Vito

NYLANDER KARI 28.01.2008 18:46

Hei ;-)) Olen mahdollisesti hankkimassa Vitoa veturiksi. Vaununi on Solifer 550 Nordica. Onko kellä kokemuksia ko yhdistelmän toimivuudesta. Kevään odotusta t. Kari 88122

KALLIO ANTTI 28.01.2008 19:24

selvällä suomen kielellä en suosittele jos haluaa autolla liikkua muuten kuin korjaamon ja kodin väliä

LINDBLOM ALF R 28.01.2008 20:29

Jo 5 vuotta ollaan Vitolla (112 2003 automaatti) vedetty Kabea, 1600 kg. Hyvin vetää vaunua, eikä ongelmia ole ollut.

HALMEENMÄKI JUHANI 28.01.2008 21:49

Ja etuveto-Vito on aivan eri asia kuin takavetoinen uudempi sukupolvi. Taksi-isäntä-tuttuni jolla on ollut aivan alkusarjan "kakkos-Vito" kestorääkissä sanoo että kyllä se edellisen T4-Volkkarinsa päihittää koska tahansa, vaikkei virheetön olekaan.

PENNANEN JUHANI 29.01.2008 08:59

Kyllä takaveto Vito kuten muutkin takavetopakut talvella ilman painoa ovat tosi surkeita vetureita.Mutta hanki 4-veto. Itsellä 4-veto Hiace ja kyllä lähtee.

HALMEENMÄKI JUHANI 29.01.2008 18:43

Vitonkin saa myös nelivetoisena, mutta tuo etu-/takaveto on helpoin tapa erottaa nuo kaksi Viton eri sukupolvea, ja kertoo myös sen kuinka erilaisia ne ovat, vaikka nimi on sama.

KALLIO ANTTI 29.01.2008 19:18

yhdellä miehellä on jo toinen vito 1½v aikana ensimmäinen hajosi 3kk päästä esin 3kertaa sen jälkeen liike teippasi miehelle uuden viton nyt kaksi kertaa hajonnut toisella 200 heppanen vito ensimmäiset 20000 km toimi hyvin mut sen jälkeen huollossa kerran kuukaudessa

SEPPÄLÄ MARTTI J 29.01.2008 20:29

Itselläni kaksi vuotta 03 mallin 112 etuveto. Toista talvea ollaan EspanjassaViime syksynä tulimme Ruotsin ja Tanskan kautta. Kesäisin kotona koko ajan liikenteessä.Kilometrejä 90000. Ainoa murhe mittariston uusiminen,sekin takuuna. Vähä ruokainen. Vaunu 1550 kg.

TÖRRÖNEN ERKKI 14.02.2008 20:26

Moi

Vitolla olen ajellut nyt 210 000 km ja vetänyt vaunua 1300 kg. Vito 112 cdi vm. 2000. Olen ollut tyytyväinen koska hankin sen nimenomaan vaununvetoa ajatellen. Korjattavaa on löytynyt seuravasti: jarrupalojoja menee n.35000 km välein koska EPS kuluttaa niitä samoin kuin jarrulevyjä vaihdettu kaikki levyt 150000 km kohdalla. CDI:n ominaisuuksiin kuuluu että suuttimen tiivisteet pitää vaihtaa n. 130000 km välein, muuten tulee hankaluuksia. Kannattaa vaihtaa ajoissa ettei ehdi alkaa vuoto. Sähkökaapelissa murtuma takakaselin kohdalla jolloin koko tietokone sekosi ja meni vikasietotilaan, osin oma aiheuttuma. Käsijarrun pito häviää noin 20000 km jälkeen sitä voi pitää merkkinä että huolto on lähellä, huoltoväli 23000. Dieseliä menee kyllä tosi vähän mut ei kai se vika liene.

KALLIO ANTTI 15.02.2008 17:08

vitolle vetoa omistan hiace d4d 100 lastutetun 128/395nm 170000km jarrupalojenlaihto jarruhihnat 233000km öljyn vaihto 30000 km välein toyoytalla suodattimineen 0/40 mobil 7litraa yht 120e ilmastointi huolto 85e hihnan vaihto 150000km joka kesä vaunun vetoa 1500kg veto 5 vaiteella vakionopeussäätimellä itse kokeillut vaunu kulkee helposti 145kmh

PENNANEN JUHANI 16.02.2008 09:44

Hain eilen Veholta Viton esitteet/hinnaston samalla kun kävin koeajolla uutta Vitoa.Mikähän siinä Vitossa oikein maksaa kun 4WD-Hiacen saa samalla hinnalla kuin halvimman takaveto Viton. Itsellä 4WD-Hiace varma/luotettava porskuttaja vailla jatkuvia murheita ja paljon edullisemmin.

KILPIÖ NIILO J 16.02.2008 15:37

Eipähän tuota hiacea voi edes vaihtoehdoksi laskea nyky pakuille, muinaisjäänne kuin ladakin.

NYYSSÖNEN KAJ 16.02.2008 16:02

Tyttären Vito 112 vm. 2000 mittaristo meni ja on kuulema suunniteltu Mersun lypsylehmäksi (mittariston vaihtorumba) Saksan seisoja on saatu liikkumaan kuulema vm 2007 alkaen (koskee kaikkia MB malleja) uuden pääjohtajan ansiosta?

Suomessa käänny Boschin huollon puoleen niin todennäköisesti halvin tapa korjata mittaristo (ovat itse sen valmistaneet Mersun vaatimuksesta) kaj

NYYSSÖNEN KAJ 16.02.2008 16:15

Kysymykseen sen sopivuudesta veturiksi unohtui.

Etuvetoisena sen omamassa on huomattavasti etupyörien päällä joten voiman välitys renkaisiin onnistuu erinomaisesti myös hankalissa keliolosuhteissa vetoauto tyhjänä. Kokemus on kahden hevosen kopin vedosta jossa vetopaino on vaihdellut välillä 1000kg - - 1800kg. Paremmin tämä soveltuu tähän kuin edeltäjä 2000 mallinen Audi 6 2,8l automaatti.

PENNANEN JUHANI 16.02.2008 17:07

Siksipä Hiace ja Lada kestääkin eikä tarvitse jatkuvasti korjaamolla juosta.En tiedä kohtaa missä Vito olisi parempi! Kyllä Espanjan tähdellä rahastetaan.

HALMEENMÄKI JUHANI 16.02.2008 18:14

Kyllä Viton tekninen varustelu on tosiaan tältä vuosituhannelta, toisin kuin kestosuosikki-Hiacen. Ajoin tuossa juuri hiljattain Viton isoveljeä eli Sprinteriä, ja on se vaan nykypaku hyvin sivistynyt automaatein, ESPein sun muineen!

PENNANEN JUHANI 16.02.2008 21:39

Sprintteri on luokkaa isompi paku kuin Vito ja siis ihan eri luokkaa.Ei ole kai muuta yhteistä kuin keula merkki. Aina uusi tekniika ei takaa luotettavuutta.(vuosituhannen tek- niika).Hyväksi koettua ja varmaa tekniikkaa muutetaan kaupalli- suuden takia.Me kuluttajat juostaan ja uskotaan kaikkeen kehi- tykseen ja maksetaan koko lysti.Näin meitä kusetetaan loppuen- lopuksi aivan turhaan.

BIRKSTRÖM JOUNI 17.02.2008 09:38

Kysymys Nyssösen Kaille. Saitteko korjautettua Viton mittarin,niin missä päin Suomea? Mielestäni Vito on hyvä vetoauto, ja on se muutenkin mukava ajettava. Toki mittaristo on sen heikoin lenkki! T.Lelle

NYYSSÖNEN KAJ 17.02.2008 11:50

Ei vielä korjattu mutta Bosch huolto Espoossa ottaa korjaukseen ja he lähettävät mittarin pohjanmaalla olevaan Bosch korjaamoon jossa pystyvät niitä korjaamaan. Auto seisoo tästä syystä viikon korjaamolla. Hintaa eivät sanoneet mitä maksaa.

KILPIÖ NIILO J 17.02.2008 18:04

Jotkut arvostavat pakuissakin mukavuutta, ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä ym,

KALLIO ANTTI 17.02.2008 18:08

VITO ON TODELLA TOISELTA PLANEETALTA eurooppalainen auton valmistus tapahtuu näin, insinööri keksii se sovelletetaan autoon ja asiakkaat maksaa korjaukset oletteko muuten tietoisia että hiace on ainut japanissa valmistettu auto josta saamme suomessa nauttia hiacella on samankokoinen paku kuin sprinter mutta se tulee niin kalliiksi tuoda suomeen

KALLIO ANTTI 17.02.2008 18:12

jos joku puhuu auton tehoista niin kertokaa mulle miksi 103hv hissu vetää vaunua paremmin kuin 150hv vito

HALMEENMÄKI JUHANI 17.02.2008 20:10

Se vääntö on tehoa tärkeämpää. Seuraavaksi välitykset. Teho on tyhjänpäiväinen suure. Ja hv on kuopattu jo ennen markkaa, jollet tarkoita hyvääveljeä.

HALMEENMÄKI JUHANI 17.02.2008 20:12

No ei muuten ole. Japanissa valmistettuja japanilaismerkkejä on vielä muitakin, myös henkilöautoissa, vaikka iso osa onkin eurooppalaisia. Ja Hiaceen perustuva pykälää isompi tavara-auto on Dyna, ei Hiace.

KALLIO ANTTI 17.02.2008 20:37

ei kyllä se on hiace rättipäiden maissa sitä näkee ambulanssina

KALLIO ANTTI 17.02.2008 20:57

se on hiace tmc

HALMEENMÄKI JUHANI 17.02.2008 23:21

Hiace TMC kokonaispituus 4900mm (Afrikan malli). Suomen Hiace 4795mm eli 10 senttiä eroa pituudessa edelliseen. Vito 4748 tai 4993mm eli pidempi, Suomessakin. Sprinterissä 4325mm on jo pelkkä akseliväli...

Valitettavasti Toyota ei ole aina paras, edes minunkaan mielestäni.

HYTTILÄ ESKO O 18.02.2008 08:27

Lastutettuko ? Noista Haisun ajo-ominaisuuksista. Kysymys ön ihmisen kidutus laatikosta. Ajo-asento kuin vanhassa fiiatissa tuo kuulu "ape" asento. Kyllä vito on mukavampi ajaa, mutta Transporter T5 pieksää vielä senkin. Olen ajanut haisuja työni vuoksi jo 1970 luvun alusta. Ensimmäinen oli kuperalla takaluukulla ollut corolla koneinen ihme. Joka jäi kiinni jätöksiin jos joku oli leikannut kynsiä kadunreunassa. Sitten oli nuo -80 luvun laitteet. Alkoi peppu kastumaan 5 vuotta vanhassa. Oli ruostunut etulokkari puhki penkinalta. Etupyörä heitti kurat pe.....lle. 1990 luvun lopulla vaihtui Transporter ja pysyy myös.

PENNANEN JUHANI 18.02.2008 13:45

Transporter on ihan kelpo mutta Viton tavoin ylihinnoiteltu. Jos Vito ja Transportteri maksaa huomattavasti enemmän niin kai niiden olettais olevan parempiakin.On kaukaa haettu verrata 70-80 luvun autoja ja niiden ominaisuuksia nykyautoihin.Siispä hinta laatusuhteeltaan 4WD-Hiace on edelleen hyvä vaihtoehto. PS:Missähän on Transit mies?

HYTTILÄ ESKO O 18.02.2008 15:42

En niitä vanhoja VERRANNUT nykyisiin. Pohjustin vain jotta olen ajanut muutamalla haisulilla. Tuo hintajuttu on sellainen jotta jotkut haluaa maksaa esim nauttiakseen enemmän. Ei me kaikki syödäkään smaa, käytetä samoja vaatteita taikka matkusteta samoihin paikkoihin. Asumisesta puhumattakaan. Antakaamme kaikille vapaus tehdä se. Neuvoahan aina kysyvää saa. Ei pidä vain tehdä siitä ainoaa oikeaa asiaa. Kevään jatkoja (liput on jo hankittu)

TERVO JARI 18.02.2008 20:05

Hiace tarvii lentokentän että pääsee ympäri, kerto yks palomies joilla on käytössä semmonen . . . Scania paloauto on ketterämpi . . . .

Jari

KILPIÖ NIILO J 18.02.2008 20:45

Nyky hiacea voi aivan hyvin verrata 70-80 luvun hiaceen, eihän se ole muuttunut miksikään.

PENNANEN JUHANI 18.02.2008 21:16

Niinpä niin joku on keksinyt ja hyväksi havainnut asioita jo 70-80 luvulla.4-vedon kääntäsäde on kaikilla vastaavilla melko iso (riippuu koripituudestakin).Nyky Hiacen korimalli on vuodel- ta 1996.Siinä on kuitenkin tapahtunut teknisiä uudistuksia ja huhuilevat että ensivuonna tulisi uusi malli? Kyllä se "lotja"perässä tule vaikka vanhalla Hiacella.

HALMEENMÄKI JUHANI 18.02.2008 21:27

Jep. Ikä painaa ja pahasti. Ainoa isompi muutos oli uusi D4D-moottori (suorasuihkutus).

TAPANINEN JORMA 20.02.2008 11:32

Näyttäis hienolta kun tulee Transitmies.! Digikanavilla paljon soitettu kappale,kanava 51.Kukahan Fiiatille rustais laulun.

VIRTA URPO 20.02.2008 22:36

Ja uusi tekaveto Vito menee pyörätiellä ympäri. No ei ihan mutta on huomattavasti ketterämpi kun edeltäjänsä. Uusi repii kyllä noita työleluja paremmin kuin vanha ( työlelu = esim. prontto tai vast. iso henkilnostin ). Kokemusta kummastakin. Tuo mittaristo meni -01 mallista 03/04 talvessa vaihtoon 60% takuulla ( eli saivat rahansa pois ) muissa etuvedoissa ei ongelmia. Takavedossa tuo Can -väylä vaikutti hanskalokeron , radion ja talasin pyyhin ongelmia ( ne kun nuo kymmenet prossat siellä huutelee nykyautoissa ) R15 osan vaihto korjas. EI ajamiseen mitään vaikutusta tuo väylä häiriö. Auto ihan YES.

NYYSSÖNEN KAJ 08.04.2008 14:41

Viton Mittaritaulu on nyt vaihdettu maksoi 1000€ mittritaulun ollessa vialla vaurioitui myös hehkutus korjattu 200€

Mersu € on hupaakaj

SILVENNOINEN PASI 15.04.2008 18:41

Itsellä vanha vm. 1998, 110D ja vaunu Nordica 510 ja eipä ole ongelmia ollut, vaikka mittarissa kohta 370 tkm. Joka kesä on Norjassa rinteet tullut ylös. Taitaa nuo uudemmat mallit "poikia" jatkuvasti, joten vanhassa vara parempi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.