Ducato ei käynnisty

HÄMÄLÄINEN MARKKU 25.12.2013 17:26

Miten pitkä kokemus Jussilla on Ducatoista, kun noin haukkuu? Itsellä on vasta 23 vuoden kokemus, eikä mitään normaaleja ihmeempää ole ilmennyt. Esim. akun loppuminen ei ole Ducaton vika. samoin jarrupalat kuluvat kaikissa autoissa jne....

TURUNEN HEIMO 25.12.2013 19:07

Todella turhanpäiväistä höpinää tuolta Väliahteelta. Jos ei osaa pitää autoaan kunnossa tai ei osaa sillä ajaa niin olisi hiljaa.

PÄÄKKÖNEN ESA 25.12.2013 20:28

Jussille Liikkeelle Ducato lähtee ykkönen päälle ja kytkin ylös. Niin lähtee, jos jää kiinni ei ole ollut järkipäässä minne menee. Samaa valitusta Fiatista on ollut Jussilla monta vuotta ja vokkelin kehumista. Etuvedolla puutteensa, mutta niin myöskin takavetoisilla. Itsellä ainoastaan ollut yksi paikka kun en ole päässyt perille ja se oli Laajavuoren hyppyrimäet talvella.

Esa

VÄLIAHDE JUSSI 25.12.2013 20:57

Heimo Ei oo mahdollista etten, osaa ajaa ja korjata autoani. Esa Voin tunnustaa että,kyllä se takapotkukin jää melkohelposti kiinni.

VÄLIMÄKI JARMO 25.12.2013 21:30

takaveto,siellähän se paino on asuautos senhän sanoo järkikin,en tajuu miks noita tehdään etuvetosina,no talven ku unohtaa ja panee seisoon. JV

Käyttäjän lisäys viestiin 25.12.2013 klo 21:33:24 Siis ei ittiä vaan auton JV

VÄLIAHDE JUSSI 26.12.2013 05:01

Kyllä se vetoristitko vie kääntyvyyttä ja on se heikompi kuin, jäykkä taka-askseli. rakenne,vokkelissani oli erillis jousitettu ja siitä johtuen joustava ei niin luja taka- akseli,mutta käänty melkein paikallaan. En ole nähnyt SFC koeajoa jossa,tuota etuvetoista olisi moitittu,päinvastoin rintarottingilla selvitettään miten,isoavaunua sillä saa vetää. Eihän tämä etuveto puumi perustu kuin, päästöjen näennäisestä pienenemisestä. Ei tarvii tehdä kartaania eikä,taka-akselia.Joiskin se onneksi on vielä. Mersut,Ivegot ja foordikin.Muistelen nähneeni yhden dukatonkin.

EEROLA TEEMU 26.12.2013 12:00

Matkailuautojen ostajat varmaan valitsisivat takavetoisia enemmän jos näkisivät niissä jotain ylivoimaisia tai edes hyviä puolia etuvetoiseen verrattuna. Kun eivät näin kuitenkaan tee, niin hankkivat etuvetoisia Ducatoja enimmäkseen, koska ovat sen verran ajotaitoisia, että pystyvät talvioloissakin arvioimaan kelin vaikutukset ja saavat koslan ympäri ehkä hieman suuremmalla kääntösäteelläkin.

M- auton hankinnassa pääpaino on yleensä siinä asunto- osassa, mihin löytyy etuvetoisista paljon enemmän vaihtoehtoja kuin takatuuppareista. Lisäksi korit ovat matalammalla, jolloin ei tarvitse kiipeillä rapuilla ja ilmanvastuskertoimet , kulutus ja hintakin on pienempi. Aika tarpeeton väitellä paremmuudesta kun jokainen saa vapaasti valita.

POKKINEN TAPANI 26.12.2013 13:41

Tuossa yllä onkin hyviä pointteja miksi olen valinnut takavetoisen, onneksi on vaihtoehtoja myös meille jotka kuljemme myös paljon asfaltin ulkopuolella. Korkea maavara ja mahdollisuus poiketa helpommin raveihin, samoin veneen nosto ja lasku luiskista on takavetoisella aika paljon helpompaa. Tottahan se auton korkeus ja suuri maavara nostaa polttoaineen kulutusta, mutta tuo myös kaksoispohjan kautta helpotusta talviretkeilyyn. Etuvetoinen esim Fiat ja alkon alustalla on parahultainen niille jotka liikkuvat pitkiä taipaleita ja arvostavat pienempää kulutusta. Paljon olen liikkunut takavuosina kaverin Fiat Hobbulla ja pidan sitä oivana pelinä kun muistaa huomioida mihin sillä ajaa.

POKKINEN TAPANI 26.12.2013 13:45

Tuossa yllä onkin hyviä pointteja miksi olen valinnut takavetoisen, onneksi on vaihtoehtoja myös meille jotka kuljemme myös paljon asfaltin ulkopuolella. Korkea maavara ja mahdollisuus poiketa helpommin raveihin, samoin veneen nosto ja lasku luiskista on takavetoisella aika paljon helpompaa. Tottahan se auton korkeus ja suuri maavara nostaa polttoaineen kulutusta, mutta tuo myös kaksoispohjan kautta helpotusta talviretkeilyyn. Etuvetoinen esim Fiat ja alkon alustalla on parahultainen niille jotka liikkuvat pitkiä taipaleita ja arvostavat pienempää kulutusta. Paljon olen liikkunut takavuosina kaverin Fiat Hobbulla ja pidan sitä oivana pelinä kun muistaa huomioida mihin sillä ajaa.

PÄÄKKÖNEN ESA 26.12.2013 14:20

Kysyjä kysyi ohjetta Ducaton käynnistysongelmiin. Keskusteluja lukemalla näkee kuka aloitti vertailemaan autojen ajo-ominaisuuksia, niistä tuskin on hyötyä kysyjälle.

Esa

LAUKKANEN MAURI 26.12.2013 14:44

Kun nyt on yksi (1) kuukausi yritetty joukolla käynnistää sitä Ducatoa ,niin kysymys ei se jo ala käydä?.

HELLSTRÖM TESMA 30.12.2013 18:07

Olipa kerran Detroitin rauta ja mittarissa n. 60 000 mailia. Ekana talvena ei sitten startannut. Tuttu kokenut rekkamies apuun. Kokeili koneen väljyyden sytyttämällä sanomalehtirullan ja tokkäsi sen ilman putsariin ( kansi poistettu ) samalla kun minä starttasin. Jopas lähti. Koneessa ei siis ollut tarpeeksi puristuksia, jotta dieseli olisi syttynyt. Mittaria ehkä näpelöity. Tesman miäs

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.