akun lataaminen
10.02.2016 18:02
11.02.2016 12:19
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Turunen, mihin viittaat mutuna? Linkkaat Yuasan sivuille, joilla minä en löydä vaatimusta erilaisen lataamisen suhteen. Ainoa missä lataamisesta puhutaan on "Charge Voltage tolerance increased from 14.4V to 14.8V. Yuasa calcium and calcium/calcium offer the same tolerance to this increase in charging voltage within the UK market" joka on suomeksi, että (Fordin) latausjännitteen toleranssi nostettu 14,4 voltista 14,8 volttiin, Yuasa tarjoaa saman toleranssin tähän jännitteen nostoon. Ei sitä, että nuo vaatisivat 14,8 V vaan sitä, että niitä voidaan ladata 14,8 V jännitteellä. Tämä siksi, koska Ford siirtyi käyttämään väylän ohjaamaa "pätkivää" latausta. Eli välillä laturilta ei oteta lainkaan jännitettä, ja väillä sitten enemmän. Kokeilkaapa mitata latausjännitettä noista, heipuu muuten jännite melkoista haipakkaa ylös alas. Megapulse lienee löytänyt tästä mukavan markkinaraon, koska käyttää tätä samaa Ford-asiaa oman laturinsa myymiseksi. Sikäli hassua, kun esimerkiksi Pohjoismaissa alan isot kovat nimet kuten Bosch, Ctek ja Exide eivät "tiedä" tästä vaaditusta jännite-erosta? Ei laturi- eikä akkupuolella. Puhuin myös kalsiumista ja hopeasta katalyytteina, ja Yuasan mukaan "Grids are still made of Lead. Typically less than 0.1% of calcium is needed to give strength". Suosittelen lukemaan vaikkapa ctek'in ja exide'n suomenkileiset, asiantuntevat nettisivujen tieto-osat nyt alkuun. Boschillakin on paljon hyvää materiaalia, mutta kaikkea ei ole käännetty valitettavaksi suomenkielelle.
Käyttäjän lisäys viestiin 10.2.2016 klo 18:07:13 PS Toimin autoalalla kouluttajana, ja on hämmästyttävää, miten paljon noinkin simppelistä asiasta kuin akuista löytyy kukkutietoa jopa alan ammattilaisten keskuudessa. Kehut annan AEL'ille (en ole työsuhteessa sinne) jonka kouluttajissa on alan oikeita osaajia. Ja Exiden Ilmo Hakkarainen on alan grand old man, nyt kun Boschin vanha akkumestari on jo eläkkeellä. Noita Ilmon opuksia löytyy sitten sieltä Exiden sivuilta.
Just ja minä olen hopea-kalsium akun omistaja.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.