Moottorin päivitys.

LEINONEN EERO 11.04.2016 19:17

Saapa nähdä mitä vaikuttaa kulutukseen kun lisättiin heppoja ja vääntöä? Vakio 170 hv ja 392 Nm ja muutettu 200 hv 452 Nm. Kohta se nähdään kun laitetaan vaunu koukkuun ja lähdetään vain 2 kalaa tapahtumaan. Viime vuonna meni 11.3 litraa satasella reippaasti ajaen.

Eero roista.

Käyttäjän lisäys viestiin 11.4.2016 klo 19:22:06 Ei se mahdollinen kulutuksen pienentyminen päivityksen hintaa saa varmaan koskaan takaisin? Mutta on kivempi ajaa kun vaunu tulee kevyemmin perässä.

SUOMALAINEN RITVA 11.04.2016 19:24

minkä hintainen päivitys oli kun olen suunitellu dukatoon päivitystä ja mikä liike tekee roissa sen T.Rauno

LEINONEN EERO 11.04.2016 19:50

Tämä karalan päivitys suoritettiin Autosähkö Huhtasella. Riippuu jonkin verran autosta se hinta? 5 sadan ja 6 sadan euron väliin varmaan menee. Saapi niitä halvelmallakin kunhan etsii? Tai jos on joku tuttu jolla on pelit ja vehkeet ja jonkin verran tietämystä kyseisestä hommasta. Joihinkin autoihin löytyy ohjelmointi netistä?

Eero roista.

LEINONEN EERO 09.05.2016 22:03

Ei tullut havaittavaa eroa vaunu perässä 900km. matkalla kun vertaa viime matkaa kilpisjärvelle.

Ei muuten tullut kalaa mutta arpa onni oli niin lähellä että vähän tuolla vatsan pohjassa tuntui?

Eero roista.

SUOMALAINEN RITVA 10.05.2016 08:57

Tuliko kellään kalaa ja mikä oli pääpalkinto?

TERVASMÄKI MARKKU 10.05.2016 19:06

Lainaus Eerolta: Ei muuten tullut kalaa mutta arpa onni oli niin lähellä että vähän tuolla vatsan pohjassa tuntui?

Tuo oli kysymys, entä vastaus siihen? ;) Että, tuntuko vai eikö tuntunu? ;)

JANHONEN MATTI 10.05.2016 19:26

Kun nuo lähtöarvot oli jo noinkin suuret tuo saavutettu tehon ja väännön lisäys ei juuri vaikuta. Samaan tulokseen pääsee ennakoivalla ajotavalla.

Noilla lähtöarvoilla ajettiin tukkeja ja vedettiin puoliperävaunua vielä 60-70 luvulla. Arvon on samoja mitä vaikka 76 Scaniassa oli.

HYTÖNEN RAIMO 10.05.2016 21:57

Samoilla linjoilla Matin kanssa. Kyllä 170 hv pitäisi riittää vaunun vetoon, eihän se nyt niin kamalasti paina.

LEINONEN EERO 10.05.2016 22:25

Riittäähän se vähempikin mutta aina liian kanssa pärjää???

Kalaa nousi 12g. jäälle yhteensä koko porukalla.

Eero roista.

SARANKI JUHA 15.05.2016 10:20

Auto on kait Kia Sorento dieselinä

Pieni varoitus... Nämä dieselien päivitykset on useasti toteutettu vain syöttöaikoja päivittämällä. Moni päivityksiä tekevä ei tunne tai jaksa käyttää aikaa ohjelman läpikäyntiin, joten syötöt tappiin ja laite asiakkaalle takaisin. Sitten ihmetellään, kun DPF on hetken kuluttua tukkeessa jne. Tunnetutkin firmat ovat menneet siitä mistä aita on matalin, muutamassa minuutissa saadaan syöttöaikaa lisää. Bensapelit eri juttu.

Itsellä ohjelmamuutoksia monessa autossa ja väännön lisäys helpottaa ajoa. Kulutuksissa ei ihmeempää eroa ole ollut, paitsi silloin kun DPF poistettiin.

Meidän 2000kg vaunu tuli iloisesti perässä, kun oli vähän yli 400hv ja 950Nm vääntöä. Meni rekoistakin heittämällä ohi. Nyt melkein puolet vähemmän vetoautossa ja on pärjätty silläkin.

SARANKI JUHA 15.05.2016 10:39

Kannattaa lukea vaikka tämä: http://www.findiesel.fi/fi/Chiptuning+-+Lastutus+-+Ohjelmoinnit.html

ANTTILA MARKKU 15.05.2016 11:58

Minulla on Sorenton perään laitettu telikärry jossa kuormana John Deere 4*2 pientraktori omapaino noin 1t,lisälaitteena kuormaaja.Ei tarvitse lisä voimaa,197hp ja 430n väänttöä.Edellisessä mallissa oli tuo 175 ja 380?n.

KUUSISTO ARI 12.06.2016 15:48

Mikä lienee "roissa" ? Eerolle kysymys.

LEINONEN EERO 12.06.2016 16:17

Jos tarkoitit Raunon tekemää kysymystä? Kuka sen tekee roissa? Tarkoittanee rovaniemellä.

Eero roista. (rovaniemeltä)

KOISTINEN TOIVO 12.06.2016 16:29

Joutessa tuumaillu Kun noita tehoja on kerätty noihin autoihin noinkin julmasti. Mitenkähän sitten raskaan vaunun kanssa kun polkastaan savut rattaista, jotta mitenkähän voimansiirto mahtaa kestää tuon. Onkohan se mitotettu noinkin isoille reseveille, että sen tehon lisäyksen nikottelemalla kestää. Pullanokka mersu on jo mopo tuomosten kynsissä Toivopoika

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.