JARMO
31.10.2015 20:54
Minkä merkkiseen autoon teidän Casa on rakennettu? kun erillisvuoteet on saatu sopimaan. Onko lattiassa lämmitys?
Meillä on ollut Casa, lyhyeen Ducatoon tehty. Sen ongelma oli turhan ahtaaseen tumpattu liesi. Vesisäiliöt oli kyllä sisätilassa, mutta hanat lattian alla kylmässä. Olisi pitänyt madaltaa tai nostaa hiukan säiliöitä, jotta hanat olisi saanut lattian päälle. Teetin lämpöverhon asuintilan ja ohjaamon väliin, ei tarvinnut ikkunoihin lämpöpeitteitä. Dieselwebasto antoi kyllä hyvin lämmintä asuintilaan.
KAAKKOLAHTI TOIVO
02.11.2015 20:13
Meidän auto on rakennettu, Mesen alustalle (puoli pitkä)Hanat tosin myös ulkona
Casan kuvastossa kuva takaosasta 2015..Todella avaran tuntusta. On tosi
hyvä ratkaisu..Tyytyväisiä ollaan ja lämpöä riittää.
KOISTINEN TOIVO
02.11.2015 20:24
Ainoa ongelma casassa on se, että harmaavsisäiliön pohja, ja sulkuhana kovalla pakkasella jäätyy.
Nyt jos saisin sisustaa udelleen, niin sen keski istuinparin jättäisin pois kokonaan.
kapeassa autossa on kahdelle hengelle turhaa levitystä se kahden hengen istuin, koska etuistuimet käntyvät pöytään päin.
Näillä mennään.
Toivopoika
KAAKKOLAHTI TOIVO
08.11.2015 19:48
Taas tuli reissattua Casalla ja kyllä taas tuntu mukavalta.Vaihdatin noi talvirenkaat
alle ja kyllä oli hiljaiset verrattuna kesä renkaisiin nähden. Mennään jo viidettä vuotta.
Ja asiaa, vaikka on peltikuorinen retki niin kahdelle meidän kokoiselle henkilölle
on niin sopiva ja lämpöä riittää. Paras valinta meille..Suunnitelin niitä hanoja sisäpuolelelle, mut ei ne onnistu kovin helposti....Ainut miinus...
POHJANTÄHTI JORMA
08.11.2015 21:46
Tulihan se retkiauto hankittua, yhtään kylmää yötä ei olla siinä nukuttu... Ensimmäiseksi tuli hankitalistalle väliverho, nepparit löytyi Claes Ohlssonnilta ja lämpöeristetyn vanukankaan käyn ostamassa Heinola Caravaniststa.
Takaovien sisäpuolelle tuli lämpöeristeverho mukana kaupassa. Luulisi sen Truman hönkivän sen verran lämpöä, että siinä kuitenkin pikku pakkasissa tarkenee. Talvirenkaat oli tosiaan hiljaiset kesärinkuloihin verrattuna.
Jos ei sitä talvella voi käyttää niin ainahan on olemassa liikennekäytöstä poisto.
Aika senkin näyttää.
KOISTINEN TOIVO
09.11.2015 06:50
Sitten vaan matkaan.
Minä tutkiskellu tuota väliverho hommaa.
Tuumaili, jotta en sitä käytä. Mielummin laitan ulkopuolisen peiton.
Johdattelin lämmittimestä molemmile puolin ilmaputket keulaaan puhaltamaan.
Nyt ei kehity niin paljoa kosteutta etupään laseihin, paitsi tuulilasin alareunaan, mutta se taas on toinen juttu.
Nyt siten näyttää toteutuvan uusimmissa se kaasuton auto.
Diesel lämmitys, ja ehkä kohta hellakin. Komressori jääkaappi.
Toivopoika
LIIMATAINEN HANNU
09.11.2015 11:56
Jostakin syystä on minuakin alkanut kiinnostaa tuo peltikuoriainen. Kun on jo sen verran raimantunut, kädetkin että vaunun kytkeminen ja poisotto alkaa jo olla hankalaa. Ja olen ajatelut että jos pärjäilisi vain sillä retkiautolla, kaikki ajelut. Noita autoja kun alkaa olla taas liian monia, verot verta juovat sun muut tulli- ja tuulaakmaksut. Ans' kattoo, löyttykö rohkeita kauppiaita, ottamaan Lantikan ja uuden vaunun vaihdossa? Jos ei, niin sitten mennään näill olevilla.
POHJANTÄHTI JORMA
09.11.2015 13:03
Kyllä kauppiaat ovat hanakoita ottamaan vaihdossa melkeinpä mitä vain, väliraha vaan on se kinkkinen asia.
MÄKELÄ EERO
09.11.2015 13:19
Me luovuttiin alkovimallisesta Fiat/Euramobilista ja haettiin vaunu Saksasta. Sitten Tuula alkoi haikailla matkailuauton perään. Nyt Me vedetään VW Westfalialla LMCtä perässä (silloin kun vedetään). Nyt on molemmat täällä Castro Werdessä, Portugalissa. LMCn tassut on veivattu alas ja Wolkkarilla ajellan. Ehkä käydään jossain yön yli reissullakin. Eli sekakäyttäjiä olemme. Meille tämä sopii ainakin vielä. Puolentoista vuoden kuluttua lähtee pikkueero 80nnelle kymmenelle. Ainakin pikkue`n, siis ajokortissa tämä yhdistelmä vaatii. Ans kattoo kuinka käy silloin :)
pikkueero
POKKINEN TAPANI
09.11.2015 14:19
Näin 3-liki-4 vuodenajan retkeilijänä varsin kiinnostava aihe. Me vaihdettiin iso alkoviauto keväällä huomattavasti pienempään intergroituun. Takana oli kerrosvuoteet jotka löysivät säilytyspaikkansa autotallin perähuoneen hyllyköltä ja rakensimme takaosan lattiasta kattoon retkivarusteille.
Kovasti kiinnosti myös tuo peltikuorinenkin, mutta vaakakupissa oli kuitenkin se tila minkä ns täysverinen matkailuauto antaa, en ole niin palapelien ystävä ja rakentelen matkamökin mieluiten kotipihassa kuin joka päivä reissussa. Samoin kunnollinen eristys on ihan eri luokkaa, jota kylläkin piti tehtaan jäljiltä entrata hävyttömän monesta kohtaa.
Juuri lämmön tasaisuus, se vedottomuus on puskaparkissa iltaa viettäessä enemmän kuin mukavaa.
Hetkeäkään en epäile peltikuorisessa pärjäämistä vaikka -10/20 pakkasilla, pieni tila ja 6kw lämmitin, jopa vepasto lisänä. Pointti onkin siinä lämmön tasaisuudessa ja hiljaisuudessa minkä hyvin eristetty auto antaa.
Tottahan tälläinen leveämpi matkamökki häviää ahtailla paikoilla kulkiessa ja siinä tarpeet erottuvat kovasti meillä kanssakulkijoilla.
Mutta kun on tottunut tilaan ja siihen, ettei esim sänkyä tarvitse erikseen vaikka jostain sohvaryhmästä aikaa kasailemaan on seikka mistä on hankala luopua.
Jos olisin yksin, niin silloin saattaisin oppia helpostikkin uudestaan peltikuoriseenkin, sellainenkin oli aikaan ennen lapsia.
Ajattelisin, että peltikuorinen retkeilyauto on parhaimmillaan liikuttaessa paljon kaupungeissa ja silloin jos matkailu painottuu pääosin kevät-kesän ja korkeintaan loppusyksyn keleille, siis täällä pohjolassa.
-tapani-
VIRTA URPO
09.11.2015 17:34
Onkos kukaan peltikuorisen omista uskaltanut puhua miten nopeasti kori happanee ? Taitaa olla nyt sen verran tuoreita , ettei vielä pahemmin puhuta. Eräs oli ainakin sellaisen jo hävittänyt, kun alkoi näkyä aika nopean pommin paikat. No kait se on kiinni siitä huolellisuudesta miten ja millä eristetään.
HYTÖNEN RAIMO
09.11.2015 17:49
Kyllä niissä tarkenee, sen sijaan vesiasiat voivat aiheuttaa ongelmia, mutta asia on sama myös täysikokoisissa matkailuautoissa (toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Asian vasvistaa muutaman vuoden takäinen ProMobilin lämpimyystesti. Kaikkein lämpimin oli korotettu peltikuorinen Ford Nugget (Truman ilmalämmitys), joka lämpeni yli kolmeenkymmeneen asteeseen siinä, missä nestelämmitteisissä isoissa autoissa ei lämmöstä ollut tietoakaan.
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 08:51
Väliverhon suunnittelu käynnissä, vetoketjun tarpeellisuutta miettinyt, sellainenkin on ostettuna.
Eilen laitoin nepparit ja ompelin kanttinauhan...
KOISTINEN TOIVO
10.11.2015 09:24
Kyllä tarkenee keulaan saakka. aaaaaParin kymenen pakasilla puoliteholla.
Vesi, ja vc toimii hyvin, mutta harmaavesi säiliön pohja, ja hana jäätyvät.
Siihen en vielä konstia ole keksinyt.
Ajatus lämpökaapelin sinne sisälle laittoa olen ajatellut.
Toivopoika
NIEMINEN SEPPO
10.11.2015 10:05
Melkoisia masokisteja. Minulla oli ensin yhdeksän vuotta Mondeal Swift ja nyt on Rellun pojalle tehty Adrian Twin M retkeilyauto ollut seitsemän vuotta. Pikku pakkaset vielä menee, mutta siihen se yöpyminen on parasta jättää. Saahan vaikka Soputeltan vuorattua, mutta ei siinä enää mitään järkeä ole. Auto on hyvä ympärivuotiseen käyttöön ja sisätila on mukavan lämmin kovillakin pakkasilla päiväreissuilla kunhan vain on talvivaatteet päällä. Älkää nyt viitsikö höynäyttää kyseistä autoa harkitsevia. Autotyyppi on hyvä, mutta faktat ovat faktoja.
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 10:45
Ompeleminen nakkisormilla ei mennyt ihan nappiin vaan väliäkö sen.
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 11:27
KNAAPI JUHA
10.11.2015 13:39
Jo on Niemisen Sepolla vetoisa asento-auto. Oletkos varmaan katsonut, ettei ole tekovaiheessa unohtunut joku ulko-ovi asentamatta.
Minulla on tuollainen alle 6-metrinen Mersu Sprintteri, eikä ikinä tarvi päällysvaatteita ajon aikana pitää. Nukkunut olen tuollaiseen 15 asteen pakkaseen saakka ohjaamopeitteen ja väliverhon kanssa. Webasto 2,2 kw on riittänyt mukavasti nukkumiseen. Kaasupulloja on yksi pikkuinen kun kompressorijääkaappi käyttää vain akkuvirtaa.
KOISTINEN TOIVO
10.11.2015 13:49
Miten sulla Juha virta kompurakapille on piisannut.
Niin siittä ilman kierosta.
laitan kuvan asiasta. On semmoinen keskeneräisen oloinen, koska kattelen onko hyvä.
Näyttäisi olevan, ja riittävän lämmön keulaan.
Ajon aikana hönkii mukavasti oven laitaan, niin on hyvä sekin.
Toivopoika
KNAAPI JUHA
10.11.2015 14:09
Toivopojalle kerron, että se Waecon kompressorikaappi on hyvinkin toiminut. Järkeä tietysti täytyy käyttää, eikä survoa kerralla kassillista lämmintä ruokaa. Olutta en ole myöskään kylmännyt siinä. Laiteakku on kylläkin sitten 180 Ah. Tosin sitä sähköä syö se Webasto myös.
Hyvltä näyttivät nuo ilmaputket, jos lämmittmessä vaan puhallusta riittää monille haaroille ja pitkille putkille. Minusta vaan sen ohjaamon rakenne on sellainen, että hyvä väliverho on parempi ratkaisu. Kun ei siinä autossa nyt aivan asumaan ruveta.
TÖRÖLÄ SIMO
10.11.2015 14:38
Pitkä oli keskusteluketju, mutta ei yhtään mainintaa "kohillaan"olevasta käyttömaksusta? Onko veroluokka MI /Henkilöauto.??.
POIKULAINEN ESA
10.11.2015 15:02
Tommosella saa lisäpuhallusta ehkä jo liikaakin.
Löytyy myös isompiakin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/386443/Tunnelipuhallin-12V45A-3-2800-lmin
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 15:10
Käyttömaksut ei ole kohdillaan, painon mukaan mennään. Ihan tarkalleen en muista, mutta reilu 600€ vuodessa maksan omastani.
KNAAPI JUHA
10.11.2015 15:15
Tuollainen 4,5 amppeerin puhallin syö yksinään sähköä enemmän kuin lämmitin ja jääkaappi yhteensä . Ajon aikana taas ei tarvita. No, jos sähkötolpassa yötä.
KNAAPI JUHA
10.11.2015 15:37
Hyvältähän tuo Jorman väliverho näyttää Omani tein kahdesta puolikkaasta ja keskellä reilusti lomittain. Ei tarvitse ajoon lähtiessä pois repiä, riittää kun sitoo nauhoilla sivuseinille.
KOISTINEN TOIVO
10.11.2015 16:05
M1 luokan ajokki on tuo, ja 2015 vuuen tiisselivero 366 päivältä on 382,10 ööriä, elikkä päästön mukaan kai.
Kyllä siinä tuossa vabastossa hönkä riittää kovillekkin ilmoille, mutta säätönappi on turhan tarkkaliikkeinen.
Takaosan käytävällä olen sulkenut pari suutinläppää, etei siellä ole liian kuuma
Puskassa ei kovalla pakkasella ole lattia liian lämmin, mutta matto auttaa jonkin verran.
Pakko sanoa, että peltikuori on korkeintaaan pariskunnalle, ja hyväsopusalle.
Ei varmaan pärjää kalliille kabe luokan matka autolle ominaisuuksissaan
Kirjastoauto on minusta paras ratkaisu, riitävän jämerä
Pitää sitten kun jos kaappi loppuu, harkita komressorikaappia, tooivottavasti monen vuuen päästä
Toivopoika
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 16:05
Kahdestaan liikutaan, minun puolestani saa olla paikoillaan koko ajan.
Yön jälkeen Webasto lämmittämään ohjaamon ja moottorin. Louskuovesta pitää
kulkea ellei halua neppareita avata. Hirvittää se vetoketjun ompeleminen :)
NIEMINEN SEPPO
10.11.2015 16:45
Tulikohan sinun juttuni nyt huonosti luettua?? Enköhän kehunut autoa hyväksi PÄIVÄKÄYTÖSSÄ... siis tarkoittaa myös ajon aikana, lämmin jne.
Ja sanoin myös että soputeltankin saa lämpimäksi riittävästi vuoraamalla.
Ja sinä puhut aivan eri autosta, webastoineen pikku kaapullerolla. Muistat vaan tarkkailla akkujen kestoa puskaparkissa. Minulla on ollut RETKELYauto siis abaut 15 vuotta ja enköhän olisi jo huomannut jos joku ovi puuttuisi, niin että pidö mölinät mahassasi!!!
KNAAPI JUHA
10.11.2015 16:56
"sisätila on mukavan lämmin kovillakin pakkasilla päiväreissuilla kunhan vain on talvivaatteet päällä. Älkää nyt viitsikö höynäyttää kyseistä autoa harkitsevia. Autotyyppi on hyvä, mutta faktat ovat faktoja."
Näin kijoitteli Niemisen Seppo.
Kokemusta on kertynyt minyllakin. Ei minulla kyllä ole talvivaatteet päällä muuta kuin ulkona. Yöllä käytän pyjamaa
Fakta varmaan on, että Niemisellä on vallan muunlainen retkeilyauto. Liekö jostain Välimeren ilmastosta kotoisin . Että sellaista mölyä mahasta tällä kertaa.
LIIMATAINEN HANNU
10.11.2015 17:04
Juha hei, onko totta että Sinulla on mölinöitä mahassasi?
Yritä nyt kovasti pidellä net siellä mahassasi, mölinät, joku voi niistä muuten suuttua(kin)!
Vertailun vuoksi, mie eppäilen että minun mahassa ei ole kuin paskoo ja pierua! ehe ehe No, joskus nekin jotakin ääntä pitävät. :)
KNAAPI JUHA
10.11.2015 17:41
Se näyttää tämä Nieminen olevan "kiivas kiukkuinen ja julma hirmuinen, vain Herra hänet voittaa"
Tämä nyt ixan ulkomuistista, vaikka en olekaan raamattutieteitä YH:n aikoina opiskellutkaan.
NIEMINEN SEPPO
10.11.2015 17:56
Myönnän. Hiillyin, mutta sinä taas luet valikoiden. Tuossa en sano että talvivaatteet pitää olla päällä AJON aikana. Ja auto on kyllä ostettu Suomesta, Kuopiosta ja uutena ja ihan kunioitetulta caravan kauppiaalta. Mikähän muuten sai sinut tosiasiallisesti takajaloilleen tuosta minun jutustani. Oma lehmä ojassa?
Jos retkeilyautojen lämpöominaisuudet olisivat tosiaan niin erinomaiset kuin täällä annetaan ymmärtää, niin miksi ihmeessä varsinaisiin matkailuautoihin laitetaan huomattavasti tuhdimmat lämpöeristeet. Sehän kuulostaa aivan turhalta ja kuitenkin juuri niitä mainostetaan Suomen oloihin.
Ja lopuksi: miksi minulla on ollut... jaa 16 vuotta... retkeilyauto jollen olisi siihen tyytyväinen, mutta tosiasiat ovat tosiasioita ja tämä jauhaminen loppuu minulta tähän.
POHJANTÄHTI JORMA
10.11.2015 19:31
Kävin tuossa iltasella ajelemassa pikku lenkin, hyvin lämpeni ohjaamo kun ei tarvitse sitä asuinosaa lämmittää.
Jos nyt edes pikkasen pienemmällä vedontunteella selvitään niin hyvä on. Vähän yli 50€ siihen paloi :)
Kuvat senkun suurenee :(
Käyttäjän lisäys viestiin 10.11.2015 klo 19:53:28
Nyt on Win Zip asennettu, vielä kun opettelen sen käytön.
KOISTINEN TOIVO
10.11.2015 19:39
Hyvä, ja tiiviin näkönen peitto. varmaan pitää lämpöä. Toivopika
KNAAPI JUHA
10.11.2015 22:03
Minulla välipeite takaa yön lämmön. Ajaessa haluan nähdä takaoikealle liukuoven ikkunasta. Muutoin on haastavia kaistanvaihtoja ja takaviistoja risteyksiä tiedossa.
HAKALA JYRI
11.11.2015 11:23
Retkiautoja myös alle 5 metristä melko täydellisellä varusteilla esim 1446515 nettikaravaanissa ,, kylpyhuone ja wc toki puuttuu . Retkiautojen ongelma sänky mitta n 180 cm poikittaisia vuoteissa
Terv jyrih
Ps en ole auton myytiavustaja,,, havainto varusteet ja koko. Kiinnostais kenen rakentama jos joskus haluais toteuttaa omat suunnitelmat pakettiauton koppiin.
PYYKÖNEN ARI
11.11.2015 11:56
Näkyy olevan Asmobil eli Rainer Möllerin rakentama
Hän tekee todella hyvää jälkeä ammattitaidolla!
HAAPANEN TIMO
11.11.2015 13:25
Auto on tehty käytetyyn pakuun, sisustus on uusi. Kymppitonnin vaiheilla näkyy olevan -08 Boxerit, loppu on työpalkkaa ja rakennussarjan kustannuksia.
Kohtuullinen hinta.
http://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/boxer/1446515
@timppa
KNAAPI JUHA
11.11.2015 13:55
Siinä on puututtu myös retkeilyautojen todelliseen riesaan eli takaovien eristämiseen.
Kaupan olevissa peltikuoriaisissa on yleensä takaovet iso ongelma. Itse ovien sisään ei oikein saa eristettä, mistäpä otat tuplaikkunat ja pariovien pitkät saumat vuotavat aina kylmää.
Mietin vain kahden 11kilon kaasupullon mielekkyyttä kun joku Webasto puhaltaa hiljaisesti lämpöä ja ottaa polttoaineensa auton tankista.
KOISTINEN TOIVO
11.11.2015 14:55
Tuossa pikkupakussa on ajatusta, että peti, ja pöytähomma on ympätty perään.
Keulaan saa sillä konstilla avaruutta.
Meillä on tapana ajon ajaksi nostaa pöytä petille taakse.
Toivopoika
JOKINEN REINO
11.11.2015 15:34
Minulla oli myös Adrian retkiauto ,ja kyllä siellä piti olla parit villasukat jalassa, pipo päässä , pitkät kalsarit ja pitkähihainen paita päällä , jos pakkasella aikoi unet ottaa.
Eikä pakkasta tarvinnut kovin monta astetta olla ,kun himo siinä yöpymiseen haihtui.
Retkiauton seinissä ei juurikaan ole mitään lämpöeristettä , pelkät levyt ja joissain kohti pala lasivillaa , sekin vain äänieristeenä.
Kun tuli availtua noita vuorauslevyjä, osa huonon kiinnityksen takia ja osa ihan mielenkiinnon vuoksi.
Itsellä oli 2007 malli, jos vaikka laatu on siitä parantunut , ainakin syytä olis.
LAITINEN TAPANI
11.11.2015 16:44
Omassa käytössä vähän erilainen retkeilyauto, pitkän 6,4 m Jumperin koriin tehty auto. Asunto-osan sisäpituus 407 cm ja sisäleveys 197 cm lukuun ottamatta sivupalkkeja, joiden kohdalla 187 cm. Edessä istuimet neljälle ja kääntöpenkit, takana pitkittäiset vuoteet molemmilla sivuilla.
Takaosan lämpimyydestä huolehtii umpinainen takaseinä, takaovista pääsee tavaratilaan
Lämmityksestä huolehtii Truma Kombi 6 Diesel, 6 kW, siinä lisänä vesikiertoinen lattialämmitys käytävällä ja pesutilassa. Ecomat 2000 keraaminen lämmitin 1,8 kW verkkovirralla huolehtii pienestä lämmön tarpeesta. Moottori ja ohjaamo lämmitetään Webastolla 5 kW. Jääkaappina Waeco 12 V kompressorikaappi, virran kulutus alle 1,5 A. Keittiössä Wallas DU88 diesel liesi. Polttoainetta mukana isossa 125 l säiliössä.
Lisäakkuna 180 Ah Exide AGM Dual ja verkkolaturina Waeco 25 A sekä ajon aikaiseen lataukseen C-tek DC/DC laturi, lisänä vielä 150 W aurinkopaneeli.
Käynnistysakulla C-tek ylläpitolaturi.
KOISTINEN TOIVO
11.11.2015 16:54
Kuinka tuo diesel hella toimii.
Tässähän olisi mahdollisuus tehdä kaasuton autosta, kun meillä jo vebasto lämmityksen huolehtii, ja se hoitaa kyllä yksin lämmön.
Mutta joskus kun kappi menee, niin laitan komressori semmoisen
Hienon näkönen peli sulla.
Onko louskussa se loppukiinniveto.
Toivopoika
LAITINEN TAPANI
11.11.2015 17:02
Wallas liesi on tehty venekäyttöön, sopii myös autoon. Polttoaineputki auton tankkiin, 12 V virtaa ja pakokaasu sekä imuilmaputki ulos.
Liukuovi on sähkökäyttöinen, asennus AutoDek Tampere.
HAAPANEN TIMO
11.11.2015 18:15
''Lisäakkuna 180 Ah Exide AGM Dual ja verkkolaturina Waeco 25 A sekä ajon aikaiseen lataukseen C-tek DC/DC laturi''
Miten se lataus tuolla laturilla ajon aikana tapahtuu?
@timppa