Loputtomat vikaluettelot

JOKINIEMI PETRI 19.09.2012 16:51

Minä kun osti uuden kulkimeni 09v, vaihtoehtoja oli pari kolme malli joista valitsin 150 rellun alko alustalla. Kaksi muuta oli fuuja. 2.3. En tiedä menikö valintani ihan pieleen muuta mitään en ole joutunut tekeen. Normi huollot tietty. No se on ainakin hyvä että vesi ei sada konehuoneeseen. ja vaihteisto ei täristä pakilla. Ja moottorissa on mukavasti voimaa

HALTTUNEN TEUVO 19.09.2012 17:30

Kahden henkilöautotesterin ominaisuus oli, että näytti sytytyskipinän lähdön, mutta ei sitä mihin se kipinä meni. Toisessa tapauksdessa meni virranjakajan akseliin ja toisessa salaiseen paikkaan.

HALTTUNEN TEUVO 13.07.2013 13:33

http://elamantahden.fi/documents/MerikonttikotiKeski-Uusimaa10022013.pdf

KILLSTRÖM NIELS 13.07.2013 15:15

Fiatien runsaat viat johtuu siitä,että niitä on suhteessa eniten,mutta myös siitä,että se on fiat.Aika vähän löytyy fiiujen ja rellujen kehujia muilla foorumeilla,miksiköhän.

No siksi koska me ollaan niin jumalattoman vaatimattomia, mun 08- 130 multijetissä on vasta 126t km eikä mitään vikaa, vikaa, vikaa vielä. aurinkoisia loma-ja lomatonta kesää kakille.

nisse

EEROLA TEEMU 13.07.2013 20:18

Pihasta on jo 13 v lähdetty reissuun Ducato Maxi 18 alustaisella Knaus 640 intikalla. Mittariin on kertynyt n. 110 tkm ja ajossa on oltu kesät talvet, mutta käytössä näiden nykyisten verojen aikana vain silloin kun lähdetään matkalle. Tässä on nokalla mekaaninen 2,8 idTD ja 100 tkm keskikulutus oli alle 11 l/100 km. Se on ensimmäinen Fiiu meillä ja luultavasti myös viimeinen. Vetääkö suuta virneeseen ??, mutta älkääs vielä lipasko. Mihinkäs sitä hyvää vaihtaisi, kun kerran sellaisen yhdistelmän on onnistunut hankkimaan. Se I- korinen Knaus on myös aivan mahtava peli, jota ei tekisi mieli vaihtaa johonkin kimaltelevaan rimpulaan.

Auto on nimittäin ollut tasan yhden (1) kerran korjaamolla, kun etujarrulevyt ja liinat vaihdettiin (määräaikaishuollot olleet vain huoltoja ja jakohihna on vaihdettu kerran). Toinenkin korjaus oli jokunen kuukausi sitten, kun takajarru hirtti ja Raskoneen liikkuva korjaamo tuli kotipihaan ja vaihtoi liinat ja jarrusylinterit. Mitään muuta ei ole korjattu ja nuo jarruremontitkin ovat iästä ja kilometreistä johtuneita. Päästömittauksen lukuarvo on n. 60, kun raja- arvo on jotain 350.

Ilmeisesti päättivät siellä tehtaalla, että tehdään nyt sitten kaikki viimetten päälle ja valitsivat hyvän starttiakunkin. Se on nimittäin edelleen alkuperäinen ja arvot on paikallaan. Sitä ei ole koskaan hyysätty (liikaa) ei tuotu lämpimään talvellakaan. On vaan ladattu 24 h ennen seisontaan jättämistä pihalle saanut olla omissa oloissaan seuraavaan käyttöönottoon.

En tiedä Ducatojen vikalistoista mitään; lienee siis kyse tilastollisesta poikkeamasta. Kop,kop kuitenkin.

TIENHAARA ERKKI 13.07.2013 22:44

Jokaisen automallin, joita on valmistettu, voidaan soveltaa Gausin kellokäyrää l. on autoja joissa ei ole suurenmoisesti vikoja, ja vastaavasti varsinaiset vika kimput, loput on tasaisesti siilä välillä. Se mikä on vika, mikä taasen ominai- suus riippuu käyttäjän mielimaailmasta. Se, että fiiu on vikaisuus keskustelui- den keskipiste johtunee niiden esiintymistiheydestä, taitaa olla yleisin alusta matka-autoissa.

EEROLA TEEMU 14.07.2013 00:25

Jotkut väittää myös, että maanantaisin kootaan surkeimmat alustat tai melkein mitkä tahansa laitteet ja koneet. Viimeisimmässä Caravan- lehdessä oli tarinaa Fiat- Ducatojen valmistuksesta ( koskee myös Peugeotin ja Citikan vastaavia malleja samoilla linjoilla ) ja kerrottiin samojen robottien kokoavan myös Mersun pakuja. Tää on kotiinpäinvetoa, mutta tuskin Fiatin pakuista ( ottaen huomioon myös noi ranskalais merkit ) olisi tullut ylivoimaisesti Euroopan myydyimpiä, ellei niissä hinta/laatu- suhde olisi kohdallaan. M- autojen alustoinakin ne ovat aivan hallitsevia Ducaton nimissä. Fordkin heitti pyyhkeen kehään.

Olen kuitenkin Citroen- mies viimetten päälle. Minkään muun merkkinen auto ei ole koskaan ollut meikäläiselle rekisteröitynä, paitsi tuo Fiatin alustainen matkailuauto. Itseasiassa siinäkin on sama alusta kuin Jumperissa, mutta silloin moottorit oli erilaiset ( 2,8 / 2,5 litraiset). Vaihteisto oli sama vm 2001 asti kuin Citroen XM:ssä. Nykyisinhän niin alustat kuin muukin tekniikka on Pösön Boxerissa ja Citikan Jumperissa samoja kuin Ducaton pakuissa

Parasta m- auton alustaa ei ole valmistettu enää 35 vuoteen. Silloin lopetettiin Citroen Camionetten, HY:n, valmistus. Vastaavaa jousitusmukavuutta, tilankäyttöä ja etenemistä huonossa kelissä ei ole sen paremmin Mersun pakuissa kuin Ducatoissakaan. Tämä ei ole pelkkä heitto, vaan perustuu yli 300 000 km ajokokemuksiin Camionette- alustaisilla m- autoilla. Myönnän: mielipidekysymys, mutta silti en luovu mielipiteestä.

TIENHAARA ERKKI 14.07.2013 07:17

Kyllä minä ymmärrän rakastumisen, naiseen, mutta autoon, vieläpä citikkaan!!!!!!

KOISTINEN TOIVO 14.07.2013 08:03

Mielipide on jokaisen oma. Minulla on ollut nuorempana pelkkiä ladoja kaksi kappaletta. Toisella ajelin 380000km, ja pitää sanoa,ettei kertaakaan tielle jättänyt, mutta öljyt kaikki vaihtui 10000 välein, ja muutenkin huolsin esim, virranjakaja vaihtui monta kertaa. Pelasi kun kello. Ajomukavuudesta ei voi puhua, mutta halvinta kyytiä. Tällä viimisellä ajelin parisataa tuhatta, mutta se oli kyllä mulla 120000 km, ja pitkään harraste autona. syksysin mettässä. Automyyjä kertoili, että kun jossain merkissä nykyään pettää joku komponentti, niin se pettää kymmenessä muussa merkissä. Samat tehtaat tekee eri merkkejä, ja samat alihankkijat toimittaa kaikille samoja komponentteja. Sama kun kodinkoneissa. Jos ostaa rolls roycen, niin saa yksilöllisesti tehyn käsityön. Paitsi kori tehhään saksassa mersulla. Pitää myöntää meillä sitikan sara on ollut kymmenen vuotta, ja kylla soi, sähkövikoja on ollut, mutta muuten, ja hyvä ajaa, mutta niin ne kaikki. Toivopoika

LEPOLA SAKARI 14.07.2013 09:54

Sanotaan että autoissa ja naisissa on se yhteinen piirre että kaikki kehuu omaansa mutta haluavat kuitenkin kokeilla vierasta. Ja yleensä miehet puhuvat autoista enemmän tunteella kuin naisista. Mutta mennäksemme autoihin niin minulla on nyt toinen Ducato-alustainen matkailuauto ja olen toistaiseksi tyytyväinen. AL-KO- alusta ja 3,0 kone ovat hieno yhdistelmä jolla kelpaa matkaa tehdä. On tässä yksi perustavaa laatua oleva heikkouskin, etujouset pitää vaihtaa jäykempiin. Näilläkin pärjää, mutta keula kulkee liian alhaalla. Nykyautoissa yleensäkään ei ole todllisuudessa suuria eroja vikojen suhteen. Ero syntyy siinä, miten eri merkkien myyjä/maahantuoja/huolto ne hoitaa. Niistä vioista jotka hoidetaan asiakasta tyydyttävällä tavalla ei puhuta, mutta pienestäkin viasta jota ei kunnolla hoideta paisuu valtava jupakka. Ja sitten henkilöautoihin mennäksemme, minulla on nyt kolmas Citroen menossa ja niitä ennen oli kolme Peugeotia. Yhteenäs olen ajanut ranskalaisilla autoilla 1,5 milj. mukavaa ja vähähuolista kilometriä. Kun ostaa ranskalaisen auton ei koskaan kärsi peräpukamista.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.