Tuossa koko direktiivi:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0119&from=fi
Ja täytäntöönpanosta:
''Artikla 3
Saattaminen osaksi kansalista lainsäädätöä.
Jäsenvaltioiden on saatettava tämän direktiivin noudattamisen
edellyttämät lait, asetukset ja hallinnolliset määräykset
voimaan viimeistään 30 päivänä syyskuuta 2007. Niiden on
viipymättä toimitettava komissiolle kirjallisena nämä säännökset
sekä kyseisiä säännöksiä ja tätä direktiiviä koskeva vastaavuustaulukko.''
Tuolla melko alhaalla liite 8 teksti:
''Jos moottoriajoneuvon nestekaasukäyttöistä lämmitysjärjestelmää voidaan käyttää myös ajoneuvon liikkuessa,
nestekaasukäyttöisen lämmittimen ja sen syöttöjärjestelmän on täytettävä seuraavat vaatimukset:''
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:42010X0630(08)&from=FI
Tulkitseeko joku tekstin niin ettei matkailuauton kaasulämmitintä voi kayttää ajoneuvon liikkuessa?
Ja sitten vaatimukset:
''Liitoksen tahattoman irtoamisen yhteydessä ei saa tapahtua hallitsematonta vuotoa. Nestekaasun vuotaminen on
estettävä asentamalla asianmukainen laite välittömästi säiliöön asennetun säätimen jälkeen tai tällaiseen säätimeen
tai, jos säädin on asennettu etäälle säiliöstä, asentamalla laite välittömästi säiliöstä tulevan letkun tai putken eteen
ja asentamalla toinen laite säätimeen tai säätimen jälkeen''
Tuo on selkeää teksiä. ''Jos säädin on asennettu etäälle säiliöstä'' autossa on pakko olla etäällä koska säädin pitää olla pullokotelon seinässä.
Sitten ''asentamalla laite välittömästi säiliöstä tulevan letkun eteen'' tämä on pullossa kiinni oleva letkurikkoventtiili.
Ja ''asentamalla toinen laite säätimeen'' tämä on esim. Secumotion.
Vielä yksi '' tai säätimen jälkeen'' tämä on esim. Truma Crash sensor.
@timppa