Veivivetoinen nokkapyörä

TOHKA PETRI 19.01.2010 23:00

Vaunun liikutteluun helpotusta?

Katselin netistä vähän "sillä silmällä" noita sähkökäyttöisiä movereita... ja tietysti hintoja ;-/ kun törmäsin tällaiseen tuotteeseen

http://www.purpleline.co.uk/hitchdrive/main.html

http://www.youtube.com/watch?v=PKf_m4uANmo

Onko kokemuksia moisesta? Kuinkahan tuo mahtaa "jaksaa" kuljettaa pienissä korkeuseroissa tai reunakivissä 1400kg vaunua...

TERVO JARI 20.01.2010 17:04

Tein tuollaisen innoittamana vastaavan vermeen, sen takia kun tuo on kallis"kokeilu" . . .

Kyllä tuollainen pikkusiiroissa miltei tasaisella onnaa, mutta aisapainoa kun lisää pääsee epätasaisemmassakin maastossa mutta normaalioloissa aisapaino ei riitä jolloin rengas sutaa ja matkanteko jää siihen . . .

Tuo kuvissa jälkimmäinen on parempi, menee vaikka minne, läpi harmaan kivenki ;-)))

Tuo "manuaali"käyttöinen laitetaan nokkapyörän pystyputken "jatkeeksi" tuo siirtimessä oleva "tappi" laitetaan nokkapyörän pystyputken sisään ja kammesta veivaamalla "vaunua viedään", välitykset on "riskit" sutaa vaikka sementillä . . .

Mukana reissussa ei viitti kumpaakaan siirrintä rahdata, kotona joutavat olla . . .

Jari

PALIN MATTI 21.01.2010 09:56

Sanoisinpa, että tähänastisista näppärin vaunun sirrin on tässä.

Ja kulkee aina mukana sinne, minne vaunukin. Ja on motorisoitu. Ei veivaamista, ei hikeä.

SIHVOLA MARKUS 21.01.2010 11:05

Matti varmaan tarkoittaa ,että autohan se on se paras siirtoväline.Ei välttämättä Volvo!

VARTIAINEN JOUKO 21.01.2010 11:52

Mitä mitä - onkos Mella jo vakavastikin harkitsemassa tuon Wodemarinsa käyttömuodon muuttamista vaunuveturiksi. Kalakonttinahan se on jo ollut ahkerasti tänätalvenakin ;)

HYTTILÄ ESKO 21.01.2010 12:27

Mullaki liikkuu tollasella siirtimellä

LAHTI ANTTI 21.01.2010 13:24

Mä taas siirrän tällaisella.

PALIN MATTI 21.01.2010 14:07

Markus on aivan oikeassa. Yleensä se vetoauto - minkä vain merkkinen - on aina retkillä mukana ja sillä on helpoin sitä vaunua silloin siirrelläkin. On koukut ja muut kiinnityssysteemit siinä valmiina.

PALIN MATTI 21.01.2010 14:08

Antti siis tuollaisella Volvon vajaaperämallilla...

LAHTI ANTTI 21.01.2010 14:17

Köyhän on tyydyttävä vähempään, vajaaperäiseenkin. Kunhan se vaan on Volvo!!!!!

YLINIEMI SEPPO 21.01.2010 14:36

Ennen sanoivat kun volvolla lähtee liikkeelle pitäää muistaa lähtiissä että nostolaite on ylhäällä?!

LAHTI ANTTI 21.01.2010 14:40

Totta kai nokkapyörä (vaunusta)pitää nostaa ylös ennen lähtöä!

PALIN MATTI 21.01.2010 15:57
Niijjustiisa Seppo! Kerran mieki lähin Volovola pilikkireisule, ni ihimettelin semmosta kummaa rahinaa sielä takapääsä. Mie pyssäytin ja menen kattoon. No seetanan perälevy oli jääny lähteisä nostamatta ylös.

)

YLINIEMI SEPPO 21.01.2010 17:33

Joo se oli varmaankin mulla sama reissu kun tulin perässä ja ranskalaiselakin pääsi talavella hyvin liikkuun ei ollu kuuraa polulla.

TOHKA PETRI 21.01.2010 19:25

Kun on tilava sisältä ja pieni päältä, niin liikuttelukin on heleppooo....

http://www.youtube.com/watch?v=Dx4ZWQueE9s&feature=related

.. ja Volvoille löytyy muuta käyttöä ->

http://www.youtube.com/watch?v=7eis20rBwz8&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=9Av3jaPlZHM&NR=1

HEIKMAN RAIMO 22.01.2010 04:39

mielenkiintonen laite yksinliikkujalle, voipi vaan olla pikku töyssyt hidastamassa vaunun vaateriin saamista... asfaltilla ny ainakin tuntuu pelittävän tuo...

PENTTINEN ARTO 23.01.2010 19:55

Kyllä useat siirtelee millä sattuu, lopuksi kaikilla on Volvo.

JYLHÄ HANNU 25.01.2010 13:07

Uskaltaisko tuohon kiinalaiseen tekniikkaan niin luottaa.

Voorti on voimanpeli

HYTTILÄ ESKO 25.01.2010 15:38

saat "korin koskenkorvaa kiinalaisesta volovosta. Tarjous voimassa tämän päivän. Ei ne nimittäin taantuvasti muutu. Ei Jerry Cottonin jakuvaarikaan oo intialainen, eikä Strömmerin lantikka. Vaikka omistus on sinne myytykin.

KOSKINEN OLLI 25.01.2010 16:40

Juu kyllä kiinalainen osaa. Siellähän on se maailman nopein kaupallisessa käytössä oleva junakin. Matkavauhti 431 kilometriä tunnissa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.