Uudet Soliferit vm 2009 näemmä tuloillaan , muutamia kuvia.

HYTTILÄ ESKO O 24.08.2008 12:17

http://www.aijaa.com/v.php?i=2595872.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2595889.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2595897.jpg

Tuo keula kokonaan erilainen, mm etuikkuna, kaasupullokotelo nousee saranoilla suoraan ylös, ja lukko erilainen ,takavalot uudet , sisällä näkyi myös muutoksia. Varusteisiin kuului näemmä tummat ikkunat, jokin ehkä suksiluukku edessä kyljessä. Telttapalvelu siirretty reilusti taaksepäin. Sisälle ei päässyt, varmaan näyttely piakkoin ? www.helsinkicaravan.fi

HYTTILÄ ESKO O 24.08.2008 12:20

http://www.aijaa.com/v.php?i=2595947.jpg

LATOVEHMAS TIMO 24.08.2008 15:15

Näin kans tuollaisen jo...suksiluukkuhan tuossa. Siellä lisäksi kokomittainen kaukalo suksille, jotta sulamisvedet ei pääse vaunuun. Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä, mutta mulla ainaskin tuo pikkuikkuna edessä on aikas hirvitys. Sisältä ihan nätti, ainakin se 560 finkku missä kävimme.

LAAKSONEN ARI J O 25.08.2008 06:49

Samaa mieltä tuosta etuikkunasta, aika töpön näköinen. Toisaalta on se hyvä, että on päästy siitä 70-luvun kumitiivisteikkunasta:)

HYTTILÄ ESKO O 25.08.2008 09:12

Oudoltahan se tietenkin näyttää. Eikä tuossa "museotiivistemallissa" mitään vikaa ole ollut. Joten ne ymmärrä kun "ollaan päästy siitä" Toisaalta kun katsoo esim KABE:n ikkunoita niin ne on aika pienet useissa malleissa. Puhumattakaan muutamista erilaisista etuikkunoista.

LAAKSONEN ARI J O 25.08.2008 20:00

Perusteluja kommenttiin: "ollaan päästy siitä". (kokemukset vm. 2005 Solifer Finlandia 560)

Ei avattava Ei kasettiverhomekanismin helppoutta pimennysverhossa Kumitiivistemallin pimennysverho hankala käyttää, vaatii kaksin käsin tupeltamista Kumitiivistemallin pimennysverhon vetonarun "lukitus" aivan käsittämätön rullamalli Ulkomuotoseikat , kuin suoraan 70-luvulta (tietysti makuasia) Vuotovaara (ainakin osassa 2005 malleista ikkuna vuosi)
HYTTILÄ ESKO O 25.08.2008 20:28

En tiedä olenko vain tavallista tyhmempi ? Tuo kumitiivistemallin pimennysverho tulee nätisti kerran yhdellä kädellä narusta vetämällä alas , ranteenpyöräytys ja lukitus on siinä. Ei silti on niitä vielä parempiakin ratkaisuja varmaan olemassa. Joissain vaunuissa ei ole koko etuikkunaa ja joissain pieni räppänä. Taas vuotoa ei ole karavaanariurani aikana esiintynyt missään etuikkunassa 25 vuoden aikana. Taas olen varmaan jäänyt paitsi paljosta kun ei ole ollut avattavaa mallia, en ole edes osannut kaivata. Enpä tuota silti lähde uutuutta vaihtamaan. Vanha on vm 2007 ja sillä pärjää hyvin.

HAAPAKOSKI OSSI 25.08.2008 20:30

"kaasupullokotelo nousee saranoilla suoraan ylös" Onko Solifer kopioinut saranasysteemin Detskusta??? Olishan se jo edistystä.

HYTTILÄ ESKO O 25.08.2008 21:23

Vielä kun alat miettimään kuka on kopioinut mistäkin. Noita saranasysteemejä on vain muutamia olemassa. Mieti kuka on sitten se keksijä. Ei se pefletti sitä ole keksinyt.

SAARNIO MAURI 25.08.2008 21:30

Cabbyssa on myös "giljotiinimalli",sateensuoja puuttuu, mutta käyttäjäksi käy muutkin kuin pygmit.

HYTTILÄ ESKO O 25.08.2008 21:57

Kohta joku sanoo jotta siinä on kaks kumipyörää ja vetoaisa niin ku siinä **:ssäkin.

LÖNNQVIST LEIF O 26.08.2008 21:06

Sanoit sen ihan itse

TERVO JARI 26.08.2008 21:29

senverran menneet etiäpäin että olisivat saaneet alle kunnon renkaat, eikä mittään halpis kamaa . . .

Jari

Ps, Aneemisen näköinen päälisinpuolin . . . Niinkuin aina nuot pohojoosmaalaaset . . .

HYTTILÄ ESKO O 27.08.2008 08:42

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista :D Eiköhän jokainen saa sellaiset renkaat alle mitkä haluaa, eivätkä ole uudenvaunun hinnasta kuin murto-osa. Enkä usko monissakaan olevan esim Michelinin Agiliksia vakiona. Taasen noissa taitaa olla esim jätevesiputkisto ratkaistu viksummin kuin eräässä nettivirityksessä, lisäksi sekin pysyy sulana pakkasilla. Taas ulkonäkö on makuasia, samoin kuin sisustus. Itse pysyn kaukana krumeluuri kitschi tähtitaivas arkkitehtuurista. Mutta nehän on jokaisen omia viehätyksiä, niistä on ihan turha kinata, tekniikka ja toteutukset on eri asia !

TERVO JARI 27.08.2008 16:50

Jokaisella on tarpeensa, toiset tarvii talvikäyttöönkin toiset ei, jolloin tulee vastaan se mitä vermeen tarvitsee "sisältää", itse en toistaiseksi tarvitse talviominaisuuksia jolloin saksalaisetkin vermeet käy . . .

Nuot Soliferit ym pohojoosmaalaiset ei ole vielä minua viehättäneet sen vertaa että ostaisin sellaisen, ovat sen verran askeettisia sisältä, mutta toiset tykkää . . .Kiva että tehdään kaikille kaikkea . . .

Mutta kuka tietää milloin tulee päivä että tarvin tarvin talviominaisuuksia, silloin tulee "tenkkapoo" . . .

Jari

Ps. Tuo rengas puoli on kaikilla valmistajilla "lapsipuolen" asemassa, alle laitetaan juuri ja juuri tarpeellisen kantavuuden omaavaa rengasta, ja halvinta "Kiinan tuontia" . . .

HYTTILÄ ESKO O 27.08.2008 17:02

Näin on, silläpä turha kommentointi on turhaa !!! Toisilla tavanvuoksi. Eikös olekin? Samoin kuin kommentointi renkaista kun myöhemmin tunnustetaan tosiasiat !! Olin laittanut tuon linkin jotta asiasta kiinnostuneet näkevät uutuudet. Mutta se olikin rysä mihin näytti aika moni särki osuvan, juuri pohjoismaisten vaunujen vastustajista.

Lainaus itseltäsi.

"""Ps. Tuo rengas puoli on kaikilla valmistajilla "lapsipuolen" asemassa, alle laitetaan juuri ja juuri tarpeellisen kantavuuden omaavaa rengasta, ja halvinta "Kiinan tuontia" . . . """

SAMULA JUKKA 29.08.2008 09:56

Jotain uutta on myös Tabberttilla vuodelle 2009

http://www.tabbert.de/index.php?id=721

Itsellä on Da Vinci 700 KD vuodelta 2007, mutta jos saisi tuon Paganini version samalla pohjalla, niin vaihto olisi edessä...

Jukka

VÄLIMÄKI ARI 30.08.2008 22:32

Itse olen päässyt viime viikon perjantaina käymään sisällä -09 560 mallissa.Erikoisuutena mainittakoon todella korkea jääkaappi,jossa pakastin sisällä,mutta vain yksi ovi.Oven väri oli mattamusta,keittiön taso saman värinen.Oikein tyylikäs värimaailma.

TUOMI JYRKI S 06.09.2008 18:42

Tänään kävin kurkkaamassa ihan uteliaisuuttani uusia vaunuja. Ei vaan ollut Jyväskylässä näytillä kuin 560-mallit, suuremat mallit puuttuivat kokonaan. Toki niitä oli erilaisilla sisustuksilla, isoja jääkaappia, erilaisia keittiöitä, mutta ei uusissa Solikoissa ollut mitään sykähdyttävää. Olisin odottanut enemmän innovaatioita. Ehkä näytteilleasettaja ei ollut saanut muita malleja. Mielenkiinnosta katselin muutamia m-autojakin. Kalliita (?) olivat ja ahtaita, mutta ajettavaksihan ne on tehty eikä asuttavaksi. Yksi kiva Burtsner nähtiin, vähän yli 70000 €.

HÄNNINEN PEKKA 01.11.2008 22:19

Onkos kukaan käynyt nostamassa etuluukkua ylös: monelta jää tekemättä kun pelkää että hajoaa, ja uskalias tarvitsee kaksi kättä. On Solkulla (ja Polarilla) insinööreillä tullut mitoitusvirhe - saranat on tehtu 500 kilon luukkua varten ja etupoksi katkeaa niiden ansiosta kolmeen osaan - 2008 Finlandiaamme menevät mm. lepotuolit mukavasti etupoksiin, 2009 mallissa ei mahdu edes pikkutuolit kun saranoita täytyy kuljettaa mukana... todella epäonnistunut muutos !

P.

HALMEENMÄKI JUHANI 02.11.2008 20:27

Pitipä oikein tarkistaa. Saranat on keskellä luukkua, heti siinä pullojen vieressä. Eli pullojen "jälkeen päädyissä" ne ei ole, ja näin päädyt on "tyhjää". Mutta pullojen eteen ei tosiaan mahdu juurikaan tavaraa. Toisaalta miten käy asiapainon jos etukoppaan lastaa mitään extraa, ainakin 560 on jo ihan tarpeeksi nokkapainoinen muutenkin.

HYTTILÄ ESKO O 02.11.2008 21:57

Olen nostellut etuluukkua auki ainakin viidestä eri yksilöstä. Nousee ihan nätisti kun ensin "hiffaa" sen ettei revi ulospäin siitä kahvasta, vaan nostaa luukkua kohisuoraan ylöspäin . Minulla on omassa vaunussa (2007) 560 etuluukussa 2 alupulloa , sähkökaapelit. Ämpäri missä mm nestetunkki ja työkaluja (n 15kg), sitten puuklapeja tassujen alle. Takan sängyn alla taas tuolit ja etukatos putkineen. Aisapainoa näyttää solkun oma vaaka n 70 kiloa. Samalta tuntuu hauiksella mitattuna (noin).

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.