Navin huollosta
TOIVONEN MARTTI
11.07.2012 10:00
Navigon -merkkinen 2½ v. vanha navi lakkasi käynnistymästä. Mitä tehdä?
Jo aiemmin olin soitellut firman palvelunumeroon ja saanut nopeita ja oikeita vastauksia. Myös sähköpostitse hommia oli hoidettu hyvin. Asiakaspalvelussa Saksassa on suomenkielisiä asiakaspalvelijoita ja puheluita varten on suomalainen numero joka kääntyy Saksaan ymmärtääkseni ilman ulkomaanpuhelun kustannuksia.
No, soitto paljasti että ainut paikka jossa näitä korjataan on Navigon service center Saksassa. Vaikka takuuaika (2 v.) oli ummessa kehotti huoltoneuvoja lähettämään laitteen tarkastettavaksi ja korjausarviota varten. Jos korjauksen hinta olisi liian kallis laitteen arvoon nähden voisin kuulemma sanoa että pankaa roskiin ilman että mulle tulisi kustannuksia. Jos haluaisin korjauttaa laitteen olisi se korjausarvion hinta tietty siinä mukana.
Fiksu puoli vielä se, että sain emailina rahtikirjan ja ohjeet kuinka toimitan laitteen vastaanottajan kustannuksella UPS-lähetyksenä Saksaan. Soitto upsille ja he tulevat tänään hakemaan paketin kotoa.
Onhan tuo jo vanha naviksi mutta siinä on tuoreet kartat ja kun sitä on tottunut käyttämään tuntuu pahalta panna roskiin ilman että on yrittänyt korjauttaa.
Onko toimiva systeemi vai mitä? Kuis on kokemuksia muista naveista? Tietty paras olisi jos laitteet ei koskaan hajoaisi mutta se taas on täysin mahdotonta...
TURUNEN HEIMO
11.07.2012 10:29
Kokemusta vain Garmin-huollosta ja silloin olin heidän kanssa yhtä mieltä siitä ettei korjaus kannattanut. Osa joka oli rikki oli pudotessa rikkoontunut näyttö ja koska se on navin kallein osa korjaus jäi tekemättä, samaan hintaa sai uuden. Muuut osat ovat standardipiirejä joiden vaihdossa maksaa pääosin vain työ. Garminin huolto oli ainakin silloin Suomessa.
On hyvin yleistä että laitteet korjataan milloin missäkin maassa, kuljetuksehan ovat todella nopeita, laite haetaan ja tuodaa kotiin.
Minusta kannattaa korjata jos on sinut laitteensa kanssa ja sen opastukseen voi luottaa.
SIRKIÄ MATTI
23.07.2012 20:14
Minulla on kokemusta Tompan huollosta. Ensin koitimme saada puhelintuen kanssa 3 vuotiasta laitetta toimimaan, huonolla menestyksellä. Sieltä ehdotettiin laitteen lähettämistä Hollantiin tarkempiin tutkimuksiin samanlaisilla evästyksillä. Kaikki tarvittavat asiapaperit tulivat sähköpostiin, ja UPS:n auto haki navin kotoa ja palautti sen toimivana 3:n päivän kuluttua. Tom Tom oli ohjelmoitu uudelleen Hollannissa. Navi on toiminut jo 2 vuotta korjauksen jälkeen, paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Korjaus oli maksuton.