Onko kellään kokemusta Opel zafirasta vetoautona
KAUPPI MARKKU
17.08.2006 11:17
Autokuume on päällä ja opel zafiraa olen katsellut. Mitenkähän tulee vaunu perässä. Vaunu on teli solikka ja tähän asti on farmari 406 pösöllä kulkenut komeasti.
TERVO JARI
17.08.2006 11:26
On vaan eroja, riippuen onko tiisseli vai bentsiini ja mikä kuutiotilavuus ? ?
Paappas ensin tietoo mitä oot ajatellunna. . .
Jari
KAUPPI MARKKU
17.08.2006 12:12
Diesseli 1.9 td ja tehoja oli hevosissa 120
TERVO JARI
17.08.2006 17:06
valamistajan tuote 74 kw moottorilla, elikkä VW Touran 1,9TDI 7 paikkasena, mahumma hyvin, meitin perhe on "kolomipäinen" elikkä jääpi noita vappaita penkkejäkki.
Vaunu on Pefletin 500 SK kokonaispainoltaan 1300 kg, tulee perässä keskikulutuksella 10,5 l/100 km tietokoneen mittaamana, vakionopeus-säädintä käytän niinpaljon kuin on mahrollista. Meneja tierä ku ei oo kokemusta isommista vetureista, mutta kyllä tuoki heppamäärä piisannee mikä Touranissa on, mutta ei kai lisäkään oo pahitteeksi.
Tiisselissä ku on tuota vääntöä ja Ooppelin konekku on jo uuvempaa tuotosta nii on varmaannii vääntöö ki jo enempi ku 240 kilonyyttonii.
Miulla Touranissa on Emukin merkkikohtaset peilit jotka mielestäni on todella hyvä valinta peileiksi.
Kyllä varmaannii hennot sen veturiksi ostaa, mutta käy kokkeileen VW:n Tourania DSG vaihteistolla ja 130 heppasena.... vois olla muhkee veturi . . . Ei tarvi vaihelooraa melekkuuttaa ei kus kaasuu vaan ja menoks......
Jari
JYLKKÄ PEKKA
18.08.2006 19:38
Kaikista autoista tulee vanhemmiten ooppeleita
KAUPPI MARKKU
21.08.2006 12:30
Moro !
Pitäneepä käydä katsastamassa. En ole oikeastaan muita "tila-autoja" vielä oikein katsonutkaan, kun tuo Zafira alkoi viehättämään.
KAUPPI MARKKU
21.08.2006 12:32
No joooo. Mulla on ollut 3 ooppelia ja kohtuullisilla huolloilla menivät eteenpäin. Eniiten murheita on tuottanut 406 pösö ja seat toledo. Molemmissa murheet on ollut alustassa ja sähköissä.
ANTTONEN KARI O
21.08.2006 13:34
Itselläni oli aikanaan tuollainen 2 litran dieselillä vuosina 2000-2003. Vetoautona kokemukset enimmäkseen positiivisia. Noista kerroin eräässä viestiketjussa 2002 keväällä. Ketju löytynee tarvittaessa arkistosta http://shop.karavaanarit.fi/etuteltan_puheet/etuteltan_puheet/avoin_keskustelu/?num=14631
Toivottavasti Opelin laatu on noista ajoista parantunut sillä siksi siitä luovuin kun korjauskustannuksiin alkoi huveta tuhottomasti rahaa. Alustan niveliä vaihdettiin 45 000 km huollosta lähtien. Koiranluuta, palloniveltä, raidetangon päätä. 120 000 km huollossa jo kolmanteen kertaan samaa koiranluuta.
Lamppuihin meni vesi sisälle ja noita vaihdettiin takuuseen useampia kertoja. Autoonkin tuli heti uutena vesi sisälle sateella mutta sitä ei vaihdettu vaan jokin läpivientikumi uusittiin. Sekin vasta kolmannella yrityksellä onnistui.
Kärsivällisyys loppui sitten juuri tuossa 120 000 huollossa kun uusiksi meni takaovien sähköjohdot (ikkunat ei auenneet) ja lämmityslaitteen sähköinen vesiventtiili ja pienempää krääsää. Huollon YLIMÄÄRÄISET kustannukset hieman yli 1000 euroa normaalihuollon päälle. Ja tuossa huollossa vaihtoivat vielä takuuseen toisen ajovaloumpion kun oli vettä puolillaan. Normaalitakuu aikaa sitten ummessa mutta kun tuota tiesin pyytää niin säästin monta sataa.
Takajarrut kokonaisuudessaan uusittiin takuuseen kahdesti kun jäivät laahaamaan päälle ja huusivat kuin tapettavat.
Ymmärtänette, miksi en suuria sympatioita tunne ko. merkin suhteen. Vuoden 2003 Golffilla olen nyt ajanut vajaa 110 000 km ja ainoa "vika" on yksi palanut ajovalopuolikas. Samaa Matkaajaa vedän tuolla kun aikanaan Zafiralla ja hyvin tulee perässä. Jotenkin tuota Tervon Jarin suosittelemaa Tourania voisin äänestää jos noista kahdesta pitäisi valita. Aika pitkälti rakentuu Golffin tekniikalle. Itsellä kuitenkaan ei tuosta kokemuksia.
kari
HALMEENMÄKI JUHANI
21.08.2006 22:39
Noissa "tila-autoissa" kannattaa muistaa niitten rajoitukset. Eli jos tässä tapauksessa Astran pohjalle laitetaan isompi & painavampi koppa, joka lisäksi lastataan rankemmin tulee mukaan automaattisesti suurempi kuluminen alkuperäistä tarkoitusta suuremman rasituksen myötä. Tiedän, että autot ovat Suomessa liian kalliita eikä olisi varaa ostaa valmiiksi riittävän suurta mutta maksaa sekin että joutuu jälkikäteen korjailemaan...
LAHTINEN TERO
22.08.2006 22:26
Itselläni on Zafira 1.8 bensakone. Vaununa bürstner jonka kokonaispaino on 1250 kg ja mielestäni vaunu tulee perässä ihan mukavasti kun laitaa vakionopeudensäätimen 85 km/h ja ajaa nelosella niin vauhti ei juurikaan muutu edes nousuissa. Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 12.5l/100km.
KAUPPI MARKKU
23.08.2006 20:42
Takaikkunoiden säköiset nostimet oli jollakulla muullakin reistaillut. Jarru vikoja on ollut ooppelissa varsinkin Astrassa aiemmin runsaasti. Kiitoksia kovasti palautteesta. Kyllä nämä kokemukset ohjaa kyselemään tourania ja vertailemaan. Tietysti zafirasta on uusi malli mutta kyllä nyt epäilyttää hieman.
KAUPPI MARKKU
23.08.2006 20:46
Eli vetoautona positiivinen kuva kuten Karillakin. Toivotaan että tämä uusi malli on vanhaa parempi. Ainakin autokauppias käy kuumana : )
MÄKELÄ REIMA
24.08.2006 11:01
Meillä oli DSL 2,0 vuosina 2000-2005 ja Solifer S5 tuli perässä melko mukavasti ja autossa 2 aik + 4 lasta + tavarat. Auton toimi ihan ok, takajarrupalat n 110 000km, 1 koiranluu ja ilmamassa mittari. Muuten normaalit huollot ja auton hoito ja luovuttaessa 135000km. Nyt käytössä Opel Vivaro bussi ja mukavasti menee.
Zafira on näppärä, kun joutuu vaununkin kanssa vekslaamaan (pieni perän ylitys) ja sisätilat kätevät (vrt Touranin irroteltavat niskatuet yms)
LAHTINEN TERO
25.08.2006 12:56
Joo on positiivinen kuva. Tosin oma Zafirani on 01 eli vanhaa korimallia. Uudesta mallista en osaa sanoa mitään.
HUUSKA MARKKU
28.08.2006 21:06
Itselläni on 1.6/2000 Zafira ja vedin sillä muutaman kerran
Soliferin 450 vaunua kokemukset oli muuten ok, mutta samalla
koneella varustettu Astra hatchback vei vaunua aivan toisella
meiningillä. Luultavasti tuo Zafiran pysty perä aiheuttaa
ainakin Soliferin Articin kanssa epäedullisen ilmanvastuksen.
Astrallani sain vaunulleni helposti vauhdin jopa yli 100km/h
ja Zafirassa vaunun vastuksen kyllä tuntee. Tietenkin autojen
paino erokin vaikuttaa pikku koneella vetäessä.Muuten tuo ly-
hyt peräylitys tekee yhdistelmästä vakaan ja aisapaino ei niin
paljon vaikuta. Samaa vaunua olen vetänyt esim.Mondeo farm. ja
se oli levottomampi.Mielestäni kannatta kokeilla vetoa ennen
ostoa
PUKKINEN ILKKA T
12.09.2006 09:53
Ja varustelultaan tuntuu ihan kilpailukykyiseltä muiden kanssa. Aion vielä koeajaa tietty ko. mallin ennen päätöstä.
Moottorina olisi 150hv diiseli. Varustetasona Enjoy + Gold-paketti, jolloin paremmat istuimet ja, värinäytöllinen GPS, automaattinen ilmastointi ja 6-lovinen laatikko, autocruise yms. Auto olisi täällä Belgiassa tarjolla hintaan 23000 egee 4v/100 000 km takuulla ja toimitusaika olisi 8vk.
Käyn vielä tänään kyseleen Fordin S-maxin ja Galaxyn tarjoukset.(Galaxy on tietty astetta isompi, kuin S-max ja Zafira.)
TERVO JARI
12.09.2006 11:26
Touran 130 hv ja DSG, käy etes kokeileen, niin ei sitten jälkikäteen harmita, ku ois saanu autonki eikä "mopoo"
Jari
PUKKINEN ILKKA T
12.09.2006 16:16
Ongelmana on VW:n hinnoittelu, jolla tuollaisen auton saa aika edullisesti...Tai saa siis sen rungon. Siihen sitten optioita, eli varusteita ruksaamaan ja auton hinta nouseekin aika tavalla. Opelin ja Fordin tarjouksissa olleet autot on aika valmiita paketteja.
Toinen syy on tekniset ongelmat. Sharan ja Touran mallit eivät ole olleet kovin luotettavia pelejä maanteillä, kun olen lukenut Saksan katsastus ja tiepalvelun tekemää tilastoa, mutta ehkäpä uusien mallien myötä on laatu parantunut.
En jaksaisi makuuttaa autoa telakalla koko ajan.
Olen koeajanut Touranin, kun vuokrasin sellaisen viikoksi. On se ihan käypänen ajettava, ei siinä mitään.
MYLLYS MARKKU
12.09.2006 21:55
Nyt pakkaa tulee sekoittamaan uusi picasso. Onkohan kenelläkään tietoa sen hinnoittelusta? Ainakin nykyinen malli on melko maltillisesti hinnoiteltu ja saksan tilastoissa yllättäen luotettavimpien joukossa.
PUKKINEN ILKKA T
13.09.2006 09:45
Hinta on todellakin kiinnostava, siinä olet oikeassa. 1,6 Hdi, josta on viritelty 110hv on aika hyvin. Hinta taisi olla Suomessa 25 000 luokkaa (+ lisävarusteet). Täällä sen hinta saattaisi olla kaikilla varusteilla ja vetokoukulla (110hv:n moottorilla) tuossa 23 000 euron paikkeilla. 1,6i moottorilla varustettu Tentation-malli on tarjouksessa. Jos jätät vanhan autosi kierrätykseen sinne, niin lähtöhinta autolle on 12 000 euroa. (ovh oli 18 050), eli aika reilu alennus tuo 6000 euroa.
Olemme kuitenkin etsimässä itsellemme autoa, jossa on mahdollisesti penkit jopa seitsemälle. Samalla hinnalla (23 000 euroa) saisi Zafiran, jossa olisi tuo optio valmiina. Nuo lisäpenkit ja se tilahan ei ole tarkoitettu pitkille matkoille, vaan lähinnä pikkureissujen tarpeisiin, jos onkin äkillisesti tarpeen nuo seitsemän paikkaa.
Zafirassa on myös 150hv:n CDTI-kone, jossa vääntö nouseee tuonne 320Nm tasolle. Automaatti nostaa hintaa 1200 euroa.
MYLLYS MARKKU
13.09.2006 11:49
Tarkoitinkin uudella versiolla tässä kuussa julkaistavaa isoa kolmen penkkirivin mallia. Ennakkotietojen mukaan mielenkiintoinen peli, mutta hinnaltaan se nousee varmaan ainakin Zafiraa kalliimmaksi.
PUKKINEN ILKKA T
13.09.2006 15:26
Kävin tänään Volkkariliikkeessä kyseleen hintoja. Touran 140hv:n DTI moottorilla ja DSG:llä. Hinnat alkaen 27530 euroa. Sen alkaa rastittelu lisävarusteista--->Hinta nousee. Mahdollisuus saada ehkäpä 10% alennusta. Nykyinen Touran-mallisto poistuu kuulemma ensi kuussa ja uusien hinnat ei vielä tiedossa.
PUKKINEN ILKKA T
13.09.2006 15:34
Tourankin kuulemma vaihtuu toiseen malliin ensi kuussa, tai ainakin siitä tulee uusi versio. Yllättävän hinnakas oli tuo Renaultin Grand Scenic, kun katselin vaihtoehtoja. Se iso Picasso saattaa asettua tuon Grand Scenicin kokoluokkaan hinnoiltaankin.