Oliko porukassa 2010 luvun cabbyn omistajia?
ANTTILA MARKKU
26.07.2013 22:56
Pähkäilin tossa vaihtaisko solkun cabbyyn.Olis varmaan tuo 620 double kun se on ilmeisesti pienin parisänkymalli jossa takana pesuhuone.Samalla vois miettiä vaihtaisko ilmastoinnin mooveriin.Samanlaisia ruotsalaisia intiaanisodan vankkureita vaikuttais olevan tuolta ruotsinmaalta kuin solkku,polar,kabe.Katsellut tuota Polaria sillä silmällä,mutta ei oikein sytytä.Oisko jollakin sanomista noista nyky cabbyista.Ei sillä että olis paineita vaunun vaihtoon mutta vois sitä haaveilla kun auto ei ole minun juttu ja yksi akselinen vois taipua helpommin kuin kaksiakselinen.Niisähän on se ajonvakautus vakiona noissa cabbyissä jos sattus olemaan semmosta veivarien mallia tommonen yksakselinen.
TOIVO MIKA
27.07.2013 08:48
Itellä on just 620 suihkulla ja olemme olleet tyytyväisiä.mutta nimenomaan omasta mielestä ehdottomasti 250 leveänä.sängyn kohdalta menee kapeempi malli liian kapeaksi.meillä on 06 vuosimalli ja ainakin silloin oli valikoimassa molemmat leveydet.ja jos nyt katselisin sillä silmällä niin saattasin päätyä 650 malliin.hyvä vedettävä mielestäni ja helppo pakata aisapainoa silmällä pitäen.itse en ole kaivannut ilmastointia.ja osa syy on varmaan eristeissä.lämmin talvella ja viileä kesällä.
ROSENBERG JANNE
27.07.2013 21:32
Sen verran kommentoin, että kolmas cabby menossa, yksi hobby oli välissä, mutta cabbyssa vaan kaikki on kohdallaan, kesät talvet asutaan ja nautitaan! Vähän on hinta korkeampi, mutta laadusta vaan täytyy maksaa. Meillä -09 vuoden 800 ja lämpöä myös talveksi riittää kun Alden kierron laittaa jatkuvaksi päälle.
Joten suosittelen... Terveisin isännän toinen puolisko...
SUNNA TOPIAS
16.08.2013 22:36
Kolmas Cabby on meilläkin käytössä ja tyytyväisiä vaunun laatuun ja ominaisuuksiin on oltu. Lämmin, kuiva ja hyvin ilmastoitu. Lämpöä riittää myös talven kylmyydessä. Katolla voi kävellä jos poistaa lumia, pesee tai vahaa. Vaunumme on Cabby 570 F double ja taitaa olla viimeinen suomessa myyty kapeampi malli. Leveät mallit ovat olleet niin kysyttyjä, että Cabbykin luopui niiden valmistuksesta 2010 jolloin meidänkin vaunu on tehty. Edellinen vaunumme oli sama malli plussana eli 250 leveänä. Halusimme kuitenkin vaihtaa kapeampaan sillä sitä on mukavampi hinata ja lämmityskin voi olla hitusen edullisempaa. Hyvin on mahduttu 230 cm leveäänkin vaunuun sillä siinä on kaikki tarpeellinen. Ollaan tykätty ja suositeltu kavereille jotka ovat talvivaunua olleet hankkimassa. Cabbyt ovat ulkonäöltäänkin tyylikkäitä.
Vaan iän myötä vaunun käyttö on vähentynyt. Emme enää käytä vaunua talvella joten olemmekin ajatelleet, että pärjäisimme pienellä kesävaunulla. Jos saamme nykyisen kaupaksi voisi ajatella ensi kesäksi pientä Fentdiä.
SUNNA TOPIAS
16.08.2013 22:40
Korjaus edelliseen. Cabbymme on vuosimallia 2009. Kapeampaa mallia ei ole sen jälkeen enää tehty.
ANTTILA MARKKU
17.08.2013 20:00
Kiitos vaan vastauksista,olisin hiukan enempi käyttökokemuksia halunnut lukea.Nyt se on myöhäistä,kaupat on tehty ja 650ft tulee syyskuussa tehtaalta.En ole tuota pohjaratkaisua nähnyt livenä mutta kuvista ja näkemistäni vaunuista päättelin että sisusta on aika lailla yks yhteen soliferin 630ph mallin kanssa.Koko mittaisia kaappeja on kolme joista kaksi on hyllykaappeja.Sitä en saanut selväksi onko tuossa mallissa takana kapea ikkuna ja pöytä vetolaatikoilla.Pariskunnalle oiva vaunu parivuoteella.
SUNNA TOPIAS
17.08.2013 20:30
Onneksi olkoon! En usko, että koskaan tarvii katua cabbyn hankintaa. Luulen, ettei takana ole ikkunaa mutta en ole varma sillä meillä on ollut vain niitä 570 malleja. Uutta cabbyä on paranneltu siltäkin osin, että sivusta katsoen kattoprofiili on kupera. Tällöin katolle ei pääse jäämään vesilammikoita. Nykyvaunua joutuu pitämään kausipaikalla hiukan etukenosssa jotta vesi virtaa keulan kautta alas. Toki toimii niinkin. Cabby on hyvä hinata. En ole aina kiristänyt kitkapäätä taipaleelle, siitä huolimatta seuraa perässä vakaasti. Jos navakkaa tuulta, kitkaa kyllä sitten kannattaa käyttää. Ajonvakautuksen hyöty lienee tulee esiin vasta jossakin hallitsemattomassa väistö- tai hätäjarruruksessa. Eipä ole ollut käyttöä rauhallisella ja ennakoivalla ajotavalla hinaillessa. Toiminto edellyttää 11 napaista yhteyttä autoon.