kuvittelenko vain...?

HAGQVIST JOHAN 13.05.2011 09:44

Asensin vm-01 Ducatoon RaceChip tehoboksin ja nyt jonkin verran ajaneena on herännyt kysymys, onko mahdollista, että moottorin käyntiääni voisi pienentyä tai muuttua kyseisen boksin takia ? Omasta mielestäni vaikuttaisi siltä, että ääni olisi jotenkin "pehmeämpi" ja miellyttävämpi kuin ennen, mutta tämä perustuu vain omaan ns. perstuntumaan. Onko mahdollista ja mihin voisi perustua ? Muilla vastaavia havaintoja ?

Muuten boksin teho/väännönlisäys ei vaikuta olevan kovinkaan suuri. Ehkä kiihtyvyydessä voi havaita pientä piristystä. Tosin kilometrejäkään ei vielä ole tullut kuin muutama kymmenen. Toivottavasti polttoaineenkulutuksessa vaikutus olisi isompi.

HÄNNINEN JUKKA 13.05.2011 14:46

Minun on ihan turha ottaa kummemmin kantaa. Minulle riitti se , että itse huomasin selkeän väännön lisääntymisen ja sitten yli 50 positiivista kommenttia kolmesta aiheesta aiemmin käydyistä keskusteluista näillä palstoilla.

Niinpä kävin tehtaallakin Saksassa, kahdesti , ja nyt toimittelen niitä halukkaille. Muutamaa euroa halvemmalla jopa, kuin suoraan tehtaalta tilattaessa.

captainkiddjukka(at)gmail.com

Käyttäjän lisäys viestiin 13.5.2011 klo 15:02:26 Käyhän Johan jollain pajalla dynamometrissä, ja mittauta autosi tehot boksin kanssa ja ilman. Jos eroja ei löydy, on boksissa vika.

LIIMATAINEN HANNU 13.05.2011 17:56

Jukka, vielä kun löytäisin sen paikan mihin poksi tuupataan niin pääsis kokeilemaan? Tai se on vain saamattomuuttani, on ollut muita puuhia liikaa.

HÄNNINEN JUKKA 13.05.2011 19:08

Se uusissa viiattihyymereissä on näkymättömissä se paikka. Ainakin mun hyymerissä. Jonsei Sulla ole sormituntumaa, niin mieti jotain fiksua tuttua, joka ymmärtää yhden kuvanvilkaisun perusteella justaan tasan tarkkaan, missä se liitinpaikka on ja kehut sällin seitsemänteen sfääriin ja annat sitten sen asentaa boksi paikoilleen. Ensteks pitää ilmanputsari nostaa pois, ja sitten voit toki itsekin peilin ja fikkarin ja asennusohjekirjan avulla löytää oikean paikan. Eisse vaikeeta ole, tarvii vaan osata tai antaa muiden osata. Pahimmassa tapauksessa maksaa jollekin verstaalle puolen tunnin työ. Silti kokonaisuus on mainio, hintoihinsa nähden. Missäs osiossa ja koska julkaisit sen Taviksen matkakertomuksesi ?

Käyttäjän lisäys viestiin 13.5.2011 klo 19:12:35 Useimmissa autoissa, kun nostaa sen ilmanputsarin poijes, niin näkee helposti mihin sen boksin tökkää. Ohjekirjan kuvat ovat hyvät, ja pieni suomennoskin tulee mukaan.

LIIMATAINEN HANNU 13.05.2011 20:06

No hyvä, täytyy kysyä joltakin viisaalta sitä asennusta.

Mutta tuo matkakertomusjuttu, en nyt saa mieleeni mitä juttua tarkoitat? Vai onko se oikein tosi vanha tarina? Joskus kyllä sellaisen olen tehnytkin, en vain muista milloin. Täytty muistella, ehkä se löytyykin.

Käyttäjän lisäys viestiin 13.5.2011 klo 20:07:09 Jukalle siis tämä vastaus!

KARJALUOTO PENTTI 14.05.2011 18:09

Minä kuvittelen ihan samaa, että käyntiääni on pehmeämpi ja hiljaisempi. Tehon ja väännön lisäys on selkeä, sillä enää ei tarvitse vaihtaa vitoselta pienempään Turun ja Muonion välillä. Auto on Ducato 2.8 JTD Kabe Travelmaster 05. Painoa ja ilmanvatusta siis riitttää. Polttaoaineen kulutus ei ole ainakaan lisääntynyt, vaikka boksi lisää syöttöä huijaamalla ohjainlaitetta nostamalla suhikutuspainetta. Ilmeisesti tehon ja väännön nousu ei lisää polttoaineen kulutusta ja jopa vähentää sitä, jos ajaa "talousnopeuksia", koska korkeampi polttoaineen paine tekee suihkusta hienompijakoista, joka palaa tehokkaammin ja puhtaammin. Mitään litramitalla säästöä en ole huomannut, mutta ajamisen helppous ja mukavuus on lisäänynyt. Näin 20 tkm kokemuksella.

YLINIEMI SEPPO 14.05.2011 20:33

Kumma juttu kun ei autotehtaalla laiteta nuita ihme boxeja jo uuteen autoon.

Vaan onko ne nuo nyrkkipajat niin paljon viisaampia nuijen boksien valmistuksessa.

KAARNA PAULI 16.05.2011 16:44

Kyllä ne auton valmistajat ovat hyvinkin miettineet että miksi myydä autoa eri tehoilla.Halvalla ei kannata myydä tehokasta ja ostaja taas tuppaa ajattelemaan lompakkoaan,ja silloin tällaiset tehoboxit alkavat käydä edullisina kaupaksi. Etenkin kun ne myös toimivat erinomaisesti.Oma kohtaisesti voi vain kehua että on ollut hintansa väärti.

HYRKÄS KARI 17.05.2011 08:30

Liekkö kellään kokemusta kuinka vaikuttaisi kulutukseen tehoboksi itselläni on Transit 2,4 takaveto 2010 malli, omapainoa 3200kg, tehoa tuntuu riittävän mutta kulutusta voisi vähän kuristaa. Oikein rauhallisella ajolla + - 80 km/h sain mittarin näyttämään 11,2/100 mutta jos kaasua polkee reipaasti niin kyllä löpö tuntuu kelpaavan.

HINTIKKA ARI 17.05.2011 10:16

Mitä mahtaa vaikuttaa tehoboksin hinta auton hintaan? Se on kuin litistynyt itikka tuulilasissa.

En usko ikinä että jättävät tehtaalla asentamatta boksin hinnan takia enkä usko että joku jättäisi ostamatta 50000 e matkailuauton jos hinta olisikin 50300e.

Mitä mahtaa vaikuttaa tehoboksi auton kestävyyteen? Jos uskoo boksin myyjien lupauksia että teho/vääntö lisääntyy 30 % niin tämä lisäys ei voi olla vaikuttamatta kestävyyteen. Ehkä tästä kuitenkin löytyy se syy miksi se boksi ei ole siellä koneen kyljessä jo valmiina...

Toisekseen ei ne 30 %:tit taivaasta tipahda. Jos sinä niitä käytät niin kyllä niiden tuottamiseen tarvitaan polttoainetta.

KARJALUOTO PENTTI 17.05.2011 10:19

Kulutuksen väheneminen on kyllä teoreettista. Kun tehon ja väännön lisäys perustuu syötön lisäämiseen ja kun niitä käytetään, polttoaineen kulutus kasvaa. Mikäli malttaa ajaa "entiseen tapaan", voi hieman säästöa syntyä, koska korkempi polttoaineen paine tekee suihkusta hienojakoisempaa ja siten tehokkaammin palavaa. Puolen litran säästö on jopa yläkanttiin. Tehoboksit nimensä mukaan on tarkoitettu tehon ja väännön lisäykseen.

YLINIEMI SEPPO 17.05.2011 10:35

Vanha totuus "vitosen seppä tekee kympin vahingon".

Käyttäjän lisäys viestiin 17.5.2011 klo 10:37:18 Ja mm. vaihelaatikko kiittää tehoboxsia.

HÄNNINEN JUKKA 17.05.2011 14:11

Mikäs Seppoa bokseissa pännii ? Kyllä se on kuskin raskas jalka joka moottorin ja vaihdelaatikon voi rikkoa, boksien ei tiedetä ( ADAC:n tutkimusten mukaan) aikaansaaneen yhtään ainoata rikkoutumista. Tehoboksilla varustetun auton kaasupedaalia tarvitsee polkea paljon vähemmän kuin Sepon omaansa.

YLINIEMI SEPPO 17.05.2011 15:54

Jukka ei pänni poksit .

Tietämättömyyttäni vain kyselen niistä.

Muuten meillä ajetaan vain pintakaasulla 120km/t

Sivusta seurannut kun nuoriso värkkää lastujen ja poksien kanssa.

Usein näkyy olevan vaiheaskeja aukaistuna pöyvällä.

KOSKINEN OLLI 17.05.2011 20:57

"Kumma juttu kun ei autotehtaalla laiteta nuita ihme boxeja jo uuteen autoon."

Kyllä ne laittaa uusiin, muttei vanhoihin, katsopas vain että miten on moottoritehot dieseleissä kasvaneet vuosi vuodelta. Kaksilitraisesta dieselistä otetaan nykyisin 140 hv, kun vielä muutama vuosi sitten saatiin vain 100hv.

YLINIEMI SEPPO 17.05.2011 21:15

Yksistään boxsilla tehoja lisätty?

HINTIKKA ARI 18.05.2011 09:22

Ei niitä tehoja lisää ole boksilla otettu vaan ihan muulla tavalla (lue turvallisella tavalla). Ajatelkaa nyt itsekin... mitä se boksi tekee? Se muuttaa ruiskutusta, huijaa konetta saamaan enemmän kakkua jolloin tehoja/vääntöä on lisää. Jos auton valmistaja olisi sitä mieltä että se on hyvä juttu niin eiköhän se huijaus onnistuisi ihan omalla koneen ohjauksella eikä siihen tarvittaisi erillistä boksia huijaamaan konetta. Puhutaan ettei ole yhtään moottorivauriota joka voitaisiin osoittaa boksin aiheuttamaksi. No sama lausehan tuli tämän etanolibensan kohdalla... vauriot korvataan JOS pystyy osoittamaan ne etanolin aiheuttamaksi. Ethän sitä voi millään osoittaa-->kukaan joudu koskaan korvaamaan mitään. Edelleenkin olen sitä mietä että jos moottori olisi suunniteltu +30% tehoille/väännöille niin kyllä ne sieltä otettaisiin jo tehtaalla ulos.

KANTOLA TIMO 18.05.2011 10:07

Voisin myydä 100 eurolla Ford Transit 2,0 TDCI moottorille sopivan tehoboksin. Mitannu en ole tehoja, mutta ainakin perstuntumalla vääntää enempi ja sauhuakin tulee enemmän. Laitteessa on säätöruuvi, jolla voi säätää "huijauksen" määrää.

HÄNNINEN JUKKA 18.05.2011 11:14

RaceChip GmbH on myynyt eurooppalaisille autoilijoilla satojatuhansia tehobokseja. Valmistajia ja myyjiä on monta. Hintahaarukkakin muutamasta kympistä moniin satoihin euroihin. Olen käynyt tehtaalla kaksi eri kertaa ja tunnen koko henkilökunnan. Heiltä olen sitten vakoillut kaikkea mahdollista tietoa, myös näitä voimansiirron rikkoutumisia. Ensimmäistäkään ei ole tiedossa. Muutamia tuotannon tekovikaisia bokseja sinne palautetaan ( mullekin on tullut takaisin yksi risa boksi ) Se on vaan niin, että sekä koneissa että vaihdelaatikoissa on hyvin resursseja lisätehoille. Kyllähän sitä isompaakin älämölöä syntyisi, jos bokseilla pelit hajoilisivat. Kuskin kaasujalasta ja vaihdekepin käytöstä se on kiinni. Saapi ihan kesynkin koneen ja looran rikotuksi kun vaan painaa aina tallaa tiskiin. Mutta hyvähän se on luulla ja ennenkaikkea epäillä ja olla ennakkoluuloinen, vai mitä ? Vaikka näiltä palstoilta olen kerännyt käyttäjiltä nyt n. 70 positiivista kommenttia. Negatiivisia kommentteja en ole vielä yhtään taltioinut, sillä ne ovat kaikki sellaisten kirjoittamia, joilla ei itsellä ole boksia eikä niistä omakohtaisia kokemuksia.

captainkiddjukka(at)gmail.com

HINTIKKA ARI 18.05.2011 11:35

Kuten aikasemmassa viestissa sanoin... ei kukaan pysty todistamaan että kone tai laatikko tai kardaani tai... riikkoontuu boksin takia. Aina voi boksin valmistaja sanoa että olet "kepittänyt" autosi rikki. Edelleen olen sitä mieltä että jos nämä boksit tekisivät autaaksi niitä myytäisiin autotehtaille ja ne olisivat auton vakiovaruste. Miksiköhän auton takuupapereissa lukee että takuu raukeaa jos tehdään tälläisiä virityksiä? Siksikö että tämä viritys on hyvää juttu ja he ovat vain kateellisia kun saivat myydä 50000 euron auton mutta ei 300 euron boksia. Mitä taas tulee siihen että homma on kuskin kaasujalasta ja vaihdekepin käytöstä niin eiköhän se ole ihan se sama voima mikä vaikuttaa esim. vaihdelaatikon pää-akseliin kun kiihtyvyys on vakio... oli se kiihtyvyys sitten tehty boksilla tai ilman. Joten jos käytät ilman boksia kaiken mitä irti saa ja boksin kanssa sen verran mikä vastaa tuota samaa käyttöä niin rasitus on sama ja vauriot sen mukaiset. Kyllä tehdas on koneen ja laatikon rakentanut kestämään sen mitä moottorista irti saa mutta ei +30 %. Miksi he olisivat? Ai sen takia että joku nyrkkipaja voi myydä autoon boksin? Ei, minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia bokseista. En pidä niitä kovinkaan järkevänä koska saman asian voi hoitaa ilmankin. Siis puhun tehon/väännön lisäämisestä en moottorin huijaamisesta. Edelleenkin olen sitä mieltä että JOS nämä boksit olisivat hyvä juttu ne olisivat jokaisen auton vakiovaruste. En ole minäkään nähnyt yhtään puolueetonta tutkimusta että boksi on turvallinen koneelle tai yhdenkään autonvalmistajan lupausta että boksin asentaminen on sallittua ja takuu säilyy. Miksipä sinä negatiivisia kommentteja taltioisit tai kertoisit niitä olevan. Taitaa olla nämä boksin puolustuspuheet sellaisten kirjoittamia, joilla on leipä kiinni boksien myynnistä.

VEHMANEN TUULA 18.05.2011 11:36

Jos moottori ja apulaitteet on suunnitelu suuremmille tehoille kuin tehdas ottaa koneesta ulos niin miksi ei kestä lisätehoja. Näyttää vaan suunnittelijoille tulevan laskuvirheitä turhan usein. Varsinkin vanhemmissa autoissa ei moottori apulaitteineen kestänyt edes perustehoja. Samaa venemoottoria myydään kolmen jopa neljän tehoisena. Moottori suunnitellaan maksimitehon mukaan. Näin venemoottoritehtaat säästävät suunnittelu ja valmistus kustannuksissa.

kalevi

MUHONEN LAURI 18.05.2011 18:22

Jos olette ostamassa käytettyä autoa, ja vaihtoehtoina muuten samanlaiset, mutta toisessa "tehoboksi", ja toinen alkuperäinen,niin kysyn näiltä tehoboksiuskovaisilta kumman valitsette?

HÄNNINEN JUKKA 18.05.2011 19:11

Voi teitä turhan marisijoita. Boksi on hyvä tuote ja antaa runsaan vastikkeen pienelle investoinnille.

Sehän on vaan mainio asia, että joku viitsii nähdä vaivaa ja tarjota Suomessakin suomenkielistä palvelua halukkaille. Jos haluat tehoboksin tahikka jonkun muun rekkuleksen iloa autoiluusi tuomaan, niin kai se on kaikkien kannalta viksumpaa jos joku sitä tuotetta viitsii markkinoida, kantaa vastuun ja tuottaa hyvää palvelua. Se on vähän niinkuin makkaranmyyntiä nälkäiselle, tahikka jätskin myyntiä pikkuherkkua haluavalle.

Se, että ylejään jonkun kautta tilaukset käy helposti ja ostajalle tulee hyvä mieli nopeasta toimituksesta ja tehtaan nyyntihintaa alhaisemmasta hinnasta , niin sehän toki tuo yhden jos toisenkin makkaransiivun leivän katteeksi, mutta ei sentään leipää.

Pikkuhobby, jota on kiva tehdä, varsinkin kun ihmiset ovat tyytyväisiä, eikä negatiivista palautetta tule eikä sellaista missään näe. Yhdenhengen tehoboksintuontiharrastus on oikeinkin mielekästä pikkupuuhastelua, suosittelen kokeilua , vaikka minkä mukavan tuotteen muodossa. Se on helppoa, eikä juuri tarvi koulutusta ...

POHJANTÄHTI JORMA 18.05.2011 22:26

Niin eihän sillä boxilla taivaaseen pääse, kunhan pääsisi mäen päälle. Voi se jättää myös mäen alle , se vääntö nimittäin rikköö paikat etekin kytkin on lujilla. En ikinä ostaisi käytettyä autoa jossa on ollut joku helvatan boxi. Sentakia tämä harrastus voi vain jatkua niin kauan kun uusia autoja on saatavilla :))

HAARAKANGAS ALLAN 19.05.2011 06:54

Ystäväni puosu totesi boxin olevan sitä Vääntö-Viagraa moottorille.....

Allu vaari

KILLSTRÖM NIELS 19.05.2011 08:26

Niin eihän sillä boxilla taivaaseen pääse, kunhan pääsisi mäen päälle. Voi se jättää myös mäen alle , se vääntö nimittäin rikköö paikat etekin kytkin on lujilla. En ikinä ostaisi käytettyä autoa jossa on ollut joku helvatan boxi. Sentakia tämä harrastus voi vain jatkua niin kauan kun uusia autoja on saatavilla :))

Just just, täytyy ymmärtää vaihtaa ajoissa pienempään vaihteeseen. Rikkoohan se voima jos välitystä ei muuta., Siinä tapauksessa vika on ratin ja selkänojan välissä.

Mulla on ollut kohta vuoden se boxi ja pari jäämeren reissua tehneenä voin sanoa, että ne norjan mäet ei tuntuneet ollenkaan pahoilta samoin tuo siirtymäosuus täältä etelästä meni harvinaisen leppoisasti ja keveästi. En vaihtais pois.

LINDBLOM ALF 19.05.2011 09:06

Aikanaan, kun hankittiin Vito vetoautoksi niitä myytiin samalla moottorilla kolmea eri tehoisina. Mieleen tuli, että hankitaan se halvin pienitehoisin ja sitten vain nostetaan tehot tehoboksilla tms. Mutta osoittautui että suurempitehoisemmat olivat varustettu vahvemmilla vetopään osilla. Muistaakseni vaihdelaatikkokin oli eri (voin olla väärässäkin). Enpä usko että huvikseen, vaan sen pienemmäntehoisen osat eivä kestä suurempaa tehoa.

KARJALUOTO PENTTI 19.05.2011 10:51

Näyttää siltä, että parhaat asiantuntujat ovat ne, jotka eivat ole boksia edes kokeilleet ja saavat tietonsa "hevosmiesten" tietotoimistosta. Lisätehon saantimahdollisuus ei riko moottoria tai vetolaitteita, koska lisäteho ja -vääntö tulevat käyttöön normaaliajossa aika harvoin ja lyhyeksi ajaksi, vain joskus kiihdytettäessä ja ylämäessä. Lisävääntö ei rasita kytkintä, jos käyttäjä ei luistata sitä. kukapa ylämäessä kytkintä painaa. Vaihteisto rasittuu liikaa, mikäli vedättää liian pienillä kierroksilla, jolloin moottori värinällään aiheuttaa veihteiston komponentteihin iskukuormituksia. Toivon asiallisempaa ja todenperäisempää keskustelua!!!!!!

JANHONEN MATTI 19.05.2011 11:18

Tuossa naapurikaupungissa tehtiin aikanaan salaisia testejä vaihdelaatikkojen kestävyydestä ruotsalaisen autonvalmistajan toimeksiannosta. Laatuauton vaihdelaatikon ykkösen rattaiden pinnat vaurioitui alle 10 minuutissa ajettaessa laatikkoa jarrupenkissä sillä suurimmalla teholla joka ko. auton mottorista oli saatavissa. Autokäytössä vastaavaa rasitusta laatikkolle ei saa aikaiseksi, koska rengas "sulakkeena" alkaa sutiman jo paljon aiemmin. Eihän se teho mitään riko vaan se tehon käyttö.

MUHONEN LAURI 19.05.2011 13:58

No mistä hevosmiesten tietotoimistosta tämä Karjaluoto on faktansa löytänyt?

HINTIKKA ARI 19.05.2011 14:25

Mihin perustat väitteesi että tuote on hyvä (LUE TURVALLINEN)? Laittaisitko faktaa näkyviin? Sinullahan varmasti sitä on kun noin varma olet asiasta.

Kerro jokainen autonvalmistaja joka suosittelee/pitää takuun voimassa/hyväksyy/myy ja asentaa bokseja? Fiat, MB, Ford, VW...?

Kerro jokainen puolueeton testaaja joka on testannut bokseja ja takaa ettei se riko moottoria tai voimansiirtoa?

Se että boksin valmistaja/myyjä antaa takuun on yhtä tyhjän kanssa koska syyllistä vaurioihin on mahdoton aukottomasti selvittää.

Miksiköhän autojen valmistajat eivät myy näitä kun ne kerran on niin hyviä? Luulisi että 30 % enemmän tehoa ja vänntöä vain 300 eurolla olisi todellinen myyntivaltti autokaupassa? Onko autojen valmistajat tyhmiä?

Vai olisiko he kuitenkin viisaita?

SUUMÄKI HEIKKI 19.05.2011 14:39

Nyt on keskusteltu vain tehopoxeista tai lastuista. Onhan olemassa muitakin tapoja "piristää" moottoria. Onhan olemassa ohjelmia, joilla saadaan moottorin oma säädöt paremmin kohdalleen. Näin parannetaan mm. polttoainetaloutta ja ehkä vähän myös vääntöä ja tehojakin. hekuli

POHJANTÄHTI JORMA 19.05.2011 15:46

No itse menin halpaan ja laitatin Mersuun lastutuksen. Kysyttiin vaan ,että paljonko lisätään tehoja. Tarjolla olisi ollut ties mitä ,tyydyin kuitenkin tehonlisäykseen 48hv. Siis ennen 115 heppaa ja ohjelmoinnin jälkeen 163hv. Kyllä löytyi nokivasarasta menohaluja, ongelmaksi osottautui kitenkin kytkin joka ohitustilanteessa pyrki luistamaan, kun vähäkin enemmän suoristi nilkkaa. Katsastuksessa Insinööri oli kummissaan, miksi näinkin uudessa autossa päästöarvot olivat niin korkeat? Näitä tositarinoita on varmasti enemmänkin jos vaan kehtisivat tuoda julki. Ja sille saittipoliisille terveiset :))

HAGQVIST JOHAN 19.05.2011 23:54

On se vaan hyvä, että näiden boksien sun muiden vermeiden hankkiminen ja asentaminen on täysin vapaa-ehtoista. Ei oo pakko ostaa, jos ei taho ! Näin yksinkertaista se on ;)

Miksiköhän muuten jotkut haluavat hankkia autoonsa esim. alustasarjan, eri renkaat, lisävalot, toiset stereot jne jne, vaikka nuo kaikki on jo valmiina tehtaalla asennettu ?

HOLLÄNDER TIMO 20.05.2011 08:17

Vääntöä lisää a polttoainetta jos haluaa säästää, voi sen tehdä ilman tehoboxiakin. Tosin hevoisvoimat ei lisäänny tällä menetelmällä. EGR tukkiminen on se tapa eli tarkoittaa pakokaasukierrätyksen tukkiminen. Vanhemmissa alta 2000 luvun autoissa onnistuu vain pellin palasella ja uudemmissa pitää myös ohjelmallisesti pellinpalan lisäksi poistaa käytöstä muuten sytyttää vikakoodin. Toimenpide ei vaikuta katsastukseen eikä päästöjenmittaukseen. Eron kyllä huomaa ja myös polttoaine kulutuksessa ja voit ajaa vaikka talla pohjassa ei takana tuleva huku savuun tai nokeen. Vanhempikin ja paljon ajettu saa huomattavaa eloa tämän jälkeen. Alunperinhän tämä kierrätyssysteemi on ihan turha. Sotkee moottoria vain.

HAGQVIST JOHAN 20.05.2011 08:47

"Alunperinhän tämä kierrätyssysteemi on ihan turha. Sotkee moottoria vain."

Edellisiin kirjoituksiin viitaten tekee mieli kysyä, miksi se voisi olla turha, kun autonvalmistajat on sellaisen keksinyt ja autoon halunnut ? Kyllä se silloin on tarpeellinen !! Hehheh ;)

SUOMI SEPPO 20.05.2011 09:37

Olisikohan noihin yllämainittuihin asioihin syynä kiristyneet saastemääräykset? Autotehtaiden on noudatettava niitä ja merkkien edustajat eivät voi myydä sellaisia laitteita jolla huononnetaan näitä arvoja. Tarvikekauppiaat voivat myydä melkein mitä vaan mm. "ei tieliikennekäyttöön" maininnalla, kuten Bii***ma tekee. Löytyy ylitehokkaita polttimoita, värillisiä parkkilamppuja ja laittomia ajovalojen muutossarjoja yms. @seppo

HÄNNINEN JUKKA 20.05.2011 20:43

Isket asian ytimeen Johan, onneksi nämä auton tehoon vaikuttavat boksit ja varsinkin niiden ostaminen ovat herttaisen vapaa-ehtoisia. Olis se kamalankauhiata, jos tulis pakkolaki, joka velvoittaisi autonomistajan oikeesti ja aidosti ajattelemaan kuinka paljon todellista tehon ja väännön lisäystä saapi ihan pikkurahalla, vain ostamalla tehoboksin. Vaan mitäs näistä ennakkoasenteista, etenkin kun ne ovat sitä jängyängysorttia, joka on kiusallista, mutta demokratian nimissä hyväksyttävää. Mutta tehkää ihmeessä elämäämullistava päätös ja ostakaa tehoboksi ja olkaa siihen tyytyväisiä, kuten hyvin monet viisaat ja ajattelevat ihmiset ovat jo vuosia ovat olleet. Jos ette halua lähes ilmaista lisätehoa ja -vääntöä, niin älkää ostako mitään tehobokseja. Älkääkä yleensäkään ostako mitään, mikä aukottomasti on osoitettu vääräksi, väärin perustelluksi, huonoksi, laitteita rikkoviksi. Olkaa aina niin seetanan pessimistisiä, ja korostakaa sitä, että vaikkei teillä ole ensimmäistäkään tietoa/kokemusta/faktaperusteita, niin katsokaa kaikkea sen viisaimman silmänne kautta. -Sen ruskean ja vähäsen kireänkurttuisen silmän kautta, joka aina tihruaa asioita ylhäältä alaspäin. Hännisenä tiedän, että Hännisen välittämät tuotteet ovat miehensanan/laatukriteerit/kaikinpuolin 10plus pisteen ansaitsevia, joista ei moitetta ole kolmeen vuoteen missään nähty eikä kuultu. Tämä on toki asiallista informaatiota ja sopivaa taustatietoa, jolla ei pyritä kaupallisuuteen , vaan siihen , että tarjotaan ihmisille tietoa ja asiallisia neuvoja , huomattavia ja karavaanareille tärkeitä perusteluja, mahdollisille hiljaa mutta varmasti jäsentyville ostopäätöksille.

JANHONEN MATTI 20.05.2011 22:04

Jukkahan ihan hermostuu kun epäilevät Tuomaat on Jukan kassakaapilla.

POHJANTÄHTI JORMA 20.05.2011 22:25

Siinä litrassa löpöä on tasan tarkkaan energia aina ja iankikkisesti yhtä paljon.Tehkää sillä sitten mitä haluatte.

LAHTI ANTTI 20.05.2011 23:19

Eikä siihen auta Hännis Jukan palopuheetkaan myynnin edistämiseksi.

YLINIEMI SEPPO 21.05.2011 13:23

Herra Hänniseltä selvä myynin edistämis kirjoitus.

HAGQVIST JOHAN 21.05.2011 21:14

Oli nyt tämä boksi asia niin tai näin, niin kyllä se tuo lisää potkua autoon. Sen verran on nyt kertynyt kilometrejä boksin kanssa. Ja kuten ihan ensimmäisessä kirjoituksessa kerroin, niin olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä, että moottorin ääni on pehmeämpi ja hiljaisempi kuin ennen. Olihan joku toinenkin siitä samaa mieltä tuolla aikaisemmin.

HINTIKKA ARI 22.05.2011 13:52

Elä Jukka hermostu.... voip tulla vaikka infarkti:)

Pyysin sinulta faktaa ja sitä haluaisin saada. Olisiko Jukka sinulla sitä faktaa?

HÄNNINEN JUKKA 22.05.2011 19:51

Käviskös Ari jo aiemmin mainitsemani yli 70:n käyttäjän positiiviset kommentit faktaksi ? Faktaa on sekin, että negatiivia kommentteja ovat tarjoillet ne, joilla ei omakohtaisia kokemuksia ole. Negatiivinen asenne on vain useimmiten luuloa ilman tietoa.

En minä hermostu, enkä aio infarktia näistä saada. Vaikka kieltämättä korpeaa eräiden tarve lytätä asioita, joista eivät mitään ymmärrä.

Hymyillään , varsinkin viitosvaihteella ylämäessä, tehoboksi konepellin alla !

RUUTIAINEN HARRI 22.05.2011 20:01

Tilasin Racechip Pro- boxin talvella Saksasta, hyvin toimii varsinkin lyhyen vitosen kanssa. Edellisessä autossa oli CR Powerbox joka sekin oli ihan hyvä, tosin pitkän 5 -vaihteen kanssa joutui kyllä kepittämään ylämäissä. Tämä boxi tuntuu paremmalta ja polttoaineen kulutus 7-metrisellä alkovilla 11 litran pintaan tuntuu hyvältä. Entinen auto kulutti 12,5 keskimäärin, olisko johtunut noista välityksistä. Kokemusta boxeista viitisen vuotta, ei ongelmia.

HÄNNINEN JUKKA 22.05.2011 21:56

Niinpäs vaan niin Jorma-kuomaseni. Vääntö sitten rikkoi kytkimesi, kun vaan poljit sitä tallaa tiskiin ja nilkkaojennuksista sait täydet pojot. En ymmärrä miten se on voinut tapahtua, mutta jos nyt tyydyit "vain 45% tienoilla" tehonlisäykseen; siis 115 > 163 niin hyvä ettet enempiä pyydellyt. Olis voinu pojahtaa läpitte pohjan tahi konepellin koko myllysi tuommoisella tehonlisäyksellä. Bokseilla ei moista pääse tapahtumaan, sillä tarkkaan kun tekstin esitteestä lujeskelet, niin siellähän seisoo 20 - jopa 30% prosentin tehonlisäys.

Eli se Sun ikioma nilkanojennus sen kytkimen rikkoi, ei tehonlisäys. Olisithan varovaisesti ainakin aluksi vaatimattomasti järki päässä ja koemielessä polkaista vähän hillitymmin .. ? Kun tiesit lähes taivaisiin nostetut tehot.

Ja nyt oma mokasi liittyy jotenkin tehobokseihin ? Istu ja pala - Nietu ponimai ..

HÄNNINEN JUKKA 22.05.2011 22:12

Just tämmöiset kommentit ovat asiallisuudessaan tylyä luettavaa ikuisille itkunsekaisille epäilijöille. Siinä aitoa omakohtaista kokemusta ilman hehkutusta. Asiaa. Pelkää rautaista omaa kokemusta. Nyt vaan mutku-miehiltä lisää mutu-tietoa tai sitten sitä iänikuista negatiivista jollotusta . Eiks vaan negatietopoijjaat ? Ostakaa minkähintainen tehoboksi keneltä tahansa, ette takuulla pety.

KILLSTRÖM NIELS 23.05.2011 06:27

Tilasin Racechip Pro- boxin talvella Saksasta

Itse ostin tuon kansanpainoksen 129,- eli Racechipin ilman Prota En lakkaa vieläkään kehumista, on se vaan niin hyvä lisuke. Sen testaushan on helppoa, pusähdy matkalla jonnekkin, aukaise konepelti, nykäse muovinen koneensuoja irti, irroita lastun johto, kytke akuperäinen takaisin ja paanalle. Ompas taan nuhasta menoa.

Antaa noiden narisijoiden valittaa, niillä on muutenkin elämä vaikeeta kun eukko v*ttuilee kaikesta, tulevat sitten tänne purkamaan huonoa oloaan.

Olen sitämieltä,että nuo rutisjat ovat niitä jotka eivät saa muuta aikaan valmiista leivästä pa*kaa. Mitä luutavimmin ammatiltaan "pikkuvirkamiehiä".

HINTIKKA ARI 23.05.2011 10:57

Valitettaasti Jukka faktaa ovat seuraavat asiat:

Autotehtaan kirjallinen lupaus siitä että bokisn asetaminen on turvallista ja takuu säilyy normaalina vaikka asentaa boksin

tai

Puolueettoman testaajan testi siitä että boksi ei riko paikkoja vaan moottori, voimansiirto yms. kestää jopa 30 % lisäyksen tehoihin ja vääntöön.

Kaikki muu on sitä sinun kirjoittamaa "musta tuntuu" asiaa. Joten itse olet ihan yhtä hataralla pohjalla kuin mistä "syytät" esim. minua.

HINTIKKA ARI 23.05.2011 11:00

Siis JH:n mielestä boksin voi asentaa mutta sitä lisääntynyttä tehoa/vääntöä ei sitten saa käyttää.

Ai tästä tulee se syvä-ääninen vakuutus että moottori kestää kyllä. No tosiaan kyllä moottori kestää boksin asntamisen jos sitä lisääntynyttä tehoa/vääntöä ei käytä.

Kannattaisi heti selittää asia kunnolla kun hitaat hämäläiset ja kierot savolasiet ei ymmärrä muuten:)

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.