Lahden Caravan messut 2022 |1-päivän katsaus|mm.Buick Super Riviera 1957- SMV 25 SL 1975 yhdistelmä

Jari Siltala 24.09.2022 15:40

Caravan messujen ensimmäisenä päivänä nähtyä kattausta messuilta.Tuo Buick Super Riviera 1957 ja SMV 25 SL 1975 oli ehdottomasti oma suosikki yhdistelmä .Molemmat loisto kuntoisia.
Toki kyllä katseltavaa riitti paljon muillakin merkeillä.
Päällimmäisenä jäi mieleen Lahden Karavaani pajan persoonallisesti toteutettu osasto .
Myös KABE oli esillä upein laittein.
Yli 750000 euroa maksava Concorde Centurion Luxus matkailuauto loisti myös läsnäolollaan ja sai runsaasti ainakin ihailijoita.
Myös näitä uutuuksia kuten nostokattoisia retkeilyautoja / matkailuvaunuja oli hyvin esillä useammalta näytteille asettajalta.
Varusteista mainittakoon markkinoille tulleet Gree ilmalämpöpumput jotka ovatkin varsin mielenkiintoinen lisä caravan harrastukseen.
Toivottavasti ei kukaan suutu vaikkei juuri oma mieli auto tai vaunu ole nyt näytillä ? Kattaus oli yksinkertaisesti niin valtava,että kaikkea en kerennyt kuvaamaan .Ehkä seuraavassa jaksossa messuilta on tämäkin puute osin saatu korjattua.Kiitos katsojille ja tervetuloa videon mukaan ja matkaan.
https://youtu.be/StyM8y5r3Z0

Tapani Pokkinen 24.09.2022 19:52

Hienoja on, mutta tulee vain käsitys, että ovat tehty kravaattimiehille.
Mihin laittaa ovensuussa kumisaappaat ja mihin roikkumaan pilkkihaalarit,ym ym?

Antero Virkkala 24.09.2022 20:46

Sinne Concordeen mahtuu pikkuauto sisälle. Jos kuljetat mukana vanhaa Ladaa, voi saappaat ja haalarit laittaa sen tavaratilaan.

Tapani Pokkinen 24.09.2022 22:31
Antero Virkkala

Sinne Concordeen mahtuu pikkuauto sisälle. Jos kuljetat mukana vanhaa Ladaa, voi saappaat ja haalarit laittaa sen tavaratilaan.

Yhtä fiksu vastaus jonka olisi voinut yhtä hyvin kuulla Sami Virkkalan hienon vaimon suusta?
Käytännön tiloja retkeilevälle kaipaan, en grumeluureja.

Lauri Niittynen 25.09.2022 07:01
Tapani Pokkinen

Hienoja on, mutta tulee vain käsitys, että ovat tehty kravaattimiehille.
Mihin laittaa ovensuussa kumisaappaat ja mihin roikkumaan pilkkihaalarit,ym ym?

Missä matkailuautossa on sellainen kuraeteinen, että sisälläolijoiden kumisaappaat ja ulkoiluvarusteet sopivat ovensuuhun ja vielä pystyy kulkemaan? Vai kaivataanko tuota mahdollisuutta eikä vain koskaan saada?

Toivo Koistinen 25.09.2022 07:41

Noiden samalla sisustusmallilla kilpailevien pitää keksiä kiiltoa, jonka lähellekkään ei minua passaa päästää sotkemaan, ja muuta krumeluuria myydäkseen noita tämän päivän järjettömilä hinnoilla.
Monasti on mieleen tullut käyttömukavuuden kärsiminen siittä esimerkiksi sen hymerin kolmiakselisen lotjan pöytäryhmä
Mahtaa siinä verenpaine nousta kun pujottelee siitä sen ruokapöydän ympäri soppalautanen kourassa. Tulee aina verrattua omaan jossa on melekiin arkikäytön onnistunut sisusta kahdelle... Melekiin.
Elikkä semmosta halpaa normaalia kaipaa. Esimerkiksi aitoa kahden hengen peltikuorista matalalla sängyllä
Muuten Jari oikeaa asiaakin.
Kun nykyään on peltikuoret kaikki uudet lähes komresssori jäkaapilla, niin miten on niissä sähkön riittävyys järjestetty.
Voisitko siitä ottaa selvää, ja kertoa.?
Tp
Ps
Mutta oikealle retkeilijälle ja harrastajalle tuosa oiva peli, mahtuu kurahaalarit tuonne eteiseen, ja voi susustustakin harrastaa. https://www.nettikaravaani.com/omavalmiste/puoliperavaunu/1586852

Tapani Pokkinen 25.09.2022 10:39

Ei meidän nykyisessäänkään ole mitään kuraeteistä. Sen sijaan olen poistanut kahden käytössä olevasta integroidusta takaa kerrossängyt ja tehnyt siitä pelkän varastotilan hyllyin ja naulakoin niin, että keskellä lattiaa on avoin tila ja laidat ja peräosa on hyllyjä. Haalarit mahtuvat roikkumaan ja mm kumisaappaat menevät laatikoihin. Toimii.

Virve Pitkäranta 25.09.2022 12:11

Challengerilla on malli jossa on kaksi sisäänkäyntiä, takaosassa olevaa voi käytää likaisten haalareiden riisumiseen.
Jukka P.

Lauri Niittynen 25.09.2022 17:36

Moottorissa on kuvia GSi:stä. Huomiota herättää erityisesti vasemman puolen tekniikkaluukkujen sisältö. Auton pituudelta on kerätty osia kuin komponettinäyttelyyn eli tilaa tuhlataan surutta. Suurissa akuissa on peräti 360 Ah. Jännitettä ei kerrota, toivottavasti on ainakin 48 V, ettei sähkö lopu kesken yön. Vaikka kai jollain putputtimella tehdään sähköä naapureiden ääni-iloksi.

Jari Siltala 25.09.2022 22:35

Tapani josko jokin valmistajista ottaisi tästä ideastasi kopin ja tekisi "pilkkivaunun / auton "

Jari Siltala 25.09.2022 22:36

Antero niin se varmaan on,Lada on käytännöllinen

Jari Siltala 25.09.2022 22:37

Joskus on pärjätty teltoillakin,jopa talvella

Jari Siltala 25.09.2022 22:38

Kaivataan ,ainakin kengille omaa lokeroa

Lauri Niittynen 26.09.2022 07:47
Jari Siltala

Tapani josko jokin valmistajista ottaisi tästä ideastasi kopin ja tekisi "pilkkivaunun / auton "

Olihan siellä messuilla asuntovaunu, jossa on maastorenkaat. Sen voi vetää maastoon/jäälle, ei ilmeisesti juutu kiinni kuten vaunut maantierenkailla varustettuna.

Antero Virkkala 26.09.2022 10:51

Meillä suurin tarve kuraeteiselle tulee kajakkien kuivaamisesta, ja joskus pesemisestäkin, jos on melottu suolaisessa tai limaisessa vedessä. Miten kuivataan kajakki ennen tyhjentämistä, jos vielä sattuu satamaan? No, avataan markiisia ainakin sen verran että saadaan sateensuoja työtilan päälle. (Joskus olen pysäköinyt niin lähelle puuta, ettei markiisia saa täysin auki, siis kireälle, eikä sitä silloin voi jättää pitkäksi aikaa vesilammikkoa keräämään.) Takatallista kuiva alusta alle ja sitten töihin. Vanhat tiskirätit saavat kunniallisen lopun kajakin kuivaimina. Suolainen tai limainen pohja tietysti pestään puhtaalla vedellä ennen kuivaamista. Sitten kajakki taitellaan kassiin. Toimii myös saappaille ja kurapuvuille. Kun ne on tiskirätillä puhdistettu ja kuivattu, ne voi ripustaa sisälle. Ei niistä enää vettä valu. Itse en näe tarvetta uhrata sisätilaa märkien vaatteiden valuttamiseen.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.