Fiat vai Transit

LAURONEN TAPANI 09.01.2013 15:47

Kylmäksi ei uudempaa Fiiattia voi ainakaan sanoa, kun laittaa keulasuojan ja on vielä pohjapanssari, niin kyllä lämpöä riittää.

Itse pujotan alhaalta päin n. 7mm:n paksuisen solumuovilevyn, jonka otan muutamasta kohdasta nippusiteellä eturitilään kiinni, että ei mene kiinni jäähdyttimeen.

En tiedä muista merkeistä, mutta Fiiatti on kyllä hyvä vääntämään pienillä kierroksilla, tyhjäkäynnillä pääsee aina liikkeelle, ei sammu.

KOISTINEN TOIVO 09.01.2013 16:14

Viinakaupasta kyselin myyjältä. Mitä nuo brändyt on, kun on napoleonia, ja muuta. Vastasi myyjä: Konjakkeja, mutta ainoastaan kojakki nimeä saa käyttää määrätyllä alueella tehdyt. Fiiat pösö sitikka omistaa ranskalainen psa yhtymä. Jos merkit poistaa keulalta mahtaako erottaa toisistaan. Nissan rellu, ja ooppeli sama homma. Valmetti fergusson, ja mitä niitä muita aggo. Timperin mettäkoneet john deere Valmetti on komatsu. Volvon, entisen ookkermannin kaivurit samsung. Ensi kerralla ostan präntyä koitan menneekö päähän niin kun se jota emäntä mulle kerran vuuessa ostaa, missä se musta kissa kiertää sitä pulloa. Tekkeekö ne enää kotimaan viljasta ees viinaa. Toivopoika

PASANEN MIKKO 09.01.2013 16:36

Terve Omalla luvallani kaivelin esiin nuo Toivopojan 'rätingit' ooppelin kulutuksista.

Löpön kulutus 26.9.2012 klo 13:31:00 KOISTINEN TOIVO Lähetä yksityisviesti Käytiin Ivalossa, kaunispään huipulla kahesti. Tultiin kemijärven kautta rovaniemelle. 770km Pyöreästi suurinpiirtein tasan. kaheksan piste kaheksan litraa sataselle movano söi asunnon vepasto oli koko ajan päällä. Tiijä monta litraa se syö, mutta kulutukseen laskin kaikki löpön mitä se nieli, koska sinne se kaikki menee. Asentajan kanssa pantiin kelloa oikeaan aikaan koska en ite osannut. Siinä selvisi kaikki sen ruokamenot. Se ite väitti syöneensä koko yheksällätuhannela kilomeetrillä kaheksan piste seittemän litraa saalle. No nyt seki tuli mitattua. Mutta pirulauta on se suolasta hommaa nuitten laitosten elätys. Perkele etten sanosi. Toivopoika

KOISTINEN TOIVO 09.01.2013 17:14

Kiitos sulle kun kaivoit sen vanhan sepustuksen esiin, Tuota yritin muistella. Siinä oli tuo tieto. Kiitos Toivopoika

KOSKINEN OLLI 09.01.2013 18:36

Hiukan ihmetyttää Toivopojan Movano, ettei moottori lämpene pakkaskeleillä? Mittariko tuollaista väittää, vai mistä päättelet. Oletko varma ettei termostaatti päästä vettä kiertämään jäähdyttimessä. ? Syylärin tulee olla jääkylmä myös yläosastaan kunnes moottori saavuttaa normaalilämmön ja termostaatti rupeaa aukenemaan, vasta tuooloin ylävesiletkua pitkin menee kuumaa vettä syyläriin. Onko moottorin alla laaja muovinen pohjasuojus?

JOKINIEMI PETRI 09.01.2013 18:56

Olli ei se länpene kokemusta on opelin vivarosta sama auto. Ei piisaa mootorissa lämpöö pakkasilla. Sen takia siinä on väyläohjattu wepasto, Sama on vw transporterissa.

LAURONEN TAPANI 09.01.2013 19:15

Toisaalta se on hyvä merkki jos ei tule lämpöä, sillonhan kaiken poltetun diiselin energia on ehkä mennyt vetoakselin kautta pyörille;)

Kyllä Ducaton pakettiautot menee n. 8L/100km tuolla 2,3L koneella, mitä olen kuullut, mutta minunkin auto on senverran korkea ja tietenkin painoa sama kuin pakettiautolla täydellä kuormalla, joten alle 10L ei pääse, no nippa nappa on jos ei ylitä 80km/h nopeutta missään.

PULKKI MARTTI 09.01.2013 20:20

Meiän Kaapo/Fiat kuluttaa n.10l/100 km (9,8 - 10,1) kokemusta on n.75 000 km matkalta.

KOISTINEN TOIVO 09.01.2013 20:32

Väärin kerroin aiemmin. Mootori tosiaan lämpene, ja pahvi keulalla autoi lisää. Mutta sisä lämpö puhallus ei niin korkea ole. Ehkä lämmitys kenno harva, tai kone ei luovuta lämpöä. Sitten asunto puoli on iso. Sieltä minusta kylmää tulee. Mutta asunto lämmitin puolella teholla lämmittää hyvin apuna, ja pitää kortteerin lämpösenä. Suunnittelen lisä putkia keulaan päin jotta keula pysyisi vielä paremmin lämpimänä seisoessa. Kattotaan nyt. Korteri lämmitin on kyllä tehokas, ja hiljanen, paitsi se nakutus, kun alkaa kuunteleen. Vaimo kyllä väittää, ettei se ainakaan kuorsausta haittaa. Toivopoika

KOISTINEN TOIVO 09.01.2013 20:40

Se mulla jäi kertomatta, jos jotain hyvää ooppelista pitkä akseliväli 4.3m Se on minusta erittäin vakaa ajettava, hiljainen.. Alavääntö fiiatissa oli riskimpi. Risteyksissä sellaisilla kuskeilla, jotka eivät ole ajaneet muuta kun henkilö autoa se saattaa tuntua turhan jäykältä. Vaatii tottumusta. Samoin parkkipaikalla, ettei kylkeä muita. Toivopoika

KOSKINEN OLLI 10.01.2013 19:38

Rellussa, ja arvelen että Movanossakin lämpöä kyllä tulee sisään kunhan oppii kääntelemään hanikat oikeisiin asentoihin. Systeemi on kovin vaikea, suorastaan kummallinen, sitä oikeaa säätönuppien asentoa maksimin lämmöntuoton kannalta ei ole selkeästi olemassa.

Lämpötilansäätimellä on aivan pilkuntarkka maksimiasento "piilossa" säätimen säätöalueella. Omassani olen tuon asian tutkinut, ja merkinnyt tussilla pisteen tuohon kohtaan lämmönsäätimen nuppiin. Matka ajossa lämpö pitää suunnata alas jalkoihin ja keskisuulakkeisiin. Tokivain silloin saattaa tuulilasi ruveta huurtumaan, mutta sitten välillä pienen aikaa puhallusta tuulilasille. Ei ole väärin sanoa ettei lämpöä tule. Varsinkaan jos ei tule. Mutta jos moottori saavuttaa normaalin käyntilämmön tai termostaatti päästää lämmitä vettä jäähdyttimeen, niin lämpöenergiaa on tarjolla sisätilan lämmittämiseen yllinkyllin.

KOSKINEN OLLI 10.01.2013 20:10

On myös sähkölämmitysvastus lämmityksen apuna lämmityslaitteen kennon lisäksi. Sijaitsee apumiehen jalkatilassa vasemman jalan yläpuolella ylhäällä, siis kojelaudan sisällä, näkyy jalkatilasta katsotyuna, valkoinen murikka, en ole saanut selvitettyä miten tuo vastus kuuluisi toimia. Jokin sitä ohjaa, tuntuu että joskus toimii, joskus ei. Jos toimii, niin kylmäkäynnistyksen jälkeen hieman lämmennyttä ilmaa tulee suuttimista melkein heti käynnistyksen jälkeen.

Käyttäjän lisäys viestiin 10.1.2013 klo 20:12:12 Ja tämän piti olla lisäys edelliseen viestiin. Sorry.

KOSKINEN OLLI 10.01.2013 23:24

Eli kuvan asetuksilla mennään vaikka paljain varpain ajellen 30 asteen pakkasella.

UUTTU JUHA 11.01.2013 00:53

Alkuperäiseen kysymykseen: Se on makuasia, kannattaa kokeilla molempia taajamassa ja maantiellä.

KOISTINEN TOIVO 11.01.2013 08:21

Pitääköhän ruveta tutkiin ohjekirjaa, vai joko se tuli heitettyä mettään. Toivopoika

HIETAVUORI JUHA 11.01.2013 19:53

Nykyään ei kannata heitellä minkään vehkeen ohjekirjoja mehtään, ainakaan kauas. Ettei tule vaikeuksia löytää !! Näin minäkin tein aikaisemmin ,mutta nykyään olen alkanut niitä lueksimaan ,aika paljon ollut hyötyäkin .

HYTÖNEN RAIMO 11.01.2013 20:07

Tuo Juhan edellälausuma pitää paremmin kuin hyvin paikkansa. Harvassa nykyvehkeessä voi vaihtaa niinkin yksinkertaisen asian kuin ajovalopolttimon ilma ohjekirja salaisuuksiin tutustumista. Kaikissa ei sittenkään, vaan pitää purkaa koko etupää. Onpahan tekemätön paikka pimeässä ja pakkasessa.

Ja koska ajan nykyään tuolla otsikossa mainitulla Transitilla pidättäydyn jäävinä sanomasta asiasta mitään. Siteeraan sen sijaan ruotsalaisen Camperin (ilmestyy nykyisin myös suomeksi) viime kesäistä vertailulausuntoa tukaatiin: "Ford on kaikessa muussa parempi, paitsi ohjaamon leveydessä", sanoivat he.

KOSKINEN OLLI 11.01.2013 22:27

Toivopojalle: Itse en manuaaleista mitään mainintaa esim. Sähkölämmityksen olemassaolosta löytänyt, myöskään merkkiliikeessä silmät pöyrivät kun tuosta lämpövastuksesta kerroin ja kyselin. Kiinnostaa kovin minua miten tuon pitäisi toimia, niin että kovin kiinnostuneena odottelen enemmän tietäviä tälle palstalle tietojaan kertomaan.

PIIRONEN KARI 11.01.2013 22:52

Komppaan Raimoa kahden ducaton entisenä omistajana. Transit ilman muuta!

HAKALA JYRI 12.01.2013 00:34

Sähköinen lisälämmitin (=PTC vastus) autonlämmityslaitteessa toimiii :

-antaa nopeasti lämmitntä kylmäkäynnistyksen jälkeen -teho vois olla tyhjäkäynnillä n 0,5kw luokkkaa ja max 1kw tai yli, tarkoittaa että ottaa autonlatausjärjestelmästä n 40-100 amperia virtaa ja huonosta järj hyötysuhteesta johtuen kuluttaa polttoainetta max teholla saman kuin 5kw "webasto/eberi" toimiessa max teholla

-toiminta autom (termostti ohjaus) ja lopettaa lämmityksen kun nesteen- lämpötila lähentelee n 70-80 astetta tai muu rajaus esim puhallusilman lämpötila (oletan että toimii näin kun lämpösäätö on max asennossa?????)

-nämä yleistä tietoa auto-kohtaisen toiminnan kannattaa selvittää merkkiliikkeestä

-jäähdytinnesteen max kiertolämpötila lämmityskennossa rajattu termos- taatilla mittaa puhallusilman max lämpötilaa suuruusluokkaan n60 astetta. (tuulilasin riikkonntumisvaran ym johtuen)

terv jyrih

KOISTINEN TOIVO 12.01.2013 08:11

Ei ole mitään sähkö lisä lämmitintä mutta vebastohan on, jota voi käyttää apuna Mutta käytän asuntopuolen vebastoa mieluummin. Kovalla pakkasella enempi se, ettei lasit pysy kokonaan auki Mutta jotenkin sekin ilman kosteuden mukaan jotenkin vaihtelee Onko tosi lämmintä autoa ollut vanhojen latojen, ja volvojen jälkeen. Huollosta puheen vaihdatan kahden kolmen vuoden välein jarru, kytkin, ja jäähdytysnesteet myös. Toivopoika

KOSKINEN OLLI 12.01.2013 17:17

Kiitos Jyrille mielenkiintoisesta tiedosta. Saattaa osaltaan selvittää sitä havaintoani, että parhaiten lämmintä tulee silloin, kun sitä ei suuntaa tuulilasille ollenkaan. Todennäköistä lienee että ei tuo vastus lämmitä jos akkujännite on alhaalla, eli siitä johtuisi satunnainen lämmittämishavaintoni. Niin, ja tuo havainto ei ole musta tuntuu havainto, vaan mitattu hyvin nopeasti reagoivilla lämpömittareilla, en vaan tuolloin hoksannut mitata samassa kokeessa akkujännitetta/latausjännitettä.

Toivopojalle. Arvelen että kyllä siellä Movanon lämmityslaitteessa lämmitinkennon tuntumassa akkujännitteellä toimiva sähkölämmitysvastus on. Sen toimintaa ei ihminen ohjaile vaan jokin automaattinen toiminto.

KOSKINEN OLLI 12.01.2013 17:45

Rellu Masterin lienee myös Nissanissa ja Opelissa, apumiehen jalkatilassa ylhäällä valkoinen murikka on sähkölämmitysvastus. Irroitettuna lisäkuvissa.

KOISTINEN TOIVO 12.01.2013 17:58

Kyllä se penteleen töpseli on siellä kävin äsken kattoon. Otin samalla käsikirjan sisälle. Tijä mitä siittä löytyy. Kai se lämmitin toimii tahdosta riippumatta kuten allekirjottaneen aivo luuumpiossa. Kiitos Toivopoika

LAUKKANEN MAURI 12.01.2013 18:18

Kyllä tuo kuvan "töpseli"taitaa olla se puhallinmootorin nopeudensäädön vastus,sillä ei lämmitetä.

Jos se lämmitinvastus on siinä, minun mielestä johdotus pitäisi olla vähintään 4mm2 ,kun sen virta on suuri lämmitysvaiheessa.

Käyttäjän lisäys viestiin 12.1.2013 klo 18:20:40 Se on sijoitettu sinne puhallin koteloon vastuksen jäähdytyksen takia!.

KOSKINEN OLLI 12.01.2013 19:26

Mauri hyvä huomio. Saatat olla oikeassa, ainakin osittain. Kun on monta liitintä niin osa voisi olla niitä sarjavastuksia. Kuvassa näyttäisi olevan viisi johtoa. Punaisia on kaksi ja ne on paksuja, 4tai 6 neliöisiä. Valkoisia on kolme, ne on ohempia.

Lämmitysvastukseksi olen tuon tulkinnut sillä perusteella että lämmintä ilmaa voi tulla suulakkeista jo ennenkuin käynnistää moottorin, kun pitkään hehkuttaa.

lämmintä tulee myös bensinikäyttöistä henkilöautoani nopeammin. Saatan olla väärässä. Enemmänkin minua kiinnostaa oikea tieto. Ei vähääkään kinnostaisi kontata tuolla lattialla selvittämässä jotain ranskan poikien tekeleitä;)

järkeä vaillahan tuo on tehty. Aiemmin postamassani kuvassa lämpötilan säädintä jos hiemankin vääntää "kuumempaan" suuntaan, niin kytkeytyy ilmankierto sisäkierrolle, tokivain ilman että sisäkiertoa ilmaiseva merkilamppu syttyy. Samoin kytkeytyy salaa ilmanohjaimen ollessa tuulilasin sulatusasennossa. Ilman sisäkierrolle on kyllä olemassa omakin ohjauspainike ja sillä merkkivalo, joka kertoo painikkeen asennon, ei sitä onko ilmankierto käytössä tai ei.

HAKALA JYRI 12.01.2013 19:40

Kyllä tuossa kuvassa oleva on puhaltimen moottorin kierros luvun säätö- vastus, joka sijoitettu jäähdytys syystä puhallinkoteloon, ts pienimällä pyörim nopeudella lämpenee eniten.

Lämmitys vastus iskokokoinen elementti "kerron yhteydessä" ja johdotus varmaankin konetilan puolelta, huom max virta 100 ameerinluokkaa. Toiminnan ohjaus merkkikohtainen, vanhemmissa "" rele tekniikkaa + tunnistimet"" , uudemmissa ""tietokone / väylätekniikalla"" (näiden toim saa tarkistettu yleensä auton "näyttöruudulta" tai radion näyttötaulunkautta joka tapaukseesa molemmat järjestelmät valvoo että akussa riittävävaraustila.

Ptc on vastustyyppi jonka ominaisuudet sopivimpia tuohon käyttöön (ptc käytetään myös verkko-virta 220v sisätilan lämmittimissä), lyhyesti se on nopea , säätyvä ja kevyt rakenne,,,,,,,,,,,,,parempi että ohmimiehet kertoo niistä ettei tule väärää tietoa terv jyrih

KOSKINEN OLLI 12.01.2013 22:53

Kiitos Jyri. Tuon vastuspaketin koko on parin päällekkäin asetetun tulitikkuaskin kokoluokkaa, joten sen teho ei voi olla mitään kilowattiluokkaa, enemmillään ehkä sata- parisataa wattia tai jotain... Lämmittää tietysti sekin pienellä nopeudella virtaavaa ilmaa parikymmentä astetta. Lämmitystä se on sekin, vaikkei olisi tarkoitusta mitään lämmittää.

KOISTINEN TOIVO 13.01.2013 07:53

Tutkailin tuossa ooppelin käsikirjaa, en löytänyt mainintaa sähköisestä lisälämmittimestä. Muuta hienoa kyllä näyttää olevan Sähkö liukuovikin on. Deltta autosta kysäisin, mutta eivät asiaa tienneet. Neuvoivat Ouluun. Siellä Respecta oy, jos se nyt oikeen meni, näköjään korjaamopäälliköllä melkeen yhtä huono käsiäla kun allekirjottanella. No kuitenkin siellä varustetaan autoja, ja myös kyllä laittavat oven sähkölle, jos raskii laitattaa , n. 3100 ööriä. Pistän puhelin numeron. 0207649749. Tai suoran korjaamo vastaava 040 3488604. Mikäli jotain asia kiinnostaa. Toivopoika

KOSKINEN OLLI 13.01.2013 08:56

Respecta tekee pääasiassa inva autojen muutostöitä. Linkin pdf tiedoston avaamalla näkee joitakin sovelluksia. Varsin ihme laitteita näyttää tekevän. http://www.respecta.fi/uploads/aex39r21b.pdf

joissakin tapauksissa vammaispalvelulaki mahdollisuuden kunnan apuun varusteiden hankkimisessa. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870380

KOSUNEN TUOMO 13.01.2013 18:41

Osta takavetoinen ei tarvitse sutia märällä nurmikolla tai talvella liukkaalla. Etuveto on henkilöautoihin., Mitä painavampi auto jamitä pidempi peräylitys sitä varmemmin se tarvitsee olla takavetoinen. Kokemusta molemmista. Ei susien sukuun kannata sekaantua!!

KOISTINEN TOIVO 13.01.2013 19:19

Kahesta kaheksan vetoseenhan tuota on tullu ajettua, ja kaikki on joskus kiinni jääneet. Mutta ooppelissa ilmeni erikoinen vika. Ajeltiin parisataa kilometriä huviajelua, kun se on seissyt monta kuukautta. Pakkasta oli miinus 7-10 astetta tuli semmonen ilmiö satoi joskus lähes alijäähtynyttä vettä, ja lunta. Tuulilasin pyyhkijät jääty ajon aikana lasiin kiinni, kun välillä joutui käyttään. Ja joskus piti vallan pysähtyä irrottaan käsin. Tuossa on iso tuulilasi, ja pyyhkijät alareunassa. Mutta puhallus aukot osottaa toistakymmentä sentiä ylemmäs. Näin ollen läsi alareunasta ei tarpeeksi lämpene, vaikka muuten lasi oli sula, eikä jäässä eikä huurteessa. Alareunaan kehitty suorastaan paksu jää. Toivopoika

TERVO JARI 13.01.2013 19:26

Tuomo, ajaminen on taitolaji . . .

Kaikilla pärjää kun ajaa taiten . . .

Ennakoiva ajo on kaiken A ja O . . .

Ja etuvetoisen kanssa pahimmat paikat selviee ketjujen kanssa . . .

Sillä rahalla saa vaikka "mitä mukavaa" vaan mikä erotuksena jää etuvedon hyväksi ostotapahtumassa, ja harva niitä "takavetosen erinomaisuuksia" tarviikaan . . . .

Ei ne mersut tai ransut ole yhtään kummempia vikakertomuksineen kuin Viiutkaan, Viijuja vaan on as-autoissa alustoina moninkertainen määrä mitä mersuja ja ransuja yhteensä.

Revi siitä hjuumorii . . .

HIETAVUORI JUHA 13.01.2013 20:50

Jarille

Ei sitä aikanaan tuolla tunturissa ketjuja laiteltuaan noihin rahtiautoihin enään viitsi rassata vapaa ajan vehkeiden kanssa. Kyllä takaveto ja paripyörät pitää olla jos talvella matkailee tuolla haastavemmissa maisemissa .

Transitmies .

LAURONEN TAPANI 13.01.2013 23:40

Joku aika sitten oli jossain jotain vikatilastoa pakettiautoista, VW transporterissa oli vähiten vikoja, MB oli kakkonen, mutta Ducato ei paljon hävinnyt, "hengitti aivan mersun niskaan"

KOISTINEN TOIVO 14.01.2013 06:46

Tojotan kahveella eilen myös käytiin, oli puhetta uudesta hiasesta. Pösö tekee, Tojotalta ryhmä mukana. Oli myös pihetta autojen valmistuksesta. Hän kertoi Pikku sitikka pöösö tojota ,ja oliko joku muu, tehdään romaniassa samalla linjalla. Lähes kaikkiin merkkeihin samat suuret alihankkijat tekee komponentit, esim laakerit sähköosat akselit. Robotit hitsaa, kasaa. Kun joku komponentti pettää lugaksen, boshin, vika ilmenee lähes kaikissa merkeissä. Kysyin merkkiuskollisuudesta, hän sanoi hiljaa sama kun kodin koneissa, osta mikä haluat, samoja ovat, mutta tojota paras. Valmistajat omistaa toisiann ristiin, ei tiedä mikä kone missäkin minä vuona on. Toivopoika

KOIVUMÄKI JELENA 27.01.2013 19:50

Vaikka itselläni onkin Ducato (tosin huomattavasti vanhempi kuin mitä itse olet laittamassa), ottaisin ehdottomasti mieluummin Fordin, vaikkei Ducatossakaan mitään moittimista ole. Ford vain on osoittanut luotettavuutensa sen reilun 10 vuoden aikana, mitä olen autoja harrastanut. Ei Ducatokaan ole koskaan tien päälle jättänyt, mutta kun kokemusta vain on niin paljon Fordeista, että uskallan liputtaa täysillä niiden puolesta. :)

ELO JARMO 27.01.2013 21:20

Vaikka mainitsetkin, että kulkupeliä ollaan uusimassa, uskoisin että olet nämäkin miettinyt, ehkä joku muu ei?

Silti itse kyllä ajattelisin tuota takakonttia eli asunto-osaa ihan ensin ja sitten vasta alustaa ja muuta. Ja alustaakin ensin siten, että missä sillä tulee ajamaan, Al-Ko esim. sopinee paremmin tasaisille maanteille ja vähän maasta korkeammat alustat sitten mökkiteille, ihan siis sen mukaan missä tuolla tulee enemmän liikkumaan. On toki kiinni myös kulkupelin pituudesta, pitkä alusta jää kiinni huonolla paikoilla vaikka olisi korkeallakin!

Asunto osan korkeudessa on sitten se huono puoli, että ilmanvastusta on enemmän, mutta mahtuu sisällä seisomaan suorassa ja joka paikassa, vaikka taitaa kaikki nykyiset olla jo sisältä tarpeeksi korkeita. Messuilla tosin yhdessä upouudessa kolautin pääni kattoon. Omalla pelillä saa ajaa 100 km/h, mutta, kun oman kokemuksen mukaan kaikki vauhti yli 80 km/h menee pelkästään ilmanvastuksen voittamiseen, enkä vielä ole moottoria "siruttanut" kenties on vielä edessä, tuo näkyy oikeastaan vain lompakossa! ;-) Tietysti jos on enemmän paikallaan, lienee siis ihan sama mikä on se ajo-osa, koska aikaa tullaan enemmän viettämään siellä taka-osassa?

Niin, ihan vielä siihen itse asiaan, minulla on Fiat vm. 2007 jossa on Fordin kone, sekin tuli harkittua ja hankittua vain sen takia, että siinä on koneessa ketju eikä hihnaa, eikä kummastakaan ole huonoja kokemuksia, ainakaan vielä. ;-) Ajelua tulee läpi ihan koko vuoden, talvella vain päiväkäyntejä ja oikeaa asumista vain kesällä, kuskin penkki (Fiat) saisi olla parempi, noh senkin saa kaupasta vaihdettua parempaan, ihan oman tarpeen mukaan.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.