- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Tarvikkeet »
- PhoneUp ja iPhone
PhoneUp ja iPhone
Ostin viime syksynä uuden Kabe matkailuvaunun varustettuna PhoneUp laitteella. En kuitenkaan saa laitetta toimimaan tekstiviestien välityksellä.En ale saanut myöskään neuvoa asiantuntijoiltakaan,missä on on vika. Onko teistä jollakulla tietoa tai kokemusta vastaavasta laitteesta ja sen käyttämisestä iPhonen tekstiviesteillä. Miten tulisi mielestänne menetellä saadakseni laiteen toimimaan tai hyvityksen sen toimimattomuudesta? Mahdolisista vastauksista kiitollisena Paavo P.S. Ei muuten toimi vaimonkaan Nokia 410 matkapuhelimella
Käyttäjän lisäys viestiin 7.5.2012 klo 06:23:48 Kiitän saamastani palautteesta. Useiden yritysten jälkeen myyjä uskoi,ettei vika ole laitteen käyttäjässä,vaan laite vaihdettiin uuteen. Nyt toimii. Mikä laitteessa oli vikana sitä en saanut tietää.
Keväiset terveiset Lapista.Olimme siellä yli kuukauden.Lähtiessämme takaisin etelään vähän ennen Vappua Pallakselle jäi täysi talvi,joka näyttää jatkuvan edelleen. Hyvää kevättä ja kesää kaikille keskustelijoille toivottaen
Paavo Koskela No 10624
Ihme vehje, Googlella ei löydy mittään muuta kuin Kaben myynti-ilmoitukset, linkki tuossa:
http://www.kabe.se/documents/pdf/caravans-kabe-2010-fi.pdf
No ehkäpä osajia löytyy . . .
Onhan käyttöohjeet luettu "kolmeen kertaan" ?
Ei ole tietoa kyseisestä laitteesta, mutta noissa kauko-ohjattavissa laitteissa on yleensä määriteltävä numero joka voi komennon antaa. Etsi löytyykö siitä PhoneUp vehkeestä paikka johon ko. numeron voi tallentaa.
Tämä siksi, ettei kuka tahansa voi ohjata laitetta.
Varmaankin tulet saamaan palstalta toimivat ohjeet. Täällä, jos missä on osaavaa ja kokenutta joukkoa. Mutta vastauksia odotellessa hanki (ellei jo ole) käyttöohjeet. Myyjä velvollinen järjestämään ne sinulle. Ellei se kanava toimi, niin sitten yhteys maahantuojaan/edustajaan Suomessa ja ellei sieltäkään apuja, niin yhteys valmistajatehtaaseen. Varmaan saat kaiken tarvittavan tiedon.
En tunne kyseistä laitetta, mutta edellyttänee ensimmäisenä SIM-kortin hankinnan ja sen laittamisen laitteen sisään? Sitten vain" parittamaan" lähettävä numero ja vastaanottava numero. Mutta jo tässä vaiheessa valmistajan käyttöohjeet olisivat paikallaan. Sitten vain tutkimaan millainen käsky ohjaa mitäkin toimintoa.
Myyjän kanssa ei kannata liikoja neuvotella (jos ostit heiltä vaunun uutena), vaan kertoa ilmoitusluontoisena asiana, mitä ohjeita tarvitset.
Toivotaan, että saat apuja (jotain kautta) mahd. pikaisesti!
Tietoja ei löydy Phone Up nimellä, mutta tuolla sivulla 101 on kuva laitteesta ja siellä näkyy valmistajan nimi: http://www.kabe.se/documents/manuals/Instructions_2010-fi.pdf
Ja se on: http://www.selco.se/produkter_en.html
Onko kortti asennettu? PIN-koodin voi nollata painamalla nappulaa ( mitä nappulaa, ei käy ilmi ) kymmenen sekunnin ajan.
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 5.2.2012 klo 12:56:07 Käyttöohjeen saa ehkä helpoiten suoraa tuolta: http://www.selco.se/kontakta_oss_en.html
Käyttäjän lisäys viestiin 5.2.2012 klo 13:47:02 Ahqvistin Pentti matkailuvaunupuolelta on hankkinut Call Start GSM laitteen, sieltä voi tulla apuja.
Soita Ahlqvistin Pentille 0503301653 Sieltä saat käyttöohjeet.
@timppa
Olisko liikaa pakkasta ? Jolloin voisi olla onkelmia, tosin tuolla asennus/käyttöohjeissa tulee ilmi muitakin mahdollisuuksia laitteen toimimattomuuteen . . .
Tosin missään vaiheessa ei ole ollut kommentteja puuttuvista käyttöohjeista, joten ne oletettavasti ovat käytössä. Kunhan ajankulukseni tuota "kuuklee" kokkeilin . . .
Googlen käännöstä Ruottinkielisestä ohojeesta:
http://karavaanarit-fi.directo.fi/@Bin/85039862/zub_2450117_bedien_SE_9628.pdf
TOIMINTAVIKA saattaa ilmetä,, jos:
Matkapuhelimet ovat lähellä Soita kotiin Muut elektroniset laitteet, kuten tietokoneet, läheisyydessä aiheuttaen ääntä. Jännite taso on tilapäisesti laskenut alle 8 volttia (voi esiintyä, kun alkaa huono akku) Ajoneuvo on sijoitettu at korkealla lähettävälle antenni. Ajoneuvo on ulkopuolella GSM-verkon `s kattavuus-alueen. Lämpötila on alle -25VIANETSINTÄ Jos CALL START GSM ei toimi soitettaessa puhelimitse seuraavasti tulee tehdä ennen osoitettu huoltoaseman. 1 Varmista, että virta on sovellettu CS 2 Varmista, että lämpötila ei laske alle - 25 ° C. Suorituskyky -25 ° C ei ole turvallista. 3 Kokeile CS toiminto painamalla painonappi. 4 Tarkista omalla matkapuhelimella siitä, että on olemassa on GSM--signaalin. 5 Tarkista, että antennin liitin on kytketty ruuvi ja pystytetty antenni niin,, että se saavutetaan signaalin ja antennin kaapeli ei ole vaurioitunut. 6 Älä CALL HOME-jännitteellinen 5 minuuttia. Näin kaikki sisäiset muistit nollattu. 7 Kytke virtalähde 8 Call CALL START GSM 9 Tarkasta, jos valitun toiminnon otettiin aktivoitu. 10 Jos toimintoa ei saada, siirrä ajoneuvo paikassa, jossa se toimi ennen, ja toista soittaa. , Jos-toiminto voi vieläkään ei saada halutuksi, ota yhteys Palveluntarjoaja
ASENNUS Paikkakunta: CALL START GSM asennettu kuiva paikassa erillään muista sähköiseen välineet, joilla estetään häiriöiden. Asennus voidaan tehdä ruuveilla tai tarranauhalla. Kytkentä: johdotus on tehtävä positiivinen, negatiivinen ja ohjaussignaali lämmittimet. Saadaksesi optimaalisen syöttöjännite (plus, miinus) tekee hedge suoraan akun navat tai asuntovaunu jakokeskuksessa. ON-asentoon, jolloin CS +12 alt. +24 V on lähdöt.Lähdöt asetetaan 1 Amp. Suljetut painike m LED on kytketty liitin alla.
Antenni Asennus: antenni on asennettu annetun sisäpuolelle of-ruutuun. Ei pidä laittaa antennin kohti laatikon osaa , joka on sävytetty, koska tähän försämrar vastaanotto- SIM-kortin asennus Tutustu Oheiset ohjeet HUOM SIM-kortti on sijoitettava sen haltijoiden ja aloittaminen on pitänyt tapahtua kenellekään toimiakseen jotta voida saatu
Tulee hassua Suomennosta, kylläpä tuosta yrmältää kunhan käyttää mielikuvitusta . . .
Käyttäjän lisäys viestiin 5.2.2012 klo 17:25:35
Jäi mainitsematta äsken että tuossa ei ole koko käyttiksen käännös kääntäjällä, ensimmäinen sivu vain, käännä ite lisää jos tarvii, olis tullu kaikkinensa piiiitkä "sivu" jos kokonaan olis kiäntännä . . .
Onko sim kortista poistettu pin kood Onko vuosi/kuukausi/päivä/tunnit/minuutit asetettu Onko Alden paneelista valittu kytkentä päälle Onko lämmitys aika muutettu tehaan asettama aika 10 minuuttia joutuu muuttamaan itsellä 24h Onko tunturikytkin päällä (vaunun paneeli Onko pois lähtiessä virta katkaistu molemmista paneleista Alden panelissa pitäsi lukea extenaarl of Onko sähköjohto kiinni tolpassa itse pidän Pitäisi toimia kaikilla puhelimilla tekstiviesti/soitto Lämmityksen kytkentä päälle 0000 1 4 muista välilyönnit lämmityksen katkaisu 0000 0 tilatiedon saat 0000 4 Itse jätin tehtaan asettaman pin koodin 0000 Näillä pitäisi toimia soita jos kysyttävää.0503301653
Käyttäjän lisäys viestiin 5.2.2012 klo 19:41:17 Sim kortin pin koodin poisti operaattori josta hankin kortin
Käyttäjän lisäys viestiin 11.2.2012 klo 22:06:13 Lämmityksen valinta kaasu/sähkö tai molemmat pitää valita (Alden paneeli) ( Ps Sain opastuksen vaunun luovutuksen yhteydessä ohjeet .Luulisi myös Kaben myyjällä olevan opastus....
Tehokasta toimintaa palstalla! Aito karavaanari on hieno ihminen siinä(-kin) suhteessä, että auttaa tarvittaessa pulassa olevaa vaanariveljeään.
Näin meidän pitää toimiakin tällä palstalla. Avointa keskustelua ja kaverin auttamista.
Kysely tuli tälle palstalle vasta eilen ja jo tänään saatiin kasaan hyvät ohjeet.
Ten points kaikille mukana olleille.
Mitenkähän tässä kävi?
@timppa
Kurkkasin tarkemmin Kaben linkistä Phone Upin kuvaa eipäs olekkaan Call Start Gsm ohjaus. Luulisi toimintojen olevan ehkä saman suuntaisia.
Eikö ole sama laite??
@timppa
Ero laitteen muoto johto+toiminto ovi hälytin
Käyttäjän lisäys viestiin 11.2.2012 klo 22:42:53Käyttäjän lisäys viestiin 11.2.2012 klo 22:06:13 Lämmityksen valinta kaasu/sähkö tai molemmat pitää valita (Alden paneeli) ( Ps Sain opastuksen vaunun luovutuksen yhteydessä ohjeet .Luulisi myös Kaben myyjällä olevan opastus....
Olis kiva kuulla toimiiko Paavon laite.?
Kiitos kaikille ystävällisistä neuvoista. En vielä ole onnistunut saamaan vaunua lämpiämään tekstiviestillä-puhelimella soittamalla kyllä. Menen alkavalla viikolla käymään vaunulla ja jatkan harjoituksia ja myös soitan saamaani puhelinnumeroon. Tämän kuun 20 päivänä poikkean vaunun myyjän luona matkalla Lappiin. Kun saan laitteen toimimaan tekstiviestillä,kerron sen tällä palstalla-toivottavasti syynä on ollut minun luetun ymmärtämättömyyteni. Kiitokset vielä kerran ja hyvää kevättä kaikille !
Paavo Koskela
Käyttäjän lisäys viestiin 7.5.2012 klo 06:29:14 Käyttäjän lisäys viestiin 7.5.2012 klo 06:23:48 Kiitän saamastani palautteesta. Useiden yritysten jälkeen myyjä uskoi,ettei vika ole laitteen käyttäjässä,vaan laite vaihdettiin uuteen. Nyt toimii. Mikä laitteessa oli vikana sitä en saanut tietää.
Keväiset terveiset Lapista.Olimme siellä yli kuukauden.Lähtiessämme takaisin etelään vähän ennen Vappua Pallakselle jäi täysi talvi,joka näyttää jatkuvan edelleen. Hyvää kevättä ja kesää kaikille keskustelijoille toivottaen
Paavo Koskela No 10624
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.