- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Tarvikkeet »
- Tarvikekysely olikin maksullinen palvelu
Tarvikekysely olikin maksullinen palvelu
Yllätyin kun soitin Helsinki Caravaniin ja kysyin Kabe:n varaosista.
No osaa ei heti löytynyt eikä luvattua takaisin soittoa koskaan kuulunut, joten osaa ei kai ole saatavilla eikä edes tilattavissa.
Sitten yllätti kyllä toinen asiakin.
Olin soittanut Googlen-sivuston esittämään numeroon ja noteerasin kyllä, että se on 0300 -alkuinen numero!
Käsittääkseni telemarkkinalaki vaatii maksullisten puhelujen hinnan tiedottamista puhelinnumeron yhteydessä.
No en odottanut, että kun soitan tähän numeroon,
Helsinki Caravan Oy Palvelemme:
Mestarintie 2, 01730 Vantaa ma 8–18
Puh. 0300 472 370 ti–pe 8–17
la suljettu 27.8. saakka,
puhelinpalvelu olisikin maksullista. Puhelun maksullisuus ei selviä mistään.
Ei siinä isoista rahoista ole kyse, mutta kuitenkin puhelinlaskun mukaan puhelun hinnaksi tuli n. 1 €/minuutti.
Ihan pienen asian takia ei siis kannata soittaa. Aina ei yksinkertainenkaan asia selviä pikaisella soitolla ja asiaa tuntevan henkilön tavoittamiseen palaa yllättävästi aikaa.
===============
Lain mukaan palvelu- ja yritysnumeroita käyttävien yritysten tulee kertoa soittajille puheluiden hinta. Operaattori lisää puhelun hintaan paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun. Yritysnumeroissa palveluntarjoaja saattaa veloittaa puhelun lisäksi myös jonotuksesta.
===============
Tämä on niin niin niin yleistä, että hintaa ei kerrota maksullisen numeron yhteydessä.
Kerran kävi näin, että kun soitin yhteen firmaan, havaitsin seuraavasta puhelinlaskusta puhelun olleen maksullinen. Olin yllättäen maksanut siitä, että annoin ko. yhtiölle tietoja, joita he tarvitsivat oman toimintansa parantamiseen.
Tähän odottamattomaan maksuun löytyi kyllä sitten selitys. Keskustyttö oli päättänyt siirtää kaikki firman puhelinvaihteeseen tulevat puhelut henkilökohtaiseen liittymäänsä mistä hän sitten vastasi. Tämä liittymä olikin maksullinen liittymä ja jotenkin siitä valui sitten asiakkaan soiton kustannus firmaan soittaneen asiakkaan laskulle. Kun raportoin tästä kyseisen firman johdolle, seuraavan puheluun vastattaessa keskuksen ääni tuntui vaihtuneen ja lisäveloitukset puheluista loppuivat. Lisäksi yksi ilta kotiovelle tuli kyseisen firman edustaja, joka toi pienen lahjan tullessaan. Hyödyllinen lahja, Se on vieläkin käytössä!
===============
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.