Ei vaihtoehto vaununvetäjälle
LAAKSO MARKKU
09.12.2015 21:07
Katselin uteliaana "pikkupakua" Jossa tehokas diesel, neliveto, automaattilaatikko. Omamassa yli 1700 kg.
Rekisteriote kertoi vetomassaksi 1350 kg!!
Saman tehtaan isolle farkulle, sama tehokas diesel, sama automaatti, etuveto ja omamassa runsas 1600 kg on vetomassa 2000 kg.
Arvaatko mikä merkki?
VW
Aina ei ymmärrä auton valmistajien ajatuksia.
VALTONEN MARTTI
10.12.2015 10:06
Eipä tuossa kummoista logiikkaa näytä olevan.
Sen lisäksi vielä löytyyköhän joku pölvästi joka lähtisi 1600-kiloisella sitä 2000-kiloista vetämään...tai kumpiko siinä lopulta vie..
KAARELA ERKKI
11.12.2015 21:38
Raskaissa yhdistelmissäkin perävaunu poikkeuksetta painavampi kuin veturi.
HAKALA JYRI
11.12.2015 22:01
Sattaa tuolle löytyä taustatkin, yritetty 4 x 4 pienipäästöiseksi, olisko myyntivaltti ja suurin käyttäjä määrä varmaankin ilman perävaunua ajelee, monessa autossa tehtaalta tilattaessa voi olla tekn eroja ja päästöeroja sen mukaan minkä max pv katso esim sprinteristä, .nuo tekn erot esim jäähdytys järjestelmä ym,.siitä johtuu normaalia suurempi hintaerokin.
Viime vuosituhannella "-70" luvulla esim Vw colf diesel jäähd järj ei riittänyt pitkissä nousuissa asuntovaunu perässä, asian korjasivat pysäytys ja konepelti auki tyhjäkäynnillä kunnes lämpö laski! Nyt auto pitää toimia kaikissa käytössä sallitulla kuormilla tai pitäis vaurioitumatta.
Terv jyrih
VÄLIAHDE JUSSI
12.12.2015 00:43
MERSUNI perässä tulee kuin,juna ja vielä painavanpikin vaunu.
VALTONEN MARTTI
12.12.2015 08:37
Hakala, yhtä tuttu näky silloin oli tien poskessa Ford Sierra ja eräät Saab mallit
vaunu perässä kone pelti "höyrynpoistoasennossa"
VALTONEN MARTTI
12.12.2015 08:40
Kaarela, nythän selvisi miksi niitä kellahtelee tien poskiin nykyään niin usein:-))