Telialustaisen ajettavuus?
Jukka Harjulampi
16.10.2020 17:51
Kyllähän kolmella aksellia saat pehmeämmän kyydin kuin kahdella. Vielä riippu siitä onko alko-, lehtijousitus ja fiat mb iveco ym.
Meillä oli Fiatin lehtijousilla alkovi 3500 kg. Kuusakoskella kävin punnituttamassa ei läheskään etelän varusteissa ja painoi yli 3300. Oli laitettu panelit tupla-akut, taakse lisäjouset ym.
Eli ei kannata luottaa painoihin ilman puntaria.
Ari Kuusisto
16.10.2020 18:58
Eikös niissä semmoisia eroja että Citikan alusta käsittääkseni vähän kevyemmin tehty kun Ducato ja Ducatolla se Maxi tai olikos se heavy alusta isommilla pyörännavoilla.Korjatkaa jos mentiin metsäliiton puolelle.
Ducaton saa 4400kg asti Jumper vain4000kg painoon asti.
Jumperissa palkit takana silminnähden ohuemmat.
muokattu: 16.10.2020 19:08
Jari Lipiäinen
19.10.2020 08:27
Sopivasti oli varsin tuulinen päivä tuo lauantai, niin tuli "ääriolosuhteetkin" koettua koeajolenkillä ja sen verran hyvähän tuo oli ajella että kotiapäin tuli lähdettyä "uudella" autolla. :) Dethleffs Ducato Maxin alustalla, kyllähän tuollakin tuulet toki huomaa mutta ei mitenkään häiritsevästi niin kuin ennakkoon pelkäsin..
Toivo Koistinen
19.10.2020 08:57
Komea peli. Paljon hyviä kilometrejä, ja mukavia reuissuja toivottelen teille. Eikun taipaleelle.
Kaikille myös, ja hyvää alkutalven aikaa.
Tp
Ari Kuusisto
19.10.2020 11:02
Siistin näköinen päältä, tuon varmasti saa lastattua etupainotteisemmaksi kun puoli integroidun, talvi tulee ja liukkaat, ja peränylitys ei näytä kohtuuttomalta akseliväliin nähden.
Jari Lipiäinen
19.10.2020 12:54
Kiitoksia vaan! Joo on ikäisekseen (2007) siisti sekä päältä että sisältä ja mittarissakaan ei ole vasta kuin satatonnia. On cruisea, automaatti-ilmastointia, hälytintä, jne. jne. Ja ennen kaikkea hyvin tilaa & vuoteita.
Pitkä akseli väli on varmastikin juuri yksi syy mikä rauhoittaa auton käytöstä, eikä perä pyyhkäise niin kaukaa käännettäessä kuin entisellä autolla.