Ducato 2.8 JTD, ongelma polttoainesyötössä.

SEPPÄNEN JARMO 08.08.2010 22:46

Mistähän löytyisi ko liitintä ilman koko johtosarjaa? vaikka lyhyellä johdonpätkällä. Jokuhan senkin on tehnyt

TEILERI TIMO 09.08.2010 12:51

Minä huollatin paikallisella Citroen-huoltokorjaamolla, kun oli ainoa josta sai ajan. Olivat vaihtaneet liittimen (yhden) eikä maksanut paljoa. Työn osuus 30 min laskutus. Eli ei tarvinnut koko sarjan vaihtoa. Toisaalta eivät kuitenkaan vaihtaneet suutinta, vaikka pyysin. Sanoivat, että tuo on tryypillinen vika ja välillä johdot ovat sen verran lyhyet, että kireys rikkoo liittimen. Nyt on viikonloppuna ajettu 900 km ilman tuota ongelmaa.

HEIKKINEN JUKKA 16.09.2010 09:33

Hei Itselläni oli ko auto, Fiat 2,8JTD -01 Bursterin kopalla seitsemän vuotta. 2002-2010. Tuli samanlainen ongelma auton ollessa omistuksessani pari vuotta.Ikävä vika, joka ei näy "mittareissa". Sen vian löysi senaikainen Fiatin huoltoliike Joensuussa, nykyinen Delta auto.Työnjohtaja huollossa oli asiaan törmännyt yhdessä autossa.Työ maksoi muutaman kympin.

Häiriö tuli esille "tärähdyksestä".Järjestelmä pudotti tehot ja sen takia syötön merkkivalo syttyi.Toisesta tärähdyksestä matka jatkui normaalisti kunnes taas.. Syynä huono kosketus isossa pistokkeessa, n.4-6cm.Sijainti kuljettajan jalkatilassa, maton alla ns.palopellin lähettyvillä, kojetaulun alla. "Kondenssiorasvat" pistokkeeseen ja ongelmaa ei enää ikinä tullut. Mielestäni 2,8 JTD oli sen aikaisista asuntoauton moottoreista PARAS! Hyvä huolto ja sen kun ajella vaan.

KALAJAINEN PASI 25.09.2010 17:00

Tää sivusto on huippu. Apua löytyy takuu varmasti alanharrastajien keskuudesta.

Eli kohta alkaa oleen vuosi täynnä ilman tuota ikävää häiriötä.

Mielenkiintoni heräsi Heikkisen Jukan juttuun ison pistokkeen kosketushäiriöstä. Hei auttakaa missä semmoinen pistoke on????? kuskin jalkatilassa palopellin lähettyvillä.

Voisko joku laittaa valokuvan kyseisestä liittimestä??????

Itse en ole vielä sitä liitintä läpikäynyt ja haluaisin senkin läpitte käydä poissulkeakseni sen tärähdysvian.

AHOKAS VIRPI 12.10.2010 15:14

juu itellä kanssa 01 2,8jtd ducato ja tuo vika.tutkivat ja päätyivät vaihtamaan polttoainepumpu ja paineanturin tosin vika oli korjausta odotellessa poistunut itsekseen.pitäs varmaan kans katsoa toi kontakti homma kuntoon varman päälle.

KALAJAINEN PASI 26.04.2011 10:54

terve

Jukka Ahokas kirjoitteli hieman edempänä tosta isosta pistokkeesta ja huonosta kontaktista.

Voisko joku laittaa kuvan sieltä jalkotilasta. Eilen kattelin tota pistoketta ja löysinkin tukun pistokkeita joita kaikkia spreijasin crc:llä.

Niin eli jos joku vois olla avulias ja napata digi kameralla kuvan jossa toi pistoke on. Kuvan perusteella olis helpompi ettii oikeeta liitosta.

Se halvatun nykimisvika tuli takaisin autoon.

KALAJAINEN PASI 26.04.2011 10:55

Tarkoitus oli sanoo että Heikkisen Jukka kirjoitti. Nimet meni sekaisin.

HUTTUNEN HENRIK 03.06.2011 23:26

suutin sähkö häiriö oon korjauttanut kaks kertaa jospa nyt toimis!!!!

HOLLÄNDER TIMO 04.06.2011 09:41

Pasi. Epäilen että etsit vikaa väärästä paikasta. Meinaan epäilen että vika on ilmamäärämittarissa. Vaikuttaa seokseen optimointiin ja näin tehoa puuttuu ja sytyttää siksi vikavalonkin. Ota ilmamäärämittari irti ja puhdista air sensor cleanerilla.

1 ohje tosin ilmamassamittarille mutta kutakuinkin samaperiaate:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus

Käyttäjän lisäys viestiin 4.6.2011 klo 09:58:23 Itse tappelin samantapaisen vian kanssa viikkoja tutkien ja putsasin joka kolon ja liittimen. viimeiseksi otin ton ilmamäärämittarin irti ja putsatin sen rautalankajutun sieltä sisältä. Olikin tosi paskainen ja uulalaa. Vika poissa ja on pysynyt poissa. Nyt teen kerran vuodessa saman puhdistuksen aika keväisin. PS Älkää vaan putsatko sitä mittaria millään muulla aineella kuin tolla air sensor cleanerilla meinaan se lanka palaa poikki kun käynnistät auton.

KALAJAINEN PASI 07.06.2011 08:55

Kiitos tosta vihjeestä. pitääpä alkaa ettiin tota ilmaanturia ja putsata sekin varmuuden vuoksi. Hyvähän se toikin on puhdistaa. Pelaa auto varmasti paremmin kun jaksaa huollella sitä.

Kevättalvella auto pudotteli paineita useasti. Ajoittui just siihen kosteaan aikaan kun päivällä oli plussaa ja yöllä miinusta. Kattelin taas ne kaikki liittimet siellä jalkatilassa ja moottorissa. Tarvii sanoo että taas on vessa kulkenut kuin juna eteenpäin. Ei ole ollut moneen kuukauteen mitään ongelmia ton asian tiimoilta.

Hei taas kiitokset vihjeistä. Hyvää kesää ja matkoja kaikille kulkureille.

VALLIUS MARTTI 10.06.2011 16:07

Lueskelin tätä keskustelua,ja en löytänyt vastausta minua askarutavaan kysymykseen,on kysymys Ducato -08 polttoaine suodatimesta integroidusta autosta joutuu ottamaan koko suodatin kotelon pois että saa vaihdetua suodatin patrunan sisälle nythän sähkö litimet lähtee normalisti irti mutta miten olette saneet poltto aine letkut irti filteristä niisä on vain selainen harmaa muoviregas joka likuu hieman mutta en vitsi vielä tässä vaihessa kysymättä niitä iroitaa josko teillä jotka olete joutuneet otamaan ne irti niin olisko tietoo miten TV Kulkuri

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.