Voiko agregaatin liittää auton normaaliin sisääntuloon ?
PUTTONEN MATTI
11.12.2006 12:14
Ostin Hondan 20i :n, mutta eikös sitä pystykään käyttään siten että laittaa piuhan toisen pään generaattoriin ja toisen pään siihen auton kylkeen mihin se kolmipäinen töpseli sieltä tolpastakin normaalisti laitetaan? Jos sitä joutuu akkua lataakseen kytkemään akun napoihin, niin meneehän karvan monimukaisemmaksi. Miten muut tätä agregaattiaan käyttävät?
Onko ideaa mistä tää homma kiikastaa, genetaattoriin suoraan kytketyt laitteet kyllä toimivat.
KOTILAINEN ISMO A
11.12.2006 13:16
Kyllä minä veikkaan vikaa johdossa. Tuleeko autoon virta, kun laitat saman johdon sähkötolpasta autoon?
PUTTONEN MATTI
11.12.2006 13:34
2 viikkoa sitten tuli, nyt ei ole tolppaa sattuvilla.
HYTÖNEN RAIMO
11.12.2006 14:55
Voi. Eli jos systeemi ei näin toimi, jossakin on vikaa (pistokkeissa, johdossa tai latauslaitteessa. Selvitä ensin tuleeko generaattorin käydessä siihen johtimen toiseen päähän virta, jos tulee, johto on kunnossa (onko ostettu valmiina vaiko itse tehty!!!, huom OIKEIN KYTKETTY?)ja voit siirtyä vianetsinnässä eteenpäin. Yksi mahdollinen "vika" voi olla lauennut virtapistokkeen varoke (autossa, löytyy sisäpuolelta). Tämä näin aluksi ja eikun onnea etsinnöissä.
MOUHU JUSSI
11.12.2006 15:16
Eihän siinä ole mitään järkeä,jos se ei pelaisi niinkuin sanoit.Agregaattihan on varavoimana mukana,jos ei ole "tolppavirtaa"saatavilla."Veikkaan"jotta jommastakummasta päästä sulake lauennut.Eihän asia muutu miksikään,tuleeko se virta "tolpasta"vaiko agregaatista.Tommosta tänään.T:JUSSI
KOLEHMAINEN KARI
11.12.2006 15:42
Kuten tuossa asiantuntija ilmaisi: voi kytkeä. - 20i :n kanssa en ole huomannut ongelmia, mutta kuormittamattomana jännitettä oma laitteeni tuottaa (230V:n asemesta) 240V , minkä ei pitäisi vielä polttaa laturin sulaketta. Kiinalaisilla sulaketta on poltettu milloin 270 voltilla, milloin 300 voltilla!!! Ostin jopa 300 euron uuden laturin, kun aluksi luulin, että koko laturi oli kärähtänyt (laturin tulevan virran sulake oli kätketty monen ruuvin taakse siten, että koko laturin kotelo piti poistaa ennen kuin sulake löytyi).
NIITTYARO TAPANI
11.12.2006 21:35
Tuntematta sen paremmin agrekaattien säätöjärjestelmiä voin kuitenkin kuvitella niiden toimivan kuten muuntajatkin. Tyhjäkäynnillä saattaa muuntajan ulostulo olla 10 - 50% yli nimellisjännitteen, riippuen muuntajan rakenteesta ja VA-määrästä (Voltti-Amperi). Samaa voi kuvitella generaattoristakin jos se maksaa muutaman sata ekua. Jännite saattaa olla kohdallaan vasta kohtuullisella kuormalla. Kytke värkki autoon tai muuhun kuormaan ennen käynnistystä niin tyhjäkäyntijännite ei pääse nousemaan. Tai keksi parempi idea.
KOLEHMAINEN KARI
15.12.2006 21:47
Ei koskaan värkkiä aggregaattiin ennen sen käynnistämistä ja käynnin tasaantumista! Tai jos kytket värkin, katso että se on tarkoitettu rikottavaksi.