Etuvetoinen vetoauto
VALTONEN MARTTI
16.10.2014 19:52
"Nelivedolla vain pääsee jäämään kiinni entistä pahempiin paikkoihin."
HAARAKANGAS ALLAN
17.10.2014 14:52
Jussi tietänee tai muistanee sen, että onko siinä perää, siinä Volga-miesten legendaarisessa tervehtimisessä?
"Morjesta vaan. Monesko moottori?"
Vai olisiko se ollut vaan Vauxhall - fanien panettelua.....
Allu vaari
HALMEENMÄKI JUHANI
17.10.2014 18:12
Eiköhän tuo ole yhdistetty milloin minkäkin auton yhteyteen. Ja olihan se ihan oikeastikin ennen niin, että moottoriremontti piti tehdä suurin piirtein samoin välein kuin nyt öljynvaihto.
LAAKSO MARKKU
22.10.2014 22:49
"Moottoriremontti piti tehdä suurin piirtein samoin välein kuin nyt öljynvaihto"
Sanonta pitää nyt paikkansa VAG-konsernin TSI-moottoreihin. Kaverillakin Touranissa 100.000 km. matkalla neljäs moottori menossa.
Mulla kesti eka sentään 56.000 km.
Käyttäjän lisäys viestiin 26.10.2014 klo 10:58:30
Tarkoitin että TSI-moottori kesti 56.000 km
VALTONEN MARTTI
23.10.2014 10:45
Tarkoitathan Markku nyt näitä kaksoisahdettuja pieniä bensiinimoottoreita?
Jos, niin vahvistat aiempia epäilyjäni.
KEMPPAINEN OLAVI
23.10.2014 19:20
Laakso voisi mennä kertomaan juttujaan naapurien autoista suomi24-palstalle. Tämä ei kuulune etuvetoinen vetoauto-aiheen alle.
POIKULAINEN ESA
24.10.2014 05:54
Ei kuulu tämäkään mutta olen lukenut suomi24-palstaa ja sieltä matkailuvaunuista. Se on hyvää viihdettä kun lukee kuinka asiantuntijat neuvoo ja kommentoi.
KOISTINEN TOIVO
24.10.2014 06:14
Autonvalmistajat ovat olleet hiljaa noista kaksoisahdetuista pienistä koneista.
Näyttäisi olevan paluuta hieman suurempiin tilavuuksiin, ja maltillisemmin viritettyihin.
Ei edes oikeeen ne päästö, ja polttoainesäästöt käytännössä toteudu niillä.
En ole aiempia kommentteja paljoa lukenut.
Toivopoika
HALMEENMÄKI JUHANI
26.10.2014 10:18
Enpä minä ole huomannut palaajia, ennemminkin jokainen koulukunta tuo esille omaansa. Ja piilottelee sitä pientä kokoa kuten suomimies.
Esim Toyota tuppaa markkinoida hybridiä joka käänteessä, vaikka moista ei kaikkiin mallisarjoihin edes ole saatavana. Downsizing-moottoriahan firmalla ei ole, kehitys on ollut hybrideissä. Siis niille lyödään rumpua.
BMW ja MB piilottaa moottorin pienenevän koon mallimerkintöjensä taakse. Ei näy Ceemersun peräpeilissä 1,6 ja ei ole 250 lähelläkään noita desejä. Mutta kannattaa kurkata teknisiä tietoja, niin siellä ne näkyy.
Ford taasen puhuu Ecoboostista sekä hewoiswoimista, jotka kuulostaa isoina numeroina kilowatteja paremmilta. Hintaa ei kuitenkaan anneta markkoina, vaikka sekin on noita koneja tuoreempi yksikkö. Mutta pieniä ovat, kuten litrainen mylly Mondeossa.
Sama Volvollakin, uusi moottoripolvi on nelipyttyinen kaksilitrainen. Siitä sitten nimetään Deeviitosta ja Teekuutosta sun muuta, niin ei näy koko.
Opel, Nissan, Renault, Citroen, Peugeot, Fiat on downsizingia täysillä ja paljoa peittelemättä. Mitä nyt PSA niitä hevosia laittelee mallimerkintöhin, mutta niin ne on tehneet jo jokusen aikaa.
Korealaiset ei paljoa kerro, mutta sielläkin on tuollainen pikkukone ollut "viittävaillevalmis" jo useamman vuoden.
HAARAKANGAS ALLAN
28.10.2014 07:52
Viikonlopun reissun aikana tuli vastaan yksi vaunuyhdistelmä ja kolme m-autoa.
Kaikki etuvetoisia.....
Allu vaari
KOISTINEN TOIVO
28.10.2014 08:49
Olivatko Allu kiinni mäissä. Toivopoika
VALTONEN MARTTI
28.10.2014 10:38
Lainaus Poikulaiselta:
"Ei kuulu tämäkään mutta olen lukenut suomi24-palstaa ja sieltä matkailuvaunuista. Se on hyvää viihdettä kun lukee kuinka asiantuntijat neuvoo ja kommentoi."
...minäkin huvittuneena joskus tuota lukenut. Siellä vielä on neuvottu renkaiden vaihtokin sillä menetelmällä joka onnistui 30 v sitten kun vaunujen alustoissa oli rautaa enemmän kuin panssarivaunussa.
Eli takatukijalan ja nokka pyörän avulla.
POIKULAINEN ESA
28.10.2014 11:51
Oli siellä pakokaasutyyny jolla nostetaan vaunu ilmaan renkaan vaihdon ajaksi. Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla karavaanarilla nyt sellainen on tavaratilassa.
HAARAKANGAS ALLAN
28.10.2014 19:23
Toivopojalle:
Eivät olleet mäissään eikä päissään. Reippaan ryhdikkäästi ja karvanaamari tapoja noudattaen tulivat vastaan. Yksi kääntyi Saloon, meni kai paikkaan jaloon.
Mikä on se automerkki, jonka rattiin on merkitty vasen ja oikea?
Allu vaari
KOISTINEN TOIVO
28.10.2014 19:31
Panitpa Allu pahan, mutta oliko volvossa joskus. Toivopoika
HAARAKANGAS ALLAN
29.10.2014 07:42
Oikein Toivopoika.
Veellä alkaa ja oohon loppuu.
Allu vaari
KOISTINEN TOIVO
29.10.2014 08:38
Pitemmälle sillon aattelit.
Minä muistelin, että jossain mallissa olisi ollut ratin päällä kehä, jota kääntämällä vilkut, tai suuntaviitta toimi.
Oliko siinä merkit oikealle, ja vasemmalle.
Vasta jälkeenpäin tuli se nimijuttu kompa mieleen
Missähän mallissa on viimeisenä suuntaviitta ollut.
Sisussa, vanajassa, ja kassissa oli
Toivopoika
HAARAKANGAS ALLAN
31.10.2014 08:34
Ystäväni puosun mukaan kyseisiä ylös alas - heiluvia suuntaviittoja, malli Vanaja, oli käytetty lähiön risteyksessä. Siinä nakkikioskin kulmalla.
Allu vaari
KOISTINEN TOIVO
31.10.2014 09:34
Oikea huomio. Vanjassa oli se heiluva, jota pikkupoikana ihailin
Kioskijonon viitta on mallia mopo/polkupyörä.
Kun sain käsiä kuntoon keksimällä, että kuntoilee puristelemalla semmoista jousipuristinta.
Kehuin lääkärille asiaa, ja arvelin koittavani kioskijonossa asian kestävyyttä.
Arveli tohtori, että siinä on jonkinmoinen ikäyläraja, jonka jälkeen ei kannata oikeen mennä koittamaan asiaa.
Ovat joskus nuoret miehet huumorin tajutonta porukkaa.
Nuoret naisetkin ovat nykyään kooltaan, ja voimiltaan jo sitä luokkaa, että selkäsaunan mahdollisuus on jo olemassa.
Ei sekään miehen kunniaa nosta hirviporukassa.
Lukuun ottamatta kotona saatua selkäsaunaa, joka lienee normaalimpi ilmiö.
Toivopoika
KAASINEN PERTTU
31.10.2014 13:09
Kyllä etuveto on hyvä veto neliveto parempi veto.
Miten on saako jollekin valittaa jos eukolta saa selkään?
KOISTINEN TOIVO
31.10.2014 14:21
Ainahan valittaa saa, mutta kun selekään antaja on korkein oikeus, niin lienee turhaa.
Olen oppinu, että simojoen jäänlähtöä, syysmyrskyä, ja päällikköä on yhtä heleppo hallita paljaskäsin.
Toivopoika