Hobby -95 Trumatic ilmalämmitin puhaltaa jatkuvasti

HAVERINEN JOUSIA 27.03.2013 07:51

Hobby -95 Trumatic ilmalämmitin puhaltaa jatkuvasti kun on kytketty akku kiinni. Löytyykö jostain ilmalämmittimen toimintaperiaate kuvia tai ohjeita.

HYTÖNEN RAIMO 27.03.2013 17:08

Puhaltaahan se. Yksi vaihtoehto on se, että ohjausyksiköstä on valittu käsisäätöinen puhallus automaatin sijaan. Käsisäätöinen puhaltaa aina, automaatti vain tarvittaessa.

HAAPANEN TIMO 27.03.2013 17:32

Lämppärin tyyppi jäi arvailun varaan, mutta veikkaan tuota: http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/S3002+5002.pdf

@timppa

VÄLIAHDE JUSSI 28.03.2013 09:38

Paa katkaisia väliin 2.50.Kun,samutat niin anna vähän pyöriä,käynistäessä taas ensi kone pyörimään ja sitten, katkaisia ylös.Avot mulla jo vuosia pelannu niin,neekeri ja ryssä malli.

Käyttäjän lisäys viestiin 28.3.2013 klo 09:39:38 Hyvä ja halpa.

KOSKINEN OLLI 28.03.2013 18:16

Tää on juuri niin tätä millä lietsotaan myös kunnolliset trumaticit huonoksi. hankkikaa vuotava nestelämmitys ;)

VÄLIAHDE JUSSI 28.03.2013 19:49

Olli On tyhmää maksaa ihan liikaa kun,2,50€urolla selviää Truman moottori loppuu aikanaan niin myös nestekiertoisen vesipumppu ja putket.

Käyttäjän lisäys viestiin 31.3.2013 klo 14:38:43 Olli Kerro mulle miten se moottori huonnonmaksi siitä menee jos,sen välillä pysäyttääkin? Siellä matkailuauto osijossa on yksi juttu noista vesipumpunkin ongelmista. Eihän ne mikään ikuisesti kestä.

STRÖMMER HEIKKI 03.04.2013 18:46

Hmm??? Kunnollinen Truma, mikä se on? saako niitä jäillä, vai onko se jokin uusi tupakkalaatu? Aivan tuntematon käsite.

HAVERINEN JOUSIA 09.06.2013 22:14

Jos yksiköstä laittaa 0 -asentoon nin sammuu. A-asennossa pyörii jatkuvaasti pyysipä mitä lämpötilaa vaan. Sitten 3:ssa asennossa pyörii nopeammin. Olisikohan vika tässä mutikassa. Osaako joku vinkata miten tämän saisi mitattua. Moottorin kopassa oleva valkoinen "patukka" oli erittäin vähän muuttanut muotoaan,

POIKULAINEN ESA 10.06.2013 04:49

Miten se pitäisi toimia? Mulla toimii just noin myös ja olen pitänyt sitä normaalina.

JOKINEN OLAVI 10.06.2013 15:28

Kyllä puhallin todellakin pyörii jatkuvasti jos kytkin ei ole 0-asennossa. A-asennossakin se jää pyörimään hyvin pienellä nopeudella lämpötilasta riippumatta. Käsisäätöasennossa puhallin pyörii aina sillä nopeudella mihin se on säätönupista asetettu. Tämä säädin ei siis ole termostaatin säädin. Minä aina kun haluan vaunun lämpiävän mahdollisimman nopeasti, laitan käsisäädöllä puhaltimen melko isolle nopeudelle ja kas lämpöa tulvii ihanan nopeasti. Jonkin ajan kuluttua, kun vaunu on asuinlämmin, pienennän puhallin-nopeutta. Olen todennut A-asennon jokseenkin tarpeettomaksi, kun se tuppaa jättämään puhalluksen mielestäni liian pieneksi. Puhallinkytkin pitää muistaa kääntää aina 0-asentoon, jos vaunu on pois käytöstä, sillä puhallin tyhjentää akun, mikäli virtoja ei ole katkaistu jollain muulla tavoin.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 12.06.2013 18:13

"Kyllä puhallin todellakin pyörii jatkuvasti jos kytkin ei ole 0-asennossa. A-asennossakin se jää pyörimään hyvin pienellä nopeudella lämpötilasta riippumatta."

Noin se toimi ensimmäsessä autossani jonka rakensin ja luulin toiminnan olevan normaalia (vain kesäkäyttö). Toisessa autossa (nimen omaan talvikäytössä) kun lämmitin kuumeni enemmän talvlvi pakkasella lisäsi puhallin kierroksia A-asennossa.

Muuten noin sen kuuluukin toimia.

Käyttäjän lisäys viestiin 12.6.2013 klo 18:15:02 Termostaatin eli lämpötilan säätö on itse lämmittimessä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.