Entäpä vuokraajan vastuu?

NIITTYARO TAPANI 17.08.2007 15:55

Lähes koko ikäni olen asunut Turun ympäristössä enkä oikein tuntenut murre esimerkkiäsi Turun murrelta. Kävin sitten wikipedian kautta murre testissä ja sain täydet 10 pinnaa Turun murteesta joten näytteesi saattaa hieman ontua.

Luettuna noin korvakuulolta siinä kuulostaa hieman hämäläistä ja jotain vielä itäisempääkin. Paremmat murren tuntijat antakoon tarkemman analyysin.

Taisi taas mennä sivujuonteelle tämäkin juttu, voi vi..u (viulu).

MOUHU JUSSI 17.08.2007 16:07

TAPANI!Luehan kirjoittamani teksti ajatuksella.Sautat löytää ratkaisun.Vihjeeksi!Ratkaisu ei löydy mistään muualta kuin omasta ajatuksestasi.Tämä humori on myös kerrottu huikan toisellakin tavalla.Sano JUSSI.

LIIMATAINEN HANNU 17.08.2007 16:18

Tapsa, ei me olla fiksuja, ei edes haluta olla sellaisia! Mutta posketonta huumoria me harrastamme, joskus jopa henkilöön käyvää. Jos sitten alkaa kuulumaan vinkunaa ja kitinää, me vain yllymme siitä! Kun me emme ole fiksuja. Tässä huumori jutussa pätee se vanha sääntö, vitsin muodossa näin: "Kaksi henkilöä lähestyy toisiaan kapealla kujalla, vastakkaisista suunnista, toinen nostaa kätensä jo kaukana pystyyn ja hihkaisee, 'minä en sitten väistä tyhmiä'!, toinen vastaa, 'minäpä väistän'!" KJON!

PALIN MATTI 17.08.2007 18:00

Voi herranjestas taas teänki kanssa! Liimis on jo monneen kertaan toenu tämäki kirjotusketjun toellisen tason; Toiset puhhuu aian seipäästä ja toiset taas talon tyttärestä, vai miten se nyt menikään.

No joka tappauksesa sie kirjotat:

"Meillä on satoja autoja ja vaunuja joiden rekisteröinti ei vastaa todellisia arvoja. Jos vaunu on liian pienillä massoilla harmi on pienempi kuin jos auto on..."

Valitettavashti tuossa Kaarina-rouvan ostamassa autossa ei ole mistään punnitus- tai asiakirjaväärennöksestä kyse. Kaikki painot ja numerot oli siihen auton paperiin präntätty ihan asianmukaisesti ja oikein. Omamassa hiukan alle 3200 kiloa ja kokonaismassa 3500 kiloa. Siitä on ihan tyhyjä inttää!

Ihan alakuperänen kysymys on siitä, että kukkaan ei Kaarina-rouvalle hoksinu selittä, mitä net numerot tarkottavat! Jos myyjä olisi rouvalle ystävällisesti kertonut, että kun lähdet retkelle tällä kuuen hengen autollasi, niin 300 kiloa enempää et siihen saa laillisesti ottaa lastia pääle. Tämä unehtu myyjälä kertomati.

Siitä koko helevetin mielenkiintonen sotku!

Järkähtämätön tosiasia on se, että tällaisia autoja ei tulisi ees pittää myynnisä semmosila argumenteilä, mitä nykyjään tehhään. KJON!

PALIN MATTI 17.08.2007 18:09

Onko Tapani se murre testi jonku koirakoulun pääsykoe? ☺

Mutta asiaan: Nyt ku mie itekki oikeen käin ja luin tuon miun murrejuttuin, ni miehä huomasinki, että miehä olinki kirjottant miun äitiin murteela. Hää ku ol karjalaisii ja hyö ku puhhuut just tuol viisii, ni eihä se ihan turun murteeks sillään sopinukkaan. Mut miun issäi, hää ol ihan tosissaan Turust lähtösi.

Ihan hyvä Tapsa, että hokasit ja korjasit tuon mun hirveen mokan. ☺ ☺ ☺

SILMUNEN HANNU 17.08.2007 18:33

Opetelkaa lukemaan Kun ei se auto minkä kiloja kerrot ole edelleenkään meidän auto. Ihan niin kuin olen aika montaa kertaa jo sanonut. Vaan näillä palstoilla myytävänä oleva auto. Ja kun sen muyynti-ilmoituksen näin,eli viiden hengen auto tommosilla painoilla niin halusin asian nostaa taas pöydälle.

Ja sama turkulaisittain.!!!

Ei mar opetelkkaa lukemaa

Kun ei hän auto minkä kiloi kerrot ol erelleenkään meirän auto. Ihan simmottos sit vaa niin ku täsä ny olen aika kyl mar sit montaa tiätty kertaa jo sanonut. Kui mun nysse tarttis sano. Vaan näil palstoil ei sunkka myytävänä oleva vaa auto. Ja ku sen muyyntilmotuksen täsä ny näin,eli viiren henken simmottos sit vaa auto tommosil painoil niin halusin asian kui vaa nostaa taas pöyräl. Ei mar.

t.Kaarina

LIIMATAINEN HANNU 17.08.2007 18:40

Nym mä lähde Turkkusee ja kaadan viinaa kurkkusee! "Eldanka järven jäät, on taakse jäänyttä elämää ..."! ;-)

Mää mistää mittää tierä!

NIITTYARO TAPANI 17.08.2007 18:54

Jos matkailuauton rekisteriotteeseen, jossa omamassa on saman paperin mukaan 3200 ja kokonaismassa 3500 kg, on kirjoitettu 1 + 5 henkilöä niin otteen kirjoittaja on tehnyt virheen. Virhe on samaa luokkaa kuin 3300 kg omamassan kirjoittaminen 3000 kg:n. Jos auto on 7 m niin 1 + 2 on maksimi tuohon 300 kg kantavuuteen.

Miksi pitäisi kaikkien yksityishenkilöiden hommata itselleen katsastajan pätevyys jotta osaa ostaa auton? ja vielä vähemmän vuokraajien. Kyllä moisen tiedon tulee olla sillä joka autoa myy/vuokraa ja sillä joka sitä tutkii ja punnitsee rekisteröintiä ja kaikenlaisia muita virallisia papereita varten.

Tämä sotku joka meitä nyt näin kiinnostaa ei ole yksin meidän vaan ainakin Ruotsissa on samaa ongelmaa päätellen niistä esitteistä/tiedotteista joita kerran sieltä kotiin laahasin. He ainakin myivät samoin massoin kuin meillä joka kuitenkin poikkesi huomattavasti siitä millä samoja autoja Saksassa myytiin. Jos virhe lasketaan omamassasta siten kuin jossain muussa yhteydessä täällä saitilla on virheen suuruusluokka 60%.

Loppupäätelmäsi on aivan oikea mutta ongelma on se, miten homma saadaan järjestykseen ilman suuria kuluja meille karavaanareille.

SILMUNEN HANNU 17.08.2007 18:59

Niin, ruotsin poliisi oli meitä kohtaan hyvin ystävällinen ja sanoi alentavansa sakkoa koska hän hyvin tietää että heillä ruotsissa on sama ongelma... t.kaarina

NIITTYARO TAPANI 17.08.2007 19:13

Teepä ite Murre testi, se löytyy osoitteesta:

http://www-fi.valitutpalat.fi/wwwbin/sanavarasto?serial=4

Ainakin minä löysin.

LAHTI ANTTI 17.08.2007 19:18

10 oikein !!!!!

LAHTI ANTTI 17.08.2007 19:20

Kerrohan sitten Kaarina, minkälainen se teidän autonne on? Merkki, malli ja mitä painomääriä sen rekisteriotteessa on mainittu?

PALIN MATTI 17.08.2007 19:59

Pertana, vain yheksän pistettä! Se helevetin "protkotta" ei sitte ookkaan mootorivenneilyä. Kyl maar ny sit vaan harmittas ni oikke kovasti!

Tai mulla koirakouluun pääsy tyssätä tähän. ^j^ ^j^

NOUSIAINEN MARTTI 17.08.2007 20:30

En luottais Ruotsin poliiisiin millään muotoa. Ei saaneet Palmen murhaajaa kiinni. Nytkin ne oli epävarmoja. Sakotanko, enkö ja minkäverran. Ei sovi sellanen entiijan pelaaminen poliisille.

LAHTI ANTTI 17.08.2007 21:37

Kaarina.

Et vielä vastannut klo.19.20 esittämääni kysymykseen. Ettei kenellekään jäisi epäselvyyttä.

PALIN MATTI 18.08.2007 07:19

Muistaakseni sie Veli-Andrei kyssyit:

"Kerrohan sitten Kaarina, minkälainen se teidän autonne on? Merkki, malli ja mitä painomääriä sen rekisteriotteessa on mainittu?" Mie vain eppäilen, ettei Kaarina-rouva kehtaa nuin törkeään ja henkilökohtaisuuksiin puuttuvaan kysymykseen sulle vastata lainkaan. ☺ ☺ ☺

Tuus: Veli-Mella

LAHTI ANTTI 18.08.2007 11:40

Veli-Mella.

Näin se tuntuu olevan, ettei vastausta yksinkertaiseen kysymykseen saa. Puolusteluja kyllä tulee eri asioihin, mutta kun selkeää asiaa kysyy, niin tulee hiljaisuus. Osoittaako tämä jotain henkilön luonteenpiirteestä? No, odotellaan nyt vielä jos vaikka tulisi.

Tuus Veli-Andrei ☺ ☻ ☺ ☻

HAAPANEN TIMO S 18.08.2007 12:10

Hauska tuo auton painoasia. Meillä on halpisauto, puoli-intergoitu Autoroller,pituus 611cm Sopivat tilat kahdelle,painaa täydessä retkitimmissä n.3050kg. Lisävarusteina ei ole kuin markiisi ja pyöräteline.Tälläiseen autoon riittää pikkukone oikein hyvin,menee pintakaasulla reilua satasta. Laitetaampa alkovi selkään, metri lisää pituutta, kaksoispohja, iso moottori, pilotti-istuimet ja ilmastointi.Tilaa olisi vaikka kuinka,mutta kahden henkilön autona pysyy. Teho/painosuhdekin taitaa pysyä samana kuin tuossa Rollerissa.

LAHTI ANTTI 18.08.2007 14:40

Täytyy vissiin itse pyöräillä katsomaan sinne Turun itäpuolelle, lähelle Pito ja Juhlapalvelua, mikä on niin salaista, ettei sitä voi julkisesti kertoa.

SILMUNEN HANNU 18.08.2007 15:40

Tervetuloa Antti! Juotko mustikkapiirakan kanssa kahvia vai teetä? Vai onko sulla kenties vilja-allergia tai jotain muita rajoitteita mitä ois hyvä tietää? Taidat löytää helposti perille,semmoinen punainen vanha iso talo minkä räystäslaudat toiselta puolen roikkuu odottaen remonttia.Kun ajelet ykköstietä niin vedenpuhdistuslaitoksen kohdalta jo näkyy lahden yli. Nyt osaakin jo kaikki tulla viettämään rattoisaa kahvihetkeä meille:)

Toisekseen, minä luulin että kaikki ymmärsi etten täällä meidän autosta kohkaa,VAAN siitä oudosta epäkohdasta mikä näissä matkailuautojen massoituksessa mättää. Että miten sille vois jotain tehdä.

Mutta että saat nukuttua ensi yönä niin meidän auto on alkovimallinen Byrstner A 574 ,2.8 jtd,ducaton alustalle tehty vuosmallia 2003, ostettu Espoosta Tähti-caravanista,ovat saksasta hakeneet. Rekisteröity kuudelle. Omamassa rekisteriotteen mukaan 2905kg ja kantavuus 3500kg. Siinä on toimiva suihku,parivuode ja siniharmaa sisustus(parempikin voisi olla). Mitäs muuta haluaist vielä tietää?

Ai niin ja kun tulet, ottaisitko työhaalarit mukaan kun ulkoremonttia tosiaan piisaa!

t.Kaarina

PIIRONEN KARI 18.08.2007 15:48

OHO! Jopa on hurja kantavuus.

LAHTI ANTTI 18.08.2007 16:07

Kiitos vain Kaarina. Kahvia mielummin ja minkäänlaisia allergioita mulla ei ole. Kyllä varmaankin osaan perille. Olisi muuten ollut hyvä ensin selvittää, ettei nyt ole kysymys omasta kulkineesta. Toki tulihan se sieltä esille jostain myytävästä olevasta autosta. Sanoit omamassan olevan 2905 kg. Silloin kantavuudeksi jää 595 kg. Kokonaismassa on 3500 kg. Kuudelle henkilölle se juuri riittää, mutta sitten ei pahemmin tavaroita enää oteta mukaan. Olen pahoillani, mutta haalareita mulla ei ole!! Mutta työnjohtotehtävissä ja koordinaattorina voisin olla.

Terv. Antti

SILMUNEN HANNU 18.08.2007 16:34

Harmi,työnjohtajia täällä on tarpeeksi jo omasta takaa:)

Joo,ekassa kappaleessa sanoin että myytävänä viiden hengen auto,ja sitten ihan selkokielinen lause omana rivinään "..ei meidän auto vaan näillä palstoilla myynnissä..."

Ja kun en edes ajatellut että meidän autolla on tässä mitään merkitystä kun puhuin isosta kokonaisuudesta mikä koskettaa tosi monia. Meidän auton osuus on tässä vain se,että sen sakkopunnituksen ansiosta asia tuli meidän tietoisuuteemme. Ja sen jälkeen olen alkanut katsella jokaista matkailuautoa sekä niistä kirjoitettuja juttuja ja myynti-ilmoituksia "sillä silmällä".

Kurjaa että jotkut ovat kuulleet ruikutuksena sen Tanskassa kirjoittamani jutun. Meillä oli silloin aika hätä juuri alkaneen kesäloman,kolmen lapsen ja erityisesti matkailun jatkumisen suhteen tulevaisuudessa. Ei ole kiva yhtälö matkan alussa saada tietää että liikkuu täysin laittomasti,tietämättään.Tyhmyyttään joidenkin mielestä,mutta ihan miten vaan. Virheittä meistä ei varmaan kukaan täällä kulje.

Tottakai ymmärrän että vastuu tien päällä on sillä kuka ajaa, muta mielestäni vastuu myynti-tai vuokraustilanteessa on myyjällä/vuokraajalla, siitä ettei tietoisesti johda asiakasta harhaan.

Että silleen...

t.Kaarina

EEROLA TEEMU J 18.08.2007 16:40

Hyvä kysymys tuo "hurja kantavuus". Kun matkailuautosta on kysymys, niin kantavuus ei ole ihan yksinkertainen juttu -vrt.vaikka puhtaaseen pakettiautoon, missä oikeastaan tavaratilan vuoraus on ainoa "lisävaruste".

M- autot tulevat tehtaalta ulos useimmiten "esitepainoisina", jolloin niissä on ns. perusvarustus. Jos asiakas kuitenkin tilaa auton hyvissä ajoin ja haluaa siihen mieleisensä tehdas- lisävarustelun esim. ilmastoinnin ohjaamoon että asuintilaan, markiisin, satelliittivastaanottimen lautasineen, uunin, varavoimakoneen, lämmönvaihtimen, polkupyörätelineen, suuren hupiakun erikoispenkit ym. ym. niin ns. "omapaino" voi nousta satoja kiloja "esitepainosta".

Kaikki tehtaalla lisätyt varusteet mainitaan em. tapauksessa Saksassa rekisteröidyn uuden auton rekisteriotteessa "Huomautuksia"- kohdassa ja paino ilmoitetaan sen mukaisesti. Mikäli vastaavat lisävarusteet on lisätty autoon vasta rekisteröinnin jälkeen, niin painomerkinnät eivät miksikään muutu, ellei myyjäliike tai omistaja niitä viranomaiselle ilmoita. Suomessa mahantuojien autot todenäköisesti rekisteröidään pelkkien papereiden (esitepainojen) perusteella, jolloin niihin jää "hurja kantavuus" -näennäisesti.

Mielestäni

SILMUNEN HANNU 18.08.2007 17:29

ps.Me ollaan ostettu auto käytetynä helmikuussa 2006 ja ajettu siellä nyt reilut 70 000km.

t.Kaarina

POKKINEN TAPANI 18.08.2007 18:36

Hei Kaarina ja kiitos mielenkiintoisesta aiheesta! Toinen asia on, että älä suotta provosoidu noista muutamasta ilman-aikuisesta suunsoittajasta. Heillä varmasti on omat henk. koht. syynsä osoittaa unohtaneensa miehuutensa, mutta se olkoon heidän asiansa. Paneuduit tässä aiheeseen joka varmasti koskettaa suurta osaa meistä,(hieman suuremmalla alkoviautolla liikkuvia). Oma matkamökkimme on Burtnerin A 648-2, Ivecon alustalla. Omapaino? 3900 ja niin kutsuttu kokonais 4400. Tuossa pari vuotta sitten ajoin etelä-norjassa trafikpalatsin punnitukseen ihan mielenkiiinnosta ja vaaka osoitti lahjamattoman 4790 kg. Liikumme kesäisin vielä useasti peräkärrysauna perässä, jossa soutuvene katolla ja iso takakontti on kattoa myöden täysi, enkä todellakaan välittäisi osua punnitukseen. Tämä aihe on varmasti useamman hieman kauemmin matkailuautolla tahi vaunulla liikkuneiden tiedossa, vaan aihe taitaa olla ns ikuisuuskysymys. Asiaan vaikuttaa, ainakin henkilökohtaisesti oma mukavuudenhaluni sekä sisälläni asuva perus-fisu luonteeni. Tässä tapauksessa saattaisi olla mahdollista muuttaa rekisteriotetta ja laittaa kokonaiskantavuudeksi vaikkapa se 5000 kg. toinen asia on, miten mahtaisivat paikalliset katsastusviranomaiset tuollaiseen ennenkuulumattomaan asiaan suhtautua ja mahtaisui varmasti tulla kalliiksi, mahdolliset ennakkotapaus-selvitykset ja sun muut kankeat byrökraatrian kukkaset. Aihe on mielenkiintoinen, mutten toivo että juuri Sinä, alkaisit lyödä päätäsi seinään, tämän kasvottoman tutkaimen edessä. Hyvää syksyä ja antoisia reissuja, tapani.

RAUTIAINEN KARI 18.08.2007 23:03

"Voitaisiinko ehdottaa että koko eteteltta suljettaisiin kun täällä vain toinen toistaan typerämmät ihmiset OMISTA henkilökohtaisista on ongelmistaan vinkuu. Yhden ongelma on telkkarin talvisäilytys, toisen asuntoautolle ei löydy taloyhtiöstä p-paikkaa, kolmas ei tiedä mitä reittiä kannattaisi ajaa Garda-järvelle, neljäs pyytää apua siihen mitä euroopassa olisi nähtävää, viides valittaa kun Kustavin suihku oli sotkuinen ja kuudes haluaa tietää minkälainen sää on Ylläksellä."

Seittemäs ihmettelee vuokraajan vastuuta ???

NIITTYARO TAPANI 18.08.2007 23:45

Hyvin on ollut auto tarpeen, 1,5 vuotta ja 70 000 km. Siinä sitä on oltu asuntosäästäjinä, ei paljon asunto ole ehtinyt kulumaan. Siitähän tulee noin 130 km/päivä. Onnittelen. Itselle on kerinnyt tulemaan viimeisen viiden vuoden aikana vain keskimäärin 65 km/päivä eli puolet. Niin se vielä viime vuonna työ häiritsi.

LAHTI ANTTI 18.08.2007 23:53

Älähän nyt Rautzi tuollaista ehdota. Onhan se kiva seurata muiden murheita ja ongelmia. Kun niihin vielä joskus pystyy antamaan ratkaisunkin. Ei mekään puututa siihen taivaansiniseen savuun, haistellaan vaan sitä, ja muistellaan nuoruutta. Anna sen satakielen laulaa ja kertokoot muut mitä haluavat.

Terv. Antti

NIITTYARO TAPANI 19.08.2007 00:01

Kyllä näyttää ihmisillä olevan murheita, kuten sinullakin Kari. Sinun ongelmasi on helpoiten ratkaistu, vedät vaan piuhat irti ja siinä se.

Nykyajan ihmiset ovat aika monasti monasti mainittuja uusavuttomia mutta jos on ongelma ja muut omasta halustaan haluavat auttaa niin mikäs siinä.

Monella on varmaan aika suuri kynnys lähteä sinne Gardalle, jos ei juuri ole ulkomailla liikkunut omin neuvoin. Helpottanee suunnattomasti jos joku antaa vinkin miten menetellä. Kyllä ne kaikki sitten matkalla huomaa ettei se nyt niin hankalaa ollutkaan, samahan se on kuin Anttilassa olisi käynyt.

Kartanlukutaitoa sitä suosittelen oli sitten navigaattori tai ei. Karttaan voi luottaa silloinkin kun navin toiminta syystä tai toisesta loppuu. Olisikohan järjestön järjestettävä saaristo, rannikko ja avomerilaivurikurssien kaltaisia karttasuunnistuskursseja meille tyyliin Suomikuski, skandikuski ja Eurooppakuski. Saattaisi hieman alentaa kynnystä osalle aateveljiä.

Kyse siitä vuokraajan vastuusta, siinä mielessä kun Kaarina sen esitti on todella aiheellinen. Viranomaisilla lienee tieto ongelmasta ja ovat sen vuoksi alkaneet valvoa asian tilaa.

TIKKANEN MIRJA 19.08.2007 10:19

Ennenku kovin jatkatte niin tuo alkupätkä Rauzin kirjoituksesta oli lainausta, viimeinen lause omaa tuotantoa. Terv. Taustapiru =)

RAUTIAINEN KARI 19.08.2007 10:22

En mitään ehdottanutkaan. Se oli lainaus kaarinalta. Ihmettelin vaan sitä että ollakseen oikeassa on siis muitten oltava väärässä. Ihan kuin filatelistin kuuluisi olla sitä mieltä että melojalla on tyhmä harrastus.

Tottakai paras tapa nostaa itseään on kaarinan tyyli nimittää muut typeriksi. Ihan kuin se itse olisi huolissaan vaan muitten ongelmista. Ja täysin pyyteettömästi ja epäitsekkäästi.

Ja sitte mä heräsin ja päästin kissan pihalle...

RAUTIAINEN KARI 19.08.2007 10:23

Hyvä Mirja.

Kiitos.

SIRKIÄ MATTI 19.08.2007 11:00

Alkaa jo monelta unohtumaan, mitä ketjun alkupäässä kukin on kirjoittanut. Kari lainasi (lainausmerkkejä käyttäen) tätä kirjoitusta omaan vastaukseensa. http://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuautot/?x26555=6573601

SILMUNEN HANNU 19.08.2007 11:01

Ei tää ole enää totta!!! Että täällä ihan surutta irrotetaan osia toisten viesteistä katsomatta ytään mihin ne sanat liittyy!!

Kah kun olivat sarkastinen vastaus Liimataiselle, jonka mielestä minä en saisi puhua tästä paino-asiasta "koska se on sinun henkilökhtainen ongelmasi niin mitä helevettiä sitä täällä vinkuu jos on ite mokaillut..."

Että sihen minä vastasin jotta lopetetaan sitten koko palsta kun mun mielestä muidenkin ongelmat on vähintään yhtä henkilökohtaisia....

Menee kyllä yli hilseen että porukoilla ei o muuta tekemistä kun kaivella toisten tekstejä että löytyskö vielä jotain mitä riepotella. Mut jos niin haluatte tehdä niin lukekaa kuitenkin KOKO ketju huolellisesti että ymmärrätte syy-yhteyden.

t.Kaarina

RAUTIAINEN KARI 19.08.2007 11:20

Sulla taitaa olla henkilökohtainen ongelma. Ja paha. Tottakai koska muut on niin typeriä.

Keitäppä kaffet, kattele taivaalle, siellä on noita Edvin Laineen pilviä. Hörpit sitä kaffee ihan vaan rauhassa ja nautit viimeisistä kesäpäivistä. Kyllä se siitä.

Äläkä lainaile sitä Liimistä.

LIIMATAINEN HANNU 19.08.2007 11:31

Joopa, ja minua kyrsii pari ihmistyyppiä. Ensimmäinen on joka aloittaa, siis aloittaa sen viduilun, arvostelemalla toisia ja toisten tyyliä kirjoitella. Toinen vielä limanuljaskaisempi tyyppi on sellainen kretiini, joka aikansa seurattuaan sitä pöllyttelyä, ja kun pöly jo laskeutunut tai laskeutumassa, tulee viisastelemaan 'vanhemman' roolissa että kylläpä ovat nuo eräät ihan kauheita, ne jotka ovat pöllytelleet sitä alkuperäistä arvostelijaa, syystä tai syyttä, ja kyllä se aloittaja on niin fiksu ja filmaattinen, voi heveletin sixteen! Lipo lipo, lääh lääh. Näitä limanuljaskoita ryömii aina lopuksi kivien ja kantojen alta, esittelemään muka-fiksuuttaan ja odottamaan aplodeja, toisilta nuljaskoilta. Ja kun pääsääntöisesti näkee näiden limaskojen teksteistä ne hengenlahjat, ei kaksiset. He ovat niitä taistelukenttien ruumiinryöstäjiä.

Seetana, on paljon reilumpaa tapella omaa tappeluaan, sellaista jopa kunnioittaa, mutta nämä sivusta ampujat pysykööt poissa, jos eivät uskalla mukana olla kisassa. Luunkerääjiä.

Tässäkin ketjussa aloittaja pani hanttiin ihan hienosti, meille jotka himpan rassasimme, ja mielipiteitä oli laidasta laitaan. Kuka sitten oikeassa tai ei-oikeassa, sitä tuskin tiedämme yksikään, vaikka muutamat niin luulevatkin, tietävänsä.

Näitä minä sitten pureskelen niillä verbaalihampaillani, enempi tai vähempi. Ja tiedostan että tämänkin jupinan olisin voinut jättää kirjoittamatta, ei niin fiksu juttu. Mutta kun ...!

Ja sitten lyömään oikein olan takaa! Minua! Ihanaa!

Ps. Että miksikö sitten riehua ja tapella joskus? No kun se on niin hauskaa! KJON! ;-) Ei tosissaan eikä vakavissaan!

VARTIAINEN JOUKO G 19.08.2007 13:10

Mun mielestä Kaarina-Rouva on mennyt siihen samaan halpaan kuten moni muukin. Ei osaa orjentoitua siihen tämänpäivän klobaaliin kaupankäynnin henkeen jossa osa vastuusta on myös kuluttajalla/palvelun/tavaran ostajalla. Toki asiaa ei tee yhtään helpommaksi niin EU-direktiiviviidakko kuin kotimainenkaan lainsäädännön mutkikkuus. Silti on aika rohkeaa antaa ymmärtää että toinen osapuoli on rikollisen tahallisesti menetellyt siten kuin on menetellyt. Yleistäminen vielä arveluttavampaa.

Tässä mielenkiinnolla odotan että osottautuuko Kaarina-Rouvamme yhden asian airueeksi. Merkit siihen kyllä viittaavat kun samasta aiheesta (matkailuauton kuormaus) vain eri otsakkeen alla pitää näkemystään itsepäisesti suorastaan tyrkyttämällä tyrkyttää. Sivujuonteisiin - jotka selvästikin ovat olleet pääosin keskustelun suola - en osaltani viitsi enempää viitata. Lähinnä vain voi todeta että täällä vuosien saatossa koettu käytäntö toistaa itseään Kaarinankin kohdalla.

Rohkeuttahan Kaarinalta ei ole puuttunut ja se on paljon se. Ulosannissakaan ei moitteen sijaa. Kehityskykyä on vaikka useammallekin "perässähiihtäjälle" jakaa - mutta näkkyypähän ;)

SILMUNEN HANNU 19.08.2007 14:24

Voisin kysyä palstan pitäjältä josko tänne voitaisiin perustaa uusio osio, nimeltään vaikka henkilögalleria. Siihen alle kaikkien nimet jotka tänne uskaltavat nokkaansa työntää,edes yhden kerran, ja sinne saa sitten jokainen käydä lisäilemässä mielestään ko.henkilöä kuvaavia adjektiiveja! Hyvä idea eikö vain!

Näin toimien asiat eivät hautautuisi henkilökohtaisuuksien alle kun niille olisi varattu ihan oma osio.

Ja Joukolle tiedoksi, minua tapaa useimmiten tuolta ulkomaanmatkailu osastolla, se kun on se minun juttuni.

t.kaarina

LIIMATAINEN HANNU 19.08.2007 14:54

Jess, aloitetaan vaan se henkilögalleria, jos se helpottaisi asioita, minä voin aloittaa heti, eli:

liimis liimatainen

ikä, riittävä paino, liikaa luonne, vittumainen määritelmä, schweinehund ennuste, pahenee vain lopputulos, kourallinen tuhkaa muistosanat, hyvä että päästiin

Tämä lyhyt tiivistelmä, nyt jokainen jatkamaan luetteloa! ;-) Parhaat herjat palkitaan ruhtinaallisesti! KJON!

Kaarina aloittakoon, idean Äitinä! ;-)

NOUSIAINEN MARTTI 19.08.2007 16:31

On hyvä idea Kaarina Hyva! On hyvä idea. Oikeastaan saatanan hyvä idea taas Sinulta rakas Kaarina. En kirjoittanut rakas sanaa vielä isolla. Sitten vasta kun nämä tuneet tästä tiivistyvät. Vasta sittemn kirjoitan rakas sanan isolla kuten Sinuttelutkin yleensä. Hop hop! Kohti ennätysten kirjaa (taas)! terv. Marzza(salainen ihailijasi, hyvin salainen.) Ps. Meillä on ollut yleensa tapana, nämä näpinat ja urputukset esittää Jäsenkeskustelut osiossa, koska sitä ei voi googlettaa. Mutta Sinähän olet muurien murtaja, raja-aitojen kaataja ja visiönääri vailla vertaa. Iso ihminen(Henkisesti). Onhan se hyväksyttävä että kehitys kehittyy.

VARTIAINEN JOUKO G 19.08.2007 18:27

Eiköhän Kaarina jokainen osaltaan pidä huolen sen "Henkilögalleriansa" omakohtaisesta muodostumisesta. Mitä aktiivisemmin täällä osallistuu, sen varmemmin perimmäisen minänsä tuo esille hoksaaville lukijoille. Joillekin sen paljastamiseen riittää kohtalaisen vähäinenkin ärsyke. Onneksi henkilökohtaisuuksiin meneminen sanan varsinaisessa merkityksessä tässä mielipideympäristössä on jokseenkin olematonta. Tämän saitin historiaa pitkälti tuntevana sinuna Kaarina-Hyvä en kyllä puhuisi siitä lajista yhtään mitään - KJON

SILMUNEN HANNU 19.08.2007 18:37

Et tainnut Jouko tajuta jutun juurta! t.Kaarina

NOUSIAINEN MARTTI 19.08.2007 20:07

Onneksi Kaarina Sinä ymmärrät aina jutun juonen ja juuren. Juuri se nopeaälyisyytesi tekee minuun suuren vaikutuksen. Voisin heti alkaa kirjoittaa isolla ärrällä, mutta otaksun että Sinulla on (parempi) puolis(k)o olemassa, jota en tunne. Toivottavasti hän ei ole mustasukkainen tästä lievästä kuhertelusta. Jos taas tuo Joukolle suunnattu kommentti oli tarkoitettu vinoiluksi, se meni ihan hukaan. Jutun juuri nimittäin oikeasti katosi jo aikapäiviä sitten, ainakin useita päiviä taakse päin. Nyt vain läpistään. Nyt kerran vielä voin todeta: Karavaanarit ovat HUUMORINTAJUISTA JA HUUMORIA VILJELEVÄÄ SAKKIA. Silti kaikkien alojen asiantuntijoita löytyy tästä porukasta. Tietoa saa jos osaa kysyä. Vastauksenkin saa ja ihan sellaisen jonka kysymys ja kysyjä ansaitsee. Erikoisesti huumori osasto on Jsenkeskustelu osio. Siellä ei tiukkapipot pärjää. Kuitenkin Caravaanari on sellainen eläin joka saatta tunkea huumoria ihan joka paikkaan. Myös täällä näille asia osastoille. Nämä on syytä muistaa. Yritän muistaa itsekin. Tule ja hanki elämä kanssamme, tule Jäsenkeskusteluun. Meillä saatta olla hauskaa yhdessä. Tee repäisevä aloitus. Verbaalikkoja löytyy, uskoisin että enemmän kuin tosikkoja. Ja ennen kaikkea: Se ei maksa mitään!

VARTIAINEN JOUKO G 19.08.2007 21:01

Saattoi siin Kaarina niin käydäkin etten ymmärtänyt tarkoitustasi juuri niin kuin sen itse ajattelit. Eikös meillä eri sukupuolilla ole erilainen logiikan taju. Aikanaan Spede Pasanen tätä logiikan erilaisuutta toi esiin varsin hupaisin keinoin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.