DSG automaatti vaununvedossa
PERÄLÄ TOMMI
05.08.2009 10:19
Onko kokemuksia soveltuuko tuo DSG automaatti vaunun vetoon ? Tarkoitus hankkia vw passat 2.0TDI ja siitä DSG automaatti. Kestääkö ja miten sen kanssa peruuttelut yms sujuu ?
TERVO JARI
05.08.2009 11:25
olis tiptronikin paikka ?
DSG on vain robottivaihteisto, ei automaatti niinkuin automaattivaihteisto "annetaan ymmärtää".
Kyllä kuulemanmukaan sen kanssa "toimeentulee" mutta ei se automaattivaihteiston mukavuutta täydellisesti "täytä". . .
Tuosta Tiptronikista kommentoikoot ne joilla sellanen käytössä. . .
Jari
Ps. Kysyit soveltuuko? Soveltuu.
HEIKKINEN MARKO
05.08.2009 18:41
itsellä dsg-7 ja golffi,ja hyvin toimii loota.vaunun kanssa muutama tuhat takana,ei juuri valittamista.kytkimen saa kyllä haisemaan jos innostuu peruuttelemaan hiljasella vauhdilla luistattaen kovin pitkiä matkoja
PETERI TOMMI
06.08.2009 18:06
Hienosti toimii DSG ainakin 2.0TDI Golfissa, 2 kesää on vedetty vaunua sillä ympäri suomea.
NURMELA ISMO
07.08.2009 16:03
Meillä oli ennen Octavia 2.0 TDI (140hp) DSG vaihteistolla ja vaunua tuli vedettyä sillä pitkiäkin matkoja kesäisin.
Ei kertaakaan ongelmia ollut. Siinähän on myös +/- mahdollisuus jos haluaa pitää tiettyä vaihdetta päällä. Tuo 2.0 TDI vääntää tosi mukavasti joten mukava vetää vaunua.
Sama moottori ja vaihteisto lienee VW:ssä kuin Octaviassa.
Nykyisessä autossa on "perinteinen" automaatti. DSG kelpaisi yhtä hyvin sitä vaan ei tälle automerkille ole tarjolla.
Perinteinen on ehkä "pehmeämpi liikkeissään" kun taas VW konsernin DSG (ainakin Skodassa) oli vähän terävämpi. DSGn etuna taas on polttoainetalous verrattuna tavalliseen.
SIHVOLA MARKUS
07.08.2009 20:13
Minä tässä lueskelin juttuja näistä dsg automaateista.Jäin vähän ihmettelemään juttua kytkimen "haisemisesta",kun mielestäni dsg:tä on vähän vaikea luistattaa,koska aina päällä oleva vaihde on mielestäni kiinteä.Pojalla on skodassa kyseinen vaihteisto,ja olen kokeillut vetää sillä vaunua. Tosi hieno systeemi.Haluaisinkin "haistattajalta" lisä informaatiota ,miten se onnistuu,että voi välttää sen.
HALMEENMÄKI JUHANI
09.08.2009 21:39
DSGeessä ei ole perinteisen automaatin momentinmuunninta/nestekytkintä, vaan manuaalivaihteiston kaltainen levykytkin, jota hoitelee auton automatiikka. Eli vaikka autossa ei ole kytkinpoljinta niin siellä on kytkin joka alkaa haista jos liikutaan hiljaisempaa vaihdetta kuin ykkösvaihteella ja ko kierroksilla.
TERVO JARI
09.08.2009 21:50
eikös ensimmäiset VW:n DSG:t ollu ölijykylypysillä kytkimillä ?
Nykyiset on kuivia ?
Oonko "pihalla" ?
Korijaa jos oon vääräsä . . .
Jari
Ps. Kymmenes VW menossa, mutta ykskään ei oo ollu DSG, monesti oon meinannu DSG:n laittaa mutta niimpä se on jääny laittamati . . .
SIHVOLA MARKUS
09.08.2009 21:59
Kerkesit jari kysäistä ensin.Pojalla on mielestäni 6-vaihteinen,joka kylpee öljyssä.Ainoa vaiva on ollut 34 asteen pakkasessa,kun ei meinannut huolia pakkia.Vähän aikaa kun moottori kävi ,ja öljyt lämpesi,niin rupesi pelaamaan.
HALMEENMÄKI JUHANI
09.08.2009 22:50
Oli levyt sitten öljyssä tai ilmassa niin saa ne sauhuamaan. Tuossa Sutsukissa on vaunu sivulla ja öljykylpy- eli märkäkytkin, ja niin sen saa siinäkin kytkimen käryämään, ainakin jos vetää perässään venäläistä sivuvaunupyörän malmikasaa. Nimimerkillä on kokeiltu sekin...
SIHVOLA MARKUS
10.08.2009 10:12
HEIKKINEN MARKO
10.08.2009 19:50
joo mä olen kuuluisa kytkimen käryttäjä,oli loota minkämallinen hyvänsä.... Dsg,n sain tuoksumaan kun pakittelin puolentoista tonnin vaunua vähän turhan hankalassa paikassa ja vielä vähän ylämäkeenkin.muuten ihan ok,paitsi turhan kova into ajaa isolla vaihteella,vaihtaa mielellään vasta 1100 kierroksen paikkeilla pienempään,vaunun kanssa tuntuu aika rajulta...
LINDHOLM KIMMO
13.08.2009 22:40
En suosittele! Kokemusta on.
Tarkista Aken sivuilta takaisin kutsut sekä kokemuksia ultimatevw.com sivuilta. (hakusanaksi kaksoismassavauhtipyörä)