Mese asiantuntijat HUOM!

NOUSIAINEN MARTTI 29.01.2015 14:59

Kysymys kuuluu: olisko kannattavaa ostaa 315 Sprinter? Lastutettu, (150+25 hv) automaatti. Ajettu alle 100thkm. Omia kokemuksia ei Mersusta. Koeajokokemus ko autosta on, lausunnolla: Tosi hyvä!

VÄLIAHDE JUSSI 29.01.2015 15:32

No jos vaikeusitta haluat ajaa niin osta ihmeessä ja hinta on mielestäsi kohillaan. Automaatti sen pitää olla ehdottomasti ja noin vähän ajettu. Itelläni on mittarissa 250.000km.Kuukauden päästä sille taas tie mastuu.

PASANEN MIKKO 29.01.2015 16:06

Terve Katsastajien tilastoissa tuo 'Mese' sprinter keikkuu listojen viimeisenä. (Eniten vikoja)

Eniten vikoja, hylkäysprosentti:

53. FORD FOCUS 5,58

MAZDA MAZDA2 5,66

PEUGEOT 207 5,75

HYUNDAI I20 5,83

CITROEN C3 6,15

BMW 5-SARJA 6,19

PEUGEOT 308 6,41

FORD S-MAX 7,14

CHEVROLET AVEO 7,27

VW CADDY 7,43

FIAT PUNTO 7,45

MB E-SARJA 7,51

SUBARU FORESTER 8,06

PEUGEOT 407 8,11

CITROEN C4 8,59

VW TRANSPORTER 11,45

MB A-SARJA 12,40

PEUGEOT 3008 12,73

CITROEN C5 13,83

M-B SPRINTER 17,50
HAKALA JYRI 29.01.2015 16:53

Ei varsinaista kokemusta :: kolmessa vuodessa 3tkm käytetyllä ajelua..........

Valmistustieto MB Sprinter 315 valmistusvuodet 2006---2009 korimalli W906 ja 2009 syksyllä tuli 2010= 316 jossa oli ongelmia aluksi moottori- puolessa. (taitaa 315 tyyppiä olla vanhankorisissakin)

jyrih

KAAKKOLAHTI TOIVO 29.01.2015 16:53

Muuta merkkiä ei taideta haukkua niin paljon kuin" Mesejä".Mut paras kaikista joilla paljon ajetaan. Olen kokeillut monia merkkiä ja "mese " on hyvä. Katsastuksesta kiitos maininnalla hyväksytty.Osta ihmeessä jos hinta sopiva . Toimiva automaatti

JANHONEN MATTI 29.01.2015 16:58

Jos hinta on kohdallaan niin kannattaa. Automaatti on matkailuautokäytössä hyvä asia. Tuon lastutuksen ottaisin pois käytöstä sysytä, että 150 hv kone vielä autoa ihan riittävästi.

Tämä kahden sprinterin kokemuksella, joista toinen automaatti. Kaikki autot vaatii huoltoa ja joskus korjaustakin, mutta sprinter harvinaisen vähän. Sprinter on perinteiseen tyyliin rakennettu auto, jossa voimalinja on suora ja jossa on takaveto. Matkailuautossa on hyvä olla takaveto.

Ajoit koeajon ilmeisesti tyhjällä autolla. Se ei anna ihan oikeaa kuvaa miten auto käyttäytyy matkalla. Sprinterissä on tehtaan jäljiltä joitakin ominaisuuksia, jotka ei parhaalla mahdollisella tavalla sovi matkailuautokäyttöön, mutta jotka voi kohtuurahalla poistaa. Keskeisin asia on liian löysät iskunvaimentajat. Auto on matkailuautokäyttöä ajatelleen tehty liian henkilöautomaiseksi. Mutta kuka mistäkin tykkää. Eikä ole pahasta jos takajouset on joko vahvistettu tai asennettu taakse ilmapalkeet kuormaa kantamaan ja etenkin jos autossa pitkä peränylistys ja takatalli.

Nämä vikalistat on yhtä tyhjän kanssa niin kauan kun ei kerrota paljonko autolla on ajettu ja mitä todetut viat todella ovat. Ja pitäisi vielä tietää kuka sillä on ajanut.

Mersun kulutusosat on edullisia (kunhan ei osta merkkiliikkeestä) ja niiden vaihtaminen rakenteen osalta tehty niin yksinkertaiseksi, on laiskuutta jos auto katsastuksessa ei mene lävitse.

NOUSIAINEN MARTTI 29.01.2015 17:17

Auto on 740 pitkä ja "ilmapallot" on jousissa. Koeajossa oli 3 hlöä ja jonkin verran "rojua" takana. Aika lähellä meikäläisen matkapainoja oli kuorma. Pientä kolahtelua kuului alustasta. Olisko "koiranluut" kolissu? Muuten paras ajokokemus matkailuvälineellä ikinä. Hiljainen.

Käyttäjän lisäys viestiin 29.1.2015 klo 17:28:36 Mikähän se kohallaan oleva hinta olisi? Vm 2007.

YLITALO ASTA 29.01.2015 17:31

On ne siinä listassa, mutta ilmeisesti listan postaaja halusi ne jättää pois. Srinterillä ja volkswagen kombilla ajettu miltei 200 000 km, muilla hyvän matkaa alle 100 000 km. Liekkö tuo syy siihen pois jättöön.

T : Masi

JANHONEN MATTI 29.01.2015 18:09

Mikä korimerkki ja malli?

YLITALO ASTA 29.01.2015 18:09

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/katsastaja-julkisti-automallien-surkimukset/2tFj6pC5?_ga=1.6622709.614755217.1421660625

Sieltä ne löytyy kilometrit ja pää-osin viatkin joista on hylky tullut.

T: Masi

HAAPANEN TIMO 29.01.2015 18:22

Ei noilla tilastoilla matkailuautokäytössä ole mitään merkitystä. Mersut ovat huolimattomassa ammattikäytössä ja niillä ajetaan paljon.

Matkailuautoilla taidetaan yleensä joku 15 000 km vuodessa ajaa, ei niihin mitään vikoja pitäisi tulla.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 29.1.2015 klo 18:24:08 Niiin kymppi vuodessa tällä ko. autollakin on menty.

NOVA KAI 29.01.2015 18:30

Vähän ajettu, kulkee vielä pitkään osta pois. Takaveto on hyvä talviauto. Ketterä kääntymään parkkipaikoilla ja U-käännöksissä. Itsellä on 6.5m Hymer joka vaati alustasarjan asennuksen että lakkasi keikkumasta. Muuronen asensi, nyt menee yhtä suoraan kun Fiattikin. Terv Kaitsu.

NOUSIAINEN MARTTI 29.01.2015 18:38

Kiitos asiantuntijoille ja ilonpilaajillekkin. Kaikki huomioidaan. Tuo Janhosen ehdottama lastutuksen poisto, voisi olla ihan viisas ratkaisu.

HALMEENMÄKI JUHANI 29.01.2015 18:43

Katsastus kertoo myös paljon kuljettajista, eli miten autoa pidetään. Joku pieni pyöränlaakerivälys, vakaajan yhdystangon klappi, tai uralliset jarrulevyt ei haittaa ajoa => tulevat esiin vasta leimalla, jollei autoa käytetä tarkastuksessa tai huollossa juuri ennen katsastusta. Hyvänä esimerkkinä "huono" Volvon XC90, joka on teknisesti liki sama auto kuin "viattomat" 60- ja 70-sarjat. Ja toisaalta katsastustilasto ei kerro tien päälle jäämisistä, ei korin kunnosta ennen läpiruostumista jne.

JANHONEN MATTI 29.01.2015 18:49

Tuollaiset lista on huijausta. Kerrotaan hylkäysprosentti mutta ei ajokilometrimäärää.

Katsoin esim. Kauppalehdessä olleen tilaston. Samassa sarjassa vain iän mukaan 140 tkm ajetut autot ja 400 tkm ajettu Transporter. Petkutusta. Tilastonpitäjä kertoo vain puolitotuuden ja ihmiset uskoo.

LAUKKANEN MAURI 29.01.2015 20:02

Tilastoista asiaa; Mittavien tutkimusten jälkeen on todettu, että yli 60% uusilla urheiluautoilla ajelevista miehistä elää itse asiassa köyhyysrajan alapuolella. Lähde: Liikkuvan poliisin nopeusvalvonta

Niipä niin ,minäkin harkitsin auton vaihtoa,mutta en MB merkkistä ,yhden omistin mutta ei se minua siihen MB kiimaan saanut.

Siis katselin VW Tiguaa ja sillä TSI koneella olevia koneita,mutta vaikka sekin on tilastojen mukaan hyvä auto,siis vähä vikainen niin totuus taitaa mootorien osalta toinen.

TSI koneitten jokopäänketjun heikkous on totta,sen on tehdaskiinteistön tunnustanut ,siis sus jo syntyessään. Samaa vikaa potee kaikki VAG konsermin TSI koneet,siis se ei ole katsastuksessa esiin tuleva ongelma,vaan auton omistajan ongelma,käy kukkaron päälle vikka tehdas tulee vastaan kustannuksissa ,mutta laskua tehdään siitä huolimatta. Netti on kirjoituksia täynnä tausta asiasta,niin Saksassa kuin Suomessakin,asia tosi,mutta siitähän ei saa puhua,kun VW on hyvä auto!.

HAAPANEN TIMO 30.01.2015 08:19

Oletko hankkimassa autoa alustan perusteella? Mun mielestäni pohjaratkaisu ajaa alustan ohi, varsinkin kun takavetoisesta alustasta tulee kaupan päälle myös haittoja.

Suurempi nousukorkeus sisälle on iso asia, siinä eestaa kuljetaan jatkuvasti. Suurempi paino toinen, veikkaisin reilun sata kiloa enemmän kuin vastaava etuvetoinen, ja eiköhän se mersun ohjaamokin ole hieman painavampi kuin Ducaton.

@timppa

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 08:53

Auto on peltikuorinen, Haaramon sisustama.

VÄLIAHDE JUSSI 30.01.2015 09:15

Katoppa sieltä takapenkiltäki päin eteen näkyykö sieltä eteenpäin ja sivulle kumartamatta, vai pitääkö heitäytä lattijalle melkein pitkäkseen että,näkisi eteen ja sivulle jotain, muuta kuin kaapit?

Käyttäjän lisäys viestiin 30.1.2015 klo 09:16:32 Niin kuin monissa Fiiateissa.

PITKÄAHO JUKKA 30.01.2015 09:34

Onhan Spintterien ajokilometrit lähes tuplat tuossa taulukossa verrokkeihin nähden

Eiköhän ne ole palvellut ammattiajossa tilataksina joiden huolto on kyllä ollut ajantasalla mutta hylkäysprosentti on silti eritäin suuri.

JANHONEN MATTI 30.01.2015 11:04

Tänään juuri oli maakuntalehdessä juuttua noista hylkäysprosenteista. Ei pätkänkään mainintaa ajokilometrimääristä.

Paljonkohan katsastuskonttorit tuosta tilastosta auton tuojilta saa?

Viereisellä sivulla on uutinen autosta johon oli tullut oikein muukin vika van kulutusosien ja kytkimen levyn vaihto. Taksimiehen Transporterin matkamittari oli mennyt jumiin kun mittariin tuli kilometrejä 999.999 Ei ymmärtänyt mittari jatkaa toiselle miljoonalle.

WV piirimyyjä oli vaihtanut kustannuksellaan autoon uuden mittarin.

Paljon luotettavampi taulukko on Trafilla jossa rekisterissä olevasta autokannasta ajetaan taulukko ja katsotaan, mitkä autot on edustettuna listassa kun ajokilometrimääräksi asetetaan. 300.000 km 400.000 km 500.000 km 600.000 km 700.000 km Mitäs automerkkejä arvelisitte olevan edelleen liikenteessä 600.000 km, saatikka 700.000 ajokilometrin jälkeen.

Aivan oikein, ne on niitä autoja jotka tuossa katsastuskonttorien kokoamassa "myynnin edistämistilastossa" on häntäpäässä.

VEIJOLA ESA 30.01.2015 11:08

uutisessa tuli esiin sprintterien kohdalla käsijarru. Syynä hylkäyksiin on usein miten niiden vikaantuminen johtuen huollon laiminlyönnistä ja käytön puutteesta. Jarrut on helppo säätää esim. renkaan vaihdon yhteydessä. Hoitamattomina ne tahtovat ruostua ja jumittua kiinni.

PITKÄAHO JUKKA 30.01.2015 11:42

Matti,siinä Ylitalon välittämässä linkissä on myös ajokilometrit per 1000 km

KAASINEN PERTTU 30.01.2015 12:13

Nopeasti katseltuna näyttäisi vikatilaston mukaan noissa johtotähti autoissa kilometrejäkin olevan runsaasti. Kun ajatellaan näitä painavampia autoja niin enemmän niitä käytetään raskaampiin ajoihin muutenkin, yksityisajossakin ammattilais luonteisesti.

JANHONEN MATTI 30.01.2015 12:23

Muutama sana noista Sprinterin jarruista.

Sprinterissä on ollut levyjarrut kaikissa pyörissä ainakin 90-luvulta alkaen. Kun vannekoko - ainakin vanhemmissa - on 15 tuumaa se tekee sen, että jarrulevyjen halkaisija jää matkailuautokäyttöä (kokonaismassa) ajatelleen pieneksi. Sama vika Ducatoissa. Tästä syystä myös etupään jarrupalat kuluvat nopeammin kun henkilöautossa.

Sprinterin käsijarrun rumpuna on jarrulevyn sisällä oleva rumpu. Ja jos jarrulevy on pieni, niin se johtaa automaattisesti myös pieneen jarrurummun halkaisijaan. Tästä syystä sprinterin käsijarrun pitää olla tosi kunnossa jotta jarrutestissä sillä saadaan aikaan riittävä jarruteho. (taas tulee se massa kuvioihin)

Usein jarrutehoa heikentää rumpuun kertyvä pöly. Asiaan auttaa jos ottaa yhden pyörän pultin irti ja painaa siitä rumpuun paineilmaa, pyörää samalla pyörittäen, jolloin pöly poistuu ja jarrutusteho paranee.
Jarrun säätö on tietenkin tärkeä ja sen voi tehdä pyörän pultin reiästä helposti.

Itse vaihdoin omaan autooni viime kesänä taakse uudet jarrupalat ja kaikki käsijarrun osat ja se kustansi 70 euroa. Rakenteesta johtuen helppo TI-miehen homma. Samalla tietenkin rasvasin käsijarrun säätöruuvit ja avasin ja suljin jarrusylinerin ilmausruuvit. Muutamaan vuoteen siitä asiasta ei tarvitse välittää.

ABS-jarruista johtuen autoni ABL-venttiili on lukittu.

Itse en lähesty käsijarruasiaa katsastuksen näkökulmasta. Ajattelen aina, että jos vaikka tuolla "vinku-intiassa" jossain mäessä joutuu vaikka renkaan vaihtoon, niin käsijarrun tulee olla sellaisessa kunnossa, että auto pysyy paikallaan oli mäki mikä tahansa. Ja lisänä tietysti kiilavarmistus.

VÄLIAHDE JUSSI 30.01.2015 13:11

Alle kirjoitan tämän minulla käsijarru päällä vaihde P-asennossa autolähti loivassa alamäessä luisuun,siitä lähtien olen käyttänyt pyörän kiiloja. Hyvä kun,muistutit Matti.

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 13:55

Voiko alanmiehet kertoa antamillani tiedoilla hintaharukkaa. Siis mitä kannattaa maksaa, jos meinaa ostaa. Vastaava uusi maksaa 70-80 thmk.

VÄLIAHDE JUSSI 30.01.2015 14:12

Sehän riippuu ihan täysin kunnosta ei nuo kilometri määrät sano yhtään mitään. Se on ihan se sama mitä se uutena maksanut vaan ajatelle sekin asia niin että, mitä sinä saat siitä vuoden päästä jos tämä nykyinen taso säilyy? Mersu pitää arvonsa helposti.

KARJALAINEN ALPO 30.01.2015 14:39

Martti, mikäs siinä on korin malli ja valmistaja?

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 14:47

Mersun peltikoppa. Travel Zip.

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 14:52

Jussille. Auto on kunnossa ja siistikin. Liikkeessa vuosimalli ja kilometrit ratkaisee yleensä hinnan.

JANHONEN MATTI 30.01.2015 16:03

Martti Tuo hintahaarukointi on vähän vaikeaa kun autolle ei mahdollisesti ole verrokkia.

Itse olen aina haarukoinut hintaa kotimaassa myynnissä olevien vastaavien autojen välillä. Toisena vertailukohtana on www.mobile.com sivuilta saatava informaatio Saksassa vastaavista autoista. Tähän hintaa pitää aina lisätä muutama tonni.

Tapauksessasi hinta kohottava tekijä on se, että alustana on automaattivaihteinen isomoottorinen Sprinter. Vaikka mitä puhutaan, niin näin se vain on. Sama asia vaikuttaa myös auton jälleenmyyntiarvoon.

Suora osto ilman vaihdokkia vaikuttaa myös, vaikka myyjä kiistäisikin sen. Ja jos kaupassa menee vaihdokki niin sekin vaikuttaa, kuinka kauan vaihdokkia pitää liikkeen pihassa seisottaa vai onko sellaiselle autolle ostajia tiedossa. Jotkut autot vaan on vaihdokkina mieleisempiä kun toiset.

Ja sitten on tietenkin se tärkein eli miten ostaja asian näkee, miten hyvin auto vastaa niihin toiveisiin jota perheessä on. Myös sellainen seikka vaikuttaa kun tulevat auton käyttökulut, mutta niitähän ei yleensä lasketa.

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 16:33

Ainahan jotain haarukka voi heittää. Verrokkeja on niukasti, mutta jotain sentään löytyy. Juppiversioitahan on paljonkin, mutta ne ei kiinnosta, edes vertailuna. Saksaisilta sivuiltakaan ei Mersuja paljon löydy sopivilla ominaisuuksilla.

LAUKKANEN MAURI 30.01.2015 16:40

Kun Matti on mese miehiä,ei toisin fanaatiikko,ymmärtää ja tunnustaa tosiasiat ja faktat mesestäkin.

Niin kun olen hakenut kolme Fiattia Saksata,niin kysymys on Matille Miksi se hyvä MERSU ei myy Saksassa as,autojen myyntilukujen perustuen?.

Eli onko Saksan ja Euroopan as, autojen ostajat tyhmiä, kun eivät ymmärrä hyvän päälle?.

Käyttäjän lisäys viestiin 30.1.2015 klo 16:42:43 Niin se parjattu Fiat on tilastoissa varmaan väärässä paikassa!!.

HYTTI ESA 30.01.2015 17:44

Minulla on ollut Concorde Charisma 1999 Mersun paripyöräalustalla jo 15 vuotta. Auton pituus on 8,2m ja painoa 4600kg. Olen ollut erittäin tyytyväinen kulkineeseen, eikä siinä ole ollut heikkouksia. Olemme matkailleet sillä ympäri Eurooppaa n. 186000km:n verran. Autoa käytetään satunnaisesti ympäri vuoden ja esim. lämmitysjärjestelmä on todella hyvä. (Alde) Toki hyvin suunniteltu patteriverkosto ja ilmankierto takaavat sen. Huoltoa tarvitaan kerran vuoteen, jolloin vaihdetaan moottoriöljyt, öljynsuodatin ja ilmansuodatin. Jarrut ym. oleelliset komponentit tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan uusiin n. 3vuoden välein. Työt tehdään Mersun merkkikorjaamossa joko Saksassa tai Suomessa.

NOUSIAINEN MARTTI 30.01.2015 18:09

Itselläni oli uutena ostettu Hymer Fiatin koneella ja olihan siinä murheita. Osa takuuaikana, mutta oma vaivansa niissäkin oli. Retkiautoja ajoin muutamia viimekesänä ja kyllästyin pohtimaan retkiautoa Fiatin kopalla. Ei tullut ahaa elämystä.

VÄLIAHDE JUSSI 30.01.2015 19:00

Mauri olisiko syy mersun alustan hinta.Fiiatteja saa hintaan melkein 3kpl. Bisnes on bisnes.

JANHONEN MATTI 30.01.2015 19:23

Maurin juttuun

Olen sitä samaa itsekin joskus miettinyt. Iso jako varmaan käy jo valmistajien valinnoissa. Kun mersu ei panosta osa-auton myyntiin (sitähän m-autojen alustat on) niin ne voi olla matkailuautojen valmistajille huomattavasti Ducatoa kalliimpia. Ja kun ne on kalliimpia niin se vaikuttaa tietysti vaikutta lopputuotteen hintaan. Mersualustaiset on kalliimpia. Ja saksalainen on tunnetusti nuuka.

Olen miettinyt asiaa myös saksalaisten m-autojen käyttötapojen kautta. Käyttääkö saksalaiset m-autoja samalla tavalla kun me. Käytettyjen autojen ajokilometrimäärien perustella ei käytä. Eli onko m-auton alusta heille vain tapa siirtää asunto paikasta A paikaan B. Toisaalta herää kysymys onko heillä tarvettakaan samanlaisen käyttöön kun ovat 1-2 päivämatkan päässä vaikkapa Välimerestä. Kun olen heitä siellä tarkkaillut, niin tulevat alueelle ollakseen, ei liikkuakseen. Hyvin monet saksalaiset on Välimeren ja Adrianmeren kohteissa kausipaikalaisia - mutta keväästä syksyyn. Hehän edustaa joukkoa "rannan ruskeimmat".

Kohteissa saksalaiset elävät vähän kun kotonakin. Autolle tai vaunulle tehdään viikkosiivous, jopa auton katto saatetaan pestä. Kaiken pitää olla siistiä ja järjestyksessä, ja viereisen paikan naapuriakin arvioidaan elääkö se "saksalaisittain" vai ei.

Myös sillä seikalla alustan valintaan on varmaan merkitystä, että Ducato ei ole Saksassa yhtä kallis ylläpitää kun täällä. Saksassa joidenkin Ducaton varaosien hinnat on ihan eri kun meillä, jopa vain puolet tai alle.

Mitä itse Ducatoon tulee niin se on monilta osin mainettaan parempi, perusosat jopa hyviä kuten moottori. Moottori esim. on taloudellisempi kun mersun vastaava. Hyvän perusmoottorin maineen pilaa kuitenkin moottorin huonot apulaitteet, joita vielä näiden päästömääräysten vuoksi on tullut autoon lisää. Sprinterissä on jonkun verran tätä samaa vikaa. Silloin kun auton osissa lukee LuK tai Lucas on aina syytä varautua laatuvaihteluihin.

Ylipäätään autonvalmistajat on luopuneet periaatteesta jossa auton piti kestää kauan. Nyt lähdetään siitä, että auton pitää kestää vain suunnitellun ajan ja sen yli kestävät osat on pois autotehtaan tuloksesta.

KNAAPI JUHA 31.01.2015 10:20

Nousiaisen Martille: Minulla on tuollainen Travel Zip Mersu. Lyhyellä korilla. Kovasti olen ollut tyytyväinen.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 31.01.2015 12:00

Martti, katsopa nettikaravaania, naapuri laittoi eilen peltikuoriaisen mersunsa automaattilootalla myyntiin. Hyvä ja siisti peli, isolla koneella menee kuin veturi kelillä kuin kelillä, tosi hyvä ajettava.

Ostaisin itselleni, vaan kun on sellainen juutalainen, ettei ymmärrä yhtään tinkiä, tonnista jäi kauppa roikkumaan. Neliveto maasturi menisi vaihdossa.

NOUSIAINEN MARTTI 31.01.2015 12:48

V-P lle. Taitaa olla sama myyjä jolle soitin viime kesänä. Punainen Mersu? Se auto on väärällä osastolla myynnissä. Kannaitaisi vaihta integroitujen puolelta retkiautoihin.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 31.01.2015 14:14

Löytyy pelkällä MB:n haulla, sama viininpunainen auto, en uskonut, miten hyvä ajettava on, ennen kuin päivän sillä ajelin kuukausi sitten.

Enpä pitäisi mitenkään ihmeenä, vaikka seisoisi vielä tänä keväänä tossa meidän pihassa, tökkii vaan, kun tuo oma integroitu mb-hymmeri on niin pirun hyvä.

NOUSIAINEN MARTTI 31.01.2015 14:34

Siinä oli joitain puutteita meidän suunnitemia ajatellen.

LAUKKANEN MAURI 31.01.2015 20:59

Osta ihmeessä; Yksi mese vastaa sataa Fiattia ,psyykkisesti ajatellen!.

LAUKKANEN MAURI 31.01.2015 21:17

Kun minäkin heikkoina hetkinä koeajon mesen ,niin heti oli housut märkinä,jostain Ihmeelliseltä syystä,eli se lisähinta Fiattikin on pieni ajatellen varsikin jos on poikamies!.

NOUSIAINEN MARTTI 31.01.2015 22:41

Ans kattoo nyt. Tarjous on tehty, nyt ootellaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.2.2015 klo 15:20:08 Nyt on lähellä.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.2.2015 klo 15:53:19 Nyt asiantuntija lausunnoilla on mahdollisuus vietä torpata tää juttu.

KÄNSÄLÄ JUHA 11.02.2015 18:29

" Nyt asiantuntija lausunnoilla on mahdollisuus vietä torpata tää juttu."

Itseäni en asiantuntijaksi sanoisi , mutta tämä on mielestäni psykologinen juttu varsinkin Suomessa

Odotetaan tietyn laadukkaana pidetyn automerkin automaattisesti kestävän ja menevän läpi katsastuksesta , ilman omatoimista ennakkotarkistusta ja auton käyttökunnon valvontaa.

Vähemmän laadukkaan merkin omistajat tietysti tarkailevat omien ajokkien kuntoa tarkemmin , syystäkin ja siksi ks. merkkejä ei välttämättä vikatilastoissa .

VÄLIAHDE JUSSI 11.02.2015 18:54

Kato noita käytettyjen hintoja vertaa,niitä kyllähän mersu käytettynäkin kallein on.Parhaan hinan saat tulevaisuudessa.

JOKINEN REINO 12.02.2015 15:48

Ei ole enää uusissa wolkkarin tsi moottoreissa jakopäässä ketju. Palasivat takaisin remmiin v. 2014. Vaihtoväli kuulemma jotain 200000 km. luokkaa.

VÄLIMÄKI JARMO 12.02.2015 21:26

Niin,pyyrettihin multakin hulluja hersusta,joka oli helesingin likillä,panin yhen tiätäjän kattoon kun asui likillä,soitti sitte mulle jotta se on aiva märännyt.Näkyy olevan vieläkin nettiautos myynnis.

Mikä ihmeen hersu,piti olla mersu.no sattuuhan tota. ,JV

VÄLIAHDE JUSSI 13.02.2015 08:43

Jarmo pistä sen id numero esiin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.