Moottori hyytyi
Sari Miettinen
03.01.2024 14:32
Jäimme matkailuautollamme moottoritielle välillä Granada-Murcia lauantaina. Meidät hinattiin lähimmälle korjaamolle ja nyt on keskiviikko eikä mitään ole tapahtunut. Karavaanarin tiepalvelun ja Espanjan Autoliiton yhteistyö on näin hidasta.. kaikki tapahtuu "manana". Olemme majoittuneena "hotellissa" keskellä ei mitään. Täällä meni jo uusivuosi ja taitaa mennä loppiainenkin, täällä perjantai on jo pyhäpäivä, eli ei taas tapahdu mitään. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia ?
Petteri Haverinen
03.01.2024 16:12
Eli reilu 1,5 arkipäivää kulunut..?
Eikös tiepalvelun ole tarkoituskin auttaa teidät tienpäällä hotelliin ja sitten korjaamo hoitaa korjaamisen asiakkaan laskuun? Kai osaavalla korjaamolla on muitakin asiakkaita…
Mersun korjaamon toiminta oli mallikelpoista Düsseldorfin alueella, tosin kyse oli ns hyötyajoneuvosta ja korjaamo työskentelee tuolla 24/7…
muokattu: 3.1.2024 16:33
Timo Haapanen
03.01.2024 17:07
Oletteko Granadan Fiatilla? Sieltä on kokemuksia. Ei pidä jäädä odottelemaan, korjaamolta on tivattava remontin alkamisaika. Homma on omissa käsissä, autoliitolta ei tule apuja. Saatte olla siellä pitkään ellette ala näyttämään naamanne korjaamolla. Ystävällisesti tietenkin.
Vielä se, ettei autoliiton tiepalvelu korvaa kuin kaksi hotelliyötä, on siirryttävä kaskon piiriin. Homma käy helposti, ottaa ne kaksi tiepalvelulta niin oma vakuutusyhtiö on tyytyväinen kun sen ei tarvitse maksaa hinausta eikä niitä kahta yötä. MIkä vakuutusyhtiö?
Sari Miettinen
03.01.2024 17:23
Meidät hinattiin pieneen kylään (Cullar) ei ole merkkikorjaamo ja automme on Ford. Eivät osaa korjata täällä vikaa. Karavaanarin tiepalvelu sanoi meille että Espanjan autoliitto tilaa uudesta korjaamosta ajan ja ilmoittaa nykyiseen korjaamoon sen ja he hinaavat automme sinne. Mitään ei vaan tapahdu, Espanjan Autoliitosta ei kuulu. Hotellikorvaukset on järjestyksessä kaskon puolesta.
Timo Haapanen
03.01.2024 19:11
No varmaankin kannattaisi komentaa tiepalvelua ottamaan välittömästi yhteyttä kumppaneihinsa. Paras olisi tiputtaa tiepalvelu siitä välistä ja jatkaa suoraa kuka sieltä sitten soittaakin. Ei se täkäläinen tiepalvelu kovin tehokas ole.
Auton mitta kannattaa tuoda esille niin vahvasti että ymmärtävät lähettää tarpeeksi ison hinurin. Mulle tuli soittoja Puolan Ostrołękasta ja Katowicestä, molemmat hyvällä enkulla. Katowicen neiti järkkäsi korjaamon mutta tuli liian pieni hinuri. Sen jälkeen tuli puhelu Madridista mutta se oli Espanjaa eikä johtanut mihinkään. Lopulta, oliko se Ostrołękan puhelun jälkeen tuli sopiva auto.
Ensimmäisen puhelun soitin tiistaina illalla ja kerroin auton mitan. Aamulla soitin uudelleen ja tiepalvelusta kerrottiin että ovat kyselleet auton mittoja??? Siinä hukattiin puoli päivää. Kuitenkin saman päivän iltana auto oli korjaamolla. Se oli keskiviikko ja lauantaina auto oli kunnossa.
Loppujen lopuksi meillä oli oikein mukava kolmen yön kaupunkiloma Granadassa. Hyvä hotelli lähellä korjaamoa ja hotellin vierestä linjuri keskustaan. Hotellin varasin itse vasta korjaamon pihalta jotta saisimme hyvän sijainnin. Auton hinausmatka oli n. 70 km.
muokattu: 3.1.2024 19:15
Petteri Haverinen
03.01.2024 19:31
Nyt ymmärrän aloitusta hieman paremmin.
Olisiko tämä lähin Ford-korjaamo?
http://www.autojupiter.es/?utm_source=GMB&utm_medium=click_web&utm_campaign=localmetric
Ehkä kannattaisi soittaa, kun näyttää olevan vielä auki, että sopiiko heidän korjaamolle ja mitä mahdollinen hinaus maksaa?
Onko vakuutuksessa autopalvelu- turvaa?
Sari Miettinen
03.01.2024 20:04
Kiitos ystävällisistä ja asiallisista neuvoista. Taas meni yksi päivä puhelimessa tiepalvelun ja vakuutusyhtiön kanssa. Espanjan autoliitto on kuulemma löytänyt korjaamon joka pystyy vian korjaamaan, on lähellä Granadaa. Hinauspalvelu ottaa meihin yhteyden ja vahvistaa korjaamon osoitteen. Menemme sinne taksilla ja katsomme sieltä hotellin. Toivottavasti kaikki sujuu näin eikä aikaa kulu viikkokaupalla.
Petteri Haverinen
03.01.2024 20:18
Muistakaa jättää matkavehkeen avain hinauspalvelulle…
Timo Haapanen
03.01.2024 20:44
Tuttavan auto vedettiin hinurille samoin kun meidän, vaijeri taka-akselissa (kuva ylempänä ) meillä ei hajonnut mitään mutta tuttavilla vaijeri rikkoi vetoakselin suojakumin. Tämän tietysti huomaa vasta pari päivää remontin jälkeen kun rasvat ovat vanteella ja lokarissa.
Menkää posi edellä ja nauttikaa. Kuvissa yhdet loistoateriat Granadan keskustassa ja hotellimme terassi yövalossa.
Sari Miettinen
03.01.2024 21:14
Avain on jo nykyisellä korjaamolla, olemme tällä hetkellä 30 km:n päässä korjaamolta, on lähin korjaamoa oleva hotelli, keskellä ei mitään:) 5 päivää jo oltu täällä ja nyt kyllä olisi jo kiva päästä pois.
Sari Miettinen
03.01.2024 21:18
Eli jännitystä riittää mikä seuraavaksi hajoaa. Toivottavasti ei kuitenkaan mikään, tämä oli meillä ensimmäinen kerta kun kävi näin. Granada näyttää ja kuulostaa hyvältä paikalta ja jos saa autonkin vielä kuntoon.
Heikki Ikonen
04.01.2024 04:44
Pohjola vakuutus hoiti Ranskassa auton ja meidät MB merkki korjaamolle 3 tunnissa, meidät majotettiin viereiseen hotelliin.
MUTTA
Korjaamolla, kolomen päivän neuvottelut mikä vika ja miten se korjataan. Eivät paikallisella "veholla" mb korjaamo ketju, alkaneet töihin ennen kuin olin maksanut 60% arvioidusta uuden moottorin hinnasta (n. vuojen eläkettä vastaava summa :/ ), joka olisi pitänyt maksaa käteisenä. Vaadin laskun, maksoin sen siinä toimiston pöydällä omalla tabletilla. Siihen loppui ongelmat. Siellä suurin ongelma "ranskan kieli".
Halvempaa vaihtaa joku moottori ko koko auto. Jäläkeen päin moottorin totaali tuhon syyksi paljastui edellisen omistajan teettämä "moottorin teho lastutus".
Pohjola vakuutukselle pisteitä 10+.
Nyt vain hotelli loma moodi päälle ja toivon että pääsette halvemmalla kuin minä. H ;) ...
Petteri Haverinen
04.01.2024 08:08
Heikki IkonenPohjola vakuutus hoiti Ranskassa auton ja meidät MB merkki korjaamolle 3 tunnissa, meidät majotettiin viereiseen hotelliin.
MUTTA
Korjaamolla, kolomen päivän neuvottelut mikä vika ja miten se korjataan. Eivät paikallisella "veholla" mb korjaamo ketju, alkaneet töihin ennen kuin olin maksanut 60% arvioidusta uuden moottorin hinnasta (n. vuojen eläkettä vastaava summa :/ ), joka olisi pitänyt maksaa käteisenä. Vaadin laskun, maksoin sen siinä toimiston pöydällä omalla tabletilla. Siihen loppui ongelmat. Siellä suurin ongelma "ranskan kieli".
Halvempaa vaihtaa joku moottori ko koko auto. Jäläkeen päin moottorin totaali tuhon syyksi paljastui edellisen omistajan teettämä "moottorin teho lastutus".
Pohjola vakuutukselle pisteitä 10+.
Nyt vain hotelli loma moodi päälle ja toivon että pääsette halvemmalla kuin minä. H ;) ...
Jos Suomeen korjaamolle tulee hlö "Siperiasta", niin kyllä helposti vaaditaan etumaksu tilaustavarasta. Taitaa osa liikkeistä vaatia sitä myös normi asiakkailta. Harva liike haluaa omalla riskillään tilata tavaraa. Taisi joku aika sitten maksaa MB Sprinterin tehdasmoottori maksaa noin 12 000€ ja siihen päälle vaihtotyö n 1000€.
Kauko Keränen
04.01.2024 10:14
Me seistiin sunnuntaista tiistaihin 35 asteen helteessä huoltoaseman pihassa. Kun pohjola ei saanut hinuria paikalle. No sai, mutta aina tuli liian pieni. Vaikka joka helv. puhelussa kerroin auton mitat ja onhan heillä auton tiedot koska maksan kalleinta kaskoa.
Hotelliin olis voitu kuulemma heidän laskuun mennä, mutta kun kysyin kuka korvaa jos auto ryöstetään tai vahingoitetaan siinä pihalla. Vastaus: No olkaa sitten siinä yötä.
Yksi nainen yritti oikeasti hoitaa asioita pohjolalla, mutta hänen työ-aika kun loppui niin loppui myös tieto/taito/osaaminen ja ukko väitti olevansa muka pomo!
Mutta tais sittenkin olla meidän onni että tumpeloivat homman. Tiistain kun lopulta tuli hinuri ja mentiin mb korjaamolle. Siellä oli asiantuntijat paikan päällä ja minut otettiin halliin ja kerrottiin asiat.
Kieli oli ongelma, mutta soitin Suomeen kaverille joka toimi puhelimessa tulkkina.
Nythän olis voinut käydä että auto olis viety jonnekin korjaamolle ja tehty jotain ja auto palautettu meille kunnossa. Ja ei olis kerttu jatkojuttuja. Olis voinut tulla kallis juttu. Kiittämien näin jälkikäteen että homma meni noin. Ja kiittäminen espanjan mersun huoltoa.
Kysyin pohjolalta jotain hyvitystä siitä ajasta mitä siinä helteessä maatessa meni. Vastaus ei kuulu vakutukseen. On tarjottu kuulemma hotellia, mutta ei kelvannut.
Meidän ajantasalla pitäminen oli ala-arvoista muiten paitsi sen yhden naisvirkailijan kohdalla.
Kaikkeahan voi reissussa sattua ja näitä ei kannata pelätä. Loppujen lopuksi asiat kuitenkin menee parhain päin.
Ei muuta kuin uutta reissua putkeen.
Toivottavasti saatte pian kulkimen kuntoon ja varmistakaa huoltoliikkeessä, että pitääkö ottaa jotain huomioon kun jatkatte matkaa.
Kari Rautiainen
04.01.2024 12:46
Asioilla on taipumus järjestyä…
Sari Miettinen
04.01.2024 16:49
Ei todellakaan suju autoliittojen Suomi/Espanja kanssa mikään. Siirrymme nyt Pohjola Vakuutus Kaskon puoleen ja sieltä on jo luvattu hoitaa asiamme.
Timo Haapanen
04.01.2024 17:36
Googlen kääntäjän 'keskustelu' toiminnalla onnistuu asioiden selvittäminen ummikko matadorin kanssa. Se kääntää hyvin ellei matadori ala tosissaan posmittamaan. Ja Suomi espanjaksi samalla tavalla.
Kannattaa opetella sen käyttö.
https://play.google.com/store/search?q=K%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4j%C3%A4&c=apps&hl=fi&gl=US
Tapio Pankka
04.01.2024 19:00
Mulla hyytyi Viatti Saksan moottoritielle syksyllä. Oli sunnuntai päivä.
Soitin vakuutusyhtiööni (jos...). Sieltä tilasivat sopimus hinuri viemään auton lähimmääe Viat-korjaamoon. Tarjosivat hotellimajoitusta, mutta pidin parempana ola yötä siellä korjaamon pihalla autossa.
Aamulla sitten heti 7.00 korjaamopäällikön juttusille. Valitteli kovasti korjaamon kiirettä sairastapauksen vuoksi.
No, vakuutusyhtiö ( jos...) soitti sinne myös kyselläkseen korjausmahdollisuutta. Sitten korjaamolta yllättäen vapautuikin mekaanikko.
DPF-suodatin oli täysin tukossa. Ottivat suodattimen irti ja käyttivät pesukoneessa.
Vakuutusyhtiö edustaja soitteli minulle ja korjaamolle kymmenisen kertaa varmistaakseen, että asiat sujuvat.
Maanantaina iltapäivällä auto oli jälleen kunnossa. Lasku 500€.
Eero Bruun
04.01.2024 19:38
Tapio PankkaMulla hyytyi Viatti Saksan moottoritielle syksyllä. Oli sunnuntai päivä.
Soitin vakuutusyhtiööni (jos...). Sieltä tilasivat sopimus hinuri viemään auton lähimmääe Viat-korjaamoon. Tarjosivat hotellimajoitusta, mutta pidin parempana ola yötä siellä korjaamon pihalla autossa.
Aamulla sitten heti 7.00 korjaamopäällikön juttusille. Valitteli kovasti korjaamon kiirettä sairastapauksen vuoksi.
No, vakuutusyhtiö ( jos...) soitti sinne myös kyselläkseen korjausmahdollisuutta. Sitten korjaamolta yllättäen vapautuikin mekaanikko.
DPF-suodatin oli täysin tukossa. Ottivat suodattimen irti ja käyttivät pesukoneessa.
Vakuutusyhtiö edustaja soitteli minulle ja korjaamolle kymmenisen kertaa varmistaakseen, että asiat sujuvat.
Maanantaina iltapäivällä auto oli jälleen kunnossa. Lasku 500€.
Lokakuussa ajoin Kölnin ohi itäpuolelta. 6-kaistainen todella vilkas moottoritie, joka mutkitteli mäkien päälle ja alas. Jonkun henkilöauto oli hyytynyt ja pysäköity tien reunaan. Matkustajat seisoivat turvaliivit päällä siinä nurmipenkalla odottamassa hinuria. Ei varmaankaan ole kiva kokemus?
Tapio Pankka
05.01.2024 08:20
Ei tosiaan ollut kiva kokemus.
Huomioliivit päällä, turvakaiteen takana odoteltiin hinuria.
Hurja helle oli. Eikä mitään varjopaikkaa löytynyt. No, käytettiin sateenvarjoja aurinkovarjoina.
Poliisit kävi tarkastamassa että olisiko sakotettavaa....ei ollut.
Varmistivat vielä että hinausauto oli tilattu.
Ps. Kannattaa pitää vakuutuksessa tuo hinaus/autopalveluvakuutus.
Paikallisen hinuri käyttö on tosi kallista.
Tapio Pankka
05.01.2024 08:33
Mulla IF-vakuutuksen erikoisosasto otti ensimmäisen puhelun jälkeen asian kokonaisvaltaisesti haltuunsa. Ottivat yhteistyökumppaniinsa yhteyttä. Tuli tarpeeksi iso hinuri ja joka tiesi raskaan kaluston korjaamon johon vei meidät autoinemme. Vakuutusyhtiö soitti korjaamolle ja varmisti että autoa alettaisiin heti korjaamaan.
Vakuutusvirkailija soitteli minulle ja korjaamolle monta kertaa varmistaakseen että asiat on hoidossa. Virkailijan vuoro vaihtokin heillä tosiaan oli. Vuoroon tullut virkailija soitti ensitöikseen minulle varmisti asioiden hoituvan. Soitti vielä kertaalleen kun auto oli korjattu jälleen varmistaakseen kaiken olevan kunnossa ja sulki tämän casen.
Tämä tapahtui siis Saksassa.
Näyttää nämä vastausviestit sijoittuvan miten sattuu, mutta ei ainakaan sen kirjoittajan perään jolle halusit vastata.
muokattu: 5.1.2024 13:31
Kauko Keränen
05.01.2024 14:05
Miten pohjolassa asiat sujuu? Toivottavasti paremmin kuin meillä...
Kauko Keränen
05.01.2024 14:15
Tapiolle: Näkyy menevän miten sattuu. Kannattas liiton vissiin tiputtaa yks lehti julukasematta ja nostaa jäsenmaksua että saa tämän saitin toimimaan. No se siitä.
Meillä sattui joskus vajaa 10v sitten Itävallassa (ei ollut Pohjolavak. yhtiö)
Oli jarrupala painanut levyä sisäpuolelta eturenkaassa (Ulko puolella oli tunnistimet ja siksi ei arvattu tulevaa) ja kului loppuun ja helähti parkkialueella maahan. Soitin silloisen vak yhtiöön.
Puolituntia ja tuli oikean kokoinen hinuri ja vei mersun huoltoon. Oli sunnuntai päivä ja paikalle oli tullut vastaan huoltopäällikkö joka vei omalla autollaan meidät hotelliin.
Seuraavana päivänä ilmoittivat auton olevan kunnossa. Molemmat etupään jarrulevyt uusittu ja tietty palat. Reilun tonninmaksu, mutta hinauksen ja hotellin maksoi vak.yhtiö.
Päästiin lähtemään. Vakuutus yhtiöstä olivat pitkin päivää tunnin välein yhteydessä että onko kaikki hyvin.
Vielä seuraavanakin päivänä soittivat, että tarviiko tilata uus laivalippu vai ehdittekö jo maksettuun laivaan Traween? Oli hyvää palvelua.
Timo Haapanen
05.01.2024 15:36
Kyllä mullekkin sellainen käsitys jäi että karavaanarin tiepalvelu oli turha. If:n kanssa homma oli sujuvaa, juuri tuo yhteydenpitäminen asiakkaan kanssa on tärkeää. Tosin ilmoitin tiepalveluun hoitavani yhteydenpidot itse heti kun havaitsin ettei auton koko ollut edennyt mihinkään. Sen jälkeen sainkin kaiken tiedon suoraa itselle.
Mieltä lämmitti If:n virkailijan lause '' me maksamme hotellin kunnes auton kunnossa'' Viikonloppu oli tulossa ja hotelli satasen yö.
Sari Miettinen
05.01.2024 16:13
Tilannepäivitys täältä "keskeltä ei mitään".. Pohjola aloitti eilen hoitamaan asiaamme, ovat ottaneet yhteyttä meihin puhelimitse ja sähköpostilla jo moneen kertaan ja nyt on löytynyt korjaamo joka voi automme korjata. Tilaavat hinauksen ja ilmoittavat meille korjaamon osoitteen kun hinausauto kuittaa heille että auto on korjaamolla. Tulee noin 100 km:n hinaus. Kun osoitteen saamme niin varaamme hotellin jostain korjaamon lähettyviltä. Huomenna tulee viikko täällä "aavikolla" Auto on sen korjaamon pihassa mihin se hinattiin (täältä noin 30 km:n päässä). Täältä ei ole kulkuyhteyksiä korjaamolle, kylässä on 1 taksi joka ei anna kuittia eikä ota kuin käteistä (pohjolahan korvaisi taksit kuitin kanssa) yhden kerran kävimme autoa katsomassa korjaamon pihassa ja siellähän se oli. Nyt tämä ainoa "taksi" on lähtenyt Malagaan eikä sitä saa kiinni. Karavaanarin tiepalvelu ei vielä tiedä että olemme pistäneet heidän kanssa asioinnin poikki, silti sieltä ei kuulu mitään. Pohjolasta sanottiin että ei tarvitse heille erikseen ilmoittaa asiasta.
Tämä kaikki on jo melkein huono vitsi !
Petteri Haverinen
06.01.2024 10:20
Olisi kiva kuulla miten Falckin ( nykyisin Redgo) tiepalvelu toimii? Itsellä ei autoliiton palvelu ei ole vaihtoehto. Koko Suomen autoliitto on minusta iso vitsi.
Uuden auton takuu, kaskon vakuutuksen liikkumisturva… näillä on menty.
Eero Bruun
06.01.2024 20:17
Tyttären sähkö-Porschen lämmitys hajosi Kemijärvellä. Vakuutusyhtiö hoiti hinauksen Ouluun missä lähin korjaamo. Näkyi olevan Redgo se hinaaja. En tiennytkään sen olen vanha Falck . Ensin vakuutusyhtiö sanoi ettei vuokra-auto kuulu sopimukseen, kun autokin toimii. Sitten totesivat ettei autolla voi ajaa, kun on 20 astetta pakkasta. Eli Skoda Octavialla ajoivat kotiin Kuopioon. Lämmityslaitteen osaa Saksasta piti kyllä odottaa jouluun asti.
Seppo Lokasaari
06.01.2024 20:35
Eipä ole lapin autoksi sähköautosta. Varmaan käypä peli kauppareissuille pikkuajossa, mutta saapi nähdä minkälaisen veron päättäjät niille keksii? kun onhan niidenkin omistajien kannettava kortensa kekoon niin sanotusti.
Tulossahan se on.
Eero Bruun
06.01.2024 21:55
Tytär käyttänyt Teslaa vuodesta 2020. Houkutteli ajelullulle. Meinasi niskat nyrjähtää. Hinnat romahtivat. Käytettyjä saa halvalla. Matala auto. y-malli parempi.
Eero Bruun
06.01.2024 22:38
Siis se korkea y-malli. 60 ooo euroa. Sinnehän ne eläkesäästöt menisi. Pitää ajella tällä nykyisellä autolla.
Seppo Lokasaari
08.01.2024 18:21
Miten teillä tämän jutun aloittajilla on tilanne? oletteko päässeet jatkamaan matkaa?
Sari Miettinen
08.01.2024 19:01
Odotamme edelleen hinausta uuteen korjaamoon, kymmenes päivä menossa, Pohjolan vakuutusyhtiö vakuuttelee päivittäin useaan otteeseen että homma on hoidossa ja odottavat Espanjan yhteistyökumppanilta kuittausta kun siirto on hoidettu.
Petteri Haverinen
08.01.2024 19:34
Mikä autoon oikein tuli? Tai siis miten hyytyi?
Taitaa olla mennyt vasta kaksi arkipäivää Pohjolan hoidossa, jospa huomenna tapahtuisi…
Juhani Backman
08.01.2024 19:41
Sari MiettinenJäimme matkailuautollamme moottoritielle välillä Granada-Murcia lauantaina. Meidät hinattiin lähimmälle korjaamolle ja nyt on keskiviikko eikä mitään ole tapahtunut. Karavaanarin tiepalvelun ja Espanjan Autoliiton yhteistyö on näin hidasta.. kaikki tapahtuu "manana". Olemme majoittuneena "hotellissa" keskellä ei mitään. Täällä meni jo uusivuosi ja taitaa mennä loppiainenkin, täällä perjantai on jo pyhäpäivä, eli ei taas tapahdu mitään. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia ?
Maksaako Pohjola myös ulkomaan päivärahaa kun kestää näköjään iät ja ajat?
Sari Miettinen
08.01.2024 19:49
Vauhti alkoi hidastumaan moottoritiellä pitkässä ylämäessä, moottorin ja akun mittarivalot syttyivät.. hädin tuskin päästiin mäen päälle ja siitä noin 200 m ja vauhti oli enää 20 km/h. Sitten sammutettiin auto tien reunaan ja tarkistettiin öljyt ym.. Enää ei käynnistynyt. Korjaamolla auto käynnistyi muttei jaksanut vetää edes kiilojen päälle. Nyt on kolmas päivä menossa Pohjolan kanssa. Yllättävän kauan tämä kestää...
Sari Miettinen
08.01.2024 19:50
Meillä on Pohjolan Isokasko eikä tiedetä päivärahoista.
Sari Miettinen
08.01.2024 20:51
Vihdoinkin tuli vahvistus ! Auto on viety Lorcaan.
Seppo Lokasaari
08.01.2024 22:25
Tsemppiä teille. Eipä voi muuta kuin toivoa, että saatte auton kuntoon nyt sitten pikaisesti ja pääsette jatkamaan matkaa.
Kauko Keränen
08.01.2024 23:04
Sari MiettinenOdotamme edelleen hinausta uuteen korjaamoon, kymmenes päivä menossa, Pohjolan vakuutusyhtiö vakuuttelee päivittäin useaan otteeseen että homma on hoidossa ja odottavat Espanjan yhteistyökumppanilta kuittausta kun siirto on hoidettu.
Onpas tuttua toimintaa...
Timo Haapanen
09.01.2024 14:09
Siellä nayttäisi olevan kaksi vaihtoehtoa. Raskaan kaluston Lázaro Romera - Taller Ford Trucks ja Auto Jupiter. Jupiter taitaa olla enemmän autokauppa.
https://maps.app.goo.gl/cxdqXyoeGn361jZQ9
On siellä asiallisen näköisiä majapaikkoja
https://maps.app.goo.gl/M3eomiwJfAADuA2y9
Sari Miettinen
09.01.2024 15:12
Eipä ollut kumpikaan noista, itse myös ajateltiin Auto Jupiteria. Olivat eilen illalla tuoneet auton Bosch Car Service Tallers Periago S L -korjaamoon. Saa nähdä kuinka käy ? Hotelli on ainakin hyvä.
Kauko Keränen
09.01.2024 16:19
Hyvä että lopultakin auto on korjattavana ja hotelli on hyvä. Nyt otatte asian loman kannalta ja pyritte jättämään taka-alalle ikävät asiat. Tietty takaraivossahan ne on, mutta olette tehneet oman osanne ja kyllä se loppu menee hyvin.
Timo Haapanen
09.01.2024 17:42
Sari MiettinenEipä ollut kumpikaan noista, itse myös ajateltiin Auto Jupiteria. Olivat eilen illalla tuoneet auton Bosch Car Service Tallers Periago S L -korjaamoon. Saa nähdä kuinka käy ? Hotelli on ainakin hyvä.
Hyvin se käy. Hyvä yleiskorjaamo on aivan yhtä hyvä kuin merkkifirma. Se etu ettei tarvitse käyttää alkuperäisiä osia, lopulta kaikki työhön liittyvä riippuu asentajasta.
Sari Miettinen
09.01.2024 18:50
Kiitos kannustuksesta :) Sitä tässä kyllä välillä tarvitaan.. Auto on nyt korjaamon pihassa aitojen sisäpuolella onneksi. Korjaamisen pääsevät aloittamaan aikaisintaan torstaina.
Automme toiset avaimet jäivät hinurikuskin taskuun ja niitä nyt metsästetään :))
Petteri Haverinen
10.01.2024 08:17
Onko tosiaan niin, että hinataan vain lähimmän korjaamon pihalle? Miksi ei hinata, kuten Suomessa pääosin, hintaan lähimmän merkkikorjaamon tai lähes vastaavan pihalle?
Heikki Ikonen
10.01.2024 11:19
Sen ainoan kerran ko meinasin jättää merssun tien laitaan ulkomailla, Ranskassa, en kuitennii jättännä.
Sovin het vahinko ilimotusta Pohjola yhtiöön tehdessäni että auto hinataan merkki korjaamoon. Pääsin hinurin kyyissä pajan pihaan lauantaina. Maanantaina tul montör töihin, mutta se on jo toinen juttu. ;) H
La - ma asuin (vartioin autoa) omassa autossa portin ulkopuolella. Ma korjaamon häkin sisään ja muutto hotelliin.
muokattu: 10.1.2024 11:24
Sari Miettinen
10.01.2024 11:53
Jos emme olisi aloittaneet tätä Karavaanarin tiepalvelulla.. vaan heti olisi kannattanut ottaa yhteys Pohjolan matkahätäpalveluun niin olisimme jo paljon pitemmällä asiassa, vaan ei voinut tietää kun eka kerta.
Heikki Ikonen
10.01.2024 13:47
Sari tiedän fiiliksenne.
Meillä suli mäntään reikä = koko koneen sisus täyteen sulaa alumiini muhua = totaali tuho. Moottorin korjaamisen vara osat ois ollu murto osa uuden moottorin hinnasta ilman (todellista) takuuta + työn hinta = (kustannus arvio) n. 80% verrattuna vaihto ehtoon.
Vaihdetaan ja asennetaan MB tehtaan uusi moottori 2v takuulla ja niin tehtiin. Kirpasi huolella, mutta loppui huolet.
Toivottavasti pääsette halavemmalla ko met. Loma moodi päälle ja kohti uusia seikkailuja. H
Timo Haapanen
10.01.2024 17:19
Mun kohdalla vuosi sitten karavaanarin tiepalvelu toimi korjaamon suhteen täysin oikein. Nainen joka soitti Puolan Ostrołękasta kertoi suunnileen näin'' Olen löytänyt korjaamon, se on Fiat korjaamo Granadassa, käykö se mulle''
No tietysti kävi, Malagaan olisi ollut sama matka mutta mitä väliä. Menimme hinurin kyydissä Granadaan, siellä oli korjaamossa siesta meneillään ( yleensä klo 14.00-16.00 ) Meille jäi aikaa tyhjentää jääkaappi roskikseen ja varata hotelli siitä läheltä. Korjaamo lupasi ottaa auton sisälle klo 18.00 ja se tapahtui, heillä oli tieto saapumisestamme.
Seuraavana aamuna (to) todettiin vika ( kytkin ) ja he tilasivat osat. Remontti aloitettiin pe aamuna ja valmis se oli la aamupäivällä. Aikalailla painoimme päälle sitä aloitusta ettei veny homma viikonlopun yli
Sari Miettinen
11.01.2024 16:22
Saatiin korjaamolta diagnoosi, suuttimet tukossa ja ne on lähetetty puhdistettavaksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ?
Markku Hämäläinen
11.01.2024 16:55
Sari MiettinenSaatiin korjaamolta diagnoosi, suuttimet tukossa ja ne on lähetetty puhdistettavaksi. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ?
Ei ole kokemusta, mutta minkälainen ja missä kunnossa on naftasuodatin?
Se pitää olla sellainen vessapaperirullan näköinen
Se keltainen taitetusta paperista tehty on liian harva, sanoi minun auton huoltaja.