vetoauto..
PEIPPO JARI
25.04.2013 17:52
terve, olisin ollut halukas tietämään kokemuksia vetoautojen automaatti laatikosta ja kierroksista jolla vedätte...minulla on vaununa hobby kfu 650 -08 ja vetoautona volvo v70 2.4d -08 eli vaunu on aika maximi painoiltaan tuohon veturiin..kun vauhtia on sellaiset rapiat 80 niin 4 vaihteella manuaali puolella on kierroksia vajaat 2500 ja jos vaihtaa 5 vaihteelle 2000 en sit tiedä kumpi parempi mutta eiköhän laatikolle ole parempi isommat kierrokset vaikka ehkä dieseliä palaa vähän enemmän..
MÄKELÄ MIKA
25.04.2013 20:22
Vedin viime kesänä samalla koneella varustetulla XC60:llä puolitoistatonnista vaunua. Ei tullut mieleen kokeilla manuaalipuolta kun toimi niin hienosti automaatilla vakkarin kanssa. Toi 650:nen on hiukan painavampi mutta taitaa mennä silti 4.vaihteella tasamaata jos on D-asennolla laatikko. Ylämäkeen saakin vaihtaa pienemmälle itekseen. Hyvää kesää ja mukavia reissuja.
LAAKSO MARKKU
26.04.2013 20:30
Olen vetänyt vaunua v70 2.4T automaatilla jossa tuo matikki on "lähes" sama kuin dieselissä. Vedossa ei mitään ongelmia myöskään alle 2000 kierroksella johon tuo diesel ei tosin oikein hyvin pysty.
Nykyinen autoni on 2.5 T automaatti ja sehän vetää vaunua alemmilla kierroksilla kuin diesel. Tuo manuaalipuoli ei minua kiinnosta. Miksi käyttä maticin manuaalia kun on kuitenkin ostanut "automaatin". Useiden vuosien kokemuksella: automaatti vaihtaa etevämmin!
MÄKINEN ESA
19.03.2015 16:49
Oikea vaihde on helpo todeta vedettäissä vaunua, jos moottorissa on värinöitä silloin liian suuri vaihde eli koneen pitää kiertää ilman ylimääräisiä ääniä sen kyllä kuulee jos on vähän nuottikorvaa. Xc60 dieselissä riittää 1700-1900 kierrosta hyvin.
Ylä mäkiin voi ennakoida ja vaihtaa pienemmälle mikä helpottaa konetta.
Neljäs volvo menossa kaikki ovat olleet automaatteja, nykyinen on 2015 mallia
uudella moottorila 181 hv odotan innolla kokemuksia, päästäänkö 8,5 litran keskikulutukseen, D5 päästiin helposti näihin lukemiin.
HAKALA SAMI
20.03.2015 00:04
Kai se vanha totuus on se, että kierrokset vaunun kanssa niille nurkille josta se koneen maksimivääntö löytyy. Matkavauhdeissa tuo tarkoittaa yleensä toiseksi suurinta vaihdetta. Manuaalilla olen joskus sopivalla tuulella pitkiä suorapätkiä mennyt vitosellakin, mutta kyllä sen "perstuntuma" kertoo että yhtään sillä ei sovi vedättää.
Isällä Volvo S80 2.9 automaatti veturina ja Hobby 560. Itsekin olen tuolla yhdistelmällä reissannut, olikohan niin että jollakin napilla tuossa estettiin se suurimman vaihteen päällekytkeytyminen, ja se oi tuossa vetokäyttöön just passeli asetus.
STRÖMMER HEIKKI
01.05.2015 07:35
Mielestäni aika erikoista, on mennä tietämään paremmin kuin joku automaattilaatikko, millä vaihteella kuuluu ajaa. Kyllä se osaa ihan itse vaihtaa sopivan vaihteen kuorman ja vauhdin mukaan. Kas kun yleensä olette hankkineet auton automaattilaatikolla. Itsellä Dodge Ramissa on perävaununveto toiminto, jolla se mm. jarruttaa moottorilla alamäessä automaattisesti.
HAAPANEN TIMO
01.05.2015 09:03
Turbiinilukko ei tiedä vaunusta mitään.
@timppa
KEMPPAINEN HENRY
03.05.2015 12:21
Saabissa tulee huipput jo 1900 kierroksella. Ainoa missä käytän manuaalipuolta on jyrkät alamäet. Auto 9-5 2.3T A5-07. Ei oo käyny mielessäkään, et auton tietokoneet ei osaisin hoitaa.
LAIKKO TOMMI
18.07.2015 00:12
Ihmetyttää noi "8.5"litran kulutukset ..millanen vaunu mahtaa olla. itellä menee yli kympin reilusti disuu. Ww grafter ja hobby 560. Mut ehkä ajanki oikeesti 90 km/h.. Rajotinta vasten ku kuorma auto.. Eikä syö vähempää vaik ajais 85 kmh..tuulen vastus nois olellisin ei niinkää paino..
LAIKKO TOMMI
18.07.2015 00:24
Nii ja ilma vaunuu 10 ltr.. Vaimolla v 50 Volvo disu.. Ja seki napsii iteksee 6 litraa.. Voisko joku olla rehellinen -)) ? Menee jutuista pohja muute ? Kalajoella kiva keli ja bmw pojat pörrää.. Hyvää kesän jatkoa meen pehkuihi..