www.caravankauppa.com
OJANEN TIMO
31.10.2010 16:42
Hei,
Onko kellään ollut viimeaikoina ongelmia otsikossa mainitun kaupan kanssa ? Itse tilasin sieltä matka-autoomme etuosan sisäpeitteen ja sain tilausvahvistuksen asian mukaisesti.
Laitoin laskun maksuun ja jäin odottelemaan tuotetta. No nyt on mennyt jo useita kuukausia eikä mitään kuulu. Yhteyttä on yritetty ottaa ko. kauppaan sekä sähköpstilla että puhelimitse (ei onnistu puhelimitse ollenkaan), mutta mikään ei tunnu auttavan. Ilmoittavat vaa että tilausjärjestelmässä on tilapäisiä ongelmia. Siis varoituksen sana ko. putiikista ensinnäkin.
Tietääkö muuten kukaan, onko ko. firma yleensä enää toiminnassa ja jos on niin miten pitäisi nyt toimia (kyse on noin 100 € summasta) ?
terveisin,
86157 Vantaalta
PALIN MATTI
31.10.2010 16:53
Kirjoita tarvikeosion hakuun caravankauppa.com, niin huomaat, että et ole yksin murheinesi täällä.
Tässä yksi aiheen monista keskusteluista:
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/tarvikkeet/?x26558=39319677
SUOMI SEPPO
31.10.2010 19:17
Käsittämätöntä että karavaanarit tilaavat tuolta yrittäjältä mitään. Mistä he ovat saaneet ko:n nettiosoitteen kun eivät ole osaneet kysellä etukäteen kauppiaasta mitään ?
@seppo
WILHELMSSON LEIF
31.10.2010 19:20
Miksi maksaa mitään ennen kun on tavara kädessä.
KNUTARS EINO
04.11.2010 13:26
Keskusteluosiossa on asiaa kyseisestä firmasta tehdystä ilmoituksesta poliisille.
Jutussa on yhteystieto tutkivaan poliisiin, joten toivon kaikkien huijatuksi tulleiden ottavan yhteyttä sinne.
Ja Seppo Suomi voisi jättää viisastelunsa =tyhmyytensä vain omaan tietoonsa!
Eikka
AHJOS TIMO
04.11.2010 14:13
"Mistä he ovat saaneet ko:n nettiosoitteen kun eivät ole osaneet kysellä etukäteen kauppiaasta mitään ?"
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Mutta varmaankin se tulee netin hakukoneilla esille, kun lähtee jotakin tuotetta etsimään. En ole nähnyt sen liikkeen nimeä missään muussa yhteydessä kuin viesteissä, joissa on moitittu sen toimintaa. On kyllä hämäävää, että kahdella liikkeellä on niin samankaltainen nimi, että ne on sekoitettu toisiinsa täällä asiantuntijoidenkin keskusteluissa. Tekee varmasti hallaa sille toisellekin, jonka toiminnassa ei liene moittimista.
"Miksi maksaa mitään ennen kun on tavara kädessä. "
Ei mikään postimyyntiliike lähetä tavaraa kuluttajalle ilman maksua tai maksusitoumusta. Kannattaisi käyttää luottokorttia, eikä siis debit-korttia, Visa Electronia tai tilisiirtoa. Luottokorttiyhtiö palauttaa maksun, jos tilattua tuotetta tai palvelua ei toimiteta kohtuullisessa ajassa.
Eikka on ymmärrettävästä syystä vihainen. Pitäisi kuitenkin yrittää hillitä, mitä julkiselle foorumille kirjoittaa, ettei syyllistyisi herjaukseen tai kunnian loukkaukseen.
PALIN MATTI
04.11.2010 14:37
Timo kirjoitti: "Ei mikään postimyyntiliike lähetä tavaraa kuluttajalle ilman maksua tai maksusitoumusta."
Tämä väite ei kyllä nyt sitten pidä alkuunkaan paikkaansa. Olen tilannut aina joskus postimyynnin kautta esim. mustekasetteja, DVD-levyjä jne ja yleinen käytäntö on ollut, että lähetystä seuraa lasku, jolla on kahden viikon maksuaika.
Eivät kaikki siis vaadi rahaa tililleen etukäteen.
AHJOS TIMO
04.11.2010 14:55
Käyttämäni verkkokaupat myyvät yleensä laskun kanssa yrityksille, mutta harvat kuluttajille. Poikkeuksia kyllä on.
"Eivät kaikki siis vaadi rahaa tililleen etukäteen."
Sitä en väittänytkään. Hyviä tapoja noudattavat verkkokaupat ilmoittavat veloittavansa luottokorttitiliä vasta silloin, kun tavara lähetetään. Kauanko he joutuvat sen jälkeen odottamaan rahan tuloa tililleen, sitä en tiedä.
VÄISÄNEN JUHA-PEKKA
04.11.2010 15:34
Tämän verkkokaupan kohdalla on ihan turha jappasta täällä palstoilla vaan pitää käydä tekemässä rikosilmoitus poliisille. Jos ilmoitusta ei tehdä toiminta jatkuu ja jatkuu.
Ja ainoat (melko varmat) maksutavat verkkokauppojen kanssa ovat luottokortit ja esim. PayPal.Jos kauppiaalla ei ole muita maksuvaihtoehtoja kuin etukäteismaksu niin en tee kauppaa sellaisen firman kanssa. Postiennakkollakin tietyin varauksin.
AHJOS TIMO
04.11.2010 15:56
Katso tuoreimmat tapahtumat Jäsenkeskustelu-osiosta!
PayPalista vaan sen verran, että käytän sitä itsekin toisinaan kun myyjä sen hyväksyy maksutavaksi. Silloinkin maksu menee lopulta minun luottokorttitililtäni, mutta myyjä ei saa luottokorttini tietoja. PayPalissa ei kuitenkaan liene sitä mahdollisuutta, että veloitus tapahtuisi vasta myöhemmin, kun tavara lähetetään, tai että luottokorttiyhtiö palauttaisi rahat, jos tavaraa ei toimiteta. PayPal ei myöskään liene liittynyt "Verified-by-Visa" -järjestelmään, joten kaikkien pankkien korteilla ei ole luvallista sellaiselle maaksaa.
VALTONEN MARTTI
04.11.2010 16:51
PALIN: ei edes oma kulkurin puotimme suostunut toimittamaan laskua kirjekuoren mukana suoraan kotiosoitteeseen tilatessani n.3 viikkoa sitten uudet jäsennumerotarrat pitkästä aikaa. Postiennakolla sitten maksoin ja hain postikonttorista.
WILHELMSSON LEIF
05.11.2010 17:09
Kulkurinpuotia ei voi verrata näihin muihin verkkokauppoihin. Siellä ja Autoliiton kaupassa käytän kyllä suoraa maksua enkä pelkää tulla rosvotuksi.
NISSINEN KAUKO
05.11.2010 18:27
Olen tilannut nettikaupasta tavaraa ja maksanut postiennakolla,joten ei tarvii maksaa joka paikkaan kovin paljon aikaisemmin,kun on saanut tavaran käsiinsä.
AHJOS TIMO
05.11.2010 18:36
Postiennakko aiheuttaa pieniin ostoksiin suhteettoman suuren lisäkustannuksen. Jos myyjä haluaa huijata, postiennakon käyttö ei sitä estä, sillä postissa ei voi tarkastaa paketin sisältöä ennen maksamista.
RAUTIAINEN KARI
05.11.2010 18:44
Karavaanari.info on hyvä sivusto jossa löytyy paljon tietoa harrastuksen piiristä. Sivustoa pitää Mijo. Elikkäs Joukaisen Mika.
No Mikalla sitte tää kauppa.
Kokemusta ei ole mutta tuntuu kummalta...
http://karavaanari.info
http://www.caravankauppa.com/PublishedService
En tiä mitä on tapahtunut mutta roti ukko se Mijo on aiemmin ollu.
LAHTI ANTTI
05.11.2010 18:46
Mutta eiköhän silloin olla jo aivan eri asiassa, jos postiennakon kautta tullut paketti ei sisälläkään sitä tilattua tavaraa.
NISSINEN KAUKO
05.11.2010 19:10
Sitten on matkahuolto,jossa asiakas maksaa tavaran ja rahdin ja matkahuolto tilittää rahat myyjälle.
Parempi saada jotain tavaraa käsiinsä,kun ei mitään,kannattaa maksaa vähän enemmän.
Mä ajattelen näin.
AHJOS TIMO
05.11.2010 19:40
"Mutta eiköhän silloin olla jo aivan eri asiassa, jos postiennakon kautta tullut paketti ei sisälläkään sitä tilattua tavaraa. "
Asia ei mitenkään liity tämän ketjun pääotsikossa mainittuun yritykseen vaan esim. verkkohuutokauppoihin, joissa myyjällä ei edes ole sitä esinettä, mitä hän on myymässä. Poliisi varoitti sellaisista huijauksista aivan hiljattain.
LAHTI ANTTI
05.11.2010 19:42