Kosteusvaurioinen vaunu
Mikko Ajoksenmäki
20.11.2019 00:22
Kannattaako ostaa 80-luvun etupäästä kosteusvaurioista vaunua? Kyseessä Solifer artic 450. Onko mahdollisesti kuinka suuri homma? Jos jo homettakin, niin onko toivoton tapaus?
Selviäisikö vaan kuivauksella ja eristeiden ja vanereiden vaihdolla? T. Aloitteleva karavaanari
Erkki Kauppi
20.11.2019 12:54
Ostaa sitä ei kannata sillä se ei ole minkään rahan arvoinen, mutta jos sen saa ilmaiseksi niin siitä voi tehdä viikkojen työn tuloksena vielä itselle vaunun.
Markku Hämäläinen
20.11.2019 16:15
Olen Erkin kanssa samaa mieltä.
Jos sen korjauttaisi kulut olisi sen myyntiarvoa korkeammat.
Tuolta näkee mitä se remontti tarkoittaa, kosteusvaurio on aina suurempi kuin arvio.
https://karavaanari.org/index.php/topic,23407.0.html
Remontti vaatii tilaa, taitoa ja aikaa
muokattu: 20.11.2019 16:16
Markku Hämäläinen
20.11.2019 16:19
tuolla on lisääkin remonttitietoutta
https://karavaanari.org/index.php/board,58.0.html
Riitta Pakarinen
25.11.2019 15:51
Mitkä ovat meidän oikeudet kun syyskuussa ostetussa autossa on ollut alusta lähtien sähköongelmaa. Käytetty korjattavana,akut vaihdettu ja hupilaturi ,silti ei sähköt kestä paria päivää enempää maasähköstä huolimatta?
Esa Pausio
26.11.2019 09:24
Mikko AjoksenmäkiKannattaako ostaa 80-luvun etupäästä kosteusvaurioista vaunua? Kyseessä Solifer artic 450. Onko mahdollisesti kuinka suuri homma? Jos jo homettakin, niin onko toivoton tapaus?
Selviäisikö vaan kuivauksella ja eristeiden ja vanereiden vaihdolla? T. Aloitteleva karavaanari
Moi, ei siinä palkoille pääse mutta jos lämmin paikka missä laittelee ajankuluksi niin mukava harrastusta talveksi, ite pari vaunua aikanaan laitoin "ajankuluksi", en kyllä enään alkaisi. Purkuvaiheessa tulee kyllä lisää vaurioita näkyviin ja varmaan yllätyksiäkin vastaan.
Markku Hämäläinen
26.11.2019 10:03
Riitta PakarinenMitkä ovat meidän oikeudet kun syyskuussa ostetussa autossa on ollut alusta lähtien sähköongelmaa. Käytetty korjattavana,akut vaihdettu ja hupilaturi ,silti ei sähköt kestä paria päivää enempää maasähköstä huolimatta?
Kyllä tuollaisen vian pitäisi löytää normaali sähköasentaja tai autosähköasentaja.
Ei muuta kuin yhteys myyjäliikkeeseen ja lupa viedä auto autosähkökorjaamoon.
Ei luulisi olevan vaikeaa mitata kulutus ja lataus.
Voihan verkkovirtalaturi olla tietysti alimitoitettu, mutta harvoin auto on kai niin huonosti varusteltu.
Mittaamalla sekin selviää nopeasti.
Harri Halinen
27.11.2019 15:28
Akut irti vaunusta ja lataus täyteen ja mittaus, pari päivää odotus ja uusi mittaus. Jos jännite ei ole laskenut niin vaunun johdotuksessa tai laitteissa vika. Sitten ne yksi kerrallaan mittaukseen.
Vika vaikuttaa oudolta jos verkkovirrassa virta katoaa akusta.
Kunnon liike/mies löytää vian.