Mese asiantuntijat HUOM!

VÄLIMÄKI JARMO 13.02.2015 18:16

.id 1399778 ,JV

Käyttäjän lisäys viestiin 13.2.2015 klo 18:34:25 ollut myynnissä jo toistavuotta.

TERVO JARI 13.02.2015 18:47

http://www.nettikaravaani.com/elnagh/sleek-542/1399778

LAUKKANEN MAURI 13.02.2015 20:02

No tuo 25 000€ on kova hinta pyydyksystä,missä MB on vahvin argumentti!.

JANHONEN MATTI 13.02.2015 20:17

Tuon linkissä olevan auton käypänen hinta on tasoa 22.000 euroa. Saksan hinta vastaavalle 312 koneelliselle on 19.800 e.

KORHONEN PAULI 13.02.2015 20:19

Meilläpäin myynnissä 99-mallin Mb ajettu 170000, hinta 23000 pkk

NOUSIAINEN MARTTI 14.02.2015 08:38

Kohta lähdetään hakemaan Mese uuteen kotiin.

LIIMATAINEN HANNU 14.02.2015 09:36

Onneva ja menestystä, hankinnallesi Marzza! :)

NOUSIAINEN MARTTI 14.02.2015 09:41

Kiitos!

JANHONEN MATTI 14.02.2015 12:02

Onnea ja menestystä elämän tiellä Martille.

Se jäi sanomati, että kysy onko siihen vaihdettu automaatin pumpun ohjausrele. Niissä oli alkuun ongelmia ja ne muuttuu sitten automaattilaatikon hydrauliikkapumpun ongelmiksi. Siihen on nyt kehitetty parempi rele.

Jos ei ole vaihdettu niin suosittelen vaihtamaan. Ei paljon kustanna ja on helppo vaihtaa.

NOUSIAINEN MARTTI 14.02.2015 17:27

Kitos Matti vinkistä.

KARJALAINEN ALPO 14.02.2015 19:28

Martti, onnea valinnallesi. Kaikissa autossa on iän myötä tekemistä.

Niin Fiateissa, kuin myös Mesessä.

Nyt itsellä ollut Mese puolitoista vuotta. Siinä on hyvää, mutta myös huonoa. Pitää jossain vaiheessa laittaa siihen kaksitoimiset iskarit, ainakin taakse. On pehmyt lulla nykyisellään.

KAAKKOLAHTI TOIVO 14.02.2015 21:34

Onnea oikea valinta.Minun "Mese":llä suositeltiin ajaan kaupunki ajossa 3-4 :s vaihteella niin kierrokset noin 2000 r/min niin välttyy moottorin häiriö valolta. Toiminut ainkin meillä ei ole valot palaneet.V.2011 .Pysyy moottori puhtaanpana.

Käyttäjän lisäys viestiin 14.2.2015 klo 22:11:57 Niin Automaatti on kyseessä.

KARJALAINEN ALPO 14.02.2015 23:39

Minä käytän aina normaalissa ajossa, kaupungissa ja maantiellä, 4-asentoa automaatissa. Ei ole ollut ongelmia??

NOUSIAINEN MARTTI 15.02.2015 09:35

Eikö matka-ajossa kuitenkin käytetä asentoa D?

KARJALAINEN ALPO 15.02.2015 10:14

Minulla näyttö näyttää matka-ajossa 4 eikä missää asennossa näytössä ole olemassakaan D-asentoa.

NOUSIAINEN MARTTI 15.02.2015 10:52

Vaihteisto on 5 vaihteinen(+1) ja D- Asento löytyy vaihrenuppia sivuttain likuttamalla. D on asennossa kaikki vaihteet käytössä. Jos näytössä on 4. vaihteet 1-4 on käytössä.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.2.2015 klo 10:54:10 Näin olen asian ymmätänyt, vaikka ohjekirjaa en ole paljon vielä ehtinyt lukeakkaan.

NOUSIAINEN MARTTI 15.02.2015 10:55

Alpo, takana on "ilmapallot".

Käyttäjän lisäys viestiin 15.2.2015 klo 11:29:06 Uskaltaako kukaan kertoa mitään kulutuksesta? Ja miten se lastu vaikuttaa kulutukseen? Muuan dieselguru aikoinaan kertoi kulutuksen jopa pienenvän lastutuksen jälkeen. En muista merkkiä mistä mottorista oli kyse.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.2.2015 klo 11:35:27 Olen tässä mietiskellyt Janhosen ehdotusta lastutuksen purkamisesta ja sen vaikutuksista ajomukavuuteen, kulutukseen ja koneen kestoon. Ja miten tuo lastu käsitellään katsastuksessa?

NOUSIAINEN MARTTI 15.02.2015 11:36

Konella on nyt siis ajettu vajaat 75 th km.

KARJALAINEN ALPO 15.02.2015 13:00

Minulla on keskikulutus 12,6 l/100 km. Olen pitänyt kirjanpitoa noin 5000 km. Siihen sisältyy sekä kesärengas- että talvirengas-ajoa.

Autossa oli silloin kilometrejä 75-80 000.

TOIVONEN MARTTI 15.02.2015 13:15

"Ja miten tuo lastu käsitellään katsastuksessa?" Jos auto selviää päästötestistä ei ilmeisesti lastua noteerata mitenkään. Mulla nyt neljä vuotta ollut lastu eikä kukaan ole siitä mitään maininnut.

Tuota kulutukseen, ajomukavuuteen jne vaikuttamista kannattaa kokeilla. Et ole löytänyt hanskalokerosta tms. sellaista liitintä joka voisi korvata tuon lastun? Mulla ainakin on sellainen ja jos haluan lastun pois otan vain johdon pois lastuaivosta ja laitan liittimen sen tilalle johdon päähän. Näin matka jatkuu ilman lastua. Siinä sitten näkee miten auton käytös ja kulutus muuttuu.

mot

NOUSIAINEN MARTTI 15.02.2015 13:20

Täytyy tutkia tuota asiaa ja kaivella johtimia.

VÄLIAHDE JUSSI 15.02.2015 13:58

Minulla 2.9ATD Kulttaa n13 litraa tuolla 6m korilla. Aloittaja auto on manuaali laatikko jos, se on Tervon mainitsema auto? Manuaalilaatikollinen auto voi syödä paljonenenmän kuin, automaattilaatikollinen auto,mutta se asia voi olla päinvastoinkin hyvin helposti osaavan kuskin käsissä. Eli kulutus on paljon kelistä, painoista ja kuskista kiinni,ei niinkään laatikosta tai moottorin koosta,minä mittasin fiiatin keskikulutukseksi n.10L/100KM 6,5m korilla. Muuten olisin se pitänyt,mutta etuveto ja manuaalilaatikko.Se oli ihan ahaa ostos.

PIPPURI VEIKKO 15.02.2015 19:38

Niin noihan olikin 3 vuotta käytössä olevien pakettiautojen tilastoja, ei pidä paikkaansa vanhemmissa autoissa. Itsellä v. 2006 Sprintter 316cdi, Adriatic korilla vm 2006, ei minkäänlaisia katsastusongelmia koskaan. Huollot melkein pelkkiä öljynvaihtoja, jotain suodattimien putsauksia ja muita pieniä juttuja. Että siitä vaan..

Käyttäjän lisäys viestiin 15.2.2015 klo 20:54:36 Vilä kun lukee noita Dugaton juttuja niin eipä ole katteeks käyny...

NOUSIAINEN MARTTI 16.02.2015 10:32

On kohta aika tutkia mitä tuli ostettua. Kunhan pakkanen vähän lauhtuu.

KNAAPI JUHA 16.02.2015 11:33

Minun mielestäni Haaramo siellä Nurmossa osaa tehdä kelpo matkailuautoja.

Verhoilutyöt on tehty hienosti, ammattimies kun on. Lämpöeristykseen on kiinnitetty huomiota varmasti enemmän kuin noihin Keski-Euroopan autoihin on panostettu. Ohjaamon mattojen alle voisin ajatella lisääväni lyijykumimaton lisä-äänieristeeksi.

Minulle sopii paremmin tuo alle 6-metrinen Mersu.

Miten tuo mainitsemasi lastutus on tehty? Onko ohjausyksikön kaikki parametrit optimoitu tietokoneella vai onko vain huijattu ruiskupumppua sellaisella johtojen väliin liittimillä kiinnitetyllä "purkilla"?

NOUSIAINEN MARTTI 16.02.2015 11:38

Lastutuksesta ei ole muuta tietoa, kun että on tehty Veholla!?

Käyttäjän lisäys viestiin 16.2.2015 klo 11:47:03 Olen ajanut myös Casa Carin tekemää vastaavaa- ja kyllä tämä Haaramon tekemä on paljon hiljaisempi ääniltään.

KOSKINEN ASKO 20.02.2015 22:20

Mesen lastutuksesta,ei sinne mitään lastua juuri lisätä vaan boksiin ajetaan uusi ohjelma ja sen muutos noin600€. Minulla ollut kaksi 313cdi kumpaankin ajettu uusi ohjelma teholle 156hv,se lisää alavääntöä ja jaksaa mennä paremmin,kulutus ollut alle 11l, auto on 100km/h ja ajelen rajotusten mukaan että jos on satasen tie niin sitä ajellaan.

KAAKKOLAHTI TOIVO 21.02.2015 18:53

Joo tosiaankin ei sinne mitään lastua laiteta vaan ajetaan uusi ohjelma. Minunkin aika myös tehdä "uudelleen "ohjelmointi. Ajoin samanlaista jossa uusiohjelma ajettu sisään ,todella ihan eri auto kuin minulla.Ei minusta kannata ottaa pois ohjelmointia jos se on jo laitettu.On vain hyvä asia jos on uusi ohjelma.Kulutus pienenee ja vääntöä tulee lisää..Niin ja myös Gasa Car on minusta hiljainen ajettava ja ei kaapit rämise eikä kitise tai natise.Ohjelma maksaa 650€ Meillä päin.

VÄLIAHDE JUSSI 21.02.2015 19:17

Kyllä Nousiasen passaa ajella,paakkasellakin,tuolaisella autolla.

KÄNSÄLÄ JUHA 21.02.2015 20:16

"..600.000 km 700.000 km Mitäs automerkkejä arvelisitte olevan edelleen liikenteessä 600.000 km, saatikka 700.000 ajokilometrin jälkeen. "

Mihin Suomessa tarvitaan noin paljon ajettua kalustoa ? 300.000 km :kin on paljon , kun Suomessa näin vanha autokanta muutenkin .

Tokkopa saksalaisetkaan itse ajaa noin älyttömästi kilometrejä ?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.