fiat dugaton pohjasuoja

SYKKÖ VILJO 05.12.2009 22:56

Ostetaan Fiat Dugatoon vm-99 konetilan pohjasuoja , vai mikä lie virallinen nimi

TERVO JARI 06.12.2009 10:03

http://www.hoverfin.com/Pohjapanssarit/

Jari

Ps. Itsellänikin tuollainen "hakusessa" . . .

HALMEENMÄKI JUHANI 06.12.2009 16:52

Ja noilla on se ero että pohjapanssaria tarvitaan huonossa maastossa, se on järeämpitekoinen kuin pelkkä suoja, jonka tarkoitus on vain suojata lialta sekä viimalta ja aerodynamiikka.

KAUPPI ERKKI 06.12.2009 18:15

Hoversport näkyypä olevan Koivupuron pekan numero kas kun ei ole enempi mainostanut tuotteitaan kun muuten on aktiivi jäsenenä no mitäpä sitä tyrkyttämään jos kauppa käy.

SYKKÖ VILJO 09.12.2009 20:19

Kiitos Jari vinkistä , tilasin panssarin HOVERSPORTISTA edullinen 135 euroa kaikkine kuluineen . Kyselin Delta-autosta ,sano hinnan 500-600 euroa. Viljo

AHJOS TIMO 10.12.2009 00:26

Minäkin ostin aikanaan sen kotimaisen enkä alkuperäistä italialaista, koska kotimainen oli paljon halvempi. Myöhemmin kuitenkin sain tietää ja ymmärsin, että ne eivät ole ihan samanlaisia tuotteita. Alkuperäisessä italialaisessa on paksu äänieristekerros, kun taas ostamani kotimainen on pelkkää kovaa muovia. Kyllä sekin rengasäänten kuulumista vaimentaa, ainakin yhdessä lokareitten kanssa.

HINTIKKA ARI 10.12.2009 09:46

Itse ostin myös kotimaisen edullisen.

Kun huomasin että se on pelkää lasikuitua niin kävelin autotarvikekaupaan. Ostin sieltä itseliimautuvaa äänieristysmattoa ja siitä askartelin pohjapanssariin sisäpuolelle äänieristeen. Liimasin maton koko alueelle, myös pystyosiin. Varmaan olisi riittänyt pelkän pohjaosuuden eristäminenkin. Matto oli siis noin 5 mm paksua mustaa mattoa ja sitä oli aika helppo leiakta, vähän venyttää mutkissa yms yms. Ainoa asia että on vaan riittävän lämmintä kun sitä muotoilee. Kaiken lopuksi otin purkin suihkutettavaa alstasuojaa ja suihkutin sillä liimaamani maton saumat yms. kohdat johon jäi pieniä rakoja äänieristykseen. Ja hyvä tuli... vieläkin huomattavasti halvemmalla kuin "alkuperäinen". En tiedä miten vaikutti ääniin tämä äänieristys koska en edes kokeillut pohjapanssara ilman sitä.

SUOMI SEPPO 10.12.2009 10:36

Joutuuko pohjalevyn poistamaan öljynvaihdon yhteydessä vai onko luukut tarvittavilla kohdilla ? @seppo

AHJOS TIMO 10.12.2009 12:47

Toisissa pohjalevyissä on öljynvaihtoluukku, toisissa ei. Minulla sellainen luukku on, joten öljynvaihdon vuoksi sitä ei tarvitse poistaa, mutta muiden huolto- ja asennustöiden vuoksi se on jouduttu poistamaan ja laittamaan takaisin vuoden aikana aika monta kertaa.

HINTIKKA ARI 10.12.2009 17:50

ainakin siis vm.2006 autoon sopivassa. Luukku suodattimen kohdalla ja kuminen iso tulppa propun kohdalla.

HALTTUNEN TEUVO 13.12.2009 21:15

Mitä, jos öljypojlan eteen laittaa vain tuulisuojan, onko haittavaikutuksia?

KOIVUPURO PEKKA 19.12.2009 15:14

No tässäpäs sitten pieni info paketti noista pohjalevyistä eli auton tärkeimmistä varusteista! Materiaalina on siis lujitemuovi eli lasikuitu, jonka hyviä puolia on mm. se, että se kestää kovia iskuja myös pakkasessa ja siten suojaa myös moottoria mekaanisilta kolhuilta tarvittaessa! Varsinaisia tehtäviä tuolla pohjalevyllä on kolme eli estää sen vähäisen hukkalämmön karkaaminen moottorista alakautta ja sen tehtävän levy täyttää hyvin yksinään tai yhdessä maskipeiton kanssa eli saadaan käyntilämpötila oikeisiin lukemiin, niin polttoaineen kulustus pienenee, koska "älykäs" moottorinohjaus ei työnnä seosta liian rikkaana lämpötilan nostoa varten ja toki moottorin kuluminenkin on vähäisempää! Toinen yhtä tärkeä tehtävä on pitää moottori puhtaana tuosta ravasta ja suolasta, siten säästyy jatkossa kalliilta sähkörempoilta ja turhilta apulaitteiden uusimiselta! Jos katsotte sellaisen auton moottoritilaan missä pohjalevy on ollut uudesta saakka ja vertaatte autoon, jossa sitä ei ole, niin helposti näkee ison eron, toinen on hapettunut ja kaikki mahdollinen on ruosteessa ja suojattu näyttää siistiltä vielä vuosienkin päästä! Kolmas etu pohjalevyssä on rengasmetelin väheneminen, tuo lisäeristäminen ei ehkä muuten haittaa kuin että sinne eristeeseen saattaa imeytyä sulamisvesiä, jotka jäätyvät auton seistessä pakkasessa ja jos eriste yltää öljypohjaan asti niin täristää ja ravistaa aika tavalla ennen kuin jää sulaa eristeestä! Jos eristätte niin laittakaa vettä imemätöntä routamattoa, ei vaahtokumia! Meiltä löytyy neljään eri automalliin levyjä ja kaikissa malleissa on aina huoltoluukku ja kumitulpattu 75mm propun reikä, myös meidän uusikoppaisen Fiatin levyssämme poiketen siten edukseen alkuperäisestä! Mallit on :Fiat Ducato 95-06, Fiat Ducato 07----, Ford Transit etu ja takavetomallit ! Mukana on asennusohje ja tarvittavat kiinnitystarvikkeet ! Hyvää Joulua ja Onnellista uutta vuotta kaikille palstan lukijoille! HOVERSPORT / Pekka ja Päivi

HINTIKKA ARI 20.12.2009 12:59

Tarkennukseksi siis että eriste mitä käytin on ihan bitumi tms. vastaavaa mattoa joka ei ime vettä yhtään. Ei siis mitään vaahtomuovia.

JÄMSÄ URPO 08.01.2010 09:41

Kiitos vinkistä.täyytyypä tilata fiatin levy pohjaa ,jospa se konekin lämpiää paremmin.

KALAJAINEN PASI 15.01.2010 10:48

Tere!

Itsekkin laitoin eilen illalla howersportin levyn autoni alle. Tarvitsee sanoa että auton olemus muuttui täysin. Autosta tuli tosi paljon hiljaisempi ja rengasäänet kuuluu hädintuskin. (alustalevyn vuorasin eristematolla ennen asentamista.)

Myös käyntilämpötila autossa parani lähes kesälukemiin. (Eilen ulkolämpötila -12)

Eli suosittelen tosissaan tota alustalevyä kaikille jolla sitä ei vielä autossaan ole.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.