Vetotauto isommalle perheelle
NOROLA ESA
04.10.2007 12:04
Edessä on jossain vaiheessa auton vaihto isompaan. Hakusessa on 7-hengen auto, jossa olisi kaikilla kolmipistevyöt. Ja kun karavaanarien keskustelupalstalla ollaan niin vaunun vetokykykin on tarpeen. Joten minkälaisia kokemuksia kävijöillä on isoista autoista ja niiden vaununvetokyvystä?
LINDEMAN HENRY
04.10.2007 14:21
Tervehdys Esa! Meidän perheessä on "vain" neljä henkeä, eli mistään isommasta perheestä ei ole kyse. Mutta tuohon kysymykseesi... Veturina ja arkiautonakin meillä on Chrysler Voyager -99 automaatti. Kone on se pienempi 2,4:nen. Autossa on jokaiselle 3-pistevyöt, joissa on vielä korkeus-säädöt. Ikkunat on tummennetut, penkit on 2+3+2 ja koppi ilmastoitu. Erittäin mukava matka-auto! Kulutus n.10l/100km. Vaunun veturina tämä pikkukoneinen ei ole paras mahdollinen, vaikka tälläkin pärjää. Vaununa 2-akselinen CD 640 (n.1500kg). Kulutus vaunun kans kuormasta, matkanopeudesta ja kelistä riippuen 17-20l/100km. Onneksi vaunu ei ole aina perässä!! Muuten Voikku on hyvä, veturiKIN!!
TERVO JARI
04.10.2007 17:02
Systerillä on VW Transportteri ( vanha taksi), ei oo moittinut, veturina tosi hyvä isännän mielestä. Vaununa iso Knaus Azur.
VW on diisseli, muistaakseni 2.4 TDI, TDI jokatapauksessa . . .
On tilaa ja mahtuu kampettakin mukaan . . .
Jari
Ps. Itellä VW Touran, edellinen oli 7 paikkanen, nykyinen 5 paikkanen, toi 7 paikkanen on tavaratiloiltaan "onneton" jos kaikki 7 paikkaa on käytössä . . . . .
RAUTIAINEN KARI
05.10.2007 18:24
Hyrslerinvojakeri 06.
Seittemälle kolmipistevyöt ja kaikenlaista kivaa muutenki.
3,3 litraa kutoskonetta ja automaattilaatikko. Tämä hyvä.
TYNYS HEIKKI
08.10.2007 10:02
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1484544
Toisi muutenkin ns. katu-uskottavuutta touhuun.
PUMMI KATI
08.10.2007 11:17
Meillä on kokemusta vain yhdestä vaihtoehdosta, joten vertailla en voi, mutta ei siinä ole juuri mitään valittamistakaan.
Mersun Vito:
yhdeksälle rekisteröity. Meitä on normaalisti "vain" kuusi, joten väljyyttä on mukavasti. Kaikki takapenkit (6) voi irroittaa pois tai kääntää selkä/naama menosuuntaan. Meillä keskirivi on selkä menosuuntaan.
kahdessa istuimessa on vain kahden pisteen vyöt (siis takana kummankin rivin keskimäisissä)
kulutus 13 litraa dieseliä vedettäessä 1600kg:n "Peflettiä". Ei paha ollenkaan?
Moottori on meidän versiossamme liian pieni (muistaakseni 2.3 l, 75kw eli vähän toistasataa hevosvoimaa). Kyllä sillä "nopeusrajoituksia pystyy noudattamaan", mutta ohituksiin ei juuri synnyt tilaisuuksia - ei kyllä ole tarvettakaan.
kokonaismassa on (muistaakseni) 2800kg
Meteli sisällä (siis ilman lapsiakin) on aika iso verrattuna "oikeaan henkilöautoon", mutta meidän on jo vanha - olikohan se 2002 vai 2004, ei siis tämä viimeisin korimalli kuitenkaan. Uusi malli on hiljaisempi. Ja muutenkin hienompi.
matkatavaraakin mahtuu (siis vielä silloinkin kun kaikki yhdeksän istunta on paikallaan) kaksi - kolme kertaa niin paljon kuin nk. tila-autoihin (esim. Voyageriin on tutustuttu)
Kun mainitsit vetokytkimen, niin älä suostu 7 -napaiseen sähköliitäntään, vaan valitse jokin niistä 13 -napaisista (huom.: ainkin kolme erilaista).
Veho kun näyttää lykkäävän sellaisen kysymättä.
Kerron muutakin kun kerkiön, siis jos haluat tietää. Nyt täytyy mennä.
Heips,
Jorma
VÄINÖLÄ KARI
09.10.2007 17:08
Mb e220cdi farmari automaatti ainakin meillä neljä vuotta vaunun veturina kuin nakutettu . Voimaa riittävästi , automaatti, automaattinen tasonsäätö , seitsemän hengen ja pieni kulutus 10,5 -11,5l/100km solifer 6002 kanssa . Jarrullista saa vetää 2100 kg , että riittää jos vain kortti riittää .Talvella vaunun veto myös onnistuu , itse vedin kitkarenkailla ja ei ongelmia .
Nyt tosin jäänyt vetohommista rokuliin asuntoautoon siirtymisen johdosta , mutta sais edullisesti jos kiinnostaa .
JOKITALO JARKKO
10.10.2007 09:00
Itsellä oli tuo isomman perheen vetoauto asia mietinnässä alku vuonna. Vaihtoehtoina oli tila-auto tai iso farmari. Ajo-ominaisuudet ratkaisivat farmari-auton eduksi. Autoksi vaihtui Volvo V70 2,4, jossa on se lisäistuin peräkontissa. Ainakin vielä, kun vanhin lapsista on 8 v, niin peräkonttiin on löytynyt vapaa-ehtoinen tai kaksi matkustajaa. Vaununveto-ominaisuuksiltaan tuo auto ei ole bensa-autona niin sitkeä menijä kuin esim edellinen Peugeot 406 2,1 TD, mutta polttoaineen kulutus ei kuitenkaan nouse kuin sen n 2 l/100km, seka-ajoon verrattuna eli keskikulutus vaunua vetäessä oli kesällä 12-12,5l/100km. Ajan pääsääntöisesti sekä ilman vaunua ja vaunua vetäessäni vakionopeudensäädin päällä.
YLI-SIPILÄ KAI
26.03.2008 19:43
Hei
Suosittelen kokemuksella Transporter Shutle 2,5 L 130hv pitkä,
9henkeä kaikilla 3piste vyöt ja tilaa tavaroille , tukeva vetäjä , 11L /100km ,
Kai
BRUUN EERO
26.03.2008 20:41
Tämä ei taida teidän perheelle käydä: www.southdownscaravans.co.uk/tab/tabfun ja siitä T@B_RedBull ja viimeinen kuva 16.
BRUUN EERO
26.03.2008 20:48
Toimisko nyt http://www.southdownscaravans.co.uk/tab/tabfun
BRUUN EERO
26.03.2008 20:54
sori tämä sähläys, oli liian pitkä linkki meikäläiselle www.southdownsmotorcaravans.co.uk/tab/tabfun