ERILAISTA PALVELUA !
MÄKINEN KIRSI
15.02.2010 21:42
Tässä olis opettavainen tarina siitä kuinka erilailla asiat luonnaa eri liikkeissä.Kaikki alkoi keväällä -09 jolloin ostimme uudehkon Hobby merkkisen asuntovaunun yksityishenkilöltä.Vaunu oli ollut myyjän oman perheen käytössä ja oli kunnoltaan lähes virheetön. Kuitenkin joitain pieniä suojatulppia ja kiinnitysklipsejä vaunun sisätiloista oli päässyt hukkumaan reissussa.Pari viikonloppureissua tehtyämme ja muita puutteita löytämättämme päätin tilata puuttuvat osat vaunun uutena myyneeltä, Ulvilassa sijaitsevalta,Hobbyn jälleenmyyjältä.Ajattelin että yleensä asiat luonnaa parhaiten siinä liikkeessä mistä tuote on myyty vaikkei ollutkaan kysymys takuuasioista.Soitin liikkeseen (15.6) ja puhelimeen vastannut naishenkilö otti tilauksen vastaan ja pyysi soittamaan noin kolmen viikon kuluttua uudestaan.Tuota soittopyyntöä kyllä jälkeenpäin kyllä hieman ihmettelin.Soitin sovittuna aikana tiedustelin osista jolloin myyjä ilmoitti etteivät ne olleet vielä kesän ruuhkasta johtuen saapuneet ja pyysi taas soittamaan parin viikon kuluttua.Soittaessani seuraavan kerran myyjä sanoi ettei näin ruuhka-aikana voida toimittaa kuin kiireellisiä, eli vaunun toiminnalle välttämättömiä osia.Soittelin sovitusti kahdesta viikosta kuukauteen olevin välein koko syksyn ja aina oli jotain selityksiä siitä miksei osat ole tulleet.Viimeisen kerran soitin 11.01-10 ja osia ei ollut vieläkään "agentilta"tullut kuten myyjä asian ilmaisi.Tässä vaiheessa totesin ettei niitä sitten enää tarvitse tullakkaan ja paheksuin saamaani palvelua.Siittäkös myyjä pillastui ja vaati saada vaunun alustanumeron kun on varmaan "harmaatuontikin" ja sellasiin ei myydä osia.Ilmoitin vaunun olevan heidän liikkeestä myyty "suomivaunu" jonka jälkeen myyjä loi luurin korvaan.Tästä tiovuttuani päätin soittaa Hyvinkäällä sijaitsevaan Hobby liikkeesen, josta tiedustelin osien saatavuutta. Myyjän otettua tilaus ja yhteystiedot muistiin hän lupasi ilmoittaa osien saatavuudesta ja aikataulusta.Yllätyin suuresti kun jo seuraavana päivänä hän kysyi tekstiviestillä tarkempia tietoja ja muutaman päivän kuluttua ilmoitti hinnan ja että täytyy tilata Saksasta. Nyt on kulunut noin kuukausi tilaus on jo olohuoneen pöydälläni ja voin sanoa että olo on helpottunut.Toisilta näköjään homma käy ja toisilta ei. Tiedäpä nyt ainakin että minne en ainakaan vie vaunua huoltoon.Tulee varmaan kerrottua tämä opettavainen tarina kesällä monen leirintäalueen karavaanarisaunassa ja krillikatoksessa.
WALLIN JUHA
16.02.2010 17:32
joo kokemukseni on aivan samanlainen ko liikkeestä , siellä ei kiinnosta myydä kuin ylihintaisia vaunuja mitään pikkunippeliä sieltä on turha kysellä kun niistä ei tule tarpeeki katetta tilata kyllä luvataan mutta siihen se sitten jää . Lopetin myös monivuotisen asiakkuuden noin 2-vuotta sitten ja rupesin naapurikaupunkissa olevan hobby myyjän asiakkaaksi , siellä on ainakin vielä palvelu pelannut moitteettomasti .
HYTÖNEN RAIMO
16.02.2010 20:13
Aivan. Ei kokemusta ensinmainitusta kurjimusliikkeestä, hyvinkääläisestä palveluliikkeestä kylläkin - siellä asia todella osataan.
Eli kyllä myyjänkin pitää katsoa peiliin jos ei kauppa tai jälkimarkkinointi pelaa. Itse en ainakaan palaa liikkeeseen, jonne tarjoamani rahat palvelua vastaan eivät kelpaa.
VARTIAINEN JOUKO
17.02.2010 13:02
Tämänpäivän nopean tiedonvälityksen seurauksena on, että epäkurantista palvelusta ja tuotteesta tieto leviää varsin nopeasti. Ei luulisi kenenkään kauppiaan ja palvelualan yrittäjällä olevan varaa jättäytyä negatiivisen viidakkorummutuksen kohteeksi. Etenkään tällaisena lamakausiaikana, kun asiakkaat ovat entistä kriittisempiä. Pää tulee nopeasti vetävän käteen ja lappu luukulle.
PULKKI MARTTI
17.02.2010 16:55
Niin jotta mikä oli se huononpalvelun kaupan nimi että osaa muutkin kiertää kaukaa?
WALLIN JUHA
17.02.2010 17:01
RAUTIAINEN KARI
17.02.2010 17:48
Ei pelkästään vaunukaupassa, vaan ihan joka liiketoimintasektorilla on niitä jotka on joku saatana pakottanut palveluammattiin. Niitten olis kannattut olla ammatinvalintaoppitunnilla olla pikkasen tarkempana. Näin se menee.
LAHTI ANTTI
17.02.2010 18:10
http://www.vaunumyyntijaakob.fi/
NIEMI JUKKA
17.02.2010 18:22
Mitä oletteko niin herttaisen Ulvilan Mummon suututtaneet,ei voi olla sama ihminen
KOKKONEN LEO
27.02.2010 20:22
Tiedustelin viime syksynä ko. yrityksestä Hobby 460 LU vaunua, tämä herttainen täti voivotteli, kun ei osaa päättää hintaa, että hänen piti kysyä sitä joltakin myyjältä, hän sanoi soita vaikka ens viikolla. Soitin seuraavalla viikolla, joo hinta oli 11000 euroa, mutta ei siinä kaikki, siihen tuli "sataalajia" lisähintaa =17000 e, kiitos tarjouksesta.
Ostin k&k Kiviseltä Tuusulasta vaunun, siellä kun vaunu maksaa jonkun määrän, saman määrän asiakas maksaa.Siellä on hyvä palvelu.
HAVAS OUTI
28.02.2010 18:06
Kiviseltä Tuusulasta mekin ostettiin vaunu, vuosi sitten. Palvelu oli ja on todella hyvää ja luotettavaa ja hinnat kohdallaan ja sopimukset pitää. Kaikki hoitu ajallaan. Eilen ostettiin samasta paikasta katos/markiisi ja oli taas kaikki parhain päin. Todennäköisesti seuraavakin vaunu haetaan Kiviseltä. Hyvää kauppiasmeininkiä arvostaen!