Transit vai Ducato?

STRÖM KARI 30.03.2012 21:49

Vaskimo Eero se kertoi kaiken.

KANTOLA TIMO 30.03.2012 21:58

Sitä on kuulemma monissa Hiivateissa kuitenkin Foortin kone!

TERVO JARI 30.03.2012 22:05

Mutta osat on laitettu vähän paremmin järjestykseen jotta on saatu mukavuutta siedettävämmälle tasolle, maanpäälisen helvetin on se kokenut joka Voortilla matkaa joutuu taittaan . . .

Sen mitä oon Voortin kyytiä saanut/Voortilla ajanut tuohon "mietelmään" yhdyn . . .

Piste.

On Volvoissaki Wolkkarin koneita, silti Volvoa pidetään Volvona ei Wolkkarina . . .

TERVO JARI 30.03.2012 22:10

Eeron tapauksessa ei voi syyttää kuin itteään, huolimattomuutta.

Huoltojen laiminlyönti, todennäköisin syy tuohon "onnettomuuteen" . . .

Jos remeli vaihdetaan säännöllisesti valmistajan ohjeiden mukaan tuskin tuollaista olisi sattunut . . .

On niitä nokkaketjujakin poikki mennyt, ei nekään jokatapauksessa "ikuisia" ole . . .

STRÖM KARI 30.03.2012 22:19

Nooh eiköhän noilla ainakin 300000 km mennä,niin johan siinä jo piironkikin homehtuu.

HIETAVUORI JUHA 31.03.2012 07:40

Kolme kettinki Transiittia ollut . Ei ole tarvinnut ketjujen kanssa pelata kun polkupyörässä...............Tässä nykyisessä mittarissa vasta 88000 km . Kesällä lisää luvassa.

KOISTINEN TOIVO 31.03.2012 09:21

Kyllähän se kettinki veto on sen verran vanha keksintö että sitä joskus ihmettelee miksi siitä niin usein on luovuttin. Mutta eikös osa auton valmistajista ole palaamassa takaisin vanhaan. Jossain ooppelin mallissa se jos hihna katkesi, niin se ei särkenyt mitään sekosi vaan sytöt. Ennen oli metsäkoneiden telit ketjuvetoisia, niissä oli se hyvä puoli, että jo ketju katkesi, ei tapahtunut yleensä muuta kun veto loppui. Ketju oli suht hellppo uusia, ja taas pölli kulki. Motta nyky telit ovat hammas pyöriä täynnä, ja jos tulee vika se tietää hammastautia, ja kovaa rahan menoa, tosin varaosa kauppa ei sitä nii paljoa sure. Luulisin että asuntoauton valintaan tästä on hyvin suuri apu, kuten aina minun neuvoista noin yleensä, sanoo rouva puoliso. Että näin taas tänään Toivopoika

SEILISTÖ RAMI 31.03.2012 20:10

Eli jakohihna kannattaa vaihtaa.. Onko toi 2.3 jtd minkälainen kestoltaan / käytöltään... 2.8 idtd on vissiin kestävin mutta mites toi jtd??

VASKIMO EERO 01.04.2012 11:10

Eeron tapauksessa ei voi syyttää kuin itteään, huolimattomuutta.

Huoltojen laiminlyönti, todennäköisin syy tuohon "onnettomuuteen" . . .

Olet, Jari aivan oikeassa. Halusinkin kertoa kokemukseni vastauksena kysymykseen, kannattaako jakopään kalikat vaihtaa 4v/ 80000 km ajon jälkeen jos siitä on epätietoisuutta.

Hieman lisää kokemusta: vaurio sai alkunsa eräänä pakkayön jälkeisenä aamuna, kun liikkeelle lähtiessäni huomasin, että edellisenä iltana ehjänä parkkeeraamastani autosta oli puhti poissa. Se johtui siitä, että jako oli hypännyt ruiskutuspumpun rattaalla yhden hampaan yli. Miksi: arvioni on, että rattaan hampaan ja hihnan väliin oli jäänyt lumi- tai vesitippa, joka oli yön aikana jäätynyt. Toki tiedän, että jos jakohina hyppää yli, se vaihdetaan. Silloin oli vain aika kova pakkanen joten laitoin jaon kohdalleen ajatuksena vaihtaa hihna hieman leudommalla kelillä. Mulla ei ole mahdollisuutta korjata autoani sisätiloissa, joten olen aika lailla säiden armoilla. Koska auto kuitenkin kulki hyvin, unohdin koko jutun, kunnes em. narskutus alkoi.

Lisää kokemusta: vesipumppu levisi kesällä kansi- ja jakopäähomman jälkeen. Jakohihna ei tässä mallissa pyöritä vesipumppua, mutta pumppu on niin ahtaassa paikassa, että jouduin purkamaan jakopään vesipumpun vaihtoa varten.

Kun kertoilen näistä kommelluksista, saattaa vaikuttaa siltä, että olen aika tonttu. Teen kyllä joitakin asioita viisaastikin, mutta niiden kertomisella tuskin autan ketään, kuten en mielipiteideni esittämiselläkään. Kokemus on hyvä opettaja; tänä talvena olen antanut moottorin käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen kuin sammutan sen. Jos jollain on yhtä tyhmiä kokemuksia, luen niitä mielelläni, en arvostellakseni, vaan ottaakseni niistä oppia, ettei mun tarvitse kaikkia kokemuksia kerätä itse.

TERVO JARI 01.04.2012 13:05

Asian voi tulkita että arvostelisin mutta en sitä tarkoittanut arvosteluksi vaan "sattumien/tapahtumien" summaksi.

Kopijo:

Jos jollain on yhtä tyhmiä kokemuksia, luen niitä mielelläni, en arvostellakseni, vaan ottaakseni niistä oppia, ettei mun tarvitse kaikkia kokemuksia kerätä itse.

Kopijo Oppu:

Vastaavanlainen juttu mutta tilanne ei päässyt "räjähtään" silmille oli kun työmaalle lähtiessä transportteri ( ei minun käytössäni oleva tranportteri, minulla oli silloin vanha hiace) jäi pihalle käymään kun tarvikkeita kuormattiin siihen, viereisessä hallissa toimi VW:n huolto, sieltä huolloista vastaava mies tuli juoksun kanssa että sammuta tuo auto, remmi on sökö (äänen perusteella): No hiacella reissuun ja niin oli ollut että remmi oli ollut täysin hajoamispisteessä, olisi kait hajonnut sillä tulevalla reissulla. Onni oli myöden. Transportterissa olisi ollut vielä 40 000km remminvaihtoon eikä vuodetkaan olisi ollut täynnä. Jotta semmonen tarina se ja totta joka sana.

VÄLIAHDE JUSSI 01.04.2012 23:50

Se on tuo Siperia hyvä opettaja.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.4.2012 klo 23:54:10 Niin tämä oli tarkoitettu Vaskimon Eerolle.

KOISTINEN TOIVO 02.04.2012 07:23

Minulla on ssemmoinen oppi annettu aikanaan, että koneeen kun käynnistää sen pitää antaaa käydä jonkin aikaa ennenkuin rasittaa. Samoin kun lopettaa ajon, varsinkin ahdetut pitää siitä, että antaa käydä ennen sammutusta, ja antaa lämmön tasaantua ahtimessa, Emmosta nyt. Toivopoika

VÄLIAHDE JUSSI 02.04.2012 10:56

Tämän ne vihreät ovatkin ainana autolijoiden kimpussa kun auto käy kun, käy kahvilla.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.