Termopeite takaoviin
22.04.2021 15:22
24.04.2021 11:31
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Mulla parista Adrian retkuiluautosta kokemusta. Käytettynä mulle tulleita -08 ja nyt -13 mallinen. Skandinavian edition lukee ovipielessä, mutta kovin on eristeet vajavaiset. Nykyisessä puhdasvesisäiliö on takakulmassa oikealla. Sinne tulee Truman lämpöputkin. 25 mm päältä, matkaa on ja lehmäkin huokaa kuumemmin. Takanurkka, siis valot ja siitä ylös on täysin eristämätön tehtaan jäljiltä. Samoin takaoven yläpalkki siellä muovipaneelin alla. Liukuovi tuntui aina vetävän. Se oli pelkkää peltiä. Siitä alottelin eristämisen 10 millin liimapintaisellaumpisolueristeellä, takanurkat on tehty ja sivulle vuoteen yläpuolelle lisäsintoisen 10 mm. Etuovet on eristämättömät, myös kait puoli-intkroidussa. Ei ole vielä ollut intoa siihen.
Neliöitä tai kuutioita retkiautossa niin vähän, että Truman nelosella saa kyllä lämpöseksi, mutta lattia on kylmä. Puhdasvesisäiliön pidän sulana tietokonepuhaltimen avulla, sinne kalustelevyyn reikä ja puhallin.
Ei mitään uutta siinä, että meidän olosuhteisiin nämä matkamökit ovat sellaisia lähinnä rakennussarjoja, jos ja kun aikoo talvella liikkua.
Edellinen auto oli nimenomaan talviautona markkinoitu, paksulla eristeellä, aldella ja sillä hyvän talviauton kaksoispohjalla. Mutta niin vain toisella hiihtolomalla jäätyi makean veden poistoproppu. Sellainen nostettava tulppa pohjassa, umpijäässä vaikka itse säiliö oli lämpöisessä tilassa, pakkasta tosin öisin yli -30. Kotona avasin sitten poistoputken ympärillä olleen suojamuovin, auton alta. Kas yllätys yllätys, poistoputken kohdalle oli porattu pyöreä ainakin 10cm reikä muutoin 7cm vahvaan siniseen foamiin, ilmeisesti sen takia, että sai ruuvilla kiristää poistoletkun glemmarin.
Laitoin telttapatjalla reijän täyteen, kannen takaisin ja 10 vuoteen ei enää ongelmia.
Yllättävän monia asia on niin pienestä kiinni ja varmasti kiinni siitä kuka on ollut tekemässä. Toki paljon on myös aivan rakenteellisiäkin suunnitteluvirheitä.
Ikuinen työ tekee ikuisen nälän.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.