Polarin omistajat, hoi...
Timo Haapanen
02.09.2019 09:40
Kyllä näitä notkuvia lattioita on vehkeessä kuin vehkeessä. Homma etenee niin että ensin pettää lattiavanerin ja eristeen välinen liimaus pienen huomaamattoman liikkeen ansiosta. Tämän jälkeen alkaa eriste painumaan littiin. Kosteusvauriota ei tarvita tähän asiaan.
Yhden tapauksen olen korjannut alta tekemällä pienen aukon ylävaneriin asti. Sen jälkeen pakottaa notkolla olevaa vaneria muutama milli ylös ja eristevaahtoa väliin. Ennen eristeen kovettumista pitää katsoa lattian suoruus. Tietty yksilötapauksia tälläiset ovat ja korjaukset erilaisia, voihan lattiamatonkin vaihtaa ja korjata ylhäältä.
@timppa
Samuli Niskanen
03.09.2019 00:07
Mukava kuulla ettei ole ainoa ”viallinen” yksilö. Eipä tuon korjauksella ole kiire tai välttämättä tarvetta ollenkaan mutta kiitos vastauksesta ja vinkistä.
Sulevi Kallio
05.09.2019 13:27
Aijemmin täsä ketjusa oli sanaa ajovakaudenhallinta järjestelmistä vaunusa. Meijän vaunusa sitä ei oo, eikä oo myöskään veturisa, eikä veturisa oo sutimisen estoakaan. Enkä oo kyllä kaivannukkaa veturiin kumpaakaan järestelmää, mukavampi on sillon ajella, kun ei ole vaunua perässä. Talavella vejän vaunua normaalisti takavedolla ja kun poistun yleiseltä tieltä, sillon kytken nelivejon päälle. Ympäri vuojen pärijää hyvin pelekällä takavejolla, eikä tartte olla muije jaloisa. Pikemminkin päin vastoin, muut tuppaa olee eesä, sillon ku on pari kolome senttijä loskaa tiellä ja volovo kuskit ovat pahimpija. Ne junnaa motarilla 85-88, ku ostasivat auton ni voisivat ajaa satasta.