Lisälukituksia Ducaton oviin.
HAAPANEN TIMO
17.07.2016 17:38
Kääntyväpenkkiseen autoon ei ovia yhdistävää ketjua järkevästi saa mutta etuovien alaosaan väsäsin kuvien mukaiset ketjut.
Taitaa tässä uusikorisessa olla lukotkin parempia, eikä oikeanpuoleisessa ole edes avaimenreikää mutta ketjujen asennuksen jälkeen ei autoon äänettömästi pääse jos joku onnistuu lukot avamaan. Repimällä tietysti ketjut pettävät.
Tuttavien uudehkoon autoon tiirikoitiin asuntopuolen ovi kämppärillä yöllä asukkaiden nukkuessa. Mietiskelin vanerista varmistuksen sisäpuolelle, kuvista näkee millaisen.
Nyt mulle käy niin kuin useasti ennenkin, tein kolhon prototyypin mutta se toimii niin hyvin että saa jäädä käyttöön.
@timppa
HÄNNINEN JUKKA
24.07.2016 13:41
Tuo B-pylvään lenkki näyttää asennetun katteen alle, johon olet reiän tehnyt ?
Kaikenkaikkiaan erinomainen kokonaisuus.
Oven lenkissäkin neljän ruuvin kiinnitys, mikä kyllä kestää. Senhän voi ruuvata ylemmäs tai alemmas, niin että ei helpolla irtoa.
Mistä ostit nuo lenkit ?
Aikanaan kun tein pitkiä turvaketjuja ovesta oveen ratin puolan läpi vietynä, niin sakkelin avulla ketjun sai sopivan tiukalle.
Lähetä Timppa yv:llä osoitteesi, niin saat pari "safety chain" tarraa molempiin oviin tai ikkunoihin. Mulle niitä jäi jonkinverran.
HAAPANEN TIMO
24.07.2016 14:51
Kiitos tarjouksesta! Lenkit ostin Motonetin paattiosastolta.
Aika ylös ruuvvasin niin ylettyy istuimella istuen loksauttamaan paikoilleen.
@timppa
HÄMÄLÄINEN MARKKU
24.07.2016 15:31
Meillä on HEOSafen lisälukot ovissa, niin ei tarvitse mitään ketjuja viritellä.
YLINIEMI SEPPO
24.07.2016 16:43
Vähän viksummat kuin "riimut"ovissa!
HAAPANEN TIMO
24.07.2016 17:04
Riimut on oikein hyvät. Hintakin on pikkuisen eri. 150€/kpl vastaan 5€/kpl.
https://www.reimo.com/de/46742-tuersicherung_ducato_2002_06_abschliessbar/
@timppa
Juha Hietavuori
25.03.2017 08:53
Onko kukaan keksinyt mitään viritystä tähän uudempaan malliin , jossa on nuo sivuverhot ja kotelot jotka haittaavat noita aikaisempia lukkoja. Ei ole peltiä paljon näkyvissä mihin noita ruuvailee ,,,,,Ketju on kyllä jo hankittu , mutta joku kätevämpi ratkaisu saisi olla ,,,,,,,,,,,,,,
Toivo Koistinen
25.03.2017 09:29
Minä en löytänyt niitä kuvia Haapanen. On aina hyvä kun joku keksii jotain.
Toivopoika
Juha Hietavuori
25.03.2017 09:32
Juu , en minäkään niitä Timpan kuvia löytänyt ...
Timo Haapanen
25.03.2017 13:23
Kuvat on laitettu ennen sivu-uudistusta ja uudistuksessa ne on hävitetty. Tietysti piti vanhat tietopankit kuvien osalta kadottaa. Ketjunpätkät ovat B-pilarissa alhaalla ja ovissa lenkit. Istultaan ylettyy avaamaan.
Verhojen kanssa sopii tämä jos tehtaalaisen haluaa:
http://www.heosolution.de/GB/index.php?tip=heosafe&subc=0&prod=673
Pakkauksessa mukana ohje ja sapluuna siitä miten verhon koteloa pitää tremelillä leikata. Helppo, juuri asennettin kaverin autoon.
@timppa
Seppo Yliniemi
25.03.2017 13:40
Tuollaiset oviin laitettavat lukot on asennuksessa joutuu vähän leikkaan muovia,helpot käytää eikä ole rumat
Seppo Yliniemi
25.03.2017 13:40
Tuollaiset oviin laitettavat lukot on asennuksessa joutuu vähän leikkaan muovia,helpot käytää eikä ole rumat
Timo Haapanen
25.03.2017 14:23
No on nuo rumemmat kuin mun ketjut jotka eivät näy lainkaan.
Tässä verhon leikkausohje
http://www.heosolution.de/pdf/Schablone-REMIS-4-Duc.250-Art.12646-12656.pdf
@timppa
Seppo Yliniemi
25.03.2017 16:16
Joo kyllä kaikki ylimääräinen ovissa näkyy,vertasin ketjuihin ja remmeihin jotka laitetaa ovesta oveen.
Vaan jokainen laittaa mitä ite haluaa,ja mistä tykkää.
Ois Haapanen mielenkiintoista saada kuva siitä sinun ketjusysteemistä ,vois vaikka kopioida tulevaan autoon.
Juhani Backman
25.03.2017 20:03
Kääntyväpenkkiseen autoon ei ovia yhdistävää ketjua järkevästi saa mutta etuovien alaosaan väsäsin kuvien mukaiset ketjut.
Taitaa tässä uusikorisessa olla lukotkin parempia, eikä oikeanpuoleisessa ole edes avaimenreikää mutta ketjujen asennuksen jälkeen ei autoon äänettömästi pääse jos joku onnistuu lukot avamaan. Repimällä tietysti ketjut pettävät.
Tuttavien uudehkoon autoon tiirikoitiin asuntopuolen ovi kämppärillä yöllä asukkaiden nukkuessa. Mietiskelin vanerista varmistuksen sisäpuolelle, kuvista näkee millaisen.
Nyt mulle käy niin kuin useasti ennenkin, tein kolhon prototyypin mutta se toimii niin hyvin että saa jäädä käyttöön.
@timppa
Niin mistä kuvista eipä näy täällä vai onko sisäpiirille tarkoitettu
Toivo Koistinen
26.03.2017 06:45
Minulla tuli keretiläinen ajatus mieleen.
Miksi noita lukituksia ei auton valmistaja pistä valmiiksi. Miksi kukaan niistä ei ota mainosvaltiksi.
" meidän autoon on huono murtautua. Meidän autossa jääkaappi toimii, meidän auton kori ei kostu, eikä rämise. Meidän auton sivupeilit eivät vapise tuulessa "
Lähes satasen tuhannnen pelejä, ja ostaja joutuu milloin minkäkin asian joko korjaamaan, riitelemään korjauksesta, tai rakentamaan itte.
Messuilla kyllä esitellään lasivitriinejä, sun muita krumeluureja.
Myönnän, minusta on toisaalta mukava suunnitella parannuksia, jotenka minule ei taida valmista löytyä, ellei itte suunnittele, miten rakentavat, valvo miten rakentavat, ja siitten ne suunnitteluvirheet korjailen itte.
Toivopoika
Juha Hietavuori
26.03.2017 08:45
Kiitoksia Timppa kuvista , selvisi tuo verhon kotelo ongelmakin aika hyvin ! Ketju ja lukko tallessa edellisestä autosta , täytyy kesällä puuhastella nuo uudet systeemit .
Timo Haapanen
26.03.2017 11:30
Joo Kiitos! Itse verho on siellä syvemmällä eikä haittaa asennusta lainkaan.
Juhanille mun tekstini tuolta ylempää:
''Kuvat on laitettu ennen sivu-uudistusta ja uudistuksessa ne on hävitetty. Tietysti piti vanhat tietopankit kuvien osalta kadottaa. Ketjunpätkät ovat B-pilarissa alhaalla ja ovissa lenkit. Istultaan ylettyy avaamaan.''
@timppa
Juhani Backman
26.03.2017 12:20
Juha Hietavuori
28.03.2017 08:48
Toivolle lähinnä , minä olen myös tykännyt kaikesta itse suunnitellusta . Ensimmäisen huussiauton suunnittelin korotetusta Transitista , joka sitten tehtiin Saksassa ARWOn tehtaalla Aachenissa . Olin piirtänyt kuvat millaisen haluaisin auton olevan ja hyvin oli ajatustani seurattu , tämä tapahtui 1990 , jolloin katsurit olivat paljon tarkempia kuin nykyään . Siitä seurasi melkoinen härdelli kun vaatekaappi oli muka muutaman sentin yläreunastaan liian kapea . Siihen täytyi hakea AKEsta vai mikä se silloin oli , erivapaus todistus , mutta kun oltiin reissuun lähdössä , täytyi Vessasta tehdä vaatekaappi tilapäisesti että saatiin auto kilpiin . Hengari tangon pituus oli tärkeämpi kuin vessan pönttö ,,,,,,