Fiat Ducato Burstner -14 ajoakku tyhjä

AHJOS TIMO 09.09.2015 17:12

Esa, sen kuva on tässä keskustelussa edellä 11.1.2015 klo 20:17 kirjoittamani viestin liitteenä. Se on helppopääsyisessä paikassa kuljettajan jalkatilassa lattialuukun alla, mutta akun päällä olevat jutut joutuu irroittamaan ennen kuin nestemäärää pääsee katsomaan.

POIKULAINEN ESA 09.09.2015 17:39

Näköjään joutuu vähän purkaa. Tohon ei varmaankaan käy kuin aivan saman merkkinen ja samanlainen akku tilalle. Akut kun ei ole ikuisia. Tuli tossa vaan mieleen että akun valmistajatkin tuppaa muuttaa malleja melkein vuosittain niin onko nuo kaikki suojat sopivia uudemman malliseen akkuun jos tuo muovi hässäkkä on akussa kiinni pidikkeillä.

HAAPANEN TIMO 09.09.2015 18:59

Jos käy kiinteähintaisessa määraikaishuollossa ja akkuneste on merkitty tarkistettavaksi niin suurella todennäköisyydellä se vain ruksataan tehdyksi. Huollon hintaan se kyllä on laskettu.

@timppa

MARTTILA RAIMO 09.09.2015 21:33

Käynnistysakkuongelma osui omalle kohdallekin heti uudesta lähtien. Pikkuhiljaa akku tyhjeni reilussa viikossa. Kyseessä on Fiat Burstner Viseo, josta tehtiin kaupat JyväsCaravanissa.

Takuu kuului mielestäni Fiatin hoidettavaksi, mutta kovin nuivasti suhtautuivat JyväsCaravanin vieressä toimivassa Fiat-huollossa, eikä uutta akkua vaihdettu tilalle. Seuraavaksi menin JyväsCaravaniin asuntopuolen takuukorjaukseen saman tien ja kerroin, ettei Fiatin huollossa akkutakuu toiminut. Olin ymmätäväni rivien välistä, että usein olisi ongelmia takuuvastuusta. JyväsCaravanissa onnistui ilman rutinoita uuden akun vaihto takuun piikkiin, vaikka asia olisi ollut Fiatin huollon asia.

Kiitokset vielä JyväsCaravanin vastuulliselle takuuhuollolle.

VÄLIMÄKI JARMO 09.09.2015 21:51

Niin se onnitu myös meillä,hupiakku sökö jo ostaes seinäjoen J.Rinta-Jouppi laittoi heti takuuseen uuden.Näinhän se pitää ollakin. ,JV

VAINIO JORMA 09.09.2015 22:10

Mulla on asuntoauto aina kytkettynä 240 V verkkoon eli piuhan päässä kun se on seisonnassa. Auto on seinonnassa kylmässä katoksessa. Tyypillisesti jaksojen pituudet myöhäissyksystä kevääseen 1-2 kk:n jaksoissa. Myös kesäisin kun tulen reissusta niin laitan piuhan päähän. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia akkujen kanssa (koputan päätäni) ja nyt menossa kolmas asuntoauto. Olen itselleni antanut kertoa, että siellä autossa on latauskeskus ym. vermeet sitä varten että ne huolehtivat latauksesta. Lataushan ottaa vain aika-ajoittain virtaa eli tämä ei ole ainakaan sähkönkulutusongelma eikä siten kustannusongelmakaan.

VÄLIAHDE JUSSI 09.09.2015 23:00

Kysymys 1 eikö sinun matkailuautosi ole suuniteltu ympärivuotiseen käytöön jos ei niin silloin se on kyseessä Hymerin valmistama kori pidä se lämpimässä hyvin ilmastoidussa tilassa läpi talven. 2kysymys onko sieillä riittävä tuuletus Hymerillesi?

Tämä on toteamukseni minun matkasilu vehkeeni on tarkoitettu ihan ulkokäytöön. Ei niistä pidä olla mitään lisäkustanuksia tai pidä viellä sisäsäilytystiloja.Niiden pitää pärjätä ulkona,Hymerit ei minulle sovellu edes mersunalustanakaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 9.9.2015 klo 23:07:58 Sorry Hymerin omistajat tuo merkki pitää myöskin säilyttää mieluumin plus 35 asteessa siihen se on alunperin tehtykin kuten Hymeri,mutta sen pakkaskestävyys on hieman parempi.

POKKINEN TAPANI 10.09.2015 09:28

Kyllä nämä nykyisetkin, vähän jokapuolen vuotavat hymerit sen 5v kestää minkä takuu edellyttää. Mitään virkaa ei tuolla vuototakuulla sitten olekkaan kuin vuotuinen rahastus kosteusmittauksen nimikkeellä. on muuten mahtava 80cm talvilämmin tiiliseinäauto. Useampi kotelo on täysin eristämättä ja lämmitysputkisto kulkee suojaamatta auton alla? Noh tässä riittää harrastusta kun kursii valmistajan mokia kasaan.

Tässä muutama päivä sitten yksi tuttu hymerhumoristi kertoi kuinka moni on esimerkiksi laittanutr sen kuljettajan halkeavan muovisen ovikotelo-askelman levyillä umpeen. Voi elämän kevät.

nimimerkillä kokemuksesta viisastunut.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.