Vero kaikille matkailuautoille uusien sijaan

Toivo Koistinen 03.09.2024 09:08

Elä välitä Seppo. Meillä elakellaisilla ei tarvi kuhan aina päivä iltaan saapuu, ja sense tekee lupaa poliitikoilta kysymäti.
Lautturi ei maksua peri aikanaan.
Tp

Kari Rautiainen 03.09.2024 09:18

Täällähän vekkuleita sosialisteja on. Ei pojjat, kyllä jokaisella on ollut ihan oma mahdollisuus valita ammatti ja työ. Ja ansaita sen mukaan.
Eläkkeen suuruus taas on seuraus tuosta samasta, eli paljonko tuli eläkemaksuja makseltua.
Ei ne mitään yhteistä omaisuutta ole. Ne on ihan itse ansaittuja.
Tossa itänaapurissa oli talousjärjestelmä jossa jokaisen piti saada syksyllä uus villapaita ja koppa perunoita. Lopulta jollain ei ollu villapaitaa lainkaan mutta helevetisti perunoita. Joillain läjä paitojakin. Joillain ei mitään. Se siitä sosialismista.

Ihan älytön ajatus että paremmin tienaavilta joutaa ottaa enemmän.


Heh, yli sadantonnin autoista joku uudenlainen raippaavero. Ihan älytön juttu sekin. Kyllä olis aika siirtyä markkinatalouteen.
muokattu: 3.9.2024 10:50
Toivo Koistinen 03.09.2024 11:53

Eikö tässä jo olla markkinataloudesa. talouskasvu vaatii kulutusta, ja kansa on se joka kuluttaa. Mihin Suomi tarvii hallintoa, ja verorahoja, jollei sillä ole vastuuta kansan hyvinvoinnista.
En minnoo kateellinen kellekkään hänen elämästään. Jokainen sen itse elää. Enkä syytä ketään omista tollouksista, enkä toimistani. Itte minoon ne tekemiseni tehny.
Minä olen jopa löytänny rauhan itteniki kanssa, enkä muistele noitaa elämäni kiemuroita, vaan elän tätä ilta-aikaani täällä omasa rauhasa kämppäkaverini kansa.
Tp
PS
Nythän hallino on minusta nimenomaan leikannu asioita, jotka eniten koskee köyhää kansaa, liekkö se sitten oikeen. Anargia nostaa jo maailmassa päätään...

Kari Rautiainen 03.09.2024 14:06

Miten tää ymmärretään.
Esimerkiksi tuo raippavero. Jos eläkettä yli 47000 vuodessa niin ylimenevältä osalta 5,85% ylimääräistä veroa. Rangaistus siitä että on tehnyt paljon tai ainakin tuottavaa työtä.

Eläkkeitä ei voinut leikata kun se on aiemmin ansaittua, siis omaisuudensuojan piirissä. Mutta piti keksiä leikattu indeksi, raippavero, ja pienennetään tulovähennystä nyt sitten. Tuossa on jo kolme raippaveroa päällekkäin. Jos eläkkeestä rupee veroprosentti olemaan 40 tai yli niin voiko se olla kohtuullista.

Laiska maannut himassa kaikenlaisilla tuilla ja siitä 1000 eläkkeestä 0% veroa.

Toivo Koistinen 03.09.2024 17:14

https://www.kela.fi/elaketulo-ja-verotaulukko.
Tp

Petteri Haverinen 03.09.2024 18:10
Teuvo Törhönen

En hyväksy vanhojen matkailuautojen veronkorotuksia ja vastustan sitä niin kauan kun matkailuauton omistan. Valtion kirstussa tämän korotuksen tuotto on minimaalinen. Jos korotuksia tehdään niin ne tulee kohdistaa esimm uusiin matkailuautoihin jotka maksavat yli 100000€. Jos jollakin on vara ostaa luksusta niin on myös vara maksaa veroja. Matkailuautoverosumman voi myös periä sähköautoista, lentoliikenteestä, laivamatkailusta joiden henkilömäärät on aivan eri luokkaa kuin matkailuauton käyttäjät. Jonkinlainen vastalause ja joukkoajelu olis varmaan paikallaan. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä mukisematta.

Maksoitko aikanasi autosta alvia 25,5 tai edes 24%:a? Jos et, niin sittenhän sinun pitäisi maksaa enemmän käyttömaksuja, kuin yli 100 k€:n laitteella ajavan…😉

Kari Rautiainen 03.09.2024 18:24

Tosta lisää luettavaa:
https://www.verkkouutiset.fi/a/elakelaisten-tuplaraippavero-ei-ole-tasapuolinen/#964eedbc

Martti Pulkki 03.09.2024 19:23

Eiköhän se pojat ole niin, että kaiken tämän inflaation, veronkorotusten ja leikkausten jälkeen jää tarvetta vain uusille leikkauksille ja veronkorotuksille, koska valtionvarainministeriön matematiikka on samaa kuin kuuluisan Parviaisen laulukirjan. Sehän meni 1+1=5 vai miten se oli?

Toivo Koistinen 03.09.2024 19:45

Joo, sovitaan, että olen väärässä noissa mietteisäni, seku ei ole ensimäinen kerta, ja luulempa ettei läheskään viimmenen minun puuhissani.
Tp

Kari Rautiainen 03.09.2024 20:55
Toivo Koistinen

Joo, sovitaan, että olen väärässä noissa mietteisäni, seku ei ole ensimäinen kerta, ja luulempa ettei läheskään viimmenen minun puuhissani.
Tp

Jotenkin vaikuttaa siltä ettei näissä kukaan ole oikeassa. Tai väärässä.
Jos en nyt ihan väärässä ole.

Eero Bruun 03.09.2024 21:56

Toivo jaksaa odottaa sitä lautturia. Toivottavasti vielä pitkään.

Toivo Koistinen 04.09.2024 06:37

En minä odottele kuolemaa, siinä on tullu teillä väärä käsitys. Mutta en pelekää lähteä soutelemaan lautturin kanssa tietystä syystä.
Kyllä samaa mieltä, ei ole kiire, koska nyt on hyvä. Toivon vaan että ihmiskunta oppisi myös miten täälä on hyvä elää, jos on sovussa toistensa kanssa.
Ainoo paikka ihmiselle elää koko universumissa
Tp

Kari Rautiainen 04.09.2024 08:18

No joo. Se muuten se Robin Hood oli satuolento joka otti varakkailta ja jakeli köyhille, ilman että köyhällä oli mitään vastuita tai velvotteita mistään. Aikunen mies 20 denierin sukkahousuissa kanto mammonaa pihaan.

Ari Kuusisto 04.09.2024 20:03

Nyt Toivo tiedetään ketkä Suomea sotkee.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010672664.html

Toivo Koistinen 05.09.2024 11:07

Kyllä, ja ketkä hejät on kasvattannu, ja ketkä hejän vanhemmat, eli missä vaiheessa homma karkasi käsistä, kun pikkukolulaiset puukottelee toisiaan.
Niin roskaamisesta, että kyllähän sitä, mutta lienen kertonut, kunmarketin ovella korona-aikaan tuli vanhempi rouva vastaan, riisui maskin, ja tipautti avomallisen roskapöntön viereen. katsoi rumasti, kun nostin sen, ja kysyin.
Saanko laaittaa tämän tuonne pönttöön.
Tp

Ari Kuusisto 05.09.2024 11:48

Oli ihan oikeutettu kysymys.Viimeisin puukkohippasten uutinen koski yli 16v kakaroita Huutoniemen ala-asteella.

Kari Rautiainen 05.09.2024 18:05

Just sain seuraavan pelivälineen tehtyä.

Yks pohojalaane sano mun puukoista:
Tuollaasesta moisin ylpiä, vaikka se törröttääs lapaluus.

Liitetiedostot

img_5044.jpeg
Kari Rautiainen 05.09.2024 18:17

Käppäilin tuolla räyskälän mettässä. Olipa kiva kun joku muotitietoinen oli sinnekki kerenny kierrättämään, kaukana poluista. Kyllä, kierrätys on tärkeetä.

Liitetiedostot

img_5019.jpeg
Kari M Niemelä 05.09.2024 19:11
Kari Hyrkäs 07.09.2024 13:57

Nämä tällaiset veron korotukset jotka vaikuttavat taannehtavasti elikkä kun ihminen on ostanut esim. matkailuauton 10-30 vuotta sitten se ei ole voinut aavistaa sitä suunnitellessa tälläisista mahdottomista korotuksista, tälläiset hurjat korotukset pitäisi koskea vain päätös ajankohdan jälkeisiä hankintoja.
Mutta nythän ei tietysti olekkaan mistaan kohtuudesta kysymys vaan todella ryöstämisestä ja kokeilemalla kepillä jäätä että meneekö kaikki läpi mitä hallitus ehdottaa tai aikoo pättää.


Se olisi ollut kohtuullista sama ns. perusveron korotus kuin muillekkin autoille +- 100€ vuodessa. Mikään muu ihmisryhmä ei saanut tälläisia 500-600% veronkorotuksia tai leikkauksia näissä budjettitalkoissa tasapuolisuus kaukana.
muokattu: 8.9.2024 07:30
Kari M Niemelä 07.09.2024 16:01

Tää Mikko Kivekkään vastaus kuvastaa mitä matkailuauton omistajat on Sfe:lle, ei mitään, torppaavat uusien autojen veronkorotukset, laitetaan vanha kansa maksamaan, nämä lausunnot että veroa kohtuustettaisiin, ei onnistu, leiriyrittäjät jotka pitävät alueita auki 12 kk on kauhuissaan jos korotukset toteutuu kun muutenkin on kävijät vähentyneet, itsellä m-auto vuodesta 2007 eikä päivääkään pois liikenneköytöstä tähän mennessä kun joka viikonloppu reissataan ja nyt kun eläkepäivät alkoi muutama v sitten, jatkuvasti tien päällä, tämä on meidän kesämökki joka on tehty käyttöön, ei seisontaan .

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.