Dethleffs eristee

KOSKINEN OLLI 17.01.2010 17:03

Eipä minua haittaa vaikka Hymerin omistajat keskenään hauskaa pitävätkin ; )

Juu, jokaisessa on puolensa, niin hyvät kuin huonotkin.

Esimerkisi minulla on pihassa jo kauan sitten rakennettu puoliksi kivirakenteinen ajoneuvosuoja. Tilan sisäkatto on 270cm korkeudella. Leveyttä on 3,4 m, sisäpituutta 7,2m. (Pariovet eivät sulkeudu jos on pidempi.)

Tuohon tilaan ajettavaksi sopivan ajoneuvon kun valitsee, kriteerinä mahdollisimman suuret sisätilat, niin merkki ei ehkä ole niin kovin tärkeä. Vaikka tilan leveys näyttää riittävältä, se ei sitä ole. Käytännössä joudun ajamaan auton aivan toista seinää hipoen sisään. Tällöin auton toiselle puolelle jää reilu hoitokäytävä. Auton ollessa sisäänajettuna tuntuu kyllä mukavalta että huolto ja lastausluukut, kaasupullot jne ovat hoitokäytävän puoleisella puolella. :)

LAUKKANEN MAURI 17.01.2010 17:11

Lainaus Puurunen Sami;Hymerin polyuretaani eriste ei siis ollutkaan parempi kuin muissa testeissä olleissa eli Adriassa, Dethleffsissä ja knausissa joissa oli polystyreni. Olisipa se as,auton valinta helppoa jos sen määräisi TM-testeilään mikä on hyvä. Sama koskee kaikkia TM testejä,olin aikoinaan intohimoinen TM-FANI ja ostopäätökset tein melkein niiten testien perusteella,mutta vanhetessa viisatuu,sanotaan. Kerran vielä noista as,autojen ja vaunujen eristeistä; Minulla on useampi PROMOBIL luettelo jossa näitten autojen teknilliset tiedot koottu helposti analisoitaviksi. Sitä kun lueskelee niin se eristeen laatu/paksuus on SUORAAN VERANNILINEN AUTON HINTAAN!. Ei ne ns.halpa versiot ole koskaan varustettu STYROFOM eristeillä,sen eristeen paksuuskin on yleensä noin 30mmm/styroksi. Mutta mitä se vaikutaa siihen lämpimyyteen sen tietää vain TM-testaajat,tai ne halpa-auton omistajat.

PUURUNEN SAMI 17.01.2010 17:43

Minulla kun ei satu olemaan tuota PROMOBIL - luetteloa niin en tiedä millaiset eristeet noissa herrasväen autoissa on niin voisitko sen sitten tähän samaan hätään kertoa ? Tuossa testissä mistä minä nuo tietoni otin niin siinä hymerissä ei ollut polyuretaania sen enempää kuin noissa muissa oli polystyreeniä eli se eriste sinällään ei auttanut lämpenemiseen eikä edes pienempään kaasunkulutukseenkaan.

LAUKKANEN MAURI 17.01.2010 19:07

Ostin juuri ProMobil janyar 2010/nr 1 lehden,jossa samaa kuumaa asiaa käsitellään pitkässä artikelissa;Elikkä ei se eriste pelkästään vaikuta siihen auton lämpimyyteen,vaan myös korin jäykyyteen,joka puolestaan on niitten "hyvien autojen"merkki. Lehti maksoi 5.60€ja eipä taida nuo TM-miehet/naiset pystyä tekemään as,autoista samanlaisia juttuja;mutta sääli kun lehti on vain saksan kielellä. Lehdessä on yhdeksän (9)auton tarkat mitat eristeistä ja rakenteista, Detsusta Concorden malleihin ja asia on kuten selitin mitä kalliimpi auto;paksummat eristeet ja yleensä PU-eristeillä tai vaahdolla.

SUORTTI ANSSI 18.01.2010 13:09

Vaikea uskoa että kevyt uretaani varaa itseensä lämpöä. Yleensä se vaatii hieman enemmän massiivisuutta, esim. nuo mainitut tiiliseinät.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.