Tehoboxi Lahden messuilla !
JUNTUNEN KAUKO
15.09.2014 21:05
Olisko kellään tietoa, onko Lahden messuilla yritystä jolla olisi myynnissä/tilattavissa tehoboxia. Autoni on Ducato Multijet 130.
TERVO JARI
15.09.2014 21:26
Vaihtoehto boxille, optimointi . . .
http://www.chip-tuning.fi/brand/motorhome/Fiat/
Mietippä sitä, . . .
PÄIVINEN UNTO
16.09.2014 08:57
Meillä on ollut Adriassa missä on renun kone optimointi jo pari vuotta ja on todettu hyväksi. Siinä puretaan moottorin ohjaus yksikkö ja ajetaa toisen saman tyyppisen koneen arvot. Meillä tehot nous 140hv ja vääntö 350 nyton metriin. Kyllä kannattaa laittaa jos tuntuu tehoja olevan liian vähän. Terv.UP.
MÖRT HENRY
17.09.2014 20:14
http://www.racechip.com tuolta löytyy 129€ sisältää postikulut ollut MB 316cdi kiinni noin 80000km ja toiminut hyvin nousi tehot 156hv-199hv 330nm-399nm polttoaineen kulutus tippui noin 1 litralla /100km
VIRTANEN MIRVA
20.09.2014 18:45
Ei ihan messuilta, mutta läheltä. Mulla olisi tehoboksi ylimääräisenä Lahden kupeessa, asennan sen myös samaan hintaan 115€. Tehoa tulee huomattavasti n.30% lisää. Soita jos kiinnostaa Matti 0407651169
MUSTONEN MATTI
20.09.2014 19:56
Tämmöisen itse tilasin, on toiminut loistavasti . Katsastukseen irti etteivät polje konetta rikki, Helppo asentaa ja säätää .Tässä linkki http://www.chiptunning.eu/fiat/306-chiptuning-fiat-ducato-23-jtd-110-hp.html
HUOVINEN TUOMO
20.09.2014 21:23
Tere. Käykö se 2.8idtd koneeseen. T. Tuomo
Käyttäjän lisäys viestiin 20.9.2014 klo 21:24:59
Tämä kysymys Matille. T. Tuomo
VIRTANEN MIRVA
21.09.2014 12:05
Morjens !
Valitettavasti se on 2,3 jtd soveltuva.
Matti
SIRKIÄ MATTI
21.09.2014 21:07
Lainaus: "Tere. Käykö se 2.8idtd koneeseen."
Ei käy. 2.8 idTD on vielä vanha mekaanisella ohjauksella ja ruiskupumpulla oleva moottori.
Vasta JTD moottorit ovat ensimmäiset elekroniikka ohjauksella olevat koneet, joita pystyy lastuttamaan.
VÄLIMÄKI AHTI
22.09.2014 06:25
Mulla on 1996 2,5 TD jossa elektrooninen ohjaus.Saksasta tuotu Hymer.Ei ollu paikalliset pajatkaan nähny vastaavaa.Potentiometristä(penkin alla), voi kääntää lisää syöttöä.
MUSTONEN MATTI
22.09.2014 10:39
Siellähän on valikko mistä välitaan moottorin tyyppi , tässä linkki sinne http://www.chiptunning.eu/12-fiat
LAAKSO MARKKU
10.10.2014 21:37
Muistakaa sitten että tehon nosto "lastuttamalla" vaatii uusintakatsastuksen. Voi olla yllätys koska katsastusasemilla on yhä paremmat valmiudet katsastaa myös nämä ominaisuudet.
Käyttäjän lisäys viestiin 10.10.2014 klo 21:40:41
Kyse on siis hiilidioksidi ja pakokaasupäästöistä ym.
Kun otetaan enemmän tehoa niin nuokin arvot jotka vaikuttavat verotukseen muuttuvat
VIRTA URPO
10.10.2014 23:37
Eikös tuo Jari T:n ehdottama on se ainut oikea tapa. Nuo ns. tehoboxit huijaa eritavoin tuota koneen omaa ohjainta. Kertokoon viisaammat jos olen väärässä.
c/p myös tuosta Jarin ehdottamasta. Pitäisi mennä ktasatuksesta Ok, mutta kaupallisesti pojat tehneet viisaat teksit kuitenkin.
http://www.chip-tuning.fi/toimitusehdot
Upi.
SUOMI SEPPO
11.10.2014 08:04
"Kyse on siis hiilidioksidi ja pakokaasupäästöistä ym.
Kun otetaan enemmän tehoa niin nuokin arvot jotka vaikuttavat verotukseen muuttuvat"
Jos on kyse diesel m-auton päästöistä niin valitettavasti tuo hiilidioksidin määrä ei vaikuta monenkaan verotukseen.
Katsastuksessa ei mitata, ainakaan toistaiseksi, muuta kuin näkyvä savu. Jos savutus ei lisäänny niin eipä boxi näy. Tulevaisuudessa kun tulee dieselille myös OBD-testi niin asia voi olla erilainen.
Tietenkin jokainen muutoskatsastaa auton jos optimoidaan tai asentaa viriboxin.
@seppo
HÄNNINEN JUKKA
17.10.2014 04:39
Katsastusmiehillä ei ole ohjeistusta tehobokseihin.
Mulla olis yksi avaamaton ylimääräinenn Race-Chip Ducatoon 2008-20011, edullisesti.
Yv:nä lisätietoa
PASSOJA AIMO
26.10.2014 09:36
voitko kertoa tarkemmin boxista. jos myymättä puh:04655757617
KOSKINEN JANI
26.10.2014 10:12
Heh, katsastusmiehillä ohjeistusta tehoboksiin... No ei ole eikä tarviikaan. Kaikki ylimääräinen mitä euromoottoreihin on lisätty on yksiselitteisesti kielletty.
Ja jos katsuri huomaa boksin niin hylkyyn menee, tämäkin tapaus nähty juuri ostetussa autossa. Autoliike maksoi poiston kiltisti vaikka ei tiennyt että autossa tuollasta olikaan(joku olisi voinut vaikka purkaa kaupan). Ostaja taas pettyikin citymaasturin kulkuun kun poksi poistettiin.
Ja taas kerran, voima kannattaa ottaa koneesta ohjelmoimalla, eikä huijaamalla suutinpaineita.
PÄIVINEN UNTO
29.10.2014 19:20
Optimointi on paras voiman lisäys se muutta tehokäyrää myös,ala-vääntö lisäntyyja teho kasvaa oikeilla konsteilla eikä ruiskuja huijaamalla.Katsastus ei tästä tiedä eikä ole ainakaan kysellyt .Siinähän mutetaan saman tyypisen koneen arvoja ,ensin ajetaan moottorin ohjaus poksi tyjäksi ja sitten ajetaan tehokkaamman konetyypin tiedot ja laitteet toimii.Itselläni polttoaineen kulutus ei juuri muuttunut mutta auton ominaisuudet kyllä tosi paljon.Terv.UP.
SOINI ARI
30.10.2014 21:37
Mutta näissäkin pitää muistaa riskit. Kaverin 319CDI on optimoitu tekokkaaksi, 50tkm kohdalla meni vaihteisto, nyt 92tkm kohdalla turbo. Turborempalle tuli hintaa hulppeat 5tEur, on sen verran hankalassa paikassa mokoma solmu tuossa mallissa.
Edellisessä matkailuautossa kokeilin tuollaista kokeilin raceshipin purkkia. Hieman kone piristyi ja positiivisena oli se, ettei sitä pelättyä savutusta ilmentynyt. Mutta, en usko että tuolla päästiin lähellekään sitä luvattua 27% voiman lisäystä, kymmenen ehkä...
HELLSTEN KARI
30.10.2014 21:51
Itseänikin rupesi nuo tehoboksit kiinnostamaan. Halvalla ja helpolla kun saisi lisätehoa, ainakin jos verrataan optimoinnin hintaan. Kysäisin sitten paikallisesta diesel-huollosta - johon olen monta vuotta luottanut - mielipidettä. Kyllä ne kuulemma toimii, mutta tuossa juuri kannattaa olla varovainen, ettei lisääntyneen väännön takia riko vaihdelaatikkoa.
PÄIVINEN UNTO
31.10.2014 08:25
Jären käyttö ei ole kiellettyä autollakaan ajaessa.Vaihteet on sitä varten että ei säretä vaihteistoa.On älytöntä vedättää suurella vaihteella pientä nopeutta ,voipienentää vaihdetta jo ajoissa vaikka kone vetää vielä hyvin eikä jurisuttaa isolla pykälällä viitä kyppiä.Terv.UP.