lämmityslaite

SIHVOLA MARKUS 02.10.2013 22:29

Minulla,tai minun ja vaimon autossa on toinenkin pieni pulma,jonka kanssa kyllä jotenkin toimeentulee.Lämmityslaitteessa on vasemmanpuoleinen ,pyöritettävä säädin,millä ohjataan ilmeisesti käytettävää ilmaa.lanka,jolla ohjataan jotain läppää on ilmeisesti jostain syystä irronnut läpänpuoleisesta päästä.Lämmönsäätö on näinollen hieman hankalaa.Puhaltimen kun panee täysille,kuuluu kolaus,joka ilmaisee,että luukku aukeaa täysin .Tämän jälkeen tulee vain kuumaa ilmaa.En ole vielä keksinyt mistä kautta pääsisin käsiksi vaivaan,joten jos jollain on vastaava vaiva ollut ottaisin mielelläni vastaan neuvoja.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.10.2013 klo 22:35:00 Pakko lisätä,että alusta on Fiat Ducato 2,3 vm 2009

HAKALA SAMI 04.10.2013 15:06

Kuulostais ihan Trumaticin lämmityslaitteelta, tosin mun versiossa ainakin tuo nuppi hoitaa koko lämmönsäätöä ja sytytystäkin, Kuitenkin, yhtälailla helposti tuo irtoaa alapäästään, siellä on vain kolo johon tango päässä oleva lenkki painetaan. Helposti irroitettavaksi, ja yhtä helposti asennettaviksikin nuo Trumaticissa on tehty, ja ohjeita noihin löytyy netistä valtavasti. Jos saat laitteen tarkan mallin jostakin selville niin autetaan vaikka ohjeiden etsinnässäkin.

PASANEN MIKKO 04.10.2013 16:50

Terve Markus tarkoittanee ongelmassaan auton 'omaa' lämmityslaitetta. Ongelma ei ole minulle tuttu, mutta arvelusi lienee oikean suuntainen. Lämmönsäätöhän nuissa kai on toteutettu säädettävillä 'läppäsysteemeillä'. Ilmeisesti kojetaulu rakenteita vain purkamalla pääsee käsiksi noihin säätösysteemeihin.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.10.2013 klo 17:23:41 http://autogroom.ru/fiat/groups/D06/2J

Tuosta linkistä löytyy venäjänkielinen Ducaton hajoituskuvasto. Alkukuvasta kohdepistettä hiirellä klikkaamalla aukeaa kohta esim. lämmityslaitteesta. Ruudun vasemmalla ylhäällä on otsakkeita joita klikkaamalla löytyy kohteita. Googlen kääntäjällähän voisi yrittää 'suomentaa' niitä 'otsikoita'.

PASANEN MIKKO 04.10.2013 17:38

Terve Tuossa liitekuvassa 'siepattuna' tuon venäläisen linkin takaa ducaton lämmppäri. Pystyneekö kuvittelemaan tuo lämmönsäätimeen käsiksi pääsyn, se kuitenkin näkyy tuossa etualalla, vaijeri johtaa noiden ilmanottoaukkojen seutuville.

HALINEN HARRI 06.10.2013 21:28

Samaan ongelmaan liittyen Peugeot 407:ssa olisi merkkikorjaamossa läpän remontti maksanut n. 700 euroa. Oireet samat kuin sinulla. Pikku korjaamo ei suostunut tekemään koska melkein koko kojelauta olisi pitänyt purkaa. Purin mieluummin autokaupan ja vaihdoin autoon. Kuulemma varsin yleinen vika Pösössä tuo läppävika.

SIHVOLA MARKUS 07.10.2013 23:05

Olen itsekin tullut siihen tulokseen ,että varmaan paljon pitää purkaa.Olen poistanut "hanskalokerosta" lähtien tavaraa mutta en oikein lähelle ole päässyt. Lievästi selkävaivaisena en ole oikein saanut kunnon inspiraatiota ,koska työasennot on sen verran hankalia.En ole vielä tutkinut ,mahtasko yläkautta päästä käsiksi laitteeseen.Se vaatisi integroidussa melkoisen määrän ruuvien aukaisua ja kojelaudan kannen irrottamista.

PASANEN MIKKO 08.10.2013 09:51

Terve Nyky autoissa taitaa tuo lämmityksen säätö olla toteutettu säätämällä erillaisilla 'läppäsysteemeillä' kennon läpi kulkevaa ilmaa. Ennen lämmön säätö tapahtui kennolle menevän jäähdytysnesteen letkussa olevalla hanalla, jota säätämällä virtausta kuristettiin tai lisättiin. Yleensä käsisäädöllä, kehittyneemmissä malleissa saattoi olla termostaattiohjauskin. Tässä Markuksen kertomassa tapauksessa noihin 'läppäohjauksiin' käsiksi pääsy on varmaan aika haasteellinen, varsinkin kun kori on intekroitua mallia. Pilaisikohan tuossa lämmityslaitteen olemusta ratkaisu, että laittaisi lämmityslaitteen tulo letkuun säädettävän hanan, jolla noin 'karkeasti' säätelisi lämmön määrää kennolle? Hana olisi varmaan helpompi asentaa, kuin mitä päästä korjaamaan kenties irronnut vaijerin pää säätöläpillä. En nyt tarkoita, etteikö sitä säätöä pystyisi korjaamaan, kaikki on korjattavissa! Kunhan muistelin, kuinka helppoa ennen autojen vikojen selvittely olikaan.......,.:-)

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.