Lukisit tuon ylemmän linkin läpi niin ei tarvitsisi kahteen kertaan kirjoittaa.
Jos Webasto on kytketty ajoakkuun tarvitset EBL:n oman säätimen, tuon:
http://www.aireandsun.co.uk/pdf/solar_systems_and_electroblocs.pdf
Mikä tahansa säädin käy, mutta ajoakun lataus vaatii lisäkytkentöjä. Eikä säädintä tarvita välttämättä lainkaan, mutta jännite on aika kova, mun panelissa 17,2V .
Halpakin säädin toimii, mulla on auto ulkona ja äsken jännite oli 13,6 V ja virtaa meni 0,7 A Laittaessani täydet kuormat päälle jännite nousi 13,9 V ja virta 3,5 A
Tuo 3,5 A on näillä leveysasteilla maximi 90W:n ja 5 A:n solarille. Reilu puolet nimellisarvosta, bauttiarallaa 50W se juuri nyt lykkää jos kuormittaa.
Helmikuussa tuli kirkkaalla kelillä 1A Huhtikuussa 2A Kesäkuun alussa 3A
Kuvissa ylimpänä todisteena vartin ikäinen ampeerimittarin kuva.
Alempana solarin tekniset tiedot.
Maksoin panelista 270€ kaikkiaan rahaa paloi 340€ Työt tein itse.
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 29.6.2011 klo 16:58:18
Se kovin jännite ilman säädintä onkin niinkin kova kuin 21,8V Kai se vielä menettelee ellei virta nouse, mutta täydellä virralla se on ehdottomasti liikaa.
Käyttäjän lisäys viestiin 29.6.2011 klo 17:03:50
Syksellä laitoin ledivalot autoon sisälle, sen jälkeen en ole sähköä kämppäreiltä ostanut. Nyt nostin verkkojohtolaatikon autotalliin kyydissä painamasta, ilman aion selvitä.