Hiace 2,5TD VM 2003
HÄKLI HANNU
14.11.2015 18:07
Tuommosen ostin veturiksi, suht siisti ja kaikki toimii. Vaan minusta yksi outo juttu, miksi siinä on kaksi akkua? Tämä on siis pelkkä takavetoinen ja lyhyt.
Nuo akut vain ihmetyttää?
JANHONEN MATTI
14.11.2015 18:23
Kunhan pakkaset tulee ja lohkolämmitin ei ole päällä, niin et ihmettele yhtään.
"Kehu pientä, pyri ison rekeen", niin se vain akuissakin menee.
HÄKLI HANNU
15.11.2015 16:59
Siunattu on se mies, joka huomispäivän kiusaukset kiroamatta kestää, aamen!
KARTR/6Patteri/ 1968.Lappeenranta.
Ei liity mitenkään mihinkään rekeen eikä rattaisiin,eikä yleensä mihinkään.
H.H
KONTINAHO ALPO
15.11.2015 19:21
Mulla oli samanmoinen Hiace kahdella akulla. Mutta eräs parhaimpia dieseleitä lähteen pakkasesta lämmittämättä käyntiin. Tohti jättää seisoon talvella sähköttömäänki paikkaan. 32 astetta pakkasta kylmin josta kokeilun vuoksi käynnistin lämmittämättä
A.K
VÄLIAHDE JUSSI
15.11.2015 19:29
Ei siinä mitään ongelmaa ole Japanin lahja MAAILMALLE.
Hyvä auto liiankin hyvä sen takia, ne sen valmistuksen lopettivatkin.
ONNEA uuden vetäjän hankinnasta.Kyllä sillä passaa vetää onhan siinä
sama vaihdelaatikkokin kuin isossa Tyotan maasturissa hj 60 aikonaan.
JANHONEN MATTI
15.11.2015 21:27
Hiacet ja japsien avolavat on joutuneet maastaviennin kohteeksi.
Häviävät katukuvasta kun Ladat.
Kuljetetaan autonkuljetusrekoilla Saksan Hampuriin ja siitä Afrikkaan.
HÄKLI HANNU
16.11.2015 05:30
Yhden olen minäkin vuosia sitten Afrikkaan myynyt, lyhyt Bensakoneella. Ainakin silloin tahtoivat mieluusti ainoastaan noita Bensamoottorisia, tämän päivän tilannetta en tiedä.
Silloin kelpasi täydet romut kunhan vaan kävi ja kulki jotenkuten.
H.H
KOISTINEN TOIVO
16.11.2015 07:07
Mersukin käyttä kahden akun tekniikkaa joissain maleissa.
Kahdet pienemmät akut voi helpommin sijoittaa konehuoneeseen, kun yksi iso.
Rinnan kytkettynä amppereita tupla, eli ison verran, ja sama 12 volttia.
Mitenköhän se pösön tekemä korvaaja proace on lähtenyt menestyyn
Toivopoika
JANHONEN MATTI
16.11.2015 10:09
Viime viikon keskiviikkoiltana kun katselin odotusalueella laivan purkua Travessa niin 12 autonkuljetusrekkaa ajoi laivasta lastinaan vanhoja japseja.
Hampurin satamassa on Afrikka-kenttä johon käytetyt autot kootaan ja laivataan siitä eteenpäin.
Kun Saksan autokantaa katsoo niin hyvin on onnistuneet myymään vanhat
(6 vuotta ja yli) autonsa etupäässä entisiin Itä-Euroopan maihin.
KOSKINEN OLLI
17.11.2015 21:39
Käytetynkin auton myynti ulkomaille on tavaranvientiä. Saksalaiset autot lienee valmistettu pääasiassa Saksassa tehdyistä osista, joten varaosakauppa tuottaa valuuttaa jatkossakin.