Transit miehet ?

TERVASMÄKI MARKKU 21.11.2015 20:19

Tuosta EGR-venttiilistä vielä, vaikka ei mulla Foordi olekaan, van Jumper. Mutta siina asustaa sama 2.2 tdci kone. Ollut minulla jo kolmatta vuotta. Se oli n. satatuhatta ajettu kun ostin. Läppäritesterillä sitä heti alussa tutkailin. Silloin jo oli EGR-venttiilin vikoja vikalokissa. Kumma kyllä ei koskaan sytyttänyt mittariston vikavaloa. Otinpas joutessani irti koko venttiilin ja eipä ole kumma kun on vikakoodja antantut. Venttiilin liittimessä on viisi pinniä, paitsi nyt oli enää neljä! Yksi oli "kärynnyt/kihissyt" olemattomiin! Sinne oli päässyt kosteutta. Vaikka johtosarja naarasliittimessä on o-rengas. Venttiilistä imusarjaan menevästä metalliputkesta lorahti n. puoli desiä vettä :)

TERVASMÄKI MARKKU 22.11.2015 17:01

Tässä vielä kuva nimenomaan egr-venttiilin liittimestä. Selvää on, että pitääi johdinnipussa oleva liitin myös vaihtaa (uusi venttiili jo hankittu). Ei löydy mistään tarvikeliikkeestä sitä johtonipussa olevaa naarasliitintä/pinnejä. Onko tietoa, saako muualta kuin merkkiliikkeestä jos sieltäkään? Yksi vaihtoehto on tietysti esim. juottaa uuteen venttiiliin johtimet ja suojata hyvin mm. liimaa sisältävällä kutistesukalla. Ja sitten niihin johtimiin yleismallin uros/naaras liittimet. Alkuperäinen johtosarjan liitin tietysti pitää poistaa.

JOKINEN REINO 22.11.2015 17:27

Voisko autopurkaamot olla avuksi?

MÄKINEN ERKKI 22.11.2015 18:46

Purkaamoista luulis löytyvän liitin ja pätkä johtoa. Minun Transitissa tätä ongelmaa ei ole ollut. Lämmityslaitteen ilmanottoaukosta tuleva vesi on johdettu moottorin päälle/taakse. Lisäksi on ollut tuo lasikuitunen pohjalevy. Liitin aina kuiva venttiiliä purettaessa. Että mahtaisko vettä tulla jostain yläpuolelta.

TURUNEN HEIMO 22.11.2015 23:36

Kovin on karsen näköisiä liittimiä. Koska huollan oman autoni siltä osin kun pystyn niin samalla tulee käytyä läpi saatavilla olevat littimet. Puhdistus kontaktipuhdisaineella ja samaan tarkoitettua vaseliinia suojaksi. Vartissa käy läpi tosi suuren määrän, eli jokseenkin kaikki näkyvät liittimet. Toistaiseksi ilman ongelmia ja jos sellaisia tulee niin liittimien täytyy olla tosi huonoja. Itse vulkanoituva teippi on hyvä apu suojaan johttoja. Tarkoitus on kokeilla kumimaalia joidenkin liittimien suojaamiseen. Sen voi helposti poistaa. Sitä näkee mm tuunattujen autojen vanteissa.. Saa purkissakin , saa sovinnaisissakin väreissä.

KESKI-KORPELA HANNELE 23.11.2015 05:26

Sähkö ja suolavesi on liittimessä huono yhdistelmä. Vain vuoden ikäisessä autossa oli keulan alla oleva huonosti suojattu liitin syöpynyt olemattomiin, kun vieressä ollut hyvin suojattu oli virheetön. Siinä oli o-renkaan lisäksi käytetty suojarasvaa. Heikki

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.