Ducato 9Speed automaatti

Petteri Haverinen 04.10.2024 08:43

Vajaa 7000 km kokemusta MB 417 Sprinterin (907) alustalla olevasta automasttivaihteisesta m-autosta, niin vaikka ei ohjaamo olekaan näissä se tärkein asia, niin onhan varsin mukava ajettava. Vertaan siis 2011,2021,2022 vuoden m-autoihin 140-160 hp versioihin, jotka olivat Ducston alistalla ja manuaalivaihteistolla sekä vakionopeuden säätimellä varustettuja, sekä lyhyeen kokemukseen Ducaton robotti-vaihteistosta
Kyllä Distronic tuo ”lepposuutta” ajamiseen pitämällä turvavälin edellä ajavaan.
Olisi toki mukava kokea myös Ducaton oikea automaattivaihteisto. Toki lisävarusteet maksaa uutena, mut silti, tuskin enää paluuta manuaalivaihteiseen.

Kari Nyblom 04.10.2024 11:29

Mulla on sellainen kokemus vuoden 2022 160 HP 9 vaihteisesta automaatista kuluneelta kesältä, auto seisoi 3 kk vaihteisto remontissa Jyväskylän Hedinillä. Autossa havaittiin öljyvuoto vaihdelaatikossa normaalissa huollossa Jyväscaravanissa, mutta he eivät enää tee takuu korjauksia, joten auto toimitettiin Hedinille takuu korjaukseen. Takuuta oli jäljellä enää 1 päivä. Auto korjattiin takuuna, mutta kesti koko kesän, laatikosta oli joku steva pettänyt, muuta minulle ei kerrottu. Kannattaa muidenkin katsoa ennen takuun loppua, ettei vuoda öljyä moottorin ja vaihdelaatikon välistä. Vuoto ei vaikuttanut laatikon toimintaan mitenkään, eikä sitä huomaa muuten kuin ottamalla pohjalevy pois. Autolla oli ajettu 38000km

Ari Kuusisto 04.10.2024 13:26

Miten on mahdollista odotuttaa asiakasta 3kk vaivaiseen stefan vaihtoon.
Jättää nyt asiakas matkistaan odottelemaan kolmeksi kuukaudeksi.
Jos vielä matkailuajoneuvomyyjäkin tekee vain ns. rusinat pullasta perus huoltohommat eikä ole oikeuksia tai osaamista takuuhuoltoihin.
Noi on kyllä hyvä tietää ettei lyö kättään tuommoiseen soppaan.

MB:n takuuhuolto on onneksi ollut pitkään suhteellisen vakailla toimijoilla eikä tuuliajolla kuten Fiatilla tuntuu olevan.

Seppo Suomi 07.10.2024 09:50

Ainoa auto josta olen joskus kuullut huhun ettei se mene rikki oli RollsRoyce.
Näin kertoi kuulemma tehdas ja hoiti homman.

Ari Kuusisto 07.10.2024 10:59

Senpä takia kun kaikki menevät joskus rikki on kiva tietää että mistä saa avun ,ja ettei ainakaan 2005-2024 välisenä aikana ole koskaan tarvinnut odottaa muutamasta päivästä pariin viikkoon että saa merkkihuollolta avun.Näin on käynyt omalle kohdalle, jollain toisella voi olla toisenlainen kokemus.

2019 oli viittä vaille etten ostanut tuota ko.automaattia jotka varmasti pääsääntöisesti ovat pelittäneet, mutta mitäs sitten kun on se poikkeus,tuo 3kk ei kyllä yhtään kiinnostaisi jos kolahtaa työssäkäyvän loma-aikaan.

Sakari Lepola 18.10.2024 07:50

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Ducaton ja sen sisarmerkkien automaattilaatikko on uusissa autoissa Aisinin 8 vaihteinen. Eli ZF jää pois tuotannosta.

Ville Säynäjäkangas 18.10.2024 14:05

Tuo on melko selvä jatkumo, koska Toyota Proace Max on nyt Ducato/Jumper/Boxer-linjaa. Toyota omistaa Aisinin.

Sakari Lepola 27.10.2024 17:29

Johtuu varmaan siitä että Stellans/PSA on jo vuosikymmeniä käyttänyt Aisinin automaatteja henkilöautoissakin.

Markku Hämäläinen 27.10.2024 22:29
Seppo Suomi

Ainoa auto josta olen joskus kuullut huhun ettei se mene rikki oli RollsRoyce.
Näin kertoi kuulemma tehdas ja hoiti homman.

Tuosa tulee mieleen juttu Rolls Roycesta.
Sveitsilänen auton omistaja kehui Rolssille Teidän auto on mahtavan hiljainen, ei kuulu kuin kellon tikitys.
Rolls Royce vastasi, viekää auto huoltoon, korjaamme kellon.

Heikki Ikonen 28.10.2024 06:14

Kuinkahan moni Ducato tai Transit vörkkii vielä yli 20 vuotiaana 🤔 ?

MB 416 vm 2003 372000km
tronic 😀 Laitoin alle uuvet
4Season Continentaalit, luulisin että ei oo vielä viimeset uuvet pyörät... aika näyttää.

Pajalla on käyty, monestiki, en kiellä, mutta veholle ei enää koskaan jos vaihto ehto löytyy, (Rask Kone Lahti, Rautio Torniossa, Karjalan jarru Tolosenmäki ym. vaihto ehoja MB huollolle löytyy) Vallilan takomolta uuvet jouset, minun MB muuttu aivan toiseks 👍.
Kyllä mauton tekniikka ja alusta luo sen perus turvallisuuven ja mukavuuven tähänkin hommaan.
MB 💪, laskeskelin km/v hinnan, mulle kelepaa, miks hyvä pitäis vaihtaa ? 🤔 H

Petteri Haverinen 28.10.2024 14:32

Ongelmia vaikuttaa olevan Ducaton automaatissa;
https://www.promobil.de/neuheiten/automatikprobleme-beim-fiat-ducato/

Seppo Suomi 28.10.2024 15:28

Linkki meni taas maksulliselle sivulle ?

Petteri Haverinen 28.10.2024 17:58
Seppo Suomi

Linkki meni taas maksulliselle sivulle ?

Niin Seppo, tieto maksaa, näin se maailmassa menee. Maksamaan joudut myös SF-lehdestä, mut ei siinä ole mitään juttua vaihteistoista tai akuista…😉

Petteri Haverinen 28.10.2024 18:09

Tämäkin väärällä kielellä…
https://www.fiatforum.com/threads/gearbox-fault-9-speed.497154/

Ari Kuusisto 28.10.2024 21:05

Miten saisimme Caravan lehden siirtymään kohti teknistä julkaisua jossa käytäis läpi kriittisesti alan kulkineita ja caravan kamaa.Kyllä messut ja liikkeet hoitaa sen markkinahymistelyn,ei siihen harrastajien lehteä tarvita.
Tuosta akustojen muunnosta lyijystä-lithiumiin voisi kirjoittaa suomeksi artikkeleita.
Tuntuu monia tuo akkuvaihto kiinnostavan.
Kun omat resurssit ei taida riittää voisivat kääntää juttuja.

Ville Säynäjäkangas 29.10.2024 08:16
Ari Kuusisto

Miten saisimme Caravan lehden siirtymään kohti teknistä julkaisua jossa käytäis läpi kriittisesti alan kulkineita ja caravan kamaa.Kyllä messut ja liikkeet hoitaa sen markkinahymistelyn,ei siihen harrastajien lehteä tarvita.
Tuosta akustojen muunnosta lyijystä-lithiumiin voisi kirjoittaa suomeksi artikkeleita.
Tuntuu monia tuo akkuvaihto kiinnostavan.
Kun omat resurssit ei taida riittää voisivat kääntää juttuja.

Tämäpä oiskin hieno juttu, mutta taitaa olla aika kaukainen haave….

Petteri Haverinen 29.10.2024 14:25
Ari Kuusisto

Miten saisimme Caravan lehden siirtymään kohti teknistä julkaisua jossa käytäis läpi kriittisesti alan kulkineita ja caravan kamaa.Kyllä messut ja liikkeet hoitaa sen markkinahymistelyn,ei siihen harrastajien lehteä tarvita.
Tuosta akustojen muunnosta lyijystä-lithiumiin voisi kirjoittaa suomeksi artikkeleita.
Tuntuu monia tuo akkuvaihto kiinnostavan.
Kun omat resurssit ei taida riittää voisivat kääntää juttuja.

Olet niin asian ytimessä. Samaa olen ihmetellyt tämän harrastuksemme alusta saakka.
Kaupallinen yhteistyö näkyy mainosten määrässä sekä journalistisessa sisällössä hyvin vahvasti. Kuukauden käytetyksi on laitettu myyntirivissä ylipitkään seisonut vekotin. Tämän takia rupesin itsekin etsimään tietoa netistä.
Voisi vaikka ostaa promobilelta noita mielenkiintoisia juttuja.
Itsellekään ei saksankieli sen paremmin ”taivu”, mutta onneksi Google kääntä nykyjään jo varsin hyvin.
Noissa promobilen jutuissa ei kaupallinen yhteistyö määrittele jutun lopputulemaa.

Ari Kuusisto 29.10.2024 15:38

Hyvä kun idealle on jo kaksi "tykkääjää".Voin jo turuilla ja toreilla sanoa että meitä samanmielisiä on muitakin.
Lehti on suuremmassa mittakaavassa sama kun tubettajat jotka ilmoittavat että kaupallinen yhteistyö alkaa,sitten niilläkin tapaa ääni kellossa kumista uuteen malliin.
Pro mobilia minäkin yritän kääntäjällä tiirailla silloin tällöin.
Voi kun pro mobil lähtis julkaisemaan lehteä Suomeen Auto Bild Suomi mallilla.
Luulis että käännöslehti, ainakin netissä olis mahdollinen.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.