Alkaako linjani lipeemään
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 14:32
Piti tähän kirjoittaa muutakin kuin otsikko. No siis olen ajatellut vaihtaa vaunun autoon. Siis suuruuden hullun matkailuvaununi suuruuden hulluun matkailuautoon. Onkohan siinä mitään järkeä?
VÄLIAHDE JUSSI
23.01.2011 15:24
Mikä on merkki etu vai taka veto pituus ym?Uteliaisuudestani,
mitä suuruuden huulluutta matkailuautossa on mielestäsi?
Sitä pitää hankia semmoinen josta pitää aika sen näyttää,
karavaanari linjasta ei koskaan ennään pääse pois, ei teltta
ja hotelli kiinnosta.
JANHONEN MATTI
23.01.2011 16:04
Eihän tällä hommalla ja rationaalisella ajattelulla ole juurikaan yhtymäkohtia. Ostaa nyt kalliilla kulkupeli ja ajalla sillä kalliisti paikasta toiseen tekemään sitä samaa mitä kotona olisi paljon helpompi tehdä. Tietystä "hulluudesta" ja elämysten metsästämisestä tämä lähtee.
Itse ajattelen niin, että jos en tee tätä nyt niin sitten en tee sitä koskaan. Kello käy! Eipähän sitten ainakaan tältä osin jää niin suurta elämättömän elämän kaipuuta kun on aikanaan liikkunut.
TERVO JARI
23.01.2011 17:10
Onko missään mitään järkeä ?
Tee niinkuin sydän sanoo, täällä ollaan vain kerran ja sillä kertaa on koettava niinpaljon kuin "sydän" sanoo . . . Toista kertaa tuskin saadaan . . .
Sen takia itsellänikin on asuntoauto ja asuntovaunu.
Vaunu on ollut jo kaksi kesää jouten, ei ole juuri uutta kummempi joutais pois kun on ollut kaksi vuotta joutilaana katoksessa, joten ostakkee pois Detsku 500 SK -05.
Kaikki reissut on tehty asuntoautolla, sen ostin kun tuntui että nyt tai ei koskaan, katunut en ole, siksi vaunu onkin myynnissä . . .
Täällä pohjantähden alla . . . Ollaan vaan kerran . . . .
Raha, sitä kun ei mukaansa saa kun kuolema korjaa satoaan, kuoleman jälkeen jos ei muut sitä vie niin yhteiskunta.
Joten eikus eurot "haiseen", ja Caravan kauppias hymyilee maireesti . . .
HAARAKANGAS ALLAN
23.01.2011 17:42
Konsuli Heikki!
Turha on elää,
turha on kuolla.
Turha on tyttöjen korvia nuolla.
Hyppää ennen kuusesta mäntyyn,
kuin Hiltonin pylvässänkyyn.
Pidä vanha vaunu,
sut ohittaa V.Paunu...
Jos et ole teiden takku,
hanki itselles pitkä kakku.
kodin ja auton kaikki viat,
keulaan merkki Torinon Fiat!
Iberian spanjurit sanoo lord,
jos alla sulla aito Ford!
Allu vaari
ANTTILA MARKKU
23.01.2011 17:50
Kyllä se varmasti on lähtemisen kannalta helpompi laite,se auto.Tilaa pitää vaan olla pihassa että saat henkilöpirssin ja as.auton mahtumaan samalle tontille.Ainakaan vielä ei minulle tule henkilöautolla niin vähän kilometrejä että raaskisin vajaan kolmen vuoden ajolla satatuhatta mittariin ajaa pelkkää työ ajoa.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 17:57
Väliahteen Jussille. No ollaan katseltu sellaista Dethleffs A 8000 autoa. Takaveto paripyörät takana, Ivecon alusta Pituus 8,5m omapaino 4950kg, kokonais 6000kg.Löytyy uuni kaasulla ja micro, ilmastoinnit asunto-osaan ja ohjaamoon, jopa kiinteä aggrekaatti on varusteena ( 3kw) Eikös se vähän kuitenkin ole suuruudenhullu idea, kun kaksin emon kans sillä kuitenkin on tarkoitus matkailla. Se on rekisteröity 7:lle, joille kaikille löytyy vuoteet. No 4 on valmiina ja loput saa tehtyä sohvista, jos haluaa.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 18:37
No mix just se eikä joku vähän normaalimpi.Noh pyysin tarjouksen Max-caravanista vm.2005 Hymer 644 cc 2,8:sta. No sit kotona katselin netistä, ja löysin Cartradesta Nokialta aivan samanlaisen, saman ikäisen Fiat:n, mut ilman Hymer maskia. Kas se olikin sit 7000€ halvempi? Mun mielestä Fiatista ei tule Hymeriä vain maskia vaihtamalla, mut ehkä olen väärässä. No sit siinä Hymerissä, eikä yleensä missään muussakaan matkailuautossa ole alv vähennys oikeutta, mut mun vaunussa ja siinä pefletissä on. Elikkä yllätys yllätys Se Pefletti A 8000 jonka lähtöhinta on 6000€ enemmän kuin Hymer 644 cc:n onkin alv vähennyksen jälkeen 4000€ halvempi kuin se Hymer jossa vähennys oikeutta ei ole.Autot kuitenkin ovat kuin eri planeetalta, sen Peffletin eduksi.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 18:43
Anttilan Markulle. No mäkin ajattelen että se auto olis ehkä vähän, edes vähän notkeampi kuin tämä nykyinen yhdistelmä Disco3 + Hoppu 610 joista tulee 14,5m:n yhdistelmä.Tilaa pihassa ei ole edes sille vaunulle, kerrostalossa kun asutaan. Kesät se on mökillä ja talvet lämpimässä tallissa.
JORVA OLLI
23.01.2011 18:56
Nii Heikki, mietippä tarkkaan, on siinä se pieni ero!
-Tilaa vähemmän
-Millä liikut, kun auto on parkissa
-Tarvitset kuitenkin Discon siviiliajossa
-Millä risteilet maailmalla, kun a-auton edessä on katokset, teltat, pelit ja vehkeet, no pakkaat kaiken ja lähdet! Ja menetät sen rantapaikan sitten.
-Luovut asuntovaunusta, ryhdyt a-autoilijaksi.
No, harkitsenhan minäkin Kaben auton hankkimista, höh, paraskin neuwoja tässä.
Winemaker
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 19:17
Winemakerille. No tilaa on vähemmän, mut ei paljoa vähempää kun hommaa tarpeeksi ison auton, eikä siinä ole sitä kirottua veroakaan kun auto on riittävän painava.Mutta kyllä mua niin kovasti kiehtoo se asunto-osan ilmastointi ja kiinteä aggrikaatti joka mahdollistaa ilmastoinnin käytön vaikka siellä Kroatiassa, jossa verkkovirtaa tulee 3A.
TERVO JARI
23.01.2011 19:49
nimet paperiin, niin siinähän se . . .
Ja jos joskus tuntuu että palataan entiseen, taas nimet paperiin, niin siinähän se . . .
Helppoa, eikö totta ?
Tee se vielä kun olet siinä kunnossa jotta voit nauttia "ostoksista", letkuissa osastolla kuolemaa odottamassa ei voi muutakuin katua "tekemättömiä tekoja" . . .
VÄLIAHDE JUSSI
23.01.2011 19:59
Minäkin olen sen ivecon kannalla, kyllä sinä vahana rekkamiehenä
tunnet nuo etuvedon huonot puolet ja hintahan se ratkaisee.
Ei Iveco detsku yhdistelmä paljon karman volkarille,paljon häviä.
mutta fiijat hymeri yhdistelmä ei oo hyvä.
Onko se tuommonen kuin 5/2010 s146
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 20:01
Tervon Jarille. No täytyy kuitenkin ensin yrittää edes laittaa jäitä hattuun, edes yrittää. Onhan siinä kantavuuttakin vähän toiseen tahtiin kuin vaunussa. Tossa Peffletti A 8000:ssa kantavuutta on tonni, vois laittaa vaikka mopon takatalliin jolla vois sit käydä kaupassa, tai muuten vain kylillä ajelemassa, niin ei tarvi poistua rantapaikalta, muutoin kuin tietysti suuren jäsen numeron takia. Mutta, mutta, saahan samalla rahalla tietysti myös uuden sellaisen pienemmän auton, mut ei se kyllä oikein sopisi minun itsetunnolleni, jota riittää oli syytä tai ei.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 20:08
Jussille. Se löytyy netticaravan.fi :stä id-numerolla 1320809.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 20:17
EI sit löytynytkään, kun itse yritin, mut tyyppinimellä löytyy sieltä. Siis Dethleffs A 8000. siä on toinenkin xxl 8000, mut ei siis se, vaan se vanhempi/ halvempi, mut paremmin varusteltu.
LAHTI ANTTI
23.01.2011 20:53
Siis tämä ahdas auto sisätiloiltaan. Ja nukkumaan kun menet, niin paljas pylly näkyy sivuikkunoista ulos.
http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/a-8000/1320809
VÄLIAHDE JUSSI
23.01.2011 21:07
Kävin kattomassa netissä hieno on. Kyllä me karmanin kanssa
vielä etuveo fiiatti/hymeri hävitetään vetokokeessa, tuole ei voida mitään.On kyllä upea olotila keskellä,kahta puolta isot
ikkunat.Tuliko 2 renkaat,iso siisti tunkki,sulla menee muutama
tunti koeajossa kokeilessa sitä, ainhan se vanhenpi on halvenpi
mutta vika herkemppi minä en saata reppaa tehessä vaitanu,
yhtä kumiletkua niin eiköhän siihen tullu reikä.
Mitä nuorempi sen parempi,ei tarvii tapella hapettumien kanssa.
Sinä minkä säästä nyt niin rempassa maksat sen takasi ja voi
olla monin kertainen, jos tuo vanhempi on fiijati.
Kyllä se kone entä muut eturistikot, 5vaihe ja yms. Sanoisin,
että unohda.Keskity vaan tamän koeajoon ja koekäyttöön.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 21:09
Antille. Joo se just.Nukkumaan mennessä näkyy paljaat jalkapohjat, tai paljas harmaja pää sivuikkunoista, ellei jaksa tai pysty vetämään verhoja kiinni. Aika pitkä vaan pitää sen olla, joka kurkistaa sivuikkunoista sisään, ainakaan mä en ylettynyt katsomaan niistä sisään, mut mä nyt oon tietysti vaan 183cm.
JANHONEN MATTI
23.01.2011 21:15
Kävin mobilesta uteliaisuuttani katsomassa. Löytyi viisi 8000 tonnista. Auton hintapyyntö on ihan alueella.
Saksan pyyntihinnat olivat:
vm.-02 aj. 42.000 km pyynti 56.500
vm.-02 aj. 45.000 km pyynti 62.900
vm.-05 aj. 21.000 km pyynti 59.500
Alusta sama.
LAHTI ANTTI
23.01.2011 21:18
Eikö Saksasta saakkaan puoli-ilmaiseksi? Näin olen ymmärtänyt useiden kirjoituksista.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 21:29
Jussille. No vähän ollaan sillai kahden vaiheilla, kummallakin on puolensa, vaunulla ja autolla. Vähänhän me matkaillaan, mut ajattelin että jospa se emo innostuisi paremmin sen auton kanssa kulkemaan, ainakin nyt se on innostunut, mä kun aina olen suoralta kädeltä tyrmännyt sen matkailuauto vaihtoehdon, kun näin rekkakuskina ei sen isonkaan vaunun vetäminen ole tuottanut ongelmia.Vanhemmiten taas sen remontin tekeminen on alkanut olemaan yhä vastenmielisempää. Takavetoinenhan tuommoinen Iveco on, eli ei siinä mitää etu-ristiniveliä ole ollenkaan, ja muutenkin se alusta on kuorma-auton alusta, siis mukavimmillaan kuorma päällä. Mutta sit taas kun koittaa esim. tunkata sitä suoraan jossain leirialueella, niin saattaa siinä kyllä otsasuoni pullistua.
TERVO JARI
23.01.2011 21:30
lantissa on kaksi puolta ja syrjä kaupan päälle. . .
Sekun tässä elämässä on että elettyä ei saa takaisin ja tulevasta ei pitkälle tiedä, revippä huumoria sitte siitä.
Elämä on valintoja, jotkut voi perua/muuttaa ajassa, kaikkea ei. . . Teeppä siinä valintoja sitten . . .
Anna jäiden sulaa luonnollisesti, ei hatussa, ennen juhannusta ne on sulaneet itsestäänkin. . .
Tee valintasi oman ja puolison mielipidettä kuullen, onhan kyseessä "maallinen romu" ja sitä täällä piisaa, ja valinnat voi "palauttaa" ennalleen, meni vain nippu euroja "taiffaan tuuliin" mutta tulipahan koettua . . .
Jos olisin "housuissas" Iveco alustaisen ottaisin/ostaisin . . .
Sähköavusteiset polkupyörät mukaan . . .
VALTONEN MARTTI
23.01.2011 21:35
Tuota Antin linkissä olevaa autoa ei sitten aja kukaan teistä koskaan eikä missään. Ai miksikö, no pituuden takia, 850m. Kattokaa vaikka.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 21:41
Janhosen Matille. Niin ja tästä -04 mallisesta 49900 maksavasta saa arvonlisäverot pois, kun se tulee firman nimiin, jolloin hinnaksi jää 40568,70€.Joten ei kannata lähteä hakemaan. No on niillä kyllä puolet vähemmän ajettu, ainakin teoriassa.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 21:52
Valtosen Martille. Mix ei? Mitäs ihmeellistä siinä 8,5m:n pituudessa on. No mun vaunu on tietysti vain 8,10m pitkä vetoaisan päästä perään mitattuna. Mutta eihän se ole tavallista jakeluautoa kummallisempi se Peffletti. Itse asiassa sehän on tehty sellaisen tavallisen jakeluauton alustalle. Noin arkisin ajelen sellaisella 16 metrisellä autolla, mutta siinä on tietysti se nivel välissä, niinkuin rekassa tapaa olla.
STRÖMMER HEIKKI
23.01.2011 22:06
Tervon Jarille. Sulla on viisaita ajatuksia. Joo sillai mä just olen tehnyt tähänkin asti. Välillä tehnyt virhe investointeja ja haukannut suun täydeltä paskaa, mut aina siitä on noustu, vähän ehkä jotain oppineena, mutta kuitenkin. Ne sähköavusteiset pyörät oli hyvä idea. Vaimo ehdotti pyöriä, mä meinasin saada pumppuhalvauksen jo pelkästä ajatuksesta. Tässä taannoin, no vuosia sitten, mulla oli kortti kuivumassa ylikuormien takia. No ostin polkupyörän. Ei olis kyllä pitänyt. Piti aina kävellä ylämäet, kun en jaksanut polkea. Eikä se kunto niistä ajoista ole ainakaan parantunut.
VALTONEN MARTTI
23.01.2011 22:45
Heikille: luit kiireesti, kyse oli 850 metristä, se on sen Antin linkin auton pituudeksi ilmoitettu. Painovirhe tietysti, mutta ajattelin sillä vähän leikitellä.
JUUTI ERKKI
23.01.2011 23:00
Niin se lipes mullakin viime kesänä. Tosin vaimon hienovaraisen vihjailun ansiosta. Enkä oo pätkääkään katunu. Kun autoksi valitsee sopivan kokoisen itseään miellyttävän kulkupelin, mukavuudesta ja tiloista ei tarvii tinkiä tippaakaan. Päin vastoin liikkuminen ja parkkeeraus on paljon vaivattomampaa matkailuautolla. Huom ! Sillon, kun liikutaan aktiivisesti kesät, talvet. Kausipaikkalaiset on oma lukunsa. Eki.
HAARAKANGAS ALLAN
24.01.2011 15:26
Heikille kysymykseen vastaus:
Kaikesta päätellen alkaa!
Allu vaari
HAAPANEN TIMO
24.01.2011 17:34
Noin iso auto ja sänky poikittain tallin päällä?? Sinne se vasta hankala mennä on.
Erillisvuoteet tai saarekevuode on päivän sana. Tuon kokoiseen autoon saisi komean parisängyn pitkittäin.
Aika pian kyllästyt könyämään siitä ahtaasta kaappien välistä sänkyyn.
@timppa
VÄLIAHDE JUSSI
24.01.2011 17:42
Heikki multa jäi visiin sanomatta se,että en ole koskaan nähnyt etuvetoista ivecoa,joskus olen nähnyt takapotku fiiatin.
Näitä 2000 luvun veikeitä.
NYYSSÖNEN KAJ
24.01.2011 21:01
Valitse Neoplan DD 12m painokin vai 23 tonnia saat miltei 70m2 asumispitaalaa taka-akseli käätyvä ja kevennettävissä, tiemksu sama kuin 6m Ymerissä useassa maassa Euroopassa
Ol'a kyll maailmaan mahtuu!
VÄLIAHDE JUSSI
25.01.2011 09:21
Nyyssönen Kyllä me kaikki tiedetään ,että Heikki on perruuttanut
noita autoja ennenpi, sinä olet ajanu eteenpäin niillä.
Mulla on vaimon takia lyhyt auto, kun en viitti ajaa ite enää.
Vaimon on helppo käsitellä pientä matkailua autoa.
LIIMATAINEN HANNU
25.01.2011 17:26
Heikki hei, se Detsku on hieno auto, minulla ollut just sama peli. Mutta sitten taas vaihdoin vaunuun, kun kuvittelin että kausipaikkahomma olis hauskaa. Ei se kuitenkaan ollut, joten takaisin m-autoon, pikkasen pienempään. Se pienempi siksi että helpompi sitä pyöritellä, ja kahdelle hengelle riittää nykyinen hyymeri hyvin. Siis tuo Detsku on hyvä peli reissailuun, tilaa ja varusteita riittää. Eikä tuo enää ole edes hinnan kiroissakaan.
HAARAKANGAS ALLAN
26.01.2011 07:45
No Heikki!
Kerro nyt jo vihdoinkin lipsuuko linjasi ihan oikeasti ja mihin tulokseen olet päätymässä!
Ja onko siinä sitä järkeä mistä kyselit?
Älä pidä meitä enään jännityksessä....please!
Allu vaari
NYYSSÖNEN KAJ
27.01.2011 21:26
Heikki oo edes mies! osta Neoplan DD niin siut huomataan saapuessas SFC-alueelle
Olhaon kämppärille saapui tänään kuudes linjaautosta tehty kulkuri nyt meittii on 6 kpl PS! pulla mersuja ei ole laskettu lainkaan mukaan.
VALTONEN MARTTI
27.01.2011 22:01
Pärskeles, onhan laite. Teli/tupla-akselisto molemmissa päissä. Ja kaksi ihmistä tietysti tarvii kaiken tuon tilan? Kansallisuus mikä? Vai näkyikö se kuvasta, en huomannut katsoa? Kertoilepa tuosta lisää kunhan vähän tutustut, tai jos.
JANHONEN MATTI
28.01.2011 09:48
Todellisella caravanmatkailulla on tuolla rötöskölla ei juurikana ole tekemistä toistensa kanssa. Ei sittenkään vaikka sisällä olisi kultaa, mirhamia ja jalokiviä.
Rötiskö mikä rötiskö, jolla joku pönkittää jotakin, en tiedä mitä.
HAARAKANGAS ALLAN
28.01.2011 09:59
Arvon konsulit!
Olikos tuo onnikka, nimestä päätellen, jonkun kalakerhon yhteinen sumppukuljetin?
Tai peräti rannalle ajautuneiden kaskelottien kuljetin...
Allu vaari
NYYSSÖNEN KAJ
28.01.2011 12:59
"Pärskeles, onhan laite. Teli/tupla-akselisto molemmissa päissä. Ja kaksi ihmistä tietysti tarvii kaiken tuon tilan? Kansallisuus mikä? Vai näkyikö se kuvasta, en huomannut katsoa? Kertoilepa tuosta lisää kunhan vähän tutustut, tai jos. "
No tästä sitä pääsee tapaukseen tutustumaan, se tuotiin matkailuautoksi rekisteröitäväksi mutta jäi kuiteskin linja-autoksi Suomessa.
http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/viewtopic.php?f=2&t=931&start=0
VALTONEN MARTTI
28.01.2011 23:03
Jep, Kajtsu, olihan siinä lisävalaistusta. Rakentelua siinäkin tuntui olevan. Missäs ei jos haluaa omanlaisensa. Varsinainen katseenkääntäjä vaikkei se olekaan sen funktio.
VÄLIAHDE JUSSI
28.01.2011 23:59
Perus kysymys oli alkaako linjani lipeämään?Siis vatsasiko,kuntopuoli,
vai tarkoitatko maantie linjoja yleensä näin talvella. Se on toisille sama millä vehkeellä sitä itekukin liikkuu.
Kerroppa tuliko vaikö eikö tullut "uutta välinettä jolla liikkua"?
STRÖMMER HEIKKI
30.01.2011 15:44
No ei livennyt linjani.Aluks se kasitonninen Peffletti houkutteli kovasti, mutta mutta.Sit tarkemmin kun aloin kyselemään, sit pikkuhiljaa lakkas houkuttelemasta. No 50 tonttua on ensinnäkin kova hinta 7 vuotta vanhasta lähes 120 tuhatta ajetusta autosta, vaikka siinä olis se aggrekaatti. Samaan hintaan olis saanu -08 mallisen vain 11 tuhatta ajetun vain vähän pienemmän. No sit edelleen kun kyselin, niin siihen oli myös kitkarenkaat, mut ne ilman vanteita??? Sit kun kysyin rengasliikkeestä että saako 6 tonniseen kuorma-autoon kitkarenkaita, niin vastaus oli että ei, mut nastattomat tavalliset talvirenkaat kyllä.Eli siinä on nastattomat talvirenkaat ilman vanteita.Ei hyvä. Vanteet pitäis hommata heti.No sit sähköinen markiisi oli tullut tiensä päähän, ja sen tilalle laitettu mekaaninen. Jne alkuperäisiä osia osia korvattu halvemmilla. Joten mua lakkasi kiinnostamasta, varsinkin sen jälkeen kun olin osoittanut kiinnostusta, myyjä tavallaan nosti hintaa 3,5 tonnia. Eli tarjosi vaunustani 3,5 tonnia vähemmän sillä perusteella että Hobby 610 exelsioreja on myös Truman lämmittimellä. Mulla kun on se Alde. Myyjänä on siis yksityinen, vaikka auto onkin Helsinki-caravanissa myynnissä.
STRÖMMER HEIKKI
30.01.2011 15:55
Kuulin myös mielenkiintoisia ( asiantuntevia) ajatuksia. Esim. että ei kannata ostaa autoa jossa on Fiat:n moottori. Se on paska. Aivan toista luokkaa on kyllä se Iveco:n moottori.Kuulin tämän kommentin useammaltakin taholta. Eivät ilmeisesti tienneet että kyseessä on aivan sama kone. Dukatossa kallellaan ja Ivecossa pystyssä, mut muuten aivan sama kone.
STRÖMMER HEIKKI
30.01.2011 16:03
Jäi siis matkailuauto hankkimatta. Jos jotain tehdään, niin vaihdetaan vaunu toiseen, parempi laatuiseen, ja vähän pienempään uuteen vaunuun. Tää 610 kun ei meinannut laivallakaan mahtua kääntymään, eikä olisikaan mahtunut, ellei olisi otettu irti autosta ja miehissä vexlailtu. Ehkä 1- akselisessa Kabe:ssa pysyisi kaapinovet kiinni, vaikka 1-akselisessa Hobby 495:ssä eivät pysyneetkään.
HAARAKANGAS ALLAN
30.01.2011 17:59
Hyvä Heikki!
Ei kannata hosua. Kaikkihan tietävät, mitä siitä hosumisesta seuraa...
Jos kaapin ovi on aivan potaskaa, niin se on kuitenkin pienempi juttu, kuin jos moottori olisi samaa kamaa!
Kyllä nyt jännitys helpotti...
Allu vaari
HJELM ARTO-VEIKKO
31.01.2011 21:48
Niinkuin sanoit tietoa oli johon tietämättömyys antoi vahvan
pohjan.
Kone on paska mutta sama kone helvetin hyvä,taitaa olla sellainen
normaali kone, kestää satojatuhansia,niinkuin fortin ja mersun
koneet.
Minulla oli joskus rautakaudella seitkytluvun 508, kerran petti
kiertokangen laakeri oli satojatuhansia ajettu.
Nykyisin työautona ducatoja ,ensin 2,8 vm 2000 300000 ajettuna
vaihdoin 2,3 vm 2004 nyt on ajettu noin 200000 ei valittamista.
Asunto autossa 2,5td vm 96,autolla painoa noin 4000kg,sillä on
käyty viime kesänä Marokossa ja autossa noin 200000 km mitarissa.
En osaa moittia moottoreita ja niiden kestämistä.
Nämä ovat minun kokemuksia ja niiden perusteella voin sanoa
on ne jonkun toimivan koneen rakentaneet.
terv jelmi
HJELM ARTO-VEIKKO
01.02.2011 19:11
Nii in Niinhän siinä kävi.
Aamulla koneen alla öljyä,tarkistin öljyn määrän,kaikki hyvin.
Ajoin tunnin lenkin, öljyä vielä ennemmän koneen alla.
Alasuojat pois, öljynsudatin aivan öljyinen.
Kyllä v tutti,oma vika mitäs kehasin toisen tekemää.
Öljysudatin oli löystynyt,vähällä selvittiin.
Varmuuden vuoksi sanoisin että paskoja koneita.
terv jelmi
ANTTILA MARKKU
04.02.2011 18:56
Kyllä se taitaa kumminkin olla aika pieni riesa jos joutuu autokannella työntelemään vaunua.Ne kaapin ovet nekin on pieni ongelma,niihin voi aina kehitellä lisä lukituksia ja ajo nopeutta vähän kontrolloida.Huomannut itsekin että tulee ajettua kuin palokunta vaunu perässä jolloin pikku heitoissa sisustus tahtoo mennä uusiksi.Kyllä se hobby toimii siinä kuin muutkin merkit,pikku parantelua ja taas toimii.Siinä omistamisessa vaan on semmonen kumma juttu, että joskus tavarat vaan alkaa haista.Silloin siinä ei kyllä ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa hajun lähde johonkin uuteen.